TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

+8
A-Field
jägarn
Synthpoparen
Philip Rolf
diaren
Daniel N'Grogg (D.23)
Cliffhanger
Apanpapan
12 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan tis 5 mar - 15:20

Vilken elva blir det? Sen vore det viktigt för oss att klå ett lag över oss i tabellen.


Reina


GJ Carra Agger Enrique


Lucas Gerrard

Downing Henderson Suarez

Sturridge
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger tis 5 mar - 16:30

Elvan du har skrivit upp är nog inte helt otrolig. Det tar emot att sätta Coutinho på bänken, men jag vill gärna ha Downing från start då han är skickligare defensivt. Det är dessutom inte helt fel att ha en spelare som Coutinho att kasta in sista halvtimmen, iallafall att döma av det han visat hittills.

Jag är lite orolig över Studge. Jag har läst att han fortfarande inte är riktigt kry, och det säger sig självt att han är en viktig pusselbit i en sån här match. Vi tappar oerhört mycket kvalitet i offensiven om han inte kan spela.

Gällande Hendo kontra Allen så röstar jag definitivt på den förstnämnde. Allens form ser bättre ut, men mot ett starkt innermittfält som Tottenhams så behöver vi ha Hendos arbetskapacitet.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 5 mar - 22:32

Vi fortsätter diskussionen här istället Cliff, majoriteten på TBR är ju hjärndöda och besatta att diskutera Man United.

Jag anser iofs inte att Downing är mkt skickligare defensivt än Cou, då Cou har en jävla arbetsmoral han också. Downing är en "dum" spelare. Med det menar jag att han tar korkade beslut, löper fel och ibland väldigt ogenomtänkta pass. Cou är smartare och framför allt mycket mer kreativ. Jag väljer honom framför Downing, alla dagar i veckan!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger tis 5 mar - 23:29

Haha, okej. Jag håller med dig om allt när det gäller Coutinho kontra Downing. Och i det långa loppet så är det självklart att brassen ska användas så mycket som möjligt. Men som jag redan varit inne på så tror jag att vi kommer ha mycket nytta av en defensivt skickligare Downing på söndag då Tottenham är så överjävligt bra framåt på sin dag. Han gör kanske inte många iögonfallande saker i defensiven, utan det han mest bidrar med i mina ögon är att skära av ytor för motståndarna genom att i många fall stå rätt. Dessutom har han ju på sistone visat att han kan bidra framåt (även om det inte är nära nog tillräckligt, naturligtvis). Coutinhos defensiv kan jag egentligen inte uttala mig om. Han har visat att han kan vara aggressiv i presspelet och hjälpa till att vinna boll högt, men jag har som sagt inte tänkt på hur det ser ut längre ner i planen.

Sen håller jag med dig om att vi inte ska spela något safe-spel och bara anpassa oss efter Spurs, men det behöver vi inte göra bara för att Downing spelar.

Så summa summarum: Downing på söndag för att han hjälper till i defensiven, men även för att han faktiskt kan bidra till offensiven. Coutinho för all framtid, så länge han blir hundraprocentig. Det här blev jävligt osammanhängande, men du kanske förstår hur jag tänker ändå Very Happy. Får skylla på att klockan är mycket...
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av diaren ons 6 mar - 9:35

Angående offensiva spelares förmåga att hjälpa till defensivt: det är matcher som denna som vi saknar en Dirk Kuyt - både offensivt och defensivt. Hans förmåga att vara på rätt plats vid rätt tillfälle, både i offensiven och i defensiven, har vi inte lyckats ersätta.

Jag hoppas att Coutinho får spela, inte av någon särskild taktisk anledning utan bara för att jag gillar honom. Det är ju något med brasilianska nummer 10 - jag blir som en 12-årig grabb igen. Rivaldo, Ronaldinho... Coutinho.

Hoppas också Henderson får spela och får i uppgift att vara som ett plåster på Bale.

Så någonting åt det här hållet, med de vanliga i backlinjen:

-------Lucas-Gerrard-------
--------Henderson----------
Suarez------------Coutinho
---------Sturridge----------

Förmodligen en självmordstaktik med den offensiven - men what the hell, jag vill se alla våra bästa spelare (12-åringen igen). All in! Very Happy
diaren
diaren

Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 13-03-04

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf ons 6 mar - 11:04

Jag tar Diarens uppställning rakt av. Det måste bli den. För en gångs skull måste vi vinna mot Tottenham.

Jag tror BR har lärt sig lite av säsongen och kommer inte gå ut passivt i denna. Dagens Liverpool spelar bäst genom att bara köra.

Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Synthpoparen ons 6 mar - 17:35

Personligen diggar jag också Diarens uppställning och hoppas att det blir den mot Spurs.

Rodgers har ju inte direkt varit blyg för att ge unga spelare chansen och Coutinho har ju verkligen tagit just chansen.

Offensivt känns det som att han bidragit med ungefär lika mycket redan som Downing mäktat med att göra under hela sin tid i klubben.

Defensiven kanske blir lite lidande, MEN offensiven torde bli klassen bättre och vi måste gå för vinst hemma enligt mig så låt vår Brasse spela från start! ( Vi har inte heller direkt så mycket att förlora längre och att spela in Coutinho är helt enkelt värt chansen och brassen har inte varit direkt blyg med att jobba hemåt heller enligt mig. )

Enligt mig saknas för övrigt Kuyt mer eller mindre alltid då man får leta efter en mer lojal eller för den delen hårt arbetande spelare.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf ons 6 mar - 18:04

Vem kommer få ta Bale? Det blir GJ ja, hoppas fan han hinner med.

GJ och Carra om han spelar lite till vänster. Samt Sege Lucas.. Frågan är om man inte ska sätta Hendo på Bale, lovar att det hade gått bra, men då hade man fått spela

Hendo Lucas
-----Gerrard

Och de kmr inte hända.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger ons 6 mar - 18:12

Med tanke på att Bale mestadels utgår från en central position numera så är ju det logiska svaret Lucas. Men det är på pappret det. Spelare som Bale har en förmåga att röra sig över stora ytor och han kommer knappast att vara inom Lucas räckvidd hela tiden. Svaret på din fråga, Roffe, är nog att det kommer krävas en kollektiv försvarsinsats av yppersta klass för att lyckas stoppa honom.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Synthpoparen ons 6 mar - 19:00

Skulle gärna se att man böt plasts på Gerrard och Henderson och gav den sistnämnda i specialuppdrag att hålla koll på Bale.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av jägarn ons 6 mar - 20:37

Tror tyvärr inte på vinst i helgen, Tottenham har mer att spela för och lärt sig av tidigare misstag då de missat CL.

Rodgers har fortfarande inte rätt laguppställning med 4-3-3 (alltså att Lucas, Gerrad och Allen/Henderson/Shelvy på planen samtidigt). Därför tror jag att Suarez kommer att spela som släpande anfallare bakom Sturridge.

Skulle vara ruskigt intressant att se Couthino och Sterling på kanterna men eftersom Downing får obegränsat med förtroende så kommer han såklart att starta.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av diaren ons 6 mar - 20:53

Cliffhanger skrev:Med tanke på att Bale mestadels utgår från en central position numera så är ju det logiska svaret Lucas. Men det är på pappret det. Spelare som Bale har en förmåga att röra sig över stora ytor och han kommer knappast att vara inom Lucas räckvidd hela tiden. Svaret på din fråga, Roffe, är nog att det kommer krävas en kollektiv försvarsinsats av yppersta klass för att lyckas stoppa honom.

Absolut, men det känns som att om man ska punktmarkera någon är det slöseri att använda Lucas eller Gerrard. De kan erbjuda så mycket annat. Vill inte kritisera Henderson, men om man ska "offra" en mittfältare för att förfölja Bale är han den som tillför minst i övrigt av de tre.
diaren
diaren

Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 13-03-04

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 7 mar - 12:36

Har vi bollen är Bale ofarlig. Nu är det givetvis inte så enkelt, men jag minns bara matchen på WHL där det var vi för hela slanten, dock missade vi ju i vanlig ordning ett dussintal feta chanser vilket gjorde att vi förlorade matchen.

Dock tror Jag att med Coutinho, Suarez, Sturridge och många bollvinnare där bakom får vi rätt balans av kreativa målfarligaspelare samt krigare där bakom som stoppar upp Tottenhams flöde.

Är inte heller främmande för att sätta Sterling på högerkanten faktiskt. Han kommer bidra med djupledsspel och lite magi, dessutom kan han matcha Bales snabbhet. Men liksom jägaren påpekar verkar Downing ha obegränsat med förtroende (även om han faktiskt spottat upp sig).
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf tor 7 mar - 12:50

Vi kanske ska satsa på att göra fler än vi släpper in, Hawaii fotboll
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf tor 7 mar - 12:54

Jag känner mig komfortabel om Dembele och Sandro är borta.
Men har alltid avgudat Parker, så jag vet inte.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger tor 7 mar - 13:33

Är det bekräftat att Dembélé missar matchen? Det vore ett stort plus för oss då han fanken är ostoppbar om han vaknar på rätt sida. Jag är bra mycket lugnare om det nu blir Parker och Livermore på deras defensiva mittfält.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf tor 7 mar - 13:48

Ja, alltså jag såg Arsenalmatchen med efterföljande snack på Sky. Det är en sjuk vridning han får ta på knäet.

Jag tvivlar starkt på att han spelar. Men dom möter Inter ikväll, så vi kanske får se lite indikationer på satsning.

Btw, det är bara du och jag som skrivit senaste dagarna Smile
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger tor 7 mar - 14:27

Okej, ja, vridningen var inte vacker. Tråkigt när spelare blir skadade, speciellt spelare man gillar (jag tycker Dembélé är sjukt duktig), men ska man vara cynisk så är det naturligtvis en fördel för oss.

Haha, någon måste ju få fart på den här skutan igen Smile. Tycker dom andra (ingen nämnd, ingen klämd) har ökat tempot å det senaste också. Nu väntar vi bara på Mafisens, Bikinis och Mattis återkomst så blir det riktig ruljans på nytt!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf tor 7 mar - 15:20

Även om han spelar kanske han inte är 100 än? Och det kan ju också vara bra. Ja, han är väldigt väldigt duktig. Lite som en defensivare Yaya.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av diaren tor 7 mar - 20:09

Dembélé lirar mot Inter i alla fall. Hoppas på ett jobbigt resultat för Spurs nu, så kanske de tvingas vila några viktiga spelare i helgen inför returmatchen.
diaren
diaren

Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 13-03-04

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av diaren tor 7 mar - 20:26

diaren skrev:Hoppas på ett jobbigt resultat för Spurs nu, så kanske de tvingas vila några viktiga spelare i helgen inför returmatchen.

2-0 efter inte ens 20 minuter... Oh, well. Embarassed
diaren
diaren

Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 13-03-04

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 7 mar - 22:15

Hahah Inter, är dom ens ett lag för högstaligan i Serie A eller är Serie A så där dåligt? Jösses vad dom fick snopp ikväll.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av A-Field fre 8 mar - 17:10

Bävar inför söndagens match. Bale är i en hysterisk form och Tottenham ångar på, kan inte se hur vi skall kunna vinna detta. Må vara att jag är pessimist men defensiven har ju inte varit Liverpools adelsmärke denna säsongen. Finns tre personer i Tottenham som vi måste ta ned och det är Parker, Dembele och Bale. Parker för att Tottenham är oerhört beroende av hans förmåga att hålla boll och styra spelet. Dembele för att han står för det kreativa, Bale talar nog för sig självt.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Synthpoparen lör 9 mar - 9:01

Jag håller denna match som totalt tväröppen på förhand.

Blir därför smått överraskade när jag ser att spelbolag ger över 4x degen på seger för Spurs!


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger lör 9 mar - 10:41

Ja, sällan har man känt att det kan gå så mycket åt båda håll. Vi kan vinna med 4-1, men Spurs kan lika gärna vinna med 4-1. Med det sagt vill jag inte se någon jävla rock and roll-fotboll där det svänger åt båda håll, det pallar inte mitt arma hjärta längre.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

10/03-13 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: 10/03-13 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet