TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool FC - Manchester City

+9
mattyb
Mafisen
Bill Shankly is Legend
Synthpoparen
fotpall
Apanpapan
Philip Rolf
Cliffhanger
Bikinipop
13 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av Cliffhanger sön 26 aug - 16:57

Puh, jag är helt slut. Grabbarna kan gå från den här matchen med sina huvuden hållna högt. Vi pressade mästarna rejält och i min bok var vi definitivt värda tre pinnar. Synd bara att vi ska ställa till det för oss själva vid två tillfällen.

Raheem är hur satans uppstudsig som helst, han har allt som krävs för att en vacker dag bli en världsstjärna. Allen var verkligen helt magisk i första då han nog inte slog en passning fel. Men framförallt, vår kapten visade idag att han fortfarande lever!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av fotpall sön 26 aug - 16:59

Två jääävla skitmål. Fan. Helt FÖRBJUDET att göra som Skrtel... Nåja, kommer säkert vara ganska nöjd med detta snart. Riktigt fint spel var det ju iaf.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av Cliffhanger sön 26 aug - 17:10

Det bör bli angenäma problem för Buck framöver när det gäller uttagningen av mittfältet. Idag visade Jonjo att han är att räkna med på allvar, plus att Allen och Gerrard båda var mycket bra. Lucas vet vi ju alla vad han kan, och utöver det så ska Sahin in i ekvationen. Dessutom lurar Hendo i kulisserna (jag räknar kallt med att Adam och Spearing lämnar). Konkurrensen är mördande.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av Apanpapan sön 26 aug - 17:12

Mycket bra spel missnöjd med poängtapp.

+Allen styrde spelet
+Gerrard visar lite jävlar anama
+Sterling vågar utmana och har bra inlägg
+Coates är en blivande toppback

-Kellys offensive
-Skrtels misstag
-Lucas skada
-Poängtappet

Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av Röda Stjärnan sön 26 aug - 17:25

Så jävla synd! Vi spelar ändå riktigt bra. Hoppas verkligen vi fortsätter så. Vi skulle även haft en straff tycker jag. Kändes direkt som det var straff.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av Philip Rolf sön 26 aug - 17:28

fotpall skrev:Märks att Johnson gjort ett bra EM. Vilket självförtroende han har. Sterling vet jag inte var han får sitt självförtroende ifrån. Men bara en sån sak att Kolo Toure nästan punktmarkerar honom säger det mesta. Allen är underbar, framförallt när vi har boll.

Borini känns genast mycket farligare så fort han befinner sig centralt. Kan det vara så att Suarez gnällt och sagt att han verkligen inte vill spela på kanten eller något liknande? Nu har de ju såpass mycket rörelse att de skiftar i positioner då och då men vill ha mer Borini i mitten.

Shelvey kommer in och gör det riktigt bra ju.

Mina ord. Rakt av.

Skönt att vi håller bra nivå också. Spelar vi såhär hela säsongen kommer vi sluta top 4. Svär på någons mammas liv.
Men jag tror tyvärr vi kmr sänka oss rejält mot Wigan osv.

In med Clint och bort med:

Spearo
Hendo
Adam

Ja, egentligen valfria 2-3 spelare. Förmodligen Carroll, Spearing och Cole.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av Synthpoparen sön 26 aug - 18:33

Upp och ner är att vänta med detta nya lagbygge och idag var det mesta upp spelmässigt om man bortser från ett par individuella grodor.

Trist med Lucas skada dock, men ändå härligt att vi visar upp ett helt annant tänkande och spelidé jäm,fört med förra säsongen. Nu var det kul att se Liverpool spela boll igen och jag hoppas innerligt att Sterling just nu ses som första val ute till vänster. Äntligen en spelare som vågar utmana och göra något framåt.

Och ja Gerrard det är denna nivå och inställning som du måste ha i samtliga matcher som kapten, inte bara i "stormatcherna".

I övrigt brukar jag inte gnälla på domare, men de båda vi förärats med i de första två omgångarna har inte imponerat på mig alls.

Edit; hade jag fått plocka bort ett par realistiska spelare från truppen ( Cole och Carragher är nog omöjliga att bli av med ) hade mina val fallit på på Adam och Downing. Vi har helt enkelt ett överskott på CMs och Adam känns inte alls som en spelare som Rodgers vill satsa på och tja Downnig borde kunna ge en del pengar samtidigt som det skulle kunna öppna upp dörren för en ny kantanfallare vilket vore välkommer. Carroll tycker jag nog kan få en säsong till på sig inte minst då han har en spetsegenskap i sin fysiska storlek som kan användas om inget annat fungerar.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av fotpall sön 26 aug - 19:45

Angående Sterling är jag osäker på om han verkligen ses som förstaval, särskilt när Assaidi finns tillgänglig också. Men hoppas han kan få ca 10 starter och minst lika många inhopp så är jag nöjd.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av Philip Rolf sön 26 aug - 22:59

fotpall skrev:Angående Sterling är jag osäker på om han verkligen ses som förstaval, särskilt när Assaidi finns tillgänglig också. Men hoppas han kan få ca 10 starter och minst lika många inhopp så är jag nöjd.

Startar han mot City i andra omgången och Buck alltid satsat på youngsters tror jag snarare på 25 starter.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av fotpall sön 26 aug - 23:23

Det har jag jättejättejättejättesvårt att tro. Ska vi betta på det? Tusen miljarder kronor och ett flak öl.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 27 aug - 7:16

Gerrard gör förvisso en bra insats men jag sliter mig gråhårig av att han går runt på plan och pekar och dirigerar alla andra vad de ska göra medan han själv släpper världens luckor... IRRITERANDE DELUXE!

Angående killar jag vill se bort är det Adam, Spearing och Cole. Vi sa inte sälja Carroll (förutsatt att vi inte har en riktigt bra ersättare) och Downing kan vara nyttig att ha i truppen tills vi hittat andra lösningar. Adam (5), Spearing (3), Cole (2) och sedan också Pachecho (2) och vi har 12 miljoner att lägga på en riktigt bra spelare. Låt oss säga att detta finansierar ett köp av Sturridge (för att ta ett rykte som gått varmt på senare tid).
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av Synthpoparen mån 27 aug - 7:39

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Gerrard gör förvisso en bra insats men jag sliter mig gråhårig av att han går runt på plan och pekar och dirigerar alla andra vad de ska göra medan han själv släpper världens luckor... IRRITERANDE DELUXE!

Angående killar jag vill se bort är det Adam, Spearing och Cole. Vi sa inte sälja Carroll (förutsatt att vi inte har en riktigt bra ersättare) och Downing kan vara nyttig att ha i truppen tills vi hittat andra lösningar. Adam (5), Spearing (3), Cole (2) och sedan också Pachecho (2) och vi har 12 miljoner att lägga på en riktigt bra spelare. Låt oss säga att detta finansierar ett köp av Sturridge (för att ta ett rykte som gått varmt på senare tid).

Tror tyvärr inte du kan ge bort Cole än gång med tanke på den lön som spelaren sitter inne på. Finns helt enkelt inga lag som är intresserade av honom. Vill du få in pengar till klubben är det nog försäljningar av Adam, Downing och Carroll som gäller, även om jag nog också gärna ser att den sistnämda ges chansen en säsong till.

Personligen behåller jag gärna Spearing för de kan vara bra att ha en billig bollvinnare till i laget och Pacheco tycker jag tillhörde de bättre under försäsongen, även om nu inte det säger så mycket.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av Philip Rolf mån 27 aug - 8:19

Fotpall, nej, men en öl iaf.

Ngrogg. Tycker du är lite hård. Han har nog fått ordrar om att hans defensiva roll inte är lika viktig längre. Låter dumt, men om han ska va med hela tiden framåt så kan han ju inte tokjaga hem bakåt, inte ens mot City.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av APZ mån 27 aug - 12:17

Direkt efter matchenvar jag skitförbannad och började undra om skrtl redan spelade i city.
Men, och det är ju anledningen till att jag inte bör skriva något direkt efter amtch, har jag nu lugnat ner mig. Jag har ju inte räknat med högre än topp 6 denna säsong när vi ska lära gamla hundar spela på ett nytt sätt. Men jag måste säga att fan vad imponerad jag blev över spelet igår. Alla gjorde en bra match. Visst, Reina på första, men såg ut som han fick solen i ögonen eller nåt. Kelly har ju inte en chans i det läget att flytta sig. Skrtl i andra. Blev inte så förbannad på just passningen även om den inte var bra, blev mer förbannad på att vi har mittbacken där ute på kanten i uppspels fasen. Hade det varit vänsterbacken hade det inte varit något problem, då hade ju skrtl varit i mitten och täckt upp.

Vilket fall. City tidigt på säsongen och 2-2 efter att fullständigt krossat dem spelmässigt, det måste man vara nöjd med. Tempot i 90 min också. Orolig över Lucas, har inte kollat hur det blev. Men helt plötsligt är det ju ett riktigt geni drag att plocka in sahin ifall han blir borta ett tag
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av jägarn mån 27 aug - 17:48

En utmärkt analys av matchen:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av Cliffhanger mån 27 aug - 22:29

The Guardian rapporterar att Lucas kan bli borta i uppemot två månader. Jag ber till högre makter att den siffran bara är tagen ur luften.

Jag måste även ställa mig frågande till vårt medicinska team (och Buck?). Igår sades det att det drog till i låret på honom redan under uppvärmningen, men man valde ändå att chansa med honom i elvan. Med facit i hand så var det en sjujävla chansning som sannerligen inte fick ett gott slut. Min erfarenhet av lårskador är att när man väl känner tillstymmelse av en känning så bör man kliva av, för det slutar nästan uteslutande med att man skadar sig ordentligt om man fortsätter att belasta. Jag säger definitivt inte att jag har bättre koll än våra doktorer, men jag tycker ändå att beslutet var märkligt.

Ah well, ska man försöka se något positivt med hans kommande frånvaro så är det att dörren nu är uppslagen för Nuri.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av mattyb tis 28 aug - 6:55

Ja, även om Lucas är svår att ersätta så har vi i år bättre förspänt på den positionen än förra året, även om Allen, Henderson eller Sahin inte matchar Lucas spelstil fullt ut.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av Philip Rolf tis 28 aug - 13:03

Med Lucas borta kommer vi att satsa mer framåt. Då ska det bara vara någon som vet hur man gör mål också. Sterling på top Smile
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 28 aug - 13:44

Herregud vilket lag vi har just nu! Vi har ett bättre lag än på riktigt, riktigt, länge. Allen visste man ju inte om han skulle vara okej eller bra Och så går han ut och är Bäst. Sahin osar det proffessionalism om, Borini en sann gentleman som springer mer än en spartansk krigare. Verkar vara bra harmoni i truppen över lag och en del good bussiness på gång. Med Spearing och Adam på väg ut, även Cole, Downing och tyvärr Carroll ser ut att kunna lämna... Alla kommer givetvis inte lämna men det är en bra indikation att Rodgers är rätt man!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av fotpall tis 28 aug - 14:37

Borini gillar jag mer och mer för varje gång. Han påminner mycket om Kuyt. Springer som en idiot (fast lite snabbare) och har inte så jättemycket idéer om vad han ska göra på kanten, så man vill hellre ha honom i mitten. Dock känns han tryggare med boll än gamle Dirken. Han är helt fantastisk i presspelet vilket är jävligt underskattat som offensiv spelare. Bara mot City vann han boll ett flertal gånger och vände det till farliga situationer kändes det som.

Dessutom härligt att han vevar igång publiken lite :)

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av Cliffhanger tis 28 aug - 16:20

Jo, jag vill också stämma in i Borinis hyllningskör. Hans arbetskapacitet är fantastiskt fin och han besitter en bra snabbhet. Han är dock något oslipad än så länge (främst med boll) men det slipas säkerligen bort när han blir äldre och mer rutinerad. Han kommer bli en nyttig spelare för oss, både på kort och lång sikt.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester City - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester City

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet