TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

+8
Mafisen
Bill Shankly is Legend
Daniel N'Grogg (D.23)
Apanpapan
Philip Rolf
PiTeRaQ
Synthpoparen
Bikinipop
12 posters

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Bikinipop sön 7 okt - 16:13

Mafisen//

Håller med i mycket,, framförallt gällande rörelsen. Dock är det så att spelarna får kritik när de sätter bollen på djupet och den istället bryts. Ett exempel är när vi vinner boll högt upp i första och Sahin sätter fart på djupet. Jag vill se passningen slås på djupet i det läget, även om det innebär att vi skulle tappa bort den. Istället slås den ut på kanten och det blir ett bra inlägg, men som inte leder någonstans.

Vidare hade jag velat se Henderson i dag, då hans passningsspel hade lämpat sig för den här typen av match. Hans passningssäkerhet hade varit guld värd i en sådan här match.

Till sist tycker i alla fall jag att vi inte skapade särskilt mycket. Vi testade Begovic ordentligt en gång i matchen, vilket inte alls är bra med tanke på bollinnehavet.

PS: Inför målkameror nu. Fast det här var svårt, i alla fall på den stream som jag sitter på.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Mafisen sön 7 okt - 16:14

Cliffhanger skrev:36 jävla gånger tappade Gerrard bollen idag enligt Anfield Index. 36 gånger! Jämförelsevis så tappade Allen bollen sex gånger.

EDIT: Apan var snabbare.

Skandalöst.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Bikinipop sön 7 okt - 16:14

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Ofattbart för övrigt hur man kan plocka ut Suso istället för Sterling när Cole (!!!!) ska in. Sterling blev bortplockad som det barn han är idag av dessa rugbyspelare. Suso var i mina ögon den bättre spelaren och borde spelat mer.

Rodgers kan nog räkna med ett argt brev från Roffe i veckan.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Cliffhanger sön 7 okt - 16:15

Bikinipop skrev:PS: Inför målkameror nu. Fast det här var svårt, i alla fall på den stream som jag sitter på.

Håller med, det är på tiden. Nicken du syftar på var dock inte inne.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Bikinipop sön 7 okt - 16:16

Cliffhanger skrev:
Bikinipop skrev:PS: Inför målkameror nu. Fast det här var svårt, i alla fall på den stream som jag sitter på.

Håller med, det är på tiden. Nicken du syftar på var dock inte inne.

Var som jag trodde, men det kommer ändå pratas om situationen efteråt. Dessutom hade de friat även om den hade varit precis över linjen, då de hellre friar än fäller i sådana situationer.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 7 okt - 16:17

Bikinipop skrev:
Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Ofattbart för övrigt hur man kan plocka ut Suso istället för Sterling när Cole (!!!!) ska in. Sterling blev bortplockad som det barn han är idag av dessa rugbyspelare. Suso var i mina ögon den bättre spelaren och borde spelat mer.

Rodgers kan nog räkna med ett argt brev från Roffe i veckan.

Förstår inte?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Cliffhanger sön 7 okt - 16:17

Luis ska skämmas idag. Dels för att han, som Mafisen påpekar, spelade helt efter egen skalle, men framförallt för den där dykningen. Han kommer ALDRIG att få med sig en straff om han gör såna där svandyk med jämna mellanrum. Jag älskar honom, men jag förstår mig inte på honom för fem öre.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Bikinipop sön 7 okt - 16:19

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:
Bikinipop skrev:
Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Ofattbart för övrigt hur man kan plocka ut Suso istället för Sterling när Cole (!!!!) ska in. Sterling blev bortplockad som det barn han är idag av dessa rugbyspelare. Suso var i mina ögon den bättre spelaren och borde spelat mer.

Rodgers kan nog räkna med ett argt brev från Roffe i veckan.

Förstår inte?

Philip Rolfs favoritspelare som för de flesta nog gjorde en bra match i dag och borde varit kvar på planen.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Cliffhanger sön 7 okt - 16:24

Bikinipop skrev:Philip Rolfs favoritspelare som för de flesta nog gjorde en bra match i dag och borde varit kvar på planen.

Nja. Jag tycker att det var rätt att byta ut honom. Han kom inte till sin rätt idag och jag anser att han försökte spela alldeles för svårt. Men Cole skulle absolut inte ha kommit in istället. Han är allra längst ner på rangordningen för mig.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 7 okt - 16:26

Ahaaa! Nu hänger jag med. Roffe = Philip Rolf... hehe!

Japp, Sterling var vek idag. Skulle nog säga att vi behöver minst en box-striker samt en ytter i januari! Dries Mertens och Fernando Llorente är mina personliga favoriter om man bara får handplocka några spelare. Sedan i sommar Belhanda och en ersättare till Carragher och vi är onfire! Wink

/FM-Grogg
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Bikinipop sön 7 okt - 16:26

Cliff//

De flesta, i synnerhet Rolf.

Jag hade kunnat köpa bytet om det hade varit Borren som kom in istället, fast jag tycker att Sterling borde bytts ut före Suso i dagens match.


Senast ändrad av Bikinipop den sön 7 okt - 16:27, ändrad totalt 1 gång
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 7 okt - 16:26

Cliffhanger skrev:
Bikinipop skrev:Philip Rolfs favoritspelare som för de flesta nog gjorde en bra match i dag och borde varit kvar på planen.

Nja. Jag tycker att det var rätt att byta ut honom. Han kom inte till sin rätt idag och jag anser att han försökte spela alldeles för svårt. Men Cole skulle absolut inte ha kommit in istället. Han är allra längst ner på rangordningen för mig.

Fast han gjorde något med bollen, passade den vidare och höll den inom laget. Sterling petade, sprang och blev bortplockad.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Bikinipop sön 7 okt - 16:29

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Ahaaa! Nu hänger jag med. Roffe = Philip Rolf... hehe!

Japp, Sterling var vek idag. Skulle nog säga att vi behöver minst en box-striker samt en ytter i januari! Dries Mertens och Fernando Llorente är mina personliga favoriter om man bara får handplocka några spelare. Sedan i sommar Belhanda och en ersättare till Carragher och vi är onfire! Wink

/FM-Grogg

Tsigalko och Moukoko och vi är hemma.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Cliffhanger sön 7 okt - 16:36

Ja, jag kan köpa att Sterling borde ha gått ut före.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Synthpoparen sön 7 okt - 16:59

Nytt spelsystem då får man räkna med en del bottenapp för det kommer alltid hända. Vårt problem är ju att matcher som inte varit bottennapp inte gett några poäng.

Idag var för övrigt första gången jag var uppriktigt irriterad på Rodgers byten. Sahin borde enligt ming inte bytts ut alls. Skulle någon MF ut borde det varit Gerrard i min bok.

Att plocka ut Suso eller Sterling säger jag inget om då båda hade det rätt svårt mot Stoke, men Borini borde väl självfallet kommit in eller?

Tyvärr var både Cole och Assaidi väldigt bleka i sina inhopp.

Det som däremot gladde var ett lite stabilare försvarsspel samt att vi faktiskt skapade en del chanser också. Dessutom kan jag tyvärr inte hjälpa att undra vad osm hänt om den match dömts av en domare som följt regelboken. Huth borde varit utvisad efter 20 minuter och satsningen mot Allen borde gett rött kort direkt.

Återigen känns det tyvärr som vi blir bortdömda på ett ganska brutalt sätt...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Cliffhanger sön 7 okt - 17:04

Och så kommer det ännu ett av dessa satans landslagsuppehåll. Jag förstår självklart att det inte går att göra mycket åt det, men det är ändå så oerhört tråkigt.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Synthpoparen sön 7 okt - 17:14

Oja landslagsuppehåll suger getpung, men detta är i alla fall inte lika ill aplacerat som det som inträffar efter omgång 2.

Dock vill jag mena att dessa uppehåll inte borde vara så långa som de är nu.

Första landskampen borde kunna gå på onsdag och den andra på lördag för att öppna upp för möjligheten att spela i alla fall cupmatcher Tis-torsdag i kommande vecka.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Cliffhanger sön 7 okt - 17:33

Jag ser framemot dagen när domarna dömer med oss. Idag borde vi fått en tidig utvisning med oss efter Huths vidriga stämpling, men som vanligt så blev det inte så. Alla pundits säger hela tiden att domsluten jämnar ut sig, och om det stämmer så har vi en del röda kort och straffar att kvittera ut inom en snar framtid.

Synthpoparen//

Gillar förslaget på hur man kan lägga om spelschemat.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Cliffhanger sön 7 okt - 20:11

Men ärligt talat, herr Pulis... Se över ditt eget bygge och hur dina grabbar beter sig innan du fördömer andra lags spelare.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Röda Stjärnan sön 7 okt - 20:37

Enda felet som jag ser det med bytena var att inte Borini får komma in. Har Pulis någonsin sagt ett ord om Uniteds divers? Pinsamt att slänga ur sig sådant där i media efter att ha klarat sig undan utvisningar.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Cliffhanger sön 7 okt - 20:48

Tror inte Pulis någonsin skulle göra något för att förarga Ferguson. Han är väl en av de tränarna i Premier League som gubben har i sitt "stall", tillsammans med Allardyce. Ryggdunkare som inte vill göra sig ovänner med gubbfan.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Philip Rolf sön 7 okt - 21:14

Ja ni har rätt. Jag vrålade ut när man tog ut Suso. Han gör ju mycket rätt och försöker iaf hitta inspel till de som springer i luckorna.

Allen är lite tvärtom, men känns skönt med en spelare som man ALLTID kan lita på.

Gerrard, älskade pappa Gerrard, för in i helvete, se över ditt eget spel för något är inte som det ska. Det är inte första matchen heller, det är typ fjärde.

Cole, snälla skriv på en transfer request.

Allen och Shelvey är i min bok sjukt givna när vi ska spela igen,

Om det ska vara Gerrard, Sahin, Suso ja, vem fan som helst får Buck klura på ett tag. Vi ska vara laget som ALDRIG tappar boll och direkt vinner tillbaka boll. Då funkar det inte att Gerrard och Sterling ger bort bollen HELA tiden.

Stort + till de fem där bak.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 7 okt - 22:38

Cliffhanger skrev:Jag ser framemot dagen när domarna dömer med oss. Idag borde vi fått en tidig utvisning med oss efter Huths vidriga stämpling, men som vanligt så blev det inte så. Alla pundits säger hela tiden att domsluten jämnar ut sig, och om det stämmer så har vi en del röda kort och straffar att kvittera ut inom en snar framtid.

Dessa pundits kanske kvoterar in oss och Everton tillsammans med de där två fittlagen i "öst". Således kan vi nog förvänta oss extremt många dåliga framträdanden från domarna då United ligger på STOOORT plus, Everton har ju fått straff och City ligger väl inte direkt på minus...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Cliffhanger sön 7 okt - 23:36

Kreativ teori Smile!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Synthpoparen mån 8 okt - 19:15

Har nu sett reprisen av Huths tramp på Suarez och att påstå att det inte skulle vara avsiktligt är en ren och skär lögn. Det är ju inte ens någon fart i situationen och han kunde utan problem undvikit att trampa ner på spelaren. Skulle till och med vilja gå så långt som att hävda att hela hans agerande var kalkylerat dvs trampa till lagom hårt bara för att försöka få bort Suarez från matchbilden och göra honom ofukuserad.

Om Mason dessutom hävdar att han sett situationen och menar att den inte är något att snacka om måste ju Liverpool lämna in en protest mot Mason och hävda att personen ifråga inte är lämplig som domare längre.

Vi snackar i min värld om ett kalkylerat handlande att dela ut en ful eftersläng och enligt regelboken skall väl dessa belönas med det röda kortet direkt oavsett hur hårt utfallet är. Jag menar spelare har ju åkt ut för att markera lite med huvudet mot en annan spelare, detta ser jag som mycket värre och farligare skademässigt sett.

Kort sagt förut har jag varit inne på att detta kanske bara borde vara ett gult kort, men efter att ha sett repriserna är jag helt övertygad om att det skall vara rött direkt. Nu får han ingenting och detta är ytterligare en i raden av alla beslut som uppenbart visar att domarna har bestämt sig för att bestraffa Liverpool i år.

Är det någon som inte tror att det blivit rött kort och Ryan gigs fått den behandling på Old Trafford? Är det någon som tror att inte Sur Alex hade blir rosenrasande om han inte fått med sig det domslutet? Är det någon som tror att Mason hade dömt en match på länge om han dömt på det sättet mot United? Avslutningsvis är det någon som ör förvånad att Howard Web återigen dömde United? ( Jag menar de torskade ju mot Spurs och då måste ju FA gå in och styra upp saker och ting igen. )

Att sedan Suarez skall ha en gul ostskiva för sin filmning råder det inte heller någon tvekan om.

Och då har jag inte ens nämnt överfallet på Joe Allen...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Stoke City 7/10 kl 16, Viasat Sport

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet