TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

+5
Cliffhanger
Philip Rolf
Mafisen
mattyb
Bill Shankly is Legend
9 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Cliffhanger mån 16 sep - 18:05

Haha, så mycket för Independents rapport om Sakho:

Mignolet, Wisdom, Skrtel, Sakho, Enrique, Lucas, Gerrard, Henderson, Coutinho, Moses, Sturridge.

Skönt att Studge är hel, mindre skönt att Agger är trasig. Här följer våra subs:

Jones, Toure, Alberto, Aspas, Sterling, Ibe, Kelly.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Cliffhanger mån 16 sep - 18:08

fotpall skrev:Coutinho får med all säkerhet en roll centralt. Tror han kan snurra riktigt rejält med Shelvey och grabbarna. Känns som att han inlett säsongen lite sämre än han avslutade förra. Idag vänder det Smile
Skriver sannerligen under! Vår största besvikelse den här säsongen. Tycker inte att han har kommit upp i någon vidare standard alls hittills. Kanske är det dock så att man jämför för mycket med hans alldeles briljanta vår, men jag är ändå inte nöjd. Ska bli jävligt intressant att se honom centralt, det finns nog finfina ytor som han kan leta på.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av fotpall mån 16 sep - 18:08

Något oroväckande med typ helt nykomponerad backlinje. Men den är stor och stark och det känns bra mot Swansea. Dom är buffligare än vad man tänker sig med Michu, Shelvey och inte minst Bony i spetsen.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av fotpall mån 16 sep - 18:12

Nu är det bara 20 minuter tills vi kan höra Bosse P njuta av att han tror att Swansea spelar med "två centrala toppar" i form av Michu och Bony. Spännande! En shot för varje gång han nämner "två centrala toppar" så kommer vi vara i toppform här efter matchen!

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Cliffhanger mån 16 sep - 18:14

fotpall skrev:Något oroväckande med typ helt nykomponerad backlinje. Men den är stor och stark och det känns bra mot Swansea. Dom är buffligare än vad man tänker sig med Michu, Shelvey och inte minst Bony i spetsen.
Jävlar vad jag citerar dig då! Men jag tror att dom har fått nöta en hel del tillsammans. Hade det funnits några som helst tvivel kring Sakho eller Skrtel så hade Buck nog offrat en av dom för att chansa med Kolo (som den här säsongen är inne i laget på helt annorlunda sätt jämfört med dom andra två). Du har dock helt rätt i att det inte ska plockas för mycket i en backlinje på grund av trygghetsfaktorn, så visst finns det anledning att vara en aning orolig.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av fotpall mån 16 sep - 18:15

Daniel Agger misses Liverpool's Barclays Premier League clash with Swansea City this evening due to a knock suffered on Sunday.

The Reds' vice-captain travelled with the team to Wales to give the Danish international every chance to feature at the Liberty Stadium, but the decision was taken not to risk the defender.

Although the issue is enough to rule Agger out of tonight's match, there is no long-term concern regarding the centre-back's fitness.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Cliffhanger mån 16 sep - 18:21

När det gäller Agger och skador så är jag alltid orolig, även fast det rapporteras om "no long-term concern".

Swans har ett lag som är imponerande, finns många fina spelare där. De Guzman verkar dock saknas ikväll, vilket måste ses som ett plus för oss.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av fotpall mån 16 sep - 19:51

Jonjo är sinnessjuk. Räcker så.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Mafisen mån 16 sep - 19:53

Känns absolut inte lugnt på nåt sätt.

Har alltid svårt att analysera in game eftersom pulsen ligger på 140 konstant, men det känns som vi släpper till för mycket i mitten. Är problemet att Coutinho spelar centralt, vilket öppnar ytor som Gerrard och Lucas måste täcka, men kan inte, vilket leder till att Henderson får krypa in och hjälpa till, vilket i sin tur leder till att Wisdom blir hängande på egen hand?

Ingen aning om det ligger nåt i det här, vad tror ni?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Niklas J mån 16 sep - 19:55

Jag säger det igen - Coutinho skall inte spela centralt. Han stressar fram varenda beslut. Om och om igen.

Men Henderson behövs till höger när inte Aspas är där som alternativ. Inte lätt att vara bäst i laget.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av fotpall mån 16 sep - 19:55

Sakho spelar precis som Coates. Ett par helt livsfarliga stötbrytningar runt straffområdet. Käns som 25% chans att det lyckas och 75% att det blir antingen straff, frispark eller totalt miss.

Shelvey visar tre gånger varför han kanske borde spela högre upp i plan ändå.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Mafisen mån 16 sep - 19:58

Niklas J skrev:Jag säger det igen - Coutinho skall inte spela centralt. Han stressar fram varenda beslut. Om och om igen.

Men Henderson behövs till höger när inte Aspas är där som alternativ. Inte lätt att vara bäst i laget.
Jag vill också att han ska ha utgångspunkt till vänster om jag ska vara ärlig. Han kan flyta omkring, men jag vill ha ut honom där. Dels p g a det du säger, men även för att jag tycker vi blir lidande i det defensiva mittfältsspelet som jag försökte beskriva ovan.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Cliffhanger mån 16 sep - 20:00

Mafisen//

Jag har faktiskt varit inne på samma linje, fast ändå inte. I dom tidigare matcherna så har Aspas som bekant lirat därinne och hans defensiva kapacitet är möjligtvis marginellt bättre än Coutinhos. Kan det möjligtvis vara så att det är Hendos defensiva korslöpningar (från höger och inåt) som inte varit så jäkla bra hittills? Det kan vara en tänkbar förklaring till varför Swans ändå lyckats etablera en del centralt.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Mafisen mån 16 sep - 20:03

Inte så dumt tänkt. Vi måste täta till i alla fall, det känns som vi leker med elden.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Niklas J mån 16 sep - 20:12

Nu blev han ju skadad. Får se om Aspas lirar centralt eller Henderson

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Apanpapan mån 16 sep - 21:21

Cou ska spela som nr 10 centralt.
Aspas behöver träna på gym samt lära sig vad löpningar är både framåt och bakåt, karln sprang ju och tittade på bollen!?
Sakho är ok stark i huvudspelet men gör vissa missar precis som man sett honom göra i PSG, slänger sig in i tacklingar och de får fritt fram.
Wisdom är ok defensivt och visar att han är riktigt snabb, men offensivt så tar han ingen löpning som gör att det skapas något farligt.

Mignolet är en riktig bra keeper tack för det köpet.
Moses kan bli ett kanonlån
Tre cent
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Cliffhanger mån 16 sep - 21:22

Ja, jävlar. Som alla redan sagt så ska vi vara nöjda med att det blev några poäng alls.

Hur ser ni på Swans andra mål? Visst, snyggt anfall och så, men visst ska väl Gerrard plocka upp Jonjos löpning? Tycker han blev förbannat stillastående där.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Mafisen mån 16 sep - 21:34

Gerrard var dålig. Har garanterat varit för mycket fotbollsspelande och resor för honom den senaste tiden.

Väljer att ta stansen att vi har 12 av 15 poäng med utrymme för förbättringar.

Som Shankly sa, "Aye, here we are with problems at the top of the table."
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Mafisen mån 16 sep - 21:38

Kan även säga att jag hade hellre sett Alberto än Aspas som byte. Aspas var allt annat än bra och gav inte bara bort boll, han vann ingen heller. Alberto, med sitt lugn på bollen, hade kunnat fått oss att lugna ner och hålla i bollen.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Cliffhanger mån 16 sep - 21:43

Ja, fan vet vad Aspas egentligen pysslade med ikväll. Märklig och svag insats från hans sida. Alberto hade varit kul, för han hade, precis som du säger, kunnat bidra till ett helt annat lugn.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Bill Shankly is Legend mån 16 sep - 23:38

Mafisen skrev:Kan även säga att jag hade hellre sett Alberto än Aspas som byte. Aspas var allt annat än bra och gav inte bara bort boll, han vann ingen heller. Alberto, med sitt lugn på bollen, hade kunnat fått oss att lugna ner och hålla i bollen.
Word!

Vill också nämna Moses första halvlek. Ja jevlar vilken spelare.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av fotpall tis 17 sep - 3:18

Inte varit såhär besviken och irriterad på hur länge som helst. Första halvlek är bra som föregående matcher. Andra halvlek är inte sämre som i föregående matcher. Andra halvlek är total katastrof. Inställningen är fan det tråkigaste jag bevittnat på 100 år. Under 30 minuter görs inte ens ett halvtamt försök till kontring. Den enda gången vi lyckas få fast bollen på offensiv planhalva så skits det i byxan och bollen är två tillslag senare tillbaka hos Mignolet som skjuter bort den.

Mignolets dominans i slutforceringen, Moses företa halvlek och Skrtels brytning är enda ljusglimtarna.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Niklas J tis 17 sep - 4:25

Skrtel på väg mot storformen?
Mignolet är precis sådär bra som han var i Sunderland men med mindre misstag.


Coutinho stressar för mycket idag, han blev tagen med.

Bäst över hela matchen vsr enligt mig Henderson, Mignolet och Skrtel.

Moses tröttnade, men var ju första matchen. Sturridge försvann helt och han såg också ofit ut.

Sakho..... Många hyllade köpet och jag var typ ensam om att totalsåga vörvningen (Inte på DoomNGloom maner utan baserat på min egna högst subjektiva kunskap) och varenda ord besannades idag....

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av mattyb tis 17 sep - 7:18

Någon mer än jag som undrar vad Sterling pysslar med när han får komma in i match efter match? Igår står han och tittar på mest, och när chans till kontring finns, ja då löper han ju inte ett steg! Har han så totalt tappat självförtroendet?
Farliga frisparkslägen för motståndarna drar han också på sig gång på gång.

Missnöjd...
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Cliffhanger tis 17 sep - 12:57

Fortfarande inga rapporter om Coutinho? Jag är beredd på det värsta, det vill säga en rejäl axelskada som håller honom borta i åtta månader.

Det känns bra att Suarez snart är tillbaka (med risk för att låta som Captain Obvious här), speciellt om Coutinho blir borta ett tag. Som jag skrivit i en annan tråd så är förhållandet mellan mig och honom skadat för all framtid, men som spelare är han tvivelsutan en fantastisk tillgång för oss.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00* - Sida 2 Empty Sv: Swansea - Liverpool *Måndag 16:e September - 21:00*

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet