TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Pepe Reina

+7
A-Field
Mattis-8
Daniel N'Grogg (D.23)
Bill Shankly is Legend
Mafisen
Cliffhanger
Apanpapan
11 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Pepe Reina - Sida 2 Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Bikinipop lör 20 jul - 8:20

Mafisen skrev:
Cliffhanger skrev:Det jag emotsäger mig mest är det att det känns så djävulskt ovärdigt för en spelare som Reina att avsluta sina tid i klubben genom att lånas ut. Det hade i och för sig inte känts helt rätt att se honom spendera majoriteten av säsongen på vår bänk heller...


Trots Rodgers uttalanden om konkurrens så var det rätt tydligt att Mignolet skulle stå tycker jag, säkert för Reina med. Ett VM-år var han nog inte särskilt sugen att sitta på bänken. Han var nog inte heller särskilt sugen på en permanent flytt till en annan klubb än Barca, vars målvaktspositon inte blev ledig som det var tänkt och trott.

Känns rätt bra att klubben visat lojalitet mot en lojal spelare och hittat den bästa lösningen för honom i nuläget och en nöjbar lösning för sig själv också.

Håller med till viss del. Samtidigt är det ingen hemlighet att Reina gått ned sig och att han nog borde se sig som efter en ny klubb, framförallt inte efter värvningen av Mignolet.

Nu är Reina förvisso en Rafa-favorit, men de har samtidigt värvat in en lovande brasiliansk målvakt och skulle Reina börja knackigt så ser jag det som en risk att han hamnar på Napolis bänk istället. Dessutom tror jag att Napoli inte lär vara speciellt sugna på att göra övergången permanent, då de som sagt värvat in en ung, lovande målvakt som säkert skall ta över på sikt.

Jag tycker att man borde pushat för en permanent övergång redan nu och ser det som lite oroande att vi inte fått till någon sådan. Vad, förutom att han är från Barcelona och att Valdes lämnar, talar för att han kommer att gå dit nästa säsong? Borde inte de vara intresserade av någon bättre eller mer lovande målvakt när Valdes väl lämnar?

Det känns emellertid tungt, inte sportsligt men på andra plan, att tappa Reina då det är alltid är förbannat tråkigt att se gamla spelare som varit länge i klubben lämna, men jag tror att det är det allra bästa, både för Reina och för Liverpool.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina - Sida 2 Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av PiTeRaQ lör 20 jul - 10:29

Han lämnar ju inte LFC när vi behöver han som mest i alla fall. Det måste väl ändå vara mer värt än en TR i sista sekund eller öppet flörtande med andra klubbar (Suarez). Hoppas bara Pepe känner sig nöjd med hur han blivit behandlad på vägen ut.
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina - Sida 2 Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av IzzyDizzy lör 20 jul - 11:00

Philip Rolf skrev:Jag såg också Season Review och jag fullständigt kokade på både Reina och Skrtel. Reina är Reina men jag tycker att rätt beslut bör vara att låta Mignolet stå. Brad är inte säkrast i världen, men så rädd är jag inte för att ha honom i målet.
Tack för det inlägget så slipper jag skriva det själv. Misstaget mot City glömmer jag aldrig, speciellt efter Gerrards underbara mål minuterna innan. Segern var i hamn. Om jag inte minns fel tappades 0-2 till 2-2 bara dagar senare efter ett Walcott-skott från noll vinkel som Reina släpper.

Diggar rejält att klubben och Reina visar tacksamhet genom att successivt hitta en bättre lösning för alla. Klubben kunde agerat på ett annat sätt och tvingat honom på en försäljning redan i år, men Reina vill representera Barca och en ny permanent klubb nu i sommar hade försvårat hans situation. Det här har varit bestämt en lång tid tillbaka och de gör det snyggt.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina - Sida 2 Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Philip Rolf sön 21 jul - 10:24

Ja, det var precis det som hände. Det "roliga" med Gerrards mål var att han hade haft en liten svacka dessutom, så det målet betydde sjukt mkt för honom, vilket man såg på målgesterna och hur han peppade alla efter..

Alla bör se Liverpool Season Review på Youtube. Underbart.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina - Sida 2 Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Mafisen mån 5 aug - 18:38

Ian Ayre förnekade i ganska starka ordalag det Pepe påstod i brevet om att han inte fick veta om utlåningen.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina - Sida 2 Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet