TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Önskelista till 2013/2014

+16
Busen B
A-Field
Bikinipop
fotpall
Bill Shankly is Legend
Mattis-8
mattyb
Flightcrank
jägarn
Philip Rolf
Apanpapan
Cliffhanger
IzzyDizzy
Synthpoparen
Mafisen
Daniel N'Grogg (D.23)
20 posters

Sida 13 av 15 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15  Nästa

Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Mafisen mån 5 aug - 18:35

Costa i Liverpool!

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Apanpapan tis 6 aug - 7:58

Razz 
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Cliffhanger tis 13 aug - 12:00

Jag gissar på att det kommer hända saker inom en väldigt snar framtid. Förhoppningsvis blir Siqueira klar innan lördag och förhoppningsvis har vi någon ytter på ingång. Dessutom gillar jag Sakho-ryktet som dök upp häromdagen. Dom här sista veckorna av fönstret kommer bli väldigt spännande.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Philip Rolf tis 13 aug - 12:08

Jag tror verkligen att BR och Ian gör riktigt mkt bakom stängda dörrar, det är inte dom jag misstror om vi inte får in någon, det är nog Liverpool som fotbollsklubb som gör att vi kanske inte får in de spelare vi vill.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Cliffhanger fre 16 aug - 10:07

Den här vänsterbackshistorien börjar bli redigt löjlig. Nu har Barrett skrivit att Cissokho är klar (för vilken gång i ordningen?) och även fast jag gillar honom så hade jag ställt in mig på Siqueira. Han hade nog kunnat höja kvaliteten i elvan, men nu får vi istället in en spelare som åtminstone kommer höja konkurrensen för El Toro. Och det är kanske allt som behövs i nuläget?
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Philip Rolf fre 16 aug - 11:35

Nån topp 4 blir det nog inte med dagens trupp.
En spelare som är supergiven till höger på mittfältet, sen kanske en JÄVLA BACK?!½?!
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Cliffhanger tis 20 aug - 10:54

Det verkar ju som att vi går miste om Willian också nu. Den här gången hoppas jag att ingen skyller på Ayre, för nog fan har han gjort allt i sin makt för att ro hem honom? Det är liksom inte Ayres fel om Willian hellre vill spela i Spurs. Det här är en oerhört frustrerande transfersommar.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Mattis-8 tis 20 aug - 12:03

Visst är den frustrerande, men jag minns att BR så något i början på sommaren som jag uppskattade. Han sa ungefär att i början på fönstret skulle ett par bredd-spelare med kvalité komma (sannolikt en referens till våra nya spanjorer) efter detta skulle han och ledningen fokusera på att få in en spelare av hög kvalité, och även om Rodgers var tydlig med att man redan nu hade några namn på radarn så sa han att om dessa inte gick att knyta till Liverpool så tänkte man inte stressa eller värva spelare som man inte har haft under uppsikt en längre tid. Med andra ord, den här värvningen skulle inte bli till för sakens skull, om dessa targets rann oss ur händerna så tänkte Rodgers spara pengarna till Januari.

En jävligt sund syn tycker jag, som speglar vår ambition att ha tålamod under en längre tid. Jag tycker att vi ska snegla på Spurs här. En klubb som växer lite varje år och har gjort under många säsonger nu. Detta speglas inte alltid genom poäng eller CL-spel, utan också genom spelstil och värvningar. Det finns många fronter som vi måste framåt på och jag tror vi ska akta oss för att panikvärva för även om det kan ge några pinnar här och var så är det inte det enda sättet att mäta kliven framåt på.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Cliffhanger tis 20 aug - 12:54

Jag håller med dig. Vi ska inte splasha the cash bara för sakens skull. Dom spelarna vi har gått hårt efter (Mkhitaryan, Costa, Willian) har nog alla varit välscoutade och Buck har säkert insett att det här kan vara spelare som gör skillnad för laget. Det som jag dock har haft/fortfarande har oerhört svårt att vänja mig vid är att spelare, vad det verkar, väljer bort oss till höger och vänster för att vi är en klubb som inte kan erbjuda Europaspel, bland annat. Fast den andra sidan av det myntet är att vi naturligtvis inte ska gå efter spelare som tänker med plånboken, som Willian verkar ha gjort. Det är som sagt frustrerande, men förståeligt, att det har blivit som det har blivit. Fast fönstret är ju inte riktigt stängt än.

Läste någonstans att vi verkar gå efter Will Hughes nu. Har dock tappat bort länken. Där har vi en kille med stort LFC-hjärta och han passar i vår mall. Ung, hyfsat billig, kommer att ge allt när han bär den röda tröjan. Problemet är bara att hans bästa position är (väl...?) någon form av offensiv mittfältare, och där har vi redan grym täckning.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Busen B tis 20 aug - 21:58

Är själv jävligt frustrerad när jag tänker på vårt fönster, men om man ser nyktert på det (jag vet, jävligt svårt) har vi, enligt mitt tycke, ett lag som ska kunna slåss om topp 4.
Se tillbaka på förra säsongen där vi först i nov/dec får vår första straff och då har domarna missat överdrivet många solklara straffsituationer som hade varit direkt matchavgörande i många fall. Lägg till andra konstiga domslut (Suarez mål mot Everton någon?)som gick mot oss under hösten och alla våra tafatta ingripande i defensiven.
Ett normalutfall av missade domslut och tabbar i defensiven hade garaterat genererat så pass många extra poäng att vi legat på samma nivå som både Tottenham och Arsenal.

Visst, man kan argumentera för att det jämnar ut sig, men gjorde det verkligen det under hela säsongen? Jag vågar påstå att det inte gjorde det.

Hur ser nu vår trupp ut jämfört med våra konkurrenter? Visst Tottenham har köpt spelare som om det inte fanns någon morgondag och Arsenal är Arsenal. Själv ser jag vår trupp som högst kompetent - Våra unga har fått 1 år till, BR har fått nöta in sitt tankesätt i ALLA spelare (gamla som nya) under en hel försäsong (inkl hela förra säsongne). Det ger en trygghet i spelarna som betyder en stor del. BR har även visat prov på sitt ledarskap i Suarezgate som också betyder mycket.
Vi har fått in Coutinho och Sturridge i januari som också genomgått en förvandling under BR som inte ens den mest inbitne kunde förutse. Nyförvärven känns som välscoutade;
Toure - kommentar överflödig, kommer visa sig vara årets transfer om han får vara skadefri
Mignolet - Redan visat att han har det lilla extra för att skapa trygghet i defensiven.
Aspas - chansning som verkar vara en liten joker. Inte den skarpaste kniven i lådan kanske, men en ettrig jävel där fram som inte ger sig i första taget.

JAg älskar nyförvärv, men i ärlighetens namn. För varje ny spelare som kommer in måste vi peta någon. I dagsläget har vi Coutinho, Sturridge, Aspas, Suarez, Sterling, Gerrard, Borini, Luis Alberto och Henderson som kan axla anfallsrollerna i laget. Vem skulle bort om vi köpte Wiallian? Själv har väldigt dålig koll på honom, men jag får en känsla av att vi fans många gånger skriker efter nyförvärv bara för att.

För mig är Coutinho, Suarez och Sturridge givna om de är tillgängliga. Inte många spelare i ligan skulle jag vilja byta mot dessa tre. Lägg till Aspas, Sterling och Borini på det och i ligacupen kanske Ibe och Luis Alberto. Det är en hel del kompetenta spelare där. Nä, jag sätter mig lugnt ner i båten och kommer njuta när vi ger alla belackar en smäll på käften denna säsongen...
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Mattis-8 ons 21 aug - 7:19

"JAg älskar nyförvärv, men i ärlighetens namn. För varje ny spelare som kommer in måste vi peta någon. I dagsläget har vi Coutinho, Sturridge, Aspas, Suarez, Sterling, Gerrard, Borini, Luis Alberto och Henderson som kan axla anfallsrollerna i laget. Vem skulle bort om vi köpte Wiallian? Själv har väldigt dålig koll på honom, men jag får en känsla av att vi fans många gånger skriker efter nyförvärv bara för att."

Amen brother!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Mafisen ons 21 aug - 9:05

Jag är inte så bekymrad att vi inte fick Willian. Jag är mer bekymrad över att det inte verkar hända nåt på mittbacksplatsen. Och nu när Coates är skadad behöver vi trycka på gasen här.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Philip Rolf ons 21 aug - 11:59

Ja, mittback eller Daniel Levy är väl de jag helst hade sett.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Mafisen tor 22 aug - 6:57

Philip Rolf skrev:Ja, mittback eller Daniel Levy är väl de jag helst hade sett.
Framförallt Franco Baldini.

Nu verkar det som att vi är sugna på Will Hughes. Och tänker betala £10m för honom. Och låna tillbaka honom till Derby resten av säsongen.

10 miljoner på en spelare som inte kommer bidra under säsongen? Jag fattar inte vad de håller på med, om detta är sant.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Cliffhanger tor 22 aug - 11:26

Mafisen skrev:Nu verkar det som att vi är sugna på Will Hughes. Och tänker betala £10m för honom. Och låna tillbaka honom till Derby resten av säsongen.

10 miljoner på en spelare som inte kommer bidra under säsongen? Jag fattar inte vad de håller på med, om detta är sant.
Jag hade varit för en sådan lösning, men då måste prislappen vara bra mycket lägre. 10 miljoner känns som du säger åt helvete för mycket. Märkligt att den här brittiska-talanger-och-deras-absurda-pris-inflationen aldrig verkar släppa.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Cliffhanger fre 23 aug - 11:24

Helt otroligt vad jag är trött på transferfönstret... Ska försöka att inte läsa en jävla silly-blogg eller liknande på resten av fönstret.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Apanpapan fre 23 aug - 14:33

Vi har gått plus det här transferfönstret. Ska inte BR få de rätta pengarna att köpa spelare för? Jag är inte jättepositiv just nu. Ge mig en offensiv yttermittfältare, DM och CB. BR verkar inte helt nöjd efter vad jag läst.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Cliffhanger tor 29 aug - 12:32

Jag kunde väl ge mig fan på att jag inte kunde hålla mig undan från transferhysterin. Väldigt många rykten om spelare in idag. Har sett små artiklar om Turan, Alderweireld, Sakho, Moses, Ilori och Yarmolenko. Det mesta är naturligtvis rent bullcrap.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av jägarn tor 29 aug - 20:03

Hur många spelare ska vi låna ut/sälja innan de kommer in några nya?

Är riktigt less just nu....Sad
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Mafisen lör 31 aug - 8:28

Verkar vara klart med Sakho och Ilori. Känns bra.

Vad känner ni för Moses? Om det är ett lån ska vi ha option att köpa, annars får det vara. Tycker han känns som en kille som Rodgers kan utveckla mycket. Snabb och stark.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Mattis-8 lör 31 aug - 10:36

Utan option är såklart moses ett no-go. Vi är väl ingen plantskola heller. Uppskattar spelaren något enormt dock och hade gärna sett honom hos oss. Ilori har jag ingen koll på mer än vad jag har läst så jag håller munnen där. Sakho har jag sett rätt mycket (kollar på alla Z's matcher) den killen är ett kap, kan bli riktigt, riktigt bra.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Mafisen lör 31 aug - 16:10

Känner mig lite girig och vill ha in en till kvalitetsvärvning utöver Sakho, Ilori, Moses (om). Given räknas inte.

Sägs från inte helt opålitligt håll på twitter att vi fått ett bud på Yarmolenko nekat. Nu vet jag inte om han klassas som kvalitet då jag inte har någon koll och andras åsikter går isär väldigt, men iaf.

Vi ska ha hört efter hos Bilbao om Muniain, men fått nobben rejält.

Explode in my pants- värvningen just nu vore Griezmann, men ingen risk.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av IzzyDizzy lör 31 aug - 16:18

Är det bara jag som anser att Sakhos prislapp (som det diskuterats om) är otroligt hög, trots inflation och skit. Agger utsågs för några veckor sen till vice, och visst konkurrerar de om exakt samma mittbacksposition?

Eller är det planer på ett 3-5-2, som varit på tapeten förr?

£18m pund är tio för mycket, trots att han har potential, Sakho. Rankar honom högt och velat ha honom tidigare säsonger, men vad dyrt det blev....
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Mafisen lör 31 aug - 16:23

Tio för mycket tycker jag nog inte, men kanske fem. Tror att vi fick punga lite extra då det verkade som PSG genuint ville ha kvar honom och vi fick övertyga dem att släppa honom.

Dock verkar det ju inte som att prislappen översteg vår värdering, då hade det inte blivit affär.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av IzzyDizzy lör 31 aug - 16:25

Är det nu tänkt att Mr Vice ska flytta på sig i elvan?
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 13 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 13 av 15 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet