TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Allmänt om vår nya arena

+3
Bill Shankly is Legend
Mafisen
Synthpoparen
7 posters

Gå ner

Allmänt om vår nya arena Empty Allmänt om vår nya arena

Inlägg av Synthpoparen sön 14 okt - 18:50

Ser att ägarna är på väg att komma till skott beträffande vår arenasituation och detta är självfallet inte en dag för sent.

Verkar som de föredrar en renovering av Anfield vilket jag personligen ser som ett sämre alternativt, inte minst på längre sikt.

Satte dessutom nästan colan i halsen när det talades om en kostnad på 2 miljarder! 2 miljarder för att bygga om en arena som dessutom bara ökar i kapacitet med 15k platser.

Detta känns i alla fall för min del som en ohyggligt hög kostnad för så lite nya stolar.

Dessutom nämns inget om hur de löser problemen med de utrymmen som krävs för VIP-loger och liknande grejer.

Av det jag läst förut har just problemen med renovering varit att det inte funnit utrymme nog för att få plats med logerna, som är en enormt viktig inkomstkälla. Bara för att ge ett litet exempel Arsenals arena har mindre kapacitet än Uniteds, men Londonlaget dsrar ändå in mer pengar tackvare fler loger. Kort sagt loger behövs.

Dessutom undrar man ju lite smått vad som händer om det visar sig att 60k inte räcker till kapacitetsmässigt?

Tvivlar ju väldigt starkt på att det kommer finnas utrymme för en utökad arena om vi stannar kvar.

Personligen är jag rädd för att Liverpool kommer få betala massor för de hus man kommer tvingas köpa för att kunna bygga om Anfield utan att för den skull lyckas bygga den arena som klubben behöver för att kunna vara med och konkurera på allvar. Kort sagt en reparation och utbyggnad på 15k platser borde enligt mig bara bli ungefär hälften av 2 miljarder i kostnad.

Ett bygge i Stanley Park hade kanske blivit dyrare direkt, men man hade fått möjlighet att bygga en arena där det faktiskt finns ordentligt med plats och man kan bygga hela arena från grunden utan att behöva ta det läktare för läktare vilket också innebär en mycket snabbare byggtid....

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om vår nya arena Empty Sv: Allmänt om vår nya arena

Inlägg av Mafisen sön 14 okt - 20:36

Jag tror att staden Liverpool kommer köpa upp hus runtomkring arenan. Har för mig jag läste det i de planer som "fullmäktige" släppte för några månader sedan. I dem finns några olika förslag på vilka hus som ska rivas var.

Jag välkomnar en utbyggnad av Anfield. Även om det kostar 2 miljarder. Jag tror man är medveten om behovet av loger, Henry har väl t o m uttalat sig om det tror jag.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om vår nya arena Empty Sv: Allmänt om vår nya arena

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 14 okt - 23:28

Hade varit lite småsynd att riva över 100 års tradition.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om vår nya arena Empty Sv: Allmänt om vår nya arena

Inlägg av Synthpoparen mån 15 okt - 7:40

Om man bortser från traditionen vad finns det då som talar för att vara kvar?

Även om jag anser att tradition och historia är viktigt går det inte att komma ifrån att när det gäller arena är det i alla fall vinstmaximering som gäller för mig.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om vår nya arena Empty Sv: Allmänt om vår nya arena

Inlägg av Röda Stjärnan mån 15 okt - 8:01

Om det är någonting som våra ägare borde ha benkoll på så är det ROI och de har nog räknat ett antal gånger på vilket alternativ som är mest fördelaktigt.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om vår nya arena Empty Sv: Allmänt om vår nya arena

Inlägg av Apanpapan mån 15 okt - 9:06

+15k kapacitet=60k åskådare.Högre än så ska vi nog inte sikta.Tror dock att det är en full renovering av stadion som kostar 2 miljarder och inte bara de extra 15k.

Vad skulle en ny arena kosta?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om vår nya arena Empty Sv: Allmänt om vår nya arena

Inlägg av Bikinipop mån 15 okt - 10:01

Officiellt: [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Låter väldigt bra enligt mig. Det är nog det bästa alternativet och precis som Röda Stjärnan säger så har de nog räknat noga på det här.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om vår nya arena Empty Sv: Allmänt om vår nya arena

Inlägg av Synthpoparen mån 15 okt - 11:21

Vad händer om det visar sig att man säljer ut arena på 60k oxå?

Finns det då utrymme att bygga till de 10k till som jag tror att vi hade behövt ha åtminstone på lite sikt?

Kort sagt 60k känns i minsta laget för min del, inte minst med tanke på Uniteds arenastorlek.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om vår nya arena Empty Sv: Allmänt om vår nya arena

Inlägg av Cliffhanger mån 15 okt - 12:10

Synthpoparen skrev:Vad händer om det visar sig att man säljer ut arena på 60k oxå?

Det där är en väldigt intressant fråga. Förhoppningsvis så har Henry och de andra tagit med detta i kalkylen, vilket gör att eventuella vidarebyggnationer inte bör vara alltför svåra att få till. Hur många gånger har inte Old Trafford byggts ut till exempel? Det känns som att det är vart och varannat år som de utökar sin kapacitet i Mörkrets högborg.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om vår nya arena Empty Sv: Allmänt om vår nya arena

Inlägg av Bikinipop mån 15 okt - 12:13

Ja, de är inte dumma i huvudet utan måste väl ha räknat med sådana här saker. Annars är det tjänstefel av stora mått. Sedan kommer det nog ta ett antal år innan vi är i närheten av att kunna fylla en arena på 70-75 000.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om vår nya arena Empty Sv: Allmänt om vår nya arena

Inlägg av Synthpoparen mån 15 okt - 15:56

Allt jag menar är att jag vill att möjligheten skall finnas och det skall vara förhållandevis enkelt att bygga ut vid behov.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om vår nya arena Empty Sv: Allmänt om vår nya arena

Inlägg av Cliffhanger mån 15 okt - 16:52

Synthpoparen skrev:Allt jag menar är att jag vill att möjligheten skall finnas och det skall vara förhållandevis enkelt att bygga ut vid behov.

Jag skulle tippa på att du kan vara lugn. Som Bikini skrev ovan så är det väldigt erfarna affärsmän som styr skutan, och deras blickar ligger nog både två och tre steg före våra.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om vår nya arena Empty Sv: Allmänt om vår nya arena

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet