TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Theo Walcott | The Newbury Express

+11
jägarn
Bill Shankly is Legend
Daniel N'Grogg (D.23)
Apanpapan
APZ
A-Field
IzzyDizzy
Flightcrank
Lark
Mafisen
PiTeRaQ
15 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av PiTeRaQ ons 8 aug - 7:07

Som jag tror och har haft på känn sen EM är att Walcott kommer vara en LFC spelare den kommande säsongen.
Vi behöver han och Arsenal har redan signat hans ersättare X3..

Personligen tycker jag han har lyft sig som spelare förra säsongen och skulle nog tycka att han tillför sådant vi saknar. cheers
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av Mafisen ons 8 aug - 7:47

Väggkotten skulle helt klart höja kvaliteten på truppen, även om jag tycker att han är lite osmart som spelare. Men hellre honom än A Johnson.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av PiTeRaQ ons 8 aug - 7:51

1-0 i Gubbhumor till Maffe..

Han är en Babel with an end product.. Svengelskan är på topp!

PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av Lark ons 8 aug - 7:57

Håller med dig Mafisen, en osmart spelare men med vissa kvaliteter som vi saknar. Är dock lite undrande över hur många ytteranfallare vi kommer att vilja ha då jag utgår från följande:

Suarez, Borini, Downing, Cole, Pacheco och Sterling.

5-6 borde räcka. Förmodar att vi försöker göra oss av med Cole även om det lär bli svårt. Pacheco verkar som han inte ingår i planerna vilket är lite synd då jag tyckte han såg vass ut under Touren.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av Flightcrank ons 8 aug - 7:57

Förra säsongen lärde han sig att göra något annat än att springa tills han nådde kortlinjen. Plötsligt började han avsluta och göra instick. Kollar man på RvPs mål från förra året så är det instick från kortlinjen av Walcott som ligger bakom flera utav dem.
Han skulle helt klart höja vårat spel jämfört med förra året men det säger kanske inte så mycket? Jag är kluven till om han är rätt spelare att satsa på, blir säkerligen saftig i lön (det är väl därför som han kanske lämnar London?) och jag vet inte om han är värd speciellt mycket i lön även om han skulle förbättra laget.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av PiTeRaQ ons 8 aug - 8:08

För mig är det en Nobrainer, 1 år kvar på kontraktet LFC supporter SNABB som få och bara 23 år än så länge. Kan fortfarande Utvecklas framförallt under Rodgers då han haft Wängärrrrrr sen 1800 talet.
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av IzzyDizzy ons 8 aug - 8:32

Walcott - ja tack! Enda nackdelen är att han inte gör sig rättvisa på andra kanten och därför inte fungera alls som insideforward i ett 4-3-3.

Men Walcott är en uppgradering av Dyer som gjorde succé under Rodgers förra säsongen. Han bryter mönster och fungerar väl i ett 4-3-3. Men hans lön, om Suarez nya lön ligger på omkring £100k i månaden så ska Walcott definitivt inte tjäna £100k (sägs att det är vad han vill ha i Arsenal).
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av A-Field ons 8 aug - 8:34

PiTeRaQ skrev:För mig är det en Nobrainer, 1 år kvar på kontraktet LFC supporter SNABB som få och bara 23 år än så länge. Kan fortfarande Utvecklas framförallt under Rodgers då han haft Wängärrrrrr sen 1800 talet.

Håller helt med. Tror att Walcott är en utmärkt värvning. Specifikt på ovan nämnda grunder.
Om jag inte mins fel så kom han in från bänken eller gick av till bänken ganska många gånger i Arsenal förra säsongen. Tror hans chanser till att spela mer kontinuerligt är större i LFC. Dessutom är han ju LFC supporter och det är ju inte helt fel. Kolla bara på Bellamy förra säsongen...

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av Lark ons 8 aug - 8:38

IzzyDizzy skrev:Men hans lön, om Suarez nya lön ligger på omkring £100k i månaden så ska Walcott definitivt inte tjäna £100k (sägs att det är vad han vill ha i Arsenal).

Påstås att Suarez ny bara ligger mellan 60-70/w. Känns lite konstigt. Arsenals problem å andra sidan är att de har en konstig lönepolicy. Hur RVP och Walcott båda kan tjäna 90 i veckan är helt ofattbart. Sänker han inte sina krav så måste han stanna i Arsenal och de kommer inte ge honom högre lön.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av Flightcrank ons 8 aug - 8:49

Anledningen till att Walcott har bra lön i Arsenal är att han var en sån ruggig talang, tyvärr så blommade han inte ut fullt så mycket som alla hade hoppats men han hann skriva ett fint avtal innan Arsenal insåg detta. Känns tveksamt att Arsenal skulle vara sugna på att ge honom ett nytt kontrakt på 90 lök ens så hans nuvarande löneanspråk kommer han nog inte långt med.
Walcott är en bra spelare och kan precis som IzzyDizzy säger så kan han bryta mönster med sin snabbhet, förutsatt att backlinjen ligger förhållandevis högt men jag ser honom inte som någon given startspelare och med de löneanspråk som han har så måste han starta. Vi har ahft alldeles för många spelare med stora lönekuvert på bänken de senaste åren, bredd är bra men det finns gränser.

edit: känner mig nästa som Kall-El när jag pratar löner Shocked
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av PiTeRaQ ons 8 aug - 8:56

Flightcrank skrev:

edit: känner mig nästa som Kall-El när jag pratar löner Shocked

HAHA ingen risk då behöver du köra hjärnan genom en köttkvarn först och vara otrevlig på samma gång..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av Flightcrank ons 8 aug - 9:18

PiTeRaQ skrev:
Flightcrank skrev:

edit: känner mig nästa som Kall-El när jag pratar löner Shocked

HAHA ingen risk då behöver du köra hjärnan genom en köttkvarn först och vara otrevlig på samma gång..

Skönt att höra Smile
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av APZ ons 8 aug - 12:02

PiTeRaQ skrev:
Flightcrank skrev:

edit: känner mig nästa som Kall-El när jag pratar löner Shocked

HAHA ingen risk då behöver du köra hjärnan genom en köttkvarn först och vara otrevlig på samma gång..

Får akta dig, annars springer han in i närmsta telefonhytt och tar av sig glasögonen...
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av Apanpapan ons 8 aug - 14:24

Skulle inte tacka nej,tycker att han har lyft sitt spel från föregående säsonger.Vi behöver som sagt yttrar med fart.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 8 aug - 15:12

Theo Walcott vore en bra värvning. Men jag tror att han kommer tvingas ned i lön för att spela i Liverpool. Jag tror inte han får mycket över 50-60 k i veckan. Men å andra sidan är det nog inte mycket som talar för att han lär få en kontraktökning i Arsenal, frågan är om de är sugna på att fortsätta betala hans dyra lön? Jag vet inte hur tankarna går. Men vi lär nog få lägga i alla fall 15 miljoner pund om vi ska ha honom - om det är värt det vet i fan?

Spelmässigt skulle han spela som högerforward och passar utmärkt där. Som någon annan redan anmärkt så har han blivit smartare det senaste året och hans hot i djupled skall icke underskattas. Hade våran förstauppställning med denna trio: Suarez-Borini-Walcott skrämt folk? Jag tror de hade kompletterat varandra väldigt bra. Borini en måltjuv, Suarez en magiker och Walcott en snabb kille. Det ger oss många val! Absolut.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 30 aug - 20:08

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

På väg in enligt Echo.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av jägarn lör 29 sep - 20:04

Han verkar inte vara Wengers förstaval, undra om han kommer i Januari.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av Mafisen sön 30 sep - 5:32

Tänkte på det jag också idag när han satt på bänken. Han verkade utvecklas positivt förra säsongen så jag välkomnar denna värvning om det blir så.

Kontraktet går ut nästa sommar va?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av Flightcrank sön 30 sep - 7:27

Jag hade inte tackat nej till Walcott som spelare, däremot så påstås det ju att han vill ha 100 lök i lön och det är han absolut inte värd. Vi har lagt ner alldeles för mycket tid, energi och inte minst pengar för att ge honom ett sådant kontrakt.

Arsenalfansen verkar inte hålla med mig men jag anser nog att han var deras bästa spelare efter RvP förra året. Helt plötsligt så förstod han att han var tvungen att göra något mer än att bara springa med bollen över sidlinjen. Han stod dessutom för flertalet fina assist till RvP där han mer eller mindre behövde sätta fram foten för att peta in den. Det förringar dock inte RvPs insats, vi vet ju alla hur svårt våra spelare hade att sticka fram foten förra året Wink
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av IzzyDizzy sön 30 sep - 11:35

För 100k/w ska han inte ens övervägas. Men definitivt en speltyp som LFC behöver.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av jägarn sön 30 sep - 15:18

IzzyDizzy skrev:För 100k/w ska han inte ens övervägas. Men definitivt en speltyp som LFC behöver.

Ja, han lär inte bli billig. För mig handlar det också om det är så att Liverpool kan "bli av" med Coles och Downings tunga löneposter så bör det vara ett bra alternativ. Har ryktas en hel del om att han vill spela centralt men jag undrar hur bra han är där egentligen?
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av Synthpoparen sön 30 sep - 15:26

Personlígen ser jag gärna att man INTE går vidare med en spelare som Walcott.

Varför?

Av den enkla anledning att jag tror han kommer kosta mycket mer än han smakar.

Vidare är jag av den uppfattningen att Walcott har sin speed, men hur mycket mer har egentligen på kontot?

Kort sagt ser hellre att man satsar dyra lönepengar på mer kompletta spelare...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av A-Field sön 30 sep - 18:24

Fast å andra sidan ser jag inte hur en spelare som 2010-11 gör 13 mål/9 assist och 2011-12 gör 11 mål/10 assist kan vara en dålig investering?

Visst vill killen har över 100000 pund i veckan så är såklart det en saftig lönepost som kräver seriös fundering över. Dock om han kan godta en lönepost på samma som Carrol (80000 pund/veckan) så är det för mig en "no brainer"

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av jägarn sön 30 sep - 18:43

Är vi i behov av en sådan spelare? Sterling och Assadi är liknande spelatyper, dock så har båda väldigt mycket att bevisa.

Vill Walcott spela betydligt mera centralt? Då kanske han inte ska förväntas få den rollen i Liverpool, tveksamt att de flyttar på Suarez för att ge Theo chansen centralt.

Vill Rodgers se Walcott se honom i den röda tröjan? Mycket tyder på det, han spelade med snabba, målfarliga spelare (Sinclair, Dyer) med flera i Swansea och jag tror inte att han är helt nöjd med Borino, Downing med flera på Liverpools kanter.

Enligt rykten så är det Liverpool och City som slåss om honom, vart vill han? City har ett överflöd av ytterspelare och Mancini har visat att han ogärna spelar med "rena" yttrar utan använder gärna Silva med flera där.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av Cliffhanger sön 30 sep - 18:46

Det har ju länge hävdats att han är Liverpoolsupporter, så vi kanske har ett visst övertag om det visar sig att det står mellan oss och City. City kan ju däremot erbjuda honom fantasipengar på ett sätt som inte vi kan (även om 100k/veckan är fantasipengar).
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Theo Walcott | The Newbury Express Empty Sv: Theo Walcott | The Newbury Express

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet