TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

+8
Mafisen
Bill Shankly is Legend
Daniel N'Grogg (D.23)
Apanpapan
Philip Rolf
PiTeRaQ
Synthpoparen
Bikinipop
12 posters

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Bikinipop lör 6 okt - 10:57

Ny match, nytt ämne. Jag vill se att vi fortsätter med spelet vi haft den senaste tiden, men utan alla förbannade misstag i försvaret. Vill även se att Rodgers spelar in en backlinje nu, det får vara slut med vilande och roterande på positioner.

Elvan: Reina, Johnson, Agger, Skrtel, Enrique/Robinson, Allen, Sahin, Gerrard, Sterling, Suarez, Suso.

Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Synthpoparen lör 6 okt - 11:43

Då Rodgers inte verkar tro till 100% på Enrique kanske det vore lika bra om man gav Robinson chansen?

Jag vill i alla fall inte att GJ skall hamna ute till vänster i fler matcher.

Egentligen borde det enbart vara VB som är en öppen fråga då alla andra positioner borde vara "gjutna".

Dock säger något mig att Rodgers kör vidare med Wisdom som HB och att GJ hamnar ute till vänster igen.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Bikinipop lör 6 okt - 11:54

Ja, ligger något i Wisdomresonemanget. Det är det här jag menar med att spela ungdomar bara för att. Vi har en oerhört lovande vänsterback som, i mitt tycke, håller högre kvalitet än Wisdom. Varför då sätta ut vår bästa, iaf i Kellys frånvaro, högerback till vänster och göra en massa onödiga rotationer som sprider osäkerhet i backlinjen.

Såvida han inte, högst otroligt, omskolar Johnson till permanent vänsterback. Då finns det iaf logik i resonemanget.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Synthpoparen lör 6 okt - 12:17

Jag har svårt att se GJ som en VB på lite sikt då han helt enkelt inte får ut sin styrka dvs offensiven till 100% från den kanten.

Ser då mycket hellre att Robinson som hör hemma på kanten får chansen där istället.

Lite elakt mot Wisdom kanske, men vi kommer spela så många matcher denna säsong att han kommer få nog med chanser i alla fall. Om inte annat skulle det förvåna mycket om inte han blir 4e MB nästa säsong då jag utgår från att denna säsong blir Carraghers sista som spelare.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av PiTeRaQ lör 6 okt - 16:28

Tror stenhårt på att vi kommer spela Sterling Suarez Suso där uppe korta kvicka spelare som är lite av Stoke´s Akilles häl med deras fyrtorn till spelare..

Det jag mest hoppas på är att Bosse P håller sig lååååångt borta från Viasats studio imorrn..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Synthpoparen lör 6 okt - 18:15

Mardrömmen är väl en studio med farbror bosse tillsammans med Bojan och Sladjan.....

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Philip Rolf lör 6 okt - 18:38

Synthpoparen skrev:Mardrömmen är väl en studio med farbror bosse tillsammans med Bojan och Sladjan.....

Sladjan kommer ej tillbaka. Fact.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Apanpapan lör 6 okt - 21:15

Eller Philip Rolf på crack Very Happy
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 6 okt - 21:44

Tycker nästan att GJ varit bäst i de matcher han spelat på vänsterkanten, om det beror på att han får spela bredvid Agger istället för Skrtel låter jag vara osagt. Men på vänsterkanten kanske han inte känner samma press att gå ned och understödja då han vet att Agger är säkrare med bollen...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 7 okt - 2:06

-----------------------Reina---------------------
Wisdom--Skrtel--------------Agger--Johnson

------------Allen----------Gerrard-----------

-------------------Sahin-----------------------

Suso-------------Suarez----------Sterling---

Förmodligen. Tror vi tar 3 poäng med snabbhet, bra passningsspel och teknik.

Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Apanpapan sön 7 okt - 6:35

Jag skriver under på den elvan BSIL.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Mafisen sön 7 okt - 6:59

Jag vill byta plats på Gerrard och Sahin annars är jag med. Drömde dock inatt att Suarez började på bänken.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Synthpoparen sön 7 okt - 7:50

Tror nog oxå att Gerrard och Sahin byter plats om det skulle bli den elvan som i övrigt ser väldigt trolig ut.

Kanske inte skall räkna bort en möjligheterna att Borini och Robinson startar, men dessa känns väldigt små.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Mattis-8 sön 7 okt - 11:26

Egentligen hade jag velat se Downing idag. Fast det känns skönt med så lite ändringar som möjligt från den elvan vi hade mot kanariefåglarna.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Mattis-8 sön 7 okt - 11:28

Först tänkte jag säga att jag verkligen inte hoppas att mafisens drömmar slår in. Fast sen slog det mig att du måste ha andra mer behagliga drömmar om klubben också, följaktligen väljer jag att reservera mig i den frågan. Dream on.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Synthpoparen sön 7 okt - 11:42

Har ohyggligt svårt att se varför Downing skall ges chansen när hans insatser hittills varit dåliga eller sämre. ( Dock såg undertecknad inte första 45 minutrarna mot Udinese )

Oavsett spelarens insats där möter vi idag Stoke och då känns en spelare som downing var styrka väl är inläggsspelet inte som det smartaste valet med tanke på vår motståndares enorma styrka i luftspelet. Jag skulle snarast förorda att vi offensivt startar med de kvickaste och finurligaste spelarna vi har tillgång till.

Måste erkänna att jag är lite rädd över hur det kommer se ut på hörnor och frisparkar emot oss idag så av den enda anledningen kanske man borde överväga Coates istället för Skrtel...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Bikinipop sön 7 okt - 12:04

Mattis-8 skrev:Först tänkte jag säga att jag verkligen inte hoppas att mafisens drömmar slår in. Fast sen slog det mig att du måste ha andra mer behagliga drömmar om klubben också, följaktligen väljer jag att reservera mig i den frågan. Dream on.

Hahaha
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Cliffhanger sön 7 okt - 12:47

Jag ser gärna att vi kör med samma elva som förra helgen, främst med tanke på hur vassa vi var offensivt sett. Jag frestas dock av tanken att slänga in Coates istället för Skrtel, just för att vi då blir lite starkare i luftrummet.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Cliffhanger sön 7 okt - 13:14

Ojsan, Downing får alltså inte ens plats på bänken efter sin habila insats i torsdags. Märkligt måste jag säga, speciellt med tanke på att en matchotränad Cole får plats där.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Synthpoparen sön 7 okt - 13:19

Nu blev om jag såg rätt samma elva som senast och det är väl ganska bra det också egentligen.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Synthpoparen sön 7 okt - 13:22

Föredrar personlign Cole framför Downing då jag inser att Cole kommer aldrig kunna säljas och av den enkla anledning är det bättre att man försöker få igång honom.

Rent fotbollsmässigt vill jag nog också mena att Cole är en trixigare spelare mer lämpad för att spela ytter för ett Rodgers lag.

Det skall dock nämnas att jag helst ser att Downing sälja i januari...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Bikinipop sön 7 okt - 13:28

Bara för att underlätta:

The Reds team in full is: Reina, Wisdom, Skrtel, Agger, Johnson, Allen, Gerrard, Sahin, Suso, Sterling, Suarez. Subs: Jones, Henderson, Cole, Assaidi, Coates, Borini, Carragher.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Cliffhanger sön 7 okt - 13:35

Så här ställer Stoke upp:

Stoke team: Begovic Cameron Shawcross Huth Wilson Walters Whelan Nzonzi Adam Kightly Crouch

Stora, tunga och ganska skitiga spelare, precis som förväntat. Oddsen på att Charlie kommer sent in i tackling på till exempel Allen är nog inte alltför höga...
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Synthpoparen sön 7 okt - 13:41

Kanske är vår tur att få en utvisning med oss idag.

Känns som att Stoke kan få problem att hänga med om vi får fart på spelet.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av fotpall sön 7 okt - 13:41

2-2 idag killar. Gerrard, Walters, Crouch, Gerrard. Varsågoda

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet