TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

West brom albions- Liverpool FC

+16
IzzyDizzy
Cliffhanger
Niklas J
ZuperDP
Apanpapan
Philip Rolf
Daniel N'Grogg (D.23)
APZ
Röda Stjärnan
mattyb
Mattis-8
Flightcrank
jägarn
Bill Shankly is Legend
Mafisen
SusoSterling
20 posters

Sida 5 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Flightcrank sön 19 aug - 8:46

Den som igår verkade ha stört behov av att prata med dessa psykologer var vår käre kapten...
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Mafisen sön 19 aug - 8:54

Flightcrank skrev:Känns fortfarande bittert så jag knappade in mig på Twitter för att se vad som händer och såg att den annars så sansade Mafisen går loss och verkar ganska så orolig han med.

Dagens match får mig att tänka på Boltonmatchen förra året, visst vi skapar bra chanser men vi hade ungefär samma inställning i andra och inte minst Gerrard visade prov på denna inställning.

Måste kolla mina egna tweets och se vad jag skrev.

Mest av allt blev jag trött på Gerrard. Tycker han kör sitt eget race istället för att hålla sig till systemet. Ger bort bollen, lunkar runt och ser allmänt ointresserad ut. Han borde kolla på Allen och ta efter honom. Ska bli intressant att se hur Rodgers hanskas med situationen om den fortsätter, för han kan ju knappast vara varken glad eller nöjd över kaptenens uppträdande.

Och okej att vi ska hålla i bollen och spela oss upp i banan, men det betyder ju inte att vi inte kan tjonga bort bollen i trängda lägen. Eller hur Skrtel?

Ställer mig mycket tveksam till Rodgers beslut att ha Cole som förstabyte (som för övrigt verkar ha samma fitnessnivå som en genomsnittlig division 5- spelare). £100k/vecka i sjön är ett för milt uttryck. Visst blir det dyrt, men lös ut honom från kontraktet och ge hans plats till en ung kille som vill något.

Är Coates skadad? Annars ifrågasätter jag starkt Carraghers prioritet framför honom på bänken. Ser mycket hellre en ung kille på frammarsch än en gammal over-the-hill-looking-for-a-final-payday-spelare som Cole i matchtruppen.

Hoppas att Rodgers har så pass stake att han vågar ta obekväma beslut (bänka Gerrard vid upprepade prestationer som den igår t ex).

Med detta sagt, vill jag ändå lyfta fram att det såg rätt bra ut ganska ofta i första halvlek. Speciellt med tanke på att det var bortamatch.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Mafisen sön 19 aug - 8:55

Tycker det var helt rätt att spela Allen, då han har Rodgers spelsystem i ryggraden. Jag hoppas att övriga spelare, speciellt Gerrard, såg och lärde.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 19 aug - 9:42

Allen var man of the match tillsammans med Reina. Ska man vara riktigt brutal så är de några av få som klarar sig undan med ett godkänt betyg.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Synthpoparen sön 19 aug - 9:57

Bara att inse att Rodgers lagbygge är i sin linda och det kommer ta tid för han att få spelarna att ta till sig spelsystemet samt inte minst för managern att skapa den trupp han vill arbeta med.

Gissar därför att vi kommer få se ett ganska ojämnt presternade Liverpool där det kommer blandas vilt mellan höga toppar och djupa dalar. Får man dessutom ett sådant mål emot sig samt en domare som verkade ha spelat på hemmaseger är det inte direkt förvånande med en torsk borta mot WBA. Det som däremot oroade var vissa spelares inställning och jag jag tänker främst på gerrard som borde lett laget, men som tyvärr närmast såg ointresserad ut.

En annan intressant faktor att plocka fram är att Rodgers endast startade med en spelare av Kenny Ds dyrare inköp och frågan är om Downing fått starta om det funnits andra alternativ att spela på en kant. Inte många spelare kom upp i normal standard igår, men det var riktigt illavarslande att se hur lite Gerrard, Borini & Downing fick ut offensivt.

Suarez egentligen den enda som skapade chanser, tyvärr brände han dem som vanligt, men kommer i alla fall upp i godkänt betyg för sin insats. I övrigt vill jag nog lyfta fram Lucas och Allen som gör ok insatser de också. Reina överlägset bäst på gräset.

Vad laget behöver nu är antagligen lugn och ro och kontinuitet, men jag hoppas ändå att Rodgers inser att Suarez fungerar bättre på en kant och därmed väljer att pröva Borini centralt, i den roll jag tror han trivs bäst i. I övrigt borde den nya killen från holländska ligan gå rakt in i laget och ersätta Downing och ja frågan är om inte Gerrard behöver en tankeställare så att ersätta honom med Shelvey i nästa match hade inte varit fel heller.

Fortfarande är ju dessutom fönstret öppet och det skulle inte förvåna om Rodgers vill sälja bort minst Adam och Carroll innan det slår igen. ( Att sedan knappast kommer lyckas med detta är en annan historia. ) Skulle inte heller förvåna om Downing försvinner i januari och därmed skulle samtliga dyrare signingar utförda av firma Kenny D och Comolli utom Henderson försvunnit.

Inget ont om Sain, ser honom gärna i Liverpool, men just nu ser i alla fall jag helst att krutet läggs på antingen en "kantanfallare / ytter" eller en anfallare. Om Cole nu dessutom gått sönder igen behövs det kanske snarast en ytter och en anfallare in i truppen. Det trista med Coles skada är ju inte bara det att han omöjligen kan bli såld nu utan också att han på sina få minuter på gräset skapade mer framåt än vad Gerrard och Downing åstadkom tillsammans på hela matchen.

Avslutningsvis tror jag att laget skulle må enormt bra av en anfallstyp som Lukaku som både har hårdheten och storleken på sin sida kombinerat med löpstyrka...


Senast ändrad av Synthpoparen den sön 19 aug - 10:01, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : tillägg)

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av IzzyDizzy sön 19 aug - 10:23

Den sorts spelare du efterfrågar i ditt sista stycke är den Carroll som N'castle plockade fram. Carroll för två år sen hade allt det där och sågs inte som en stor bromskloss. Det händer någonting med bra spelare som signar för L'pool (Carroll, Downing, Adam mfl).

Carroll vill jag mer än gärna ha kvar i truppen, tom i startelvan i många matcher. Sätter sig Rodgers system så kan vi få se en rörligare och snabbare Carroll. Andy får dessutom automatiskt på sig två mittbackar, vilket skulle öppna upp massvis med ytor för Suarez, Gerrard och Borini/Downing/Assaidi.

Graham lyckades mycket bra i den rollen för Swansea förra året. Han har i och för sig fina fötter, men en Carroll med självförtroende har inte bollbehandling som en svensk div5-lirare. Strunta i den där jävla prislappen och bedöm honom som alla andra.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Flightcrank sön 19 aug - 10:45

Ryktas dock att Andy inte satte sig på bussen med laget utan att han satte sig i en bil efter matchen, osäkert om det stämmer....
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Flightcrank sön 19 aug - 10:47

För övrigt så kan detta ha varit Adams (för jag tar för givet att det var han) största och enda bidrag till årets Liverpool.
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Synthpoparen sön 19 aug - 11:18

IzzyDizzy skrev:Den sorts spelare du efterfrågar i ditt sista stycke är den Carroll som N'castle plockade fram. Carroll för två år sen hade allt det där och sågs inte som en stor bromskloss. Det händer någonting med bra spelare som signar för L'pool (Carroll, Downing, Adam mfl).

Carroll vill jag mer än gärna ha kvar i truppen, tom i startelvan i många matcher. Sätter sig Rodgers system så kan vi få se en rörligare och snabbare Carroll. Andy får dessutom automatiskt på sig två mittbackar, vilket skulle öppna upp massvis med ytor för Suarez, Gerrard och Borini/Downing/Assaidi.

Graham lyckades mycket bra i den rollen för Swansea förra året. Han har i och för sig fina fötter, men en Carroll med självförtroende har inte bollbehandling som en svensk div5-lirare. Strunta i den där jävla prislappen och bedöm honom som alla andra.

Carroll var säkert en bättre fotbollsspelare i Newcastle, men jag undrar om han uppvisade den löpförmågan som jag efterfrågar i den lite större anfallaren. Alltså en löpförmåga och en arbetsvilja att ta de löpningar som Rodgers system kräver.

Carroll kan säkert bli bättre, men frågan är om han kan bli tillräckligt bra? Högst personligen tvivlar jag lite på detta och ett annat problem med Carroll är att vi så fort han spelas tenderar laget att som spelidé slå ballongbollar mot honom. Visst kan man behålla Carroll och ha som en spelare att sätta in när inget annat fungerar, men har klubben ekonomi till detta upplägg? Rodgers behöver spelare som passar in i spelsystemet han vill utnyttja och frågan är återigen om Carroll har den löpstyrka, teknik och rörlighet som krävs för att fungera i detsamma? Personligen ställer jag mig tveksam till detta och det känns snarast som att Rodgers bygge behöver få in andra spelartyper för att fungera bättre.

Spelsystemet är just orsaken till varför min högst personliga misstanke är att spelare som Adam, Carroll och Downing kommer bli överflödiga inom en relativt snar framtid. OM Rodgers dessutom vill få in "sina" spelare måste kapital frigöras och rimligtvis borde dessa tre spelare kunna inbringa en del pengar till transferkistan.



Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av A-Field sön 19 aug - 17:33

Härligt att läsa alla djuplodande analyser och kommentarer. Very Happy Skönt att slippa TBR på SF då detta skulle lyst med sin frånvaro (lika bra att Herner inte öppnar TBR än på ett tag. Han lär ju få stänga det illa kvickt igen bara). Rolling Eyes

Just nu känns det rent ut sagt förjävligt. Känslan jag hade i kroppen inför denna säsongen var det ett bra tag sedan jag hade. Tyvärr är den som bortblåst. Visst, jävligt pessimistiskt av mig men jag tror inte att det kommer att komma tillbaka i första taget.

Första matchen på säsongen och laget, med några få undantag, underpresterar grovt ännu en gång. Spökena från förra säsongen, missade chanser - dålig inställning på plan - motståndarna gör drömmål - domaren har sålt smöret och tappat hjärnan, är tillbaka med full kraft.

Dessutom pekar motståndarlagens fans finger åt oss och "vad va det vi sa" och det värsta är att de har rätt. Liverpool är numer ett mittenlag/kanske under halvan i PL. Jag har haft otroligt svårt att acceptera detta faktum men det svider som fan att det stämmer.

Detta kommer att ta lång tid att reparera och under tiden kommer vi att få vänja oss vid att tappa spelare till Tottenham och Arsenal (Sigurdsson och Sahin). Att vänja oss vid att få spefulla kommentarer. Att vänja oss vid djupa dalar och mjuka kullar till matchscenarion.

Framtiden ser jävligt tung ut för en Liverpoolsupporter. Gött att jag inte är ensam på vägen iaf.... Smile


A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Apanpapan sön 19 aug - 18:05

Ja vill inte ens tänka på hur nivån hade varit om TBR hade varit öppen.


Sparka ALLA!!
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Synthpoparen sön 19 aug - 18:46

A-Field skrev:Härligt att läsa alla djuplodande analyser och kommentarer. Very Happy Skönt att slippa TBR på SF då detta skulle lyst med sin frånvaro (lika bra att Herner inte öppnar TBR än på ett tag. Han lär ju få stänga det illa kvickt igen bara). Rolling Eyes

Just nu känns det rent ut sagt förjävligt. Känslan jag hade i kroppen inför denna säsongen var det ett bra tag sedan jag hade. Tyvärr är den som bortblåst. Visst, jävligt pessimistiskt av mig men jag tror inte att det kommer att komma tillbaka i första taget.

Första matchen på säsongen och laget, med några få undantag, underpresterar grovt ännu en gång. Spökena från förra säsongen, missade chanser - dålig inställning på plan - motståndarna gör drömmål - domaren har sålt smöret och tappat hjärnan, är tillbaka med full kraft.

Dessutom pekar motståndarlagens fans finger åt oss och "vad va det vi sa" och det värsta är att de har rätt. Liverpool är numer ett mittenlag/kanske under halvan i PL. Jag har haft otroligt svårt att acceptera detta faktum men det svider som fan att det stämmer.

Detta kommer att ta lång tid att reparera och under tiden kommer vi att få vänja oss vid att tappa spelare till Tottenham och Arsenal (Sigurdsson och Sahin). Att vänja oss vid att få spefulla kommentarer. Att vänja oss vid djupa dalar och mjuka kullar till matchscenarion.

Framtiden ser jävligt tung ut för en Liverpoolsupporter. Gött att jag inte är ensam på vägen iaf.... Smile


Nog läge att ge det ett antal matcher innan man skall dra några större slutsatser av hur starkt eller svagt laget är.

Ny tränare, nytt spelsystem och en synnerlig tuff start på serien gör i alla fall att jag inte räknat med några stordåd inledningsvis.

Kan Rodgers bara få spelarna att börja spela efter hans tankegångar kombinerat med att det går att urskilja tendenser till "bättre spel" är jag rätt nöjd. Tror inte man kan ha större krav på detta lag inledningsvis.

Glöm inte heller bort att förra "året" spenderades stora summor pengar på spelare, pengar som uppenbart inte finns denna sommar och då får man rätta munnen efter förutsättningarna. Kanske helt enkelt måste se denna säsong som en "inventeringssäong" där Rodgers går igenom de spelare han har tillgång till kombinernat med att försöka sätta spelsystemet och sedan till nästa sommar kanske plånboken kan öppnas upp och rätt spelare köpas in samtidigt som de spelare som av olika anledningar inte fungerar ihop med Rodgers säljs bort.

Något säger mig att OS och EM gjort att lite för många veckor försvunnit för Rodgers för att göra alla de förändringar som han hade velat göra med truppen. Därmed inte sagt att jag inte hoppas på förändringar i truppen för det gör jag. Allra helst en offensivt kreativ spelare som kan spela på båda kanterna innan detta fönster stänger och sedan gärna en försäljning av en spelare som t ex Adam. Tyckte det märktes rätt tydligt att vi var vädligt tunna offensivt, inte bara spelmässigt på kanterna, men också på bänken. Det fanns helt enkelt för få alternativ för Rodgers att sätta in och här kanske också en viss kritik mot laguttagning kan vara på sin plats, hade det verkligen inte funnits utrymme att plocka med en spelare som Sterling på bänken eller Pacheco istället för någon av alla de mittfältare som hade blivit uttagna?

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Lark tis 21 aug - 6:02

Synthpoparen: Håller med dig om att man inte skall dra för stora slutsatser ännu.

Vad vi kan notera från i lördags är dels att samarbetet mellan Lucas och Allen men även taktiken för mittfälts trean inte sitter ännu. Det kommer att ta tid och ett antal matcher innan det är hundra.

Vi kan även konstatera att valet att spela Kelly på högerbacken är en av de största anledningarna till att vi såg handlingsförlamade ut. Ytterbackarna är där för att ge alternativ och bredd till ytterforwardsen. Med GJ's offensiv handikappad av att spela på vänstern kunde man samtidigt notera att Kelly inte var i närheten av att göra en bra match vilket påverkar Downings insats. Vi blev tyvärr för lättlästa. Är Enrique skadad så är frågan om inte GJ skall spelas på högern oavsett och sedan använda Robinson eller Downing på vänstern, alternativt använda Henderson som högerback.

Den stora frågan för mig ligger fortfarande varifrån målen skall komma. Vi måste komma upp i cirka 60 mål för att vara säkra på ett bra poängflöde och frågan är då vem skall göra +20 mål?

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Röda Stjärnan tis 21 aug - 7:14

Absolut måste vi börja göra fler mål. Dessvärre såg man senast att våra bolltapp på mitten som man även kunde se under försäsongen kostar oss dyrt. Bara att hoppas på att det blir allt bättre under säsongen.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Lark tis 21 aug - 7:24

Röda Stjärnan:

Håller med dig. Tror dock att detta kommer att komma med matcherna som vi spelar. Förra året tog det ungefär 10 matcher innan Lucas och Adam var synkade och vi kommer säkert att få se samma sak nu. En ny mittfältare, ny taktik och ny formation. Det tar tid att anpassa sig och jag tror att när vi kommer in i oktober så kommer det problemet att ha löst sig själv.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Röda Stjärnan tis 21 aug - 8:12

Lark:

Hoppas Du har rätt. Har stora förhoppningar för detta på lång sikt men lite framgång på kort sikt vore väldigt välkommet efter alla debackel!

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Lark tis 21 aug - 8:22

Röda stjärnan:

Onekligen. Är mest rädd för målskyttet som sagt men lyckas vi få igång det så tror jag att vi kan gå starkt efter jul. Har vi fler än 3 poäng efter 5 omgångar så skall vi nog vara nöjda. Arsenal verkar visserligen vara liter under isen.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 21 aug - 8:27

Jag ser fortfarande frågetecken på följande:

- Vem (utöver Suarez) ska lirka upp trånga bortaförsvar som WBA?
- Vem (utöver Jonson) kan fylla på som en modern offensiv ytterback? Enrique förhoppningsvis, men Kelly och Robinson måste skolas in i det offensiva tänket. Frågan är om Kelly inte bör skolas in som mittback istället då jag tycker att han är för dålig med boll för att vara en offensiv ytterback.

Med detta i åtanke har jag några funderingar, aningen udda absolut, men ...
- Stewart Downing i en nummer tio roll? Han är ju onekligen inget hot på sin kant och varför inte testa honom som släpande bakom Suarez eller Borini? Han har speed, skott och bra passningsspel. Det som saknas är ju styrkan och ett jävlar anamma... Men kan Leon Britton spela tiki-taka ska nog Rodgers klara av att förvandla Downing.
- Borini in i mitten och Suarez ut på en kant (känns självklart för mig i alla fall att testa).
- Dempsey, ja tack! Spelartypen vi behöver.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 21 aug - 8:27

Johnson* givetvis...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Lark tis 21 aug - 8:32

N'Grogg:

Det är väl framförallt där problemet ligger. OM vi inte spelare Carroll så är enda alternativet att fylla på i straffområdet med mycket löpningar. Dribblingar i sig självt är sällan en bra lösning då utrymmer inte finns.

Robinson löser det nog känns det som. Han var bra offensivt när han spelade där. Dock är han ung. En variant är att använda Downing där.

På högern tycker jag vi har mer problem än vänstern. Frågan är om Henderson kan spela där. Han gjorde det bra en match förra säsongen.

Som du nämner så ser jag själv Borini som en central spelare, mer så än ytter åtminstone för tillfället.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 21 aug - 8:54

Borini har en fantastisk moral - löper på stora ytor utan att ha boll. Dock var han inte bra med boll i föregående match och rätt osynlig. Men det finns ett klart och tydligt inslag av hans "smartness" där han först bryter ett uppspel och sedan drar isär WBA mittback vilket ger Suarez den extra sekund han behöver i det läget för att komma emellan, synd bara att han kom upp med ett dåligt avslut.

Kolla 1:18 in i detta klippet för att se sekvensen: [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 21 aug - 8:55

Med det sagt så tror jag det finns ett frö som ligger och gror för ett fantastiskt samarbete. Däremot vill jag se oss förstärka högerkanten och även plocka in Dempsey. För jag tror Dempsey skulle vara perfekt i rollen bakom Suarez. Gerrard ser jag hellre som högeranfallare eller sittande mittfält som i England under EM.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 21 aug - 8:55

Och när jag ändå är igång och spammar: Downing som vänsterback?

Jag gillar den idén, speciellt mot lag som vi skall ha mycket boll mot och där de inte kommer hota nämnvärt defensivt!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Synthpoparen tis 21 aug - 8:59

Beträffande ytterbackar är nog jag av uppfattningen att deras huvudsakliga uppgift är att se till att defensiven fungerar. Om de kan hjälpa till i offensiven är det självfallet bra, men enligt mig mest en bonus. Av detta följer att jag ställer mig tveksam till att "försvara" sämre insatser av yttermittfältare pga att ytterbackarna inte trycker på framåt. Det är trots allt ytterns huvudsakliga uppgift att stå för det offensiva precis på samma sätt som vi kritiserar en ytterback om någon tar sig förbi honom. Inte sjutton passar vi då på att också påpeka att yttermittfältaren borde hjälpt till mer bakåt eller?

För att YB skall kunna ta kliven upp måste ju dessutom yttern skapa ett utrymme åt försvarsspelaren och av det jag kommer ihåg från matchen mot WBA gjordes tyvärr inte många sådana försök av våra yttrar. Kort sagt var yttrarna helt enkelt på tok för svaga i matchen mot WBA. Däremot kan man enligt mig till viss del försvara deras veka insatser med att en spelare som Gerrard inte alls kom upp till förväntad standard samt att även mittfältsspelet centralt i övrigt inte heller fungerade till 100%.

Allt detta kanske WBA dock skall ges viss cred för ty deras försvarsspel var faktiskt bra och de låg oftast rätt i sina positioner.

Däremot är jag helt enig med de personer som är av uppfattningen att GJ skall spelas på rätt kant annars får man inte ut hans fulla kapacitet. Kan inte Enrique spelas bör därför en "mer naturlig" VB spelas istället för att flytta runt spelare.

Avslutningsvis ser jag också gärna Kelly som mittback, spelaren känns helt enkelt mer som en mittback än en ytterback enligt mig.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 21 aug - 9:03

Vi har inga yttrar. Vi har ett tremanna anfall och jag tror att tanken är att ytterbackarna är de som ska fylla på och slå inläggen (annars känns det märkligt att Downing och Borini med fötterna inåt i banan spelar på höger respektive vänster). När man ser Barca spela så fyller de alltid på med en av ytterbackarna för att slå inläggen och att Busquets (i vårt fall Lucas?) tar en mer defensiv orienterad roll och bildar en tillfällig trebackslinje (även om detta så klart är flytande beroende på omständigheterna). Jag tycker att YB har en viktigare roll än bara försvara och ser det inte som en bonus ifall de är bra offensivt, särskilt inte om vi ska spela som vi gör...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 5 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet