TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool - Mancherster United

+12
IzzyDizzy
ZuperDP
A-Field
Philip Rolf
PiTeRaQ
Bill Shankly is Legend
Daniel N'Grogg (D.23)
Synthpoparen
fotpall
Cliffhanger
Mafisen
Apanpapan
16 posters

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 23 sep - 2:11

Kolla 25 sek in i detta klippet. Så här agerar inte en VB i PL. Slå bara bort den i första läget. Slå bara bort den i andra läget! Så förbannat dåligt och oprofessionellt.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

För att inte tala om QPR i våras, samt att han är så väldigt enfotad. Hade helhjärtat inte velat ge denna kritiken men han är helt enkelt inte bra nog för att vara förstaval i ett lag som satsar topp 4.

Känns väldigt mycket som Riise hans senaste säsonger (för övrigt en spelare som jag älskade de första åren).
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av fotpall sön 23 sep - 6:25

Håller med BSIL om Enrique. Har länge retat ihjäl mig på hans kladdande med boll och nu verkar inte heller spelet utan boll funka. Känns inte det minsta som en Rodgers-spelare. Känner mig för tillfället mycket mer trygg med Kelly och Johnson.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Mafisen sön 23 sep - 8:18

Angående mittfältet, så är jag kluven om jag helst ser Shelvey eller Henderson tillsammans med Allen och Gerrard. Känns som både Jonjo och Gerrard ger bort bollen alldeles för mycket och det är av yttersta vikt att vi vinner mittfältskampen. Henderson må vara tråkigare att se på, men han är en bättre possessionspelare och utifrån det så hoppas jag vi spelar Gerrard - Allen- Henderson på mittfältet.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 23 sep - 8:28

Visst är det inte optimalt, men hade nog ändå föredragit honom framför Kelly. Jag tycker (tyvärr) inte att Kelly är direkt bättre utan han slarvar bra mycket han med, speciellt med boll.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av A-Field sön 23 sep - 8:36

Anser att GJ är en defensiv risk som VB. Lite mindre som HB men GJ har alltid varit defensivt suspekt. Hans styrka ligger absolut inte i defensiven utan i offensiven. Hur många gånger har vi inte slitigt vårt hår i frustration då GJ har missat i markeringsspelet eller varit slö i tillbakajobbet?!

Tyvärr bli laget klart försvagat när GJ spelar VB och alternativet ser inte speciellt bra ut. Enrique var ju totalt bedrövlig i Torsdags. Robinson fick ju inte spela mot YB, han kanske startar mot United?! Shocked Wink

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Philip Rolf sön 23 sep - 10:02

Riktigt intressant med VB HB och sista mittfältskillen. Jag har inga svar dock Razz
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Cliffhanger sön 23 sep - 10:51

Pulsen har börjat öka lite lätt nu. Jag hatar fan dom här matcherna, samtidigt som jag älskar dom...
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Synthpoparen sön 23 sep - 10:55

Mafisen skrev:Angående mittfältet, så är jag kluven om jag helst ser Shelvey eller Henderson tillsammans med Allen och Gerrard. Känns som både Jonjo och Gerrard ger bort bollen alldeles för mycket och det är av yttersta vikt att vi vinner mittfältskampen. Henderson må vara tråkigare att se på, men han är en bättre possessionspelare och utifrån det så hoppas jag vi spelar Gerrard - Allen- Henderson på mittfältet.

Är böjd att hålla med här.

Gillar inte heller riktigt tanken på spela Gerrard - Shelvey samtidigt.

Känns som att dessa spelare gärna vill springa på samma yta och ha samma arbetsuppgifter på gräset och slutresultatet blir inte direkt bra.

Om Shelvey blir lite jämnare i sina prestationer samt lite mindre "kantig" i vissa andra har han dock vissa möjligheter att bli Gerrards arvtagare, men det är en annan historia.

Skulle också föredraga om bara en av dem startade och att man istället satsade på Sahin eller Henderson. Vem av dessa två som man skall välja är dock inget självklart val. Skulle dock personligen förorda Sahin då jag vet vad han uträttade i Bundesliga.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Mafisen sön 23 sep - 11:17

I grunden är Sahin såklart en bättre spelare, men jag tycker han sett obekväm och t o m lite seg ut i början. Därför oroar jag mig för hur vi klarar mf- kampen med honom där.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av fotpall sön 23 sep - 11:38

Blev den (enligt mig iaf) väntade elvan:

Liverpool FC ‏@LFC
Subs: Jones, Enrique, Sahin, Assaidi, Henderson, Carragher, Suso.
Visa
Svara Retweeta Favoritmarkera
3m Liverpool FC ‏@LFC
Confirmed #LFC team: Reina, Kelly, Agger, Skrtel, Johnson, Allen, Gerrard, Shelvey, Borini, Sterling, Suarez.
Visa
Svara Retweeta Favoritmarkera

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Cliffhanger sön 23 sep - 11:38

EDIT: En aning sen där.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Cliffhanger sön 23 sep - 11:41

Fantastiskt roligt att Suso brottat sig in på bänken. Med Downings senaste insats i minnet så är det inte mer än rätt.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av fotpall sön 23 sep - 11:43

Ja jäklar.. Hade inte ens tittat på bänken. Downing är inte ens där. Ojojoj, han kan få ett tufft år.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Cliffhanger sön 23 sep - 11:46

Så här ställer svinen upp:

Lindegaard, Rafa, Rio, Evans, Evra, Carrick, Giggs, Kagawa, Valencia, RvP, Nani.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 23 sep - 11:48

Downings självförtroende måste fått sig en törn efter att han skrev på för Liverpool FC. Först mäktar han med väldigt lite poäng (kommer inte ens ihåg hur många eller om han ens gjorde ngt) i ligan förra säsongen. Därefter tappar han sin startplats till Sterling, 17 år, och nu tappar han dessutom bänkplatsen till Suso, 18 år!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 23 sep - 11:49

...men WOW Brendan!
STARKT att våga tro på ungdomarna!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Synthpoparen sön 23 sep - 12:26

Rodgers verkar behandla spelarna efter hur de presterar inte vbad de heter, eller i alla fall i de flesta fall. Verkar som Gerrard är lite av ett undantag här dock.

Nu kör vi i alla fall och skönt att man går in i en match utan minsta förhoppning... Ingen större risk för besvikelse.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av fotpall sön 23 sep - 12:34

Fyfan vad jag hatar United-matcherna. Inte kul nånstans. Skiter ner mig snart. Orkar inte.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av fotpall sön 23 sep - 12:36

Känns som en mer tydlig 4-2-3-1 hittills. Är nog bra för Shelvey.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av fotpall sön 23 sep - 13:11

FyFAN vad pissed jag blir av det där. Hela den här bra starten åt helvete nu.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Mafisen sön 23 sep - 13:19

När, när NÄR! ska man ta tag i detta JÄTTELIKA problem med domarstandarden i den här jävla ligan?

Fy fan vad bedrövligt. Inte en dobb först nånstans, men Evans får ont.

Hade en känsla hela tiden att Halsey letade ett läge att få köra upp den i röven på oss.

Jämför med Evras tackling på Sterling. Inte ens gult där.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 23 sep - 13:22

Så jävla ovärt. Tyckte man såg att någon snackade med honom i snäckan och sa rött för det såg inte ut som om han skulle visa det röda innan dess. Äckligt.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av ZuperDP sön 23 sep - 13:26

Spelar fan ingen roll om det är rött eller inte, hur fan kan man satsa så jävla vårdslöst - dessutom bara några meter utanför offensivt straffområde! Hela jävla matchen åt helvete pga det. Finns inte!

Vi har spelat fantastiskt hela halvleken och pressat konstant sista 20, allt det blir förstört på bråkdelen av en sekund.. Bedrövligt

ZuperDP

Antal inlägg : 64
Registreringsdatum : 12-05-08
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av fotpall sön 23 sep - 13:26

Tycker det är helt vansinnigt att klaga på domaren här. Spelar ingen roll om det är rött eller inte. Det är så jävla onödigt av Shelvey att vräka sig in sådär. Kan lova att en majoritet av alla Liverpoolfans satt och mumlade "nej, nej, nej, nej nu blir det rött" innan någon repris visats.

Vi kan inte sitta efter 10-15 repriser och kasta skit på domaren, för det var verkligen inte så jävla uppenbart hur det såg ut. Chilla.

Sen att domarna är tveksamma överlag säger jag ingenting om.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 23 sep - 13:32

Men för helvete Evans går ju in likadant. Sen att han ligger och bölar efteråt ska få beslutet i hans favör.

Kom in i matchen.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet