TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

+9
Mafisen
Röda Stjärnan
Daniel N'Grogg (D.23)
mattyb
Apanpapan
Philip Rolf
Flightcrank
Cliffhanger
Bill Shankly is Legend
13 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Apanpapan tor 2 aug - 19:06

Borini gillar jag i alla fall
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Apanpapan tor 2 aug - 19:08

Henderson och Downing är precis som de var förra säsongen...
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 2 aug - 19:11

Bill Shankly is Legend skrev:Hehe inget riktat mot dig. Klart att man ska få skriva av sig ibland.

Haha det förstod jag.

Ja, Borini gillar jag också Apanpapan. Han löper som en tok och är bra i djupledsspelet. Kommer bli nyttig.
Sen är jag imponerad av Enrique, han får mycket skit som är oförtjänt.
Men vi behöver förstärka med en kreativ mittfältare, och anfallare!
Samma problem som i fjol, vi har mycket boll på mitten, men kommer ingen vart.

Visst vi saknar Suarez, men vi behöver mer som kan skapa!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Apanpapan tor 2 aug - 19:11

Jag behöver en öl till för att se eländet...
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Flightcrank tor 2 aug - 19:16

Apanpapan skrev:Jag behöver en öl till för att se eländet...

Räcker det verkligen med en? Razz
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 2 aug - 19:25

Åh så härligt för honom!!!
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Flightcrank tor 2 aug - 19:27

Såja Downing, mer sånt skjuta kan du ju! Målet påminde lite om hanns ramträff i första matchen förra året. Tänk om han hade satt den, äntligen en strut följ upp med en mot WBA också!
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 2 aug - 19:29

Flightcrank skrev:Målet påminde lite om hanns ramträff i första matchen förra året. Tänk om han hade satt den

Exakt, detta är hans revanch på Sunderland-matchen. Denna säsongen blir tvärtemot förra. Smile
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Flightcrank tor 2 aug - 19:36

Bill Shankly is Legend skrev:Denna säsongen blir tvärtemot förra. Smile

Man kan ju alltid hoppas, jag ställer mig dock tveksam till hur vi ska kunna klättra i tabellen med honom från start, men å andra sidan så kanske han kan höja sig och att fjolårets prestation enbart handlade om självförtroende för i Villa bjöd han på bra mycket bättre spel.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Flightcrank tor 2 aug - 19:53

Det var iaf ett bra resultat på tavlan och laget höjde sig något i mitten på andra.

Det jag tar med mig är att Downing fick avgöra en match, underbart! Lucas deltog i en tävlingsmatch (höll på att spruta öl över hela rummet när han blev nersparkad i 80:e men det vart ju bara en lårkaka. Borini är en skön lirare som löper konstant och nog kan bli nyttig under säsongen samt att Sterling har en växel som andra saknar, nu ska han bara utveckla spelsinnet men det kommer med tiden!
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 2 aug - 20:45

Kan bokstavligt talat inte se vad Downing kan tillföra? Han har gjort två mål i Liverpooltröjan, ett mot Oldham och ett idag. Han har knappat gjort en bra prestation (okej det är hårt, men still...) och är knappast utvecklingsbar.

De spelare som ska lämna i mina ögon (om några) är Adam, Downing och Cole. Alla av olika skäl. Adam för slö och dålig i positionsspelet, Downing har inte presterat och presterar man inte på en hel säsong - nej då är man inte värd en chans till i mina ögon. Cole, 14 minuter tog det idag, vad händer härnäst? Bra affär Purslow!

In behöver vi ha kreativitet. Det finns klass i truppen, men inte så mycket bredd på klassen. Att äslja Bellamy är ju vansinnigt i mina ögon. En kille som aldrig står still och som har den där växln Flightcrank efterlyser. Tänk er ett anfall med Suarez-Borini-Bellamy och bakom finns en lurpassande Gerrard. Rätt skapligt i mina ögon. Ansluter exempelvis Ramirez (som vandrade mellan ytter och offensiv mittfältare igår mot Team GB) och Dempsey som är ännu ett rivjärn med näsa för mål. Ja, Allen räknar jag som klar.

Hur skulle truppen se ut då? Då kan vi fan utmana på allvar tror jag. Jag är optimist, men en CL-plats är absolut ingen omöjlighet.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Röda Stjärnan tor 2 aug - 23:11

Ingen lysande insats idag men ett bra resultat. Blir det melodin för denna säsong tro?

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Röda Stjärnan tor 2 aug - 23:14

Daniel N'Grogg-> Kom ihåg att Alonso följde upp en medioker säsong med en säsong i absolut världsklass. Nu kanske inte Downing går samma väg men tycker att han borde få chansen denna säsong också.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Bill Shankly is Legend fre 3 aug - 2:13

Röda Stjärnan skrev:Ingen lysande insats idag men ett bra resultat. Blir det melodin för denna säsong tro?

Precis, för att vara första matchen så är det precis det här vi behöver, att spela kasst men ändå vinna. United har gjort det i typ 10 år nu.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Mafisen fre 3 aug - 8:01

Synd om grabben, men Spearing håller inte och är en vi kan få ett par mille för. Annars var det mest frustrerande att se Gerrards totala ovilja att röra på sig och hans kassa passningsspel.

Otroligt lågt tempo i passningsspelet och det berodde nog på att Spearing och Carragher fick alldeles för mycket boll i uppbyggnadsfasen. Carra stod ju dryper stilla och trampade på bollen i 3-4 sekunder v a r e n d a gång han hade bollen. Nä, de två hoppas jag får göra en Michael Owen och nöta bänk hela säsongen, om de inte säljs.

Känner mig osäker på om Enrique klarar av Rodgers fotboll.

Allt blev mycket bättre när Lucas kom in och gick ner och hämtade boll.

Borini, vilken underbar rörelse och löpvilja.

Sammanfattning: tempot i allt vi gör måste höjas rejält och det är väl ingen högoddsare att det kommer ske.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Apanpapan fre 3 aug - 8:08

Ja Spearing håller tyvärr inte.Det är där Allen kommer in.Men vi behöver fortfarande en ren backup till Lucas då.För varken Henderson eller Adam klarar den rollen.

Lucas/? Allen/Henderson

Gerrard/Shelvey
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av jägarn fre 3 aug - 8:28

Visst är det kul att Sterling får chansen då Cole blir skadad men det visar verkligen bristen på bredden bland de offensiva spelarna. Där behövs det ytterligare alternativ.

Om Allen kommer till oss så tyder mycket på att Rodgers vill spela med Allen-Lucas-Gerrard som första alternativ. Detta betyder att Spearing, Shelvy, Henderson och Adam får rätt begränsat med speltid, dock så måste Rodgers ha i åtanke att skador kan uppkomm och då måste det finnas fullvärdiga alternativ. Att Adam inte fick någon speltid igår kan vara en tydlig markering att han skulle kunna vara påväg bort.

jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 3 aug - 8:48

I TEAM GB spelar Allen på den ankarplats som Lucas och Spearing "slåss" om (eller ja, den Lucas INNEHAR bör man väl säga och Spearing försöker slå sig till...). Inte riktigt säker på om vi behöver en back up till Lucas? Skulle snarare säga att vi behöver en back up till Gerrard på den offensiva mittfältsplatsen (där han ska vara och där han gjorde sig själv mest rättvis). Mycket tyder väl på att Dempsey kommer och att vi kommer att försöka pressa ned priset så gott det går och jag ser honom som en attackiong midfielder alternativ centralt i tremanna-anfallet. Dock tycker jag Borini visade klass och bör spela där.

Är det någon stans vi behöver förstärka är det väl på kanterna, som vanligt. För hur mycket talang Sterling än är, kan jag inte se att han skulle vara redo att få så mycket ansvar som det ser ut att bli nu. Cole kan man inte lita på och var i ärlighetens namn rätt medioker mot Gomel de minuter han spelade. Slarvar med passningar och så vidare.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 3 aug - 8:49

Röda Stjärnan --> Jo visst hoppas jag att du har rätt, men att vara totalt osynlig i 90 minuter mot ett vitryskt motstånd är inte vad jag kallar att "ta chansen".
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Mattis-8 fre 3 aug - 9:12

Om det är någon som sitter på ett sammandrag (gärna modell längre) av matchen så skulle det uppskattas rysligt mycket!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av jägarn fre 3 aug - 9:28

Kolla på RAWK.

Om nu Allen köps in så måste han väl ändå gå in direkt från start? Och jag ser inte hur Rodgers ska kunna peta Lucas i form. Om detta stämmer så måste Allen lära sig gå på offensiven, fylla på straffområdet och göra assist och mål. Lucas är duktig på att slå de viktiga förstapassningarna (se inlägg i tidigare tråd för förklaring kring detta) men ska inte gå allt för mycket på offensiven.

Det får inte återgå till tidpunkten då Mascherno-Alonso var vårt centrala mittfält och de nästan vägrade att gå på offensiven, detta gjorde att vi har ett stabilt inre mittfältet men hade svårt att skapa målchanser. Alldels för många långa bollar på Bengt (Torres i detta fallet).
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Mafisen fre 3 aug - 10:33

Jag tror faktiskt att Allen klarar holdingrollen. Tror som jägarn att vår mittfältstrio kommer bestå av Lucas, Gerrard och Allen. Tycker att det vore ett misstag att låna ut Shelvey, då vi säkert kommer behöva bra med cover bakom de tre. Henderson och Shelvey är först i lön då tycker jag.

Håller också med om att en ytter behövs in och en striker, speciellt om Carroll lämnar.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Mafisen fre 3 aug - 10:36

Mattis-8 skrev:Om det är någon som sitter på ett sammandrag (gärna modell längre) av matchen så skulle det uppskattas rysligt mycket!

Här är knappa 4 minuter:

edit länken funkade inte.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Bill Shankly is Legend fre 3 aug - 13:18

101 har nästan alltid sammandrag.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Mattis-8 fre 3 aug - 13:31

Tack boys!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Gomel - Liverpool Torsdag 20:00 - Sida 2 Empty Sv: Gomel - Liverpool Torsdag 20:00

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet