TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool-Stoke 17/8 13:45

+3
Philip Rolf
Cliffhanger
jägarn
7 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av jägarn tor 15 aug - 19:25

Två dagar kvar till match och fortfarande ingen matchtråd öppnad, är forumet påväg att dö ut eller?

Viktigt att få en bra start och vinner vi matchen så leder vi PL (hur sannolikhet är egentligen det).

Jag tycker det är viktigt att Coutinho spelar centralt då han kan vara tungan på vågen för att lösa upp Stokes tunga försvar. Om Sturre spelar så känns laget rätt givet för mig.

------------Gerrard--------Lucas----------
Sterling---------Coutinho-----------Aspas
---------------Sturridge-----------------

Mycket talar för ett kryss, eftersom Walters alltid gör mål mot oss så måste vi göra minst ett (gissar på Aspas).
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Cliffhanger fre 16 aug - 10:04

Ja, nu jävlar börjar det närma sig! Premiärdagen är enligt mig den allra bästa på hela året. Så mycket hopp som finns i omlopp precis överallt.

Jag tror vi kommer få slita för poängen, naturligtvis (det är ju Stoke vi möter!), men i slutändan tror jag vi kommer stå som segrare. Jag vet verkligen inte var dom står i nuläget, med Hughes vid rodret och allt. Det är ju dock inte som att man bytt ut stora delar av truppen utan det lär väl ungefär vara samma gamla vanliga Stoke som äntrar Anfield imorrn.

Gällande elvan så känns det givet från Mignolet fram till Gerrards position ungefär. Sen blir det lite svårare. Väljer Buck att starta med en evigt löpande Hendo som kan bidra med åtminstone lite kraft eller blir det mer snideri i form av Allen? Jag tror inte som jägarn, dvs att Cou får starta centralt, utan jag tror han för tillfället får finna sig i att utgå från vänster.

Såhär tror jag det kommer se ut framåt:

------Hendo/Allen------
Aspas---------Coutinho
------Sturridge--------

Det där är en offensiv jag sannerligen gillar, även om Cou egentligen gör sig bäst centralt. Enligt mig vore det dock en självmordstaktik att ha en mittfältstriangel bestående av Lucas, Gerrard och just Cou, främst med tanke på den sistnämndes defensiv.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Philip Rolf fre 16 aug - 11:37

Jag tror som Cliff med Allen som förstaval, jag hade dock valt Hendo.

Jag tror tyvärr inte vi vinner. I bästa fall kryss, enbart för att det aldrig går på rätt väg för mitt livs kärlek.

Vinner vi nu så är vi Top of the league första gången sen 08/09
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av jägarn fre 16 aug - 18:37

Vi har alltså vunnit två av de senaste 10 start-matcher i ligan, skrämmande dålig statistik och allt talar egentligen för kryss/förlust.

scratch scratch 
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Apanpapan fre 16 aug - 19:58

Blir kryss för att Stoke får straff.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Cliffhanger fre 16 aug - 21:03

Vilken var den senaste premiären vi vann? Sunderland borta för några år sen? Matchen där Torres avgjorde rätt sent.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Bill Shankly is Legend lör 17 aug - 0:03

Ja man är ju lite taggad!! Minns inte att jag varit så taggad på en seriestart förut.

Tror också på Cliffs anfall. Coutinho har spelat på kanten på försäsongen och Allen har spelat väldigt mycket också, tillika Aspas. Drömmen är ju att få se Aspas hänga in två baljor och fortsätta i samma stil.

Oavsett tror jag det blir vinst. Är nöjd med 1-0, bara spelet ser bra ut.

Cliffhanger skrev:Vilken var den senaste premiären vi vann? Sunderland borta för några år sen? Matchen där Torres avgjorde rätt sent.
Sist vi vann hemma i premiären var mot West Ham 2001 tydligen. Ingen uppgift på om vi vunnit premiären borta sen dess dock.

Edit: Jepp, 08-09 vann vi mot Sunderland med 1-0 på Stadium of Light.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Röda Stjärnan lör 17 aug - 7:52

Kom igen! Snälla vinst nu i premiären!

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Röda Stjärnan lör 17 aug - 8:35

Jag hoppas på Henderson på mitten. Tycker att vi får bättre balans då.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Philip Rolf lör 17 aug - 10:43

Mignolet, Johnson, Enrique, Toure, Agger, Lucas, Henderson, Gerrard, Coutinho, Aspas, Sturridge.

Hej vinst
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Cliffhanger lör 17 aug - 10:49

Nu har jag varit in på varenda hemsida på webben men tiden går inte snabbare för det. Jag kan inte sitta still!

Elvan: Mignolet, Johnson, Enrique, Toure, Agger, Lucas, Henderson, Gerrard, Coutinho, Aspas, Sturridge.

Bänken: Jones, Sterling, Wisdom, Ibe, Allen, Borini, Luis Alberto.

Var i helvete är Kelly? Säg nu inte att han har gått sönder igen. Det är dock väldigt trevligt att vi har gott om offensiva alternativ att kasta in från bänken.

EDIT: Sorry Roffe, jag var för sen på avtryckaren där.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Cliffhanger lör 17 aug - 11:01

Stokes elva:

Begovic, Cameron, Shawcross, Huth, Pieters, Whelan, Nzonzi, Palacios, Walters, Crouch, Etherington.

Precis som jägarn skriver ovan så är det den där klåparen Walters vi får se upp med främst. Han presterar alltid bra mot oss, sorgligt nog.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av jägarn lör 17 aug - 11:32

Helt rätt lag, nu finns det också offensiv på bänken.

Om det står 0-0, 0-1 med 30 kvar så får inte Rodgers:

- Gör ett byte i 60-65min och ett till med fem minuter kvar.

Räknar kallt med att vi inte kommer få någon straff och Shawcross, Huth, Nzonzi (underskattad spelare) och Palacios kommer att spela fult och komma undan med mycket.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Cliffhanger lör 17 aug - 12:41

Några reflektioner:

*Kolo är chef. Agerar lugnt i alla situationer, vinner många höjddueller och driver på laget. Jag skäms över att jag tvivlade på honom, även fast det är väl tidigt att döma honom redan.

*Philly Cou behöver bli lite rakare i andra. Tycker han har slarvat i vissa situationer när han prompt vill göra sin gubbe istället för att låta bollen flyta och därmed hitta tidiga passningar.

*Jag skojar inte när jag säger att Studge's skott strax utanför straffområdet är ett av våra vassaste anfallsvapen. Det påminner en hel del om ett underarmsskott i handboll när han laddar bössan utifrån och han har en enorm träffsäkerhet.

*Jag gillar mycket av det Aspas har tagit sig för. Han hittar många finfina ytor utan att alltid få bollen (här ser jag Cou som den största syndaren). Jag vill dock ge honom ett stort minus för hans tröja: det är fan skottpengar på att skriva ut hela namnet på ryggen. Antingen Iago eller Aspas ska det stå, för nu ser det jävligt plåttrigt ut bara. En petitess, javisst, men jag anser att vi ska vara stilrena i hela vår framtoning och då vill jag inte se nåt sånt där.

*Stating the obivious här, men Mignolet MÅSTE arbeta med sitt fotspel. Det kan dock röra sig om någon form av premiärnerver.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Cliffhanger lör 17 aug - 13:40

Jag dog när Mignolet räddade straffen. Alla pojkar får med beröm godkänt idag. För att vara en premiär så är jag djävulskt nöjd.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av jägarn lör 17 aug - 13:46

Cliffhanger skrev:Jag dog när Mignolet räddade straffen. Alla pojkar får med beröm godkänt idag. För att vara en premiär så är jag djävulskt nöjd.
Samma här, från osäker till stor matchhjälte.

Agger fortsätter göra dessa misstag, vill han egentligen för mycket?

Går egentligen inte att göra någon rättvis bedömningen av matchen just nu, måste smälta den.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Cliffhanger lör 17 aug - 13:51

jägarn skrev:Går egentligen inte att göra någon rättvis bedömningen av matchen just nu, måste smälta den.
Haha, jag håller med. Det finns ingenting i livet som är bättre än det här för mig (jag har en viss förståelse för om ni med ungar säger emot Smile), just att slitas mellan himmel och helvete på det här sättet.

Gällande Agger så måste jag utvärdera den där situationen igen. Till en början såg det ut som en idiotgrej, liknande Mellberg mot kroaterna, men efter att ha sett några repriser så tyckte jag det såg ut som en ren feltajmning från hans sida. Och var det en feltajmning kan jag på något sätt köpa det, även fast det inte är önskvärt att ha en mittback som bjuder på straffar i 89:e...
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Cliffhanger lör 17 aug - 13:55

Kan bara citera Jack Sear efter dagens match:

Stoke out of the way for a fair few months. Thank God.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Cliffhanger lör 17 aug - 13:59

Jag fortsätter att spamma den här tråden. Oj, vilket bra drag av Buck att starta med Hendo idag! På sikt tror jag att han kommer bli en central general, men i nuläget så använder vi honom mest som någon form av allt-i-allo som får springa överallt. Idag skulle jag nästan säga att det var avgörande att ha honom på planen istället för Allen. Så mobil, så löpvillig och så klok i det mesta. Nu ska han bara fila på sitt avslutande litegrann.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Röda Stjärnan lör 17 aug - 14:02

Yeeeeeeeeeeessssss! Mignolet gör det Reina inte har gjort på länge. Räddar poäng till oss! Såja! Äntligen får vi lite flyt i början!

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Philip Rolf sön 18 aug - 9:16

Mina reflektioner.

* Backlinjen är bra idag, förutom Aggers konstiga agerande, man kanske blir blind av hur cool och lojal han är, men det får inte hända.

* Mignolet, jag älskar dig, men jobba lite på kylan.

* Mittfältet blev som jag förutspådde, Hendo MÅSTE dock sätta sin chans, annars kan vi spela lika bra som förra året och årets första match men inte vinna..

* Cou blir köpt av real för 55milj nästa sommar.

* STERLING?!??!?!?! När han kom in sprang han inte 2 dm, fan vad jag skrek, inte fram, inte bak, inget? Jag undra om han hade knarkat. Ibe nästa gång.

* Sturridge, tack!
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Bill Shankly is Legend mån 19 aug - 2:39

Cliffhanger skrev:
*Jag skojar inte när jag säger att Studge's skott strax utanför straffområdet är ett av våra vassaste anfallsvapen. Det påminner en hel del om ett underarmsskott i handboll när han laddar bössan utifrån och han har en enorm träffsäkerhet.
Haha, bra liknelse! Ser misstänkt ut som en kalkylerad tåfjutt.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Bill Shankly is Legend mån 19 aug - 2:47

Fan vad jag älskar detta laget. Aspas, Toure, Mignolet är alla redan favoriter. Lägg till gamla som Lucas och Agger.

Vilken fantastisk dag igår. Har kunnat smälta det nu. Tre blytunga poäng. Vi skapar mycket. Lite fine tuning sen blir det mer på rutin och mindre svaj. Stoke är ett klassiskt boogey team för oss, så på så sätt är resultatet helt klart godkänt.

Känslan när Mignolet räddar straffen och returen. Eufori. Undrar vad folk tänkte som gick förbi baren just då. Eller tjejerna bakom baren för den delen. Vilka idioter. Vilka glada jävla idioter.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Philip Rolf mån 19 aug - 11:00

Haha, mina Manchester United kompisar satt i soffan och va tysta men tittade på varandra när stoke fick straff. Jag satt på knä framför tvn och drog den gamla vanliga "Detta är typiskt oss, när släpps nästa års spelschema.".

Sen läggs straffen, jag faller ner på golvet och jublar, dom reste sig faktiskt och klappa om mig och sa de va vi värda. Det var fan som en CL semi!

Underbart
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Cliffhanger mån 19 aug - 11:34

Bill Shankly is Legend skrev:Fan vad jag älskar detta laget. Aspas, Toure, Mignolet är alla redan favoriter. Lägg till gamla som Lucas och Agger.
Det känns egentligen som något man säger varje säsong, men jag känner också att det är något speciellt med säsongens lag. Touré är verkligen hur härlig som helst (både på och utanför planen), Simon kunde inte fått en bättre start och Aspas gjorde rejält med nytta, trots att vissa vägrade inse att han var rätt bra i lördags. Och så finns det som du säger härliga individer på plats redan: Studge, Cou, Dagger, Lucas, Stevie, Kelly... Ja, listan kan egentligen göras hur lång som helst. Good times!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool-Stoke 17/8 13:45 Empty Sv: Liverpool-Stoke 17/8 13:45

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet