TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

RVP till United! Vad i helvete!

+6
IzzyDizzy
Flightcrank
Niklas J
Daniel N'Grogg (D.23)
A-Field
Röda Stjärnan
10 posters

Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av Röda Stjärnan ons 15 aug - 20:33

Tyvärr en riktigt bra värvning och United kommer igen börja ösa in mål men hur i helvete kan man som kapten gå till en sådan rival och speciellt nu när Arsenal för en gångs skull satsar????

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av A-Field ons 15 aug - 20:51

Tja, pengarna talar och dessutom anser han väl att United har större chans på titlar än Arsenal. Lite märkligt då jag tycker att Arsenal är den klubb som har värvat klart bäst inför denna säsongen. Hade RvP stannat i klubben tror jag de hade haft en bra chans på titeln. Utan RvP halveras den chansen direkt.

Dessutom är jag inte speciellt säker på att United kommer att vinna någon större titel i år. Personligen tror jag att PL-titeln denna säsong kommer att stå mellan Chelsea (urk) och City (gaaah). CL är vikt för Barca, PSG, Bayern eller Real, City kanske på ett hörn. Med risk för att ha fel tror jag att City vinner PL i år igen och att Real säkrar sin tionde CL-titel.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av A-Field ons 15 aug - 20:56

Känns för övrigt som om denna transfer är i klass med Cashley Coles flytt från Arsenal till Chelsea. RvP har med ett pennstreck gjorts sig avskydd i många läger på den brittiska ön. Garanterat hos mig iaf.

Hur fan kan någon från de 5 "större" klubbarna vilja gå till en av "de andra" är för mig oförlåtligt. Just därför är det så förbannat skönt att Agger offentligt gått ut och sagt att han inte kan tänka sig att flytta till en annan PL-klubb, speciellt inte en rival.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 15 aug - 21:42

"Chans på titeln" A-Field, du pratar om Arsenal - fast det kanske du redan visste? Wink

Men att han skulle lämna visste vi ju hela tiden så hade dom fått behålla honom hade dom så klart varit riktigt farliga. De ser ut att få ett bra lag ändå, men de bör nog sluta med sina hån gentemot Liverpool. Hörde senast idag en polare i Arsenal fnysa åt en annan polare (som också är Gunner) när han sa att Liverpool kan bli farliga i år. "Pfft" fnös han och fortsatte "Liverpool kan sluta var som helst mellan 4-10 på sin höjd" och gjorde sig åtlöje åt vår position från i fjol också bland annat. Well Well! Jag väljer att inte ta någon diskussion för jag orkar verkligen inte försöka motivera folk å det ena å det andra, det som sker det sker - givetvis hoppas man!

Det är nog dags för Gunners världen över att börja bli lite mer ödmjuka och se sig själva i spegeln. Med det sagt unnar jag många Arsenal-supportrar misären dom upplever för tillfället. Däremot är RVP en top class cunt!

---

Grabbarna tyckte jag var dum i huvudet som sa att vi inte borde sälja Agger för 25 miljoner pund fö. "Vadå? Det är ju joooordens överpris, visst Agger är duktig, men för 25 miljoner pund så kan ju Liverpool köpa en lika bra ersättare och stärka truppen - vilket lär behövas!"

Försökte förklara att man behöver spelare som spelat länge i klubben, har hjärta och krigar den extra hundradelen för att försvara klubbens färger - men eftersom det är Arsenal vi pratar om så förstår dom bara profit, affärer och ekonomi (vilket dom så klart är bra på - men också en förklaring till varför klubben har titeltorka).

Nuff said - NU KÖR VI ÖVER WBA PÅ LÖRDAG!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av Niklas J tor 16 aug - 5:45

Arsenal hade säkerligen chansen att ge honom ett bättre kontrakt men hade inte råd/ville inte - Vilket jag kan förstå.

200k p/w i 4 år - för en 29åring gjord av glas. Det är helt, helt jävla sjukt.

Visst, håller han sig hel så kommer han göra mål, men förra året var ju ett undantag - Och vi såg ju hur ljumskarna mådde under EM.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av Flightcrank tor 16 aug - 7:27

It is understood Van Persie was encouraged by the arrivals of Germany forward Lukas Podolski,France striker Olivier Giroud and Spain midfielder Cazorla - to the point where he was open to the idea of staying with or without a new contract.
But Wenger pulled him aside shortly before Sunday's friendly victory over Cologne, told him he would be sold if a deal could be reached and informed the Dutchman he was no longer part of his plans.
Hämtat från BBC. Arsenalfansen ser det som att Wenger är grym på grund av detta om det stämmer, själv anser jag att det bara bevisar hans tjurskalighet. Det var på sätt och vis bra av Arsenal att sälja med tanke på att han endast har haft en skadefri säsong men man ska ändå ha i åtanke att han alltid har gjort mål när han har varit skadefri och förra säsongen var det ju uppenbart hur han bar laget på sina axlar under hela hösten och vintern när resten av laget sysslade med annat än fotboll.
Att man dessutom säljer till en toppkonkurrent är ett helt idiotiskt drag, till skillnad från Arsenal förra säsongen så kommer United inte att stå och falla med RvP, de kommer säkerligen spela med honom och Shrek på topp ibland men annars så kommer de nog att fortsätta med sitt enmannaanfall där de har fler än RvP som kan prestera. Detta innebär även att de kan låta honom vila för att minska skaderisken. Dock så är det precis som Niklas säger helt sjukt att man lägger 200 i veckan på en skadebenägen 29åring men å andra sidan har de försvagat Arsenal avsevärt och det är väl värt några slantar bara det.

För övrigt så undrar jag vem som kommer att få kaptensbindeln i Arsenal nästa säsong. mitt tips ligger på Chamak (stavning?) eller Bendtner då detta nog är det enda sättet att lyckas sälja någon utav dess herrar, bindeln tycks ju ha den effekten....
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av Röda Stjärnan tor 16 aug - 7:34

Flightcrank-> Håller med men tycker att värvningen från Fergies sida faktiskt känns lite desperat. Förr köpte han unga spelare som han fostrade och fick att växa till stjärnor. Nu köper han en färdig spelare på 29 år med en diger skadehistorik, ger denna spelaren en monsterlön. Känns som att han börjar bli desperat att komma ikapp City. Hoppas, hoppas att inte United vinner ligan nästa säsong heller. Det kan drabba dem hårt.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av IzzyDizzy tor 16 aug - 8:40

RvP:s målskytte kan inte få samma effekt i Man United. Kan inte se det hända. I Arsenal bar han laget på sina axlar och hade en roll och det var att avsluta. Han var den enda som skulle göra målen. I Man United finns Rooney som också ska göra målen. Ni såg ju vad som hände med Ba när Cisse anlände i vinter. För N'castle blev det bra, tvivlar på samma effekt hos Man United. Lägg därtill att Kagawa köpts in och han gör sig absolut inte bäst på ett centralt mittfält, en roll som han främst kommer att konkurrera om nu när Rooney och RvP ska lira tillsammans. Att slänga ut honom på en kant är slöseri med talang och det är rollen bakom strikern som han gör sig bäst.

Jag har hela tiden trott att Man Utd gör en mellansäsong och står fast vid den tron. Värvningen av RvP bevisar bara att Ferguson märker samma och panikvärvar en superstjärna och ger han en monsterlön. Hans tålamod är på noll, möjligt att han ser slutet på sin tränarkarriär och vill avsluta med triumfer.

Måste dock säga att det är en intressant värvning för PL.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av Niklas J tor 16 aug - 10:47

Fast han köper här en av få spelare han verkligen, verkligen gillar.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av Cliffhanger tor 16 aug - 11:48

Jag hoppas att det här innebär en felbalans på deras mittfält. Offensiven är helt mördande naturligtvis, men hur fan ska dom ställa upp egentligen? Ska Carrick sköta ytan framför backlinjen själv (den yta där dom var oerhört svaga förra säsongen) medan Kagawa drar iväg offensivt? Jag håller alla tummar och tår jag har för att det blir flopp för både RvP och United.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av A-Field tor 16 aug - 17:04

Såklart att vi önskar United all olycka i världen och tappet av titeln förra säsongen var bland det bästa som hänt sedan FA-cup vinsten för LFC. Tyvärr tror jag att United kommer att vara i topp som vanligt när serien lider mot sitt slut. Laget har ju inte spelat bra fotboll på 10 år men likt förbannat har de vunnit det mesta under den tiden. Helt otroligt vad jag längtar tills Alex F. pensionerar sig. Då kommer vi att få se det riktigt stora tappet.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 16 aug - 20:43

Kan vi flytta denna tråden till Allmänt Fotbollsforum?
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av Cliffhanger tor 16 aug - 22:26

Hittade en kul bild på Twitter, apropå hela den här affären:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Hihi. Always trust the Dagger!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av A-Field fre 17 aug - 18:25

Cliffhanger skrev:Hittade en kul bild på Twitter, apropå hela den här affären:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Hihi. Always trust the Dagger!

Bild?

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av Lark tis 21 aug - 9:55

"He lies when he wants to..."

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av Philip Rolf tis 21 aug - 10:03

United förlorade, och jag mår bra. Rvp fick ingen riktig chans, så får låta tiden utvisa.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

RVP till United! Vad i helvete! Empty Sv: RVP till United! Vad i helvete!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet