TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nuri Sahin

3 posters

Gå ner

Nuri Sahin Empty Nuri Sahin

Inlägg av jägarn sön 11 nov - 21:05

Vad är det som inte riktigt fungerar och vart är egentlingen hans bästa position?

Om jag inte missminner mig så har han själv sagt att han påminner en hel del om Alonso i sin spelstil och gärna vill spela central på mittfältet och styra spelet därifrån. I princip samtliga matcher jag sett så har han börjat som den offensiva mittfältare och fått ta på sig rollen som den djupledslöpande mittfältaren, det har inte varit en lyckosam roll för honom (förrutom i någon EL-match) och det blir intressant att se hur Rodgers resonerar när Lucas är tillbaka.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Nuri Sahin Empty Sv: Nuri Sahin

Inlägg av Cliffhanger sön 11 nov - 21:23

Jag tror det handlar om att han ges en hög utgångsposition. I Dortmund låg han oftast bra mycket lägre (som Alonso, precis som du säger). Ska vi få någon nytta av honom så bör han ges en djupare roll. Det är dock jävligt svårt att ge honom en sån roll med tanke på vilka han har att konkurrera med. Vi såg idag att Gerrard funkar klart bäst i en djupare position, precis som Allen och Lucas. Tror hans speltid kommer bli väldigt begränsad faktiskt när Lucas kommer tillbaka, för hittills har han bara rosat marknaden stundtals.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Nuri Sahin Empty Sv: Nuri Sahin

Inlägg av jägarn mån 12 nov - 20:17

Helt rätt, intressant att lyssna på eurotalk och höra Pirre Wingren (Dortmund-fan) som inte förstår varför Sahin spelar som offensiv mittfältare.

Nog måste väl ändå Gerrard var det bästa alternativt för tillfället med Suso/Shelvy som alternativ.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Nuri Sahin Empty Sv: Nuri Sahin

Inlägg av Philip Rolf tis 13 nov - 18:09

Sahins bollar till Barrios och Kagawa var helt magiska.

Ska se om jag hittar ett bra klipp.

Ja här är en riktigt bra.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Där styr han allt.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Nuri Sahin Empty Sv: Nuri Sahin

Inlägg av jägarn fre 11 jan - 18:53

Lämnar Liverpool, när Lucas kom tillbaka fanns det helt inte plats för honom. Henderson och Shelvy har även spelat bra under vissa matcher och det känns rätt att satsa på yngre förmågor istället för inlånade spelare.

Samtidigt är det intressant att se hur Rodgers resonerar när man förlorar spelare i en redan tunn trupp, man hoppas väl att Sahin försvinner därför att någon ny spelare är påväg in.


jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Nuri Sahin Empty Sv: Nuri Sahin

Inlägg av Cliffhanger fre 11 jan - 20:08

Bra för båda parter att det blev såhär. Han lyckades inte sätta någon större prägel hos oss tyvärr, kanske på grund av att han spelades ur position. Det är bara att önska honom lycka till och hoppas att han kan hitta tillbaka till formen han hade förra vändan i Dortmund.

Intressant att det blev Borussia ändå. Real ser nog gärna att han får mycket speltid, och då är Dortmund ett lite märkligt val, anser jag. Dom har det redan väldigt välbeställt centralt (i form av spelare som Bender, Kehl och Gündogan) och han kommer inte valsa in i elvan på en gång. Men, Dortmund är hemma för honom och är det någonstans som han ska kunna hitta självförtroende igen så är det nog där.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Nuri Sahin Empty Sv: Nuri Sahin

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet