TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

+10
A-Field
Röda Stjärnan
Daniel N'Grogg (D.23)
PiTeRaQ
Apanpapan
Philip Rolf
Cliffhanger
Bill Shankly is Legend
Synthpoparen
Mafisen
14 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Mafisen tor 6 sep - 7:35

Tuff, tuff, tuff bortamatch. Jag tror vi får vara nöjda med en pinne. Sunderland är normalt sett ingen drömmotståndare för oss.

Vi får hoppas att våra nyckelspelare är uppvilade och fräscha (hur ser landslagsschemat ut inför matchen?).

Dessutom är det ett måste att man en gång för alla klippt bort alla pojklagsmisstag.

Finns flera spelare som har massor att bevisa. Dels rent prestationsmässigt, men även att de har tagit åt sig Rodgers idéer och underordnar sig systemet. Behöver säkert inte nämna dem vid namn.

Ska man spekulera i en möjlig startelva tror jag att det får bli något liknande:

Reina, Johnson, Skrtel, Agger, Enrique, Allen, Sahin, Gerrard, Sterling, Suarez, Borini.

Det är vad jag tror, inte vad jag skulle vilja se. Jag vill byta plats på Borini och Suarez. Dessutom är jag inte säker på att jag vill se Gerrard från start (in med Shelvey). Och ska han starta vill jag helst att han flyttas upp i banan, men det betyder sannolikt att Sterling får flytta på sig och det vore tråkigt.
Vi har ett tufft schema med 5 matcher på 14 dagar, och United hemma helgen efter premiären i EL. Då måste Gerrard vara frisk och kry, för såna matcher lyfter han sig alltid. Det gäller att hålla hela truppen fräsch under denna period, så Henderson borde kunna figurera med, varför inte mot hans gamla klubb?

På nåt sätt är det väl ett sundhetstecken att man inte känner sig beroende av Gerrard längre, samtidigt som det är lite sorgligt. Tyvärr har det kommit dithän att jag tycker han påverkar vårt spel negativt.

Kanske kan vi äntligen få se lite av Assaidi med.

Over to you guys.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Synthpoparen tor 6 sep - 11:23

Skulle också gärna se den uppställningen som du vill se, alltså att gerrard helt enkelt vilas.

Däremot vet jag inte om jag vill ha in Shelvey utan ser kanske hellre att Henderson prövas istället.

Sterling bara måste få fortsätta att lira och Borini får gärna placeras centralt.

Assaidi får göra ett inhopp kanske?

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 6 sep - 19:51

Hade velat se Assaidi och Yesil hoppa in!
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Cliffhanger tor 6 sep - 20:02

Tror på samma elva som senast. Gerrard lär få fortsatt förtroende, även fast han verkar ha det svårt för tillfället. Det kommer bli svårt för Buck att peta honom, hur jävla dåligt han än spelar. Och visst, det vore helt klart önskvärt att byta plats på Suarez och Borini. Borini kommer för fanken inte till några avslut överhuvudtaget när han lirar på kanten, även om man inte ska underskatta hans workrate. Nej, in med honom i boxen där han hör hemma.

Sen tycker jag BSiL har helt rätt, det vore mycket skoj att få se våra nya grabbar visa upp sig i den här oerhört tuffa bortamatchen.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Philip Rolf fre 7 sep - 12:30

Borini på högerkanten och jag blir riktigt besviken.
Han var inte alls bra där. Han har inte heller någon vidare snabbhet.
Jag tror han styrka är precis som Dempsey, in med enkla bollar bara.

Sterling Suarez är givna.

Allen Shelvey Gerrard är mitt val.

Gerrard MÅSTE få självförtroende, skjuta något halvt långskott på mål osv. För inläggen är han fortfarande bäst i världen på.

Backlinjen är väl OK, bara dom blandar sig mer i anfallen. Jag vill mig tro att Enrique fått STRIKTA ordrar om att gå in mer i banan med boll efter att han passerat halvplan. Det öppnar mer för Sterling och Suarez.

Reina, fucking skärpning. Han har inte väldigt mycket förtroende kvar hos mig. Men ändå rätt mkt haha. Jones är dock duktig!
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Apanpapan sön 9 sep - 7:14

Har aldrig drömt om Liverpool förut,men inatt gjorde jag det och Reina gjorde ytterligare en tabbe.Men vi spelade nästan uteslutande med ynglingar.Hur matchen slutade?Inte en aning.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Philip Rolf mån 10 sep - 15:18

Tur man spelar kvällsmatchen, då hinner suget gå ner lite under dagen, så är man riktigt fokuserad på kvällen.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av PiTeRaQ mån 10 sep - 19:39

Den här matchen kommer bli SVÅR.. Viktigt att laget jobbar för varandra som mot City!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Philip Rolf mån 10 sep - 19:41

Då blir väl ändå nästa ännu svårare haha.

Man United.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av PiTeRaQ mån 10 sep - 22:13

Ähh Man Utd blir vi alltid 2000 ggr bättre mot.. Det är just sådana här matcher som Sunderland Stoke Newcastle Tottenham vi oftast blir överkörda.. Det är just dom här lagen och dom längre ner i tabellen som visar NOLL rädsla mot oss medans Utd City Arsenal brukar spela avvaktande..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Mafisen tis 11 sep - 11:32

Jag hoppas vi kan hålla i bollen och spela med stort tålamod. Kan vi göra det finns chansen att Sunderland tappar disciplinen och går bort sig. Då gäller det att vi hugger och är effektiva.

Tror dock på 1-1.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 11 sep - 12:13

Äntligen dags att börja lida igen då! 1-0 till Sunderland målet kommer i 83:e efter en bedrövlig insats från Liverpool. Behöver jag ens nämna att Reina kommer göra en prakttavla ... igen?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Synthpoparen tis 11 sep - 12:22

Är det ingen mer än jag som tror på the return of the badboll?

I övrigt hoppas jag innerligt att Sahin spelas samt att Borini placeras centralt.

Shelvey eller Gerrard?

Tja är Gerrards kropp 100% så bör han nog spelas. Är den inte det bör han vilas.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Mafisen tis 11 sep - 12:41

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Äntligen dags att börja lida igen då! 1-0 till Sunderland målet kommer i 83:e efter en bedrövlig insats från Liverpool. Behöver jag ens nämna att Reina kommer göra en prakttavla ... igen?

Ett väldigt troligt scenario.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Röda Stjärnan tis 11 sep - 14:46

Vill inte tro på annat än 3p då vi är piskade att vinna nu! 0-1. Mål Borini då jag tycker att han nosat på att göra mål ett tag nu.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av A-Field ons 12 sep - 8:30

Det mest otäcka med de senaste säsongerna Liverpool har spelat i PL är att jag, säkert fler för övrigt, har blivit sådana otrolig pessimist.

Tror på en 2-1 förlust där Reina gör ännu en patenterad tavla, Liverpools mittfält går bort sig med Gerrard i spetsen, laget har 2 stolpträffar, 1 ribbträff, 1 missat friläge, 2 klockrena straffar utan att få betalt och 15 avslut på mål. LFC:s mål är för övrigt ett självmål på ett inlägg av Glenn Johnson.

Pessimist?

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Mattis-8 ons 12 sep - 10:47

A-field
Knäpp ett par bärs innan matchen. Låter som att du behöver det. Smile
Skämt åsido är jag samma sorts människa. Tror alltid det värsta innan match.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Cliffhanger ons 12 sep - 12:42

Den obotlige optimisten håller faktiskt på att ersättas av en plain ol' realist. Jag har tidigare alltid sett framemot matcherna för att jag alltid varit övertygad om att vi ska vinna. Men nuförtiden är jag definitivt benägen om att hålla med det som redan skrivit. Hjärnan säger att det blir en bitter uddamålsförlust.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 12 sep - 16:32

Jag ser mig själv som en optimist inför framtiden, men lever som en realist i nuet. Det är väl egentligen optimisten som håller lågan uppe - hade vi haft kvar Humle%Dumle inte fått in Rodgers ex, vet jag inte om det ens finns något som hade kunnat få en att vara optimist.

Sen återstår det ju att se ifall Rodgers ord enbart är ord eller om han faktiskt kan "förvandla" LFC!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Philip Rolf tor 13 sep - 16:25

Ja är nog också på ert spår.

Brukar bli glad efter 30 min för jag tänker "Men vafan, vi spelar ju rätt bra"
Sen händer det inget i sista tredjedelen, sen förlorar vi.

Alltid samma sak.

Hypotetiskt om vi har 7p efter första fem där Ars, United, City har spelats, då är jag nöjd, men då ska vi också vinna Sunder borta och United.

HA
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 13 sep - 18:26

Känns som det var 2 månader sedan vi spelade sist. Viktigare saker har hänt under tiden.

Känner mig lite blasé inför denna matchen, så länge man kan se en förbättring i systemet och hur Buck vill spela så är jag nöjd. En vinst hade varit fint men ingen katastrof om den uteblir så länge vi fortsätter att sammanfoga bygget.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Röda Stjärnan tor 13 sep - 18:51

Tyvärr känner jag att en vinst verkligen skulle behövas för att lyfta spelet från fint att se på till lovande.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Apanpapan fre 14 sep - 6:35

Elvan:


Gulachi

Flanno Kelly Coates Robinson


Allen Shelvey Sahin

Assaidi Morgan Sterling

Framtiden är vår!
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Röda Stjärnan fre 14 sep - 8:43

Apanpapan-> Kan hålla med om framtiden. Det har länge kännts som att det svåraste har varit att ersätta Gerrrard. Tror att man får se det som att ersätta hans egenskaper men utspritt på fler spelare. Har vi två defensivt starka spelare med bra passningsspel och dessutom en offensivt bra spelare med bra genombrottsförmåga, speluppfattning, tillslag och passningsspel så kan ersättningen nog ske på ett bra sätt. Ser att Lucas är utelämnad. Är det bara tillfälligt eller tror Du inte att han kommer tillbaka till sin forna form och nivå? Sahin är väl bra men är han bättre än Lucas? Allen känns given för mig.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Apanpapan fre 14 sep - 9:01

Jag tänkte att vi skulle köra så här mot Sunderland Wink
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30 Empty Sv: Sunderland- Liverpool, lördag 15/9 18.30

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet