TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

+11
Mattis-8
mattyb
Bill Shankly is Legend
IzzyDizzy
Philip Rolf
A-Field
Daniel N'Grogg (D.23)
PiTeRaQ
Apanpapan
Synthpoparen
Flightcrank
15 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 3 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Bill Shankly is Legend fre 24 aug - 7:50

Håller med om Gerrard men samtidigt är han så kvick i tanken med väggspel och chippar som kan väga upp mot Borinis och Assaidis fysiska snabbhet.

Kommer Sahin hade det varit kul att se Gerrard i någon position av de 3 främsta, varför inte som falsk 9:a, tror han hade gjort ett lika bra jobb som Fabregas faktiskt.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 3 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Röda Stjärnan fre 24 aug - 8:41

Så här i efterhand kom jag att tänka på hur lite vi tjongade bollen på bortaplan igår. Var skönt att slippa se.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 3 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av IzzyDizzy fre 24 aug - 9:22

Downing på vänsterbacken lockade definitivt fram de bra crossbollarna från hans sida när han hade mer tid på bollen. Han kan se loj ut Stewart, men tycker ändå att han försökt under sin tid i Liverpool.

Som Groggen efterlyste: Testa Downing i "hålet" bakom strikern i en fri roll likt den Gerrard hade mot Gomel i returmötet. Downing i hålet med utgångsposition till vänster kan vara något. Dyker även Sahin upp kan han spela på Allens roll och på just det positionen som jag gärna vill att Downings testas i.

Routledge hade en liknande roll i Swansea innan Gylfi dök upp där i januari.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 3 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Synthpoparen fre 24 aug - 11:32

Personligen gillar jag inte att sätta personer "på lite fel position".

Gerrard är så speltekniskt smart att han antagligen skulle klara av de flesta roller från mittfält och framåt, men borde inte kantanfallare vara snabba, kvicka kombinerat med en förmåga att helst kunna göra sin gubbe. Dessutom skall de helst ha kondition som hästar för att orka köra konstant presspel. För mig känns inte det alls som en optimal position för en åldrandes Gerrard.

Vidare har jag lite svårt att se behovet av att spela in Downing som en centralt offensiv mittfältare eller släpande anfallare av den enkla anledning att vi redan har väldigt många spelare som kan spela i den positionen och vid skador eller avstängningar ser jag hellre att en spelare som Shelvey ges chansen där jämfört med Downing.

Då är det i sådana fall bättre enligt mig att pröva Downing som VB då vi inte har någon jättebredd till just den positionen och lite mer tid kanske är precis vad killen behöver för att lyckas.

Edit ändrat VY till VB som det självfallet skall stå.


Senast ändrad av Synthpoparen den fre 24 aug - 13:58, ändrad totalt 1 gång

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 3 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Röda Stjärnan fre 24 aug - 11:54

Tycker att Downing om han spelas ska spelas till höger där han är mer svårläst då han kan gå både mot linjen och vika inåt.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 3 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av ZuperDP fre 24 aug - 12:22

Anmärkningsvärt att ingen kommenterat Shelveys insats igår, här finns ju en del som tycker han har talang och är ett bättre prospekt än exempelvis Henderson.

Må vara att han är ung, men helvete vad usel prestation, varje mottagning var ju sämre än Kuyts, bollen 3m åt sidan nästan varje gång och bolltapp, bedrövligt att se.. Mängder av felpass och en hel del huvudlösa sådana som omsattes i farliga omställningar.. Nä, utlåning i ett år till hade nog varit bra för hans del för jag ser inte att han utmanar om en plats för regelbunden speltid ännu.

ZuperDP

Antal inlägg : 64
Registreringsdatum : 12-05-08
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 3 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Röda Stjärnan fre 24 aug - 12:40

ZuperDP-> Läs mitt inlägg på s.3 i denna tråd som innehåller JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA..............

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 3 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Apanpapan fre 24 aug - 13:49

Tyvärr såg man inte matchen...
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 3 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Synthpoparen fre 24 aug - 14:06

Shelvey insats var ungeför som jag hade räknat med. Då skall det dock sägas att jag är en de få, vad det verkar, som inte tror överdrivet mycket på spelaren ifråga. Varför jag inte tror så mycket på honom visades också under matchen med svaga mottagningar, dålig bollbehandling och inte minst relativt "kantig" i sin spelstil.

Sedan måste man kanske också nämna att Shelvey knappast är en "kantspelare", men att placera honom där visade tyvärr upp de svagheter som får mig att tvivla på spelarens möjligheter att bli riktigt bra.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 3 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Philip Rolf fre 24 aug - 19:37

Haha, Downing i hålet bakom de 3 anfallarna hade fan kunnat bli epic. Men nja. Kmr nog inte hända Razz
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 3 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 25 aug - 5:33

Röda Stjärnan skrev:Tycker att Downing om han spelas ska spelas till höger där han är mer svårläst då han kan gå både mot linjen och vika inåt.

Alltså jag tycker ju inte att han hotar ett dugg på kanten i och för sig. Jag trodde på att det skulle bli bättre när han fick spela där med sitt skott och allt, men nej... tydligt att han är för rädd och ej säker på sig själv. Kolla på Sterling, så fort han får bollen glöder det i ögonen. Även om han fortfarande är "valpig" så vill han verkligen skapa något!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 3 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet