TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

+2
Cliffhanger
Apanpapan
6 posters

Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Apanpapan tor 26 sep - 14:53

Vi går vidare från förlusten mot scum igår. Sunderland med en ny manager eventuellt? Bör Gerrard Lucas få fortsatt förtroende i mitten? Eller ska vi inte ta och slänga in åtminstone Henderson där?


            Mignolet

Kelly   Sakho Skrtel  Enrique

       Lucas   Henderson

Aspas       Suares       Moses

             Sturridge

Jones Toure Allen Gerrard Sterling Ilori Ibe
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Cliffhanger tor 26 sep - 18:04

Skulle inte heller ha något emot att vila Gerrard, men jag tror inte Buck tänker likadant.

Tror inte heller att Kelly får starta. Ska jag gissa så blir det exakt samma elva som mot United, med undantaget att vi ställer upp med en mer, med våra mått mätt, normal uppställning. Dvs 4-3-3/4-2-3-1/4-2-1-2-1.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av jägarn tor 26 sep - 19:36

Vi spelade rätt olikt från hur vi brukar igår och jag är inne p Cliffhangers linje med att vi mest troligast kommer att spela med samma lag. Ungefär så här spelade vi igår när vi hade bollen:

-------------Mignolet--------------
--------Skrtel---Sakho---------

Toure--Gerrard---Lucas-----
-----------Moses-------Enrique
-------Suarez----Sturridge----

Har lite funderingar på Moses är tillräckligt inkörd och spelskicklig för att få en sådan pass viktigt roll som offensiv mittfältare, hoppas jag får äta upp mina tveksamheter.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av fotpall tor 26 sep - 20:12

Nae.. Nu har du ju helt struntat i Henderson som hade ungefär samma roll som Enrique.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av fotpall tor 26 sep - 20:18

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Ungefär sådär tyckte jag vi ställde upp anfall/försvar. Som alltid med Rodgers svårt att se exakt dock då många har rätt fria roller när vi anfaller. Tyckte iaf att det såg intressant ut.

Många gånger såg man också dom tre anfallarna och yttrarna ligga på en helt rak linje längs med Uniteds backlinje och därifrån kom många och mötte och bytte positioner med varandra.

Tror dock också att vi får se något mer 4-2-3-1-liknande mot Sunderland men man vet aldrig..

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 26 sep - 22:08

jägarn skrev:Vi spelade rätt olikt från hur vi brukar igår och jag är inne p Cliffhangers linje med att vi mest troligast kommer att spela med samma lag. Ungefär så här spelade vi igår när vi hade bollen:

-------------Mignolet--------------
--------Skrtel---Sakho---------

Toure--Gerrard---Lucas-----
-----------Moses-------Enrique
-------Suarez----Sturridge----

Har lite funderingar på Moses är tillräckligt inkörd och spelskicklig för att få en sådan pass viktigt roll som offensiv mittfältare, hoppas jag får äta upp mina tveksamheter.
Bra idé men med 10 spelare på plan är vi lite väl kaxiga. Razz 

Trots hjärnsläppen på hörnorna så var Enrique riktigt bra och ägde i princip upp vänsterkanten. Kan han få lite hjälp av Moses och Sakho i defensiven så blir det ett vasst vapen igen till helgen. Gerrard bör väl vilas med tanke på hans matchande i både klubb och landslag. Han är ändå 33, men som nämnts ovan så är frågan om Rodgers "vågar" att bänka honom. Härligt att se Suarez igen. Sturridge behöver väl också vila. Personligen hade jag väldigt gärna sett trion Alberto, Aspas, och Suarez från start. Suarez är en av de bästa anfallarna i ligan (och världen) och kan nog lyfta Aspas ett snäpp. Aspas behöver ett mål för självförtroendet och för att få tillbaka tron och formen han hade under försäsongen. Alberto känns som en given backup till Coutinho. Förstår inte varför han inte givits mer speltid.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Cliffhanger sön 29 sep - 16:59

Var helt övertygad om att vi skulle få åka med noll pinnar när Sunderland reducerade. Men grabbarna visade rejält med karaktär. Hur många bra kvitteringslägen hade dom egentligen? Kan inte minnas något på rak arm. Tycker det här var vår klart bästa match för säsongen.

Helt jävla underbart att Suarez och Studge funkade så bra tillsammans. Vårt andra mål var pur världsklass (Stevies passning, nedtagningen, dragningen, inspelet), och det tredje gick ju inte heller av för hackor.

Även fint att se vårt mittlås idag. Tycker både Sakho och Skrtel skötte sig med den äran. Fortsätter dom att spela såhär så kommer Agger få slita hårt för att få komma in i laget igen.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Apanpapan sön 29 sep - 17:37

Sakho är en oslipad diamant, väldigt stark i duellspel men lite ovårdad och risktagande. Dock inte så skabbig med boll som jag kommer ihåg honom från PSG i våras.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Cliffhanger sön 29 sep - 18:23

Apanpapan skrev:Dock inte så skabbig med boll som jag kommer ihåg honom från PSG i våras.
Det var ett tillfälle i slutet av första som han fick mig att svära högt. Han, Enrique (också väldigt bra idag) och Lucas spelade kortpassningsspel nere vid vår hörnflagga och till slut slog han en horribel boll rätt upp i banan. Bortsett från det tycker jag nästan han var felfri. Precis som du säger spelar han med väldigt små marginaler emellanåt, på gott och ont. Lyckas Buck förädla honom så har vi snart en mittback av yppersta klass.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av jägarn sön 29 sep - 18:43

Cliffhanger skrev:Var helt övertygad om att vi skulle få åka med noll pinnar när Sunderland reducerade. Men grabbarna visade rejält med karaktär. Hur många bra kvitteringslägen hade dom egentligen? Kan inte minnas något på rak arm. Tycker det här var vår klart bästa match för säsongen.

Helt jävla underbart att Suarez och Studge funkade så bra tillsammans. Vårt andra mål var pur världsklass (Stevies passning, nedtagningen, dragningen, inspelet), och det tredje gick ju inte heller av för hackor.

Även fint att se vårt mittlås idag. Tycker både Sakho och Skrtel skötte sig med den äran. Fortsätter dom att spela såhär så kommer Agger få slita hårt för att få komma in i laget igen.
Skriver under på allt, nästan som jag skulle ha skrivit det själv. Du är inte så dum som man skulle kunna tro..Wink 

Rätt tydligt att Liverpool ville att Sunderland skulle komma till inläggslägen och att Skrtel/Sakho/Toure skulle rensa undan bollen, vilket fungerade förhållandevis smärtfritt. Mignolet såg dock tidvis lite osäker ut på inläggen och måste skärpa till sig där.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Cliffhanger sön 29 sep - 19:02

jägarn skrev:Skriver under på allt, nästan som jag skulle ha skrivit det själv. Du är inte så dum som man skulle kunna tro..Wink 

Rätt tydligt att Liverpool ville att Sunderland skulle komma till inläggslägen och att Skrtel/Sakho/Toure skulle rensa undan bollen, vilket fungerade förhållandevis smärtfritt. Mignolet såg dock tidvis lite osäker ut på inläggen och måste skärpa till sig där.  
Haha, tack för den passningen Smile!

Japp, jag tycker till och med det fungerade nästintill helt smärtfritt. Gällande Mignolet så tycker jag han var lite väl svajig idag. Kan ha något att göra med att nerverna möjligtvis bubblade upp i och med att han var tillbaka på Stadium of Light för första gången sen flytten. Ska ju även tilläggas att han reparerade det svajiga spelet, till viss del, med några fina räddningar. Men du har helt rätt i att han inte får se ut så i luften alltför ofta, då kommer vi straffas.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Apanpapan sön 29 sep - 19:34

Mamadou Sakho Stats Vs SAFC
47/49 96% passing
100% ground duel win (2/2)
80% aerial wins (4/5)
100% clearance success (8/Cool
100% tackle win
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av jägarn sön 29 sep - 20:04

Cliffhanger skrev:
jägarn skrev:Skriver under på allt, nästan som jag skulle ha skrivit det själv. Du är inte så dum som man skulle kunna tro..Wink 

Rätt tydligt att Liverpool ville att Sunderland skulle komma till inläggslägen och att Skrtel/Sakho/Toure skulle rensa undan bollen, vilket fungerade förhållandevis smärtfritt. Mignolet såg dock tidvis lite osäker ut på inläggen och måste skärpa till sig där.  
Gällande Mignolet så tycker jag han var lite väl svajig idag. Kan ha något att göra med att nerverna möjligtvis bubblade upp i och med att han var tillbaka på Stadium of Light för första gången sen flytten. Ska ju även tilläggas att han reparerade det svajiga spelet, till viss del, med några fina räddningar. Men du har helt rätt i att han inte får se ut så i luften alltför ofta, då kommer vi straffas.
De har du helt rätt i, reflekterade faktiskt över detta just efter jag skickade mitt första inlägg.

Hans räddning då en Sunderland spelare kommer ren (i ett offside läge) är riktigt vass.

Moses är en annan spelare som bör nämnas, hittade fina ytor under hela matchen och spelare fotbollen vidare i rätt lägen.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Mattis-8 sön 29 sep - 20:28

Härlig seger, och oj så skönt satt Luis fick näta. Jag är positiv till experimentet med 3-backslinje. Jag tror såklart inte att det kommer att vara skrivet i sten framöver men kul att se att vi kan variera oss framgångsrikt. Med Coutinho tillbaka ger ju dessutom den här uppställningen honom chansen att jobba mer centralt vilket ju är positivt. För övrigt ligger united på tolfte plats i ligan. Tolfte (12) etta tvåa. Myser.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Cliffhanger sön 29 sep - 20:34

Måste även tillägga att jag har en seriös man crush på Kolo. Jag älskar allt med honom! Till exempel när han och Giaccherini gick omkull och han intog en väldigt laid-back pose med ett brett leende. Han har blivit en kultspelare på oerhört kort tid.

Mattis//

Jag gillar det också, åtminstone för stunden. Jag tyckte man kunde se efter United-matchen att vissa spelare faktiskt är som klippta och skurna för dom nya rollerna. Enrique, till exempel. Vore väldigt kul om vi skulle testa den när Glen är tillbaka också.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 29 sep - 23:27

Kolo Toure. Kanske bästa insatsen jag sett från någon individuell spelare hela säsongen. Otroligt bra "köp".
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 29 sep - 23:35

Cliffhanger skrev:Måste även tillägga att jag har en seriös man crush på Kolo. Jag älskar allt med honom! Till exempel när han och Giaccherini gick omkull och han intog en väldigt laid-back pose med ett brett leende. Han har blivit en kultspelare på oerhört kort tid.
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av jägarn mån 30 sep - 17:21

Cliffhanger skrev:Måste även tillägga att jag har en seriös man crush på Kolo. Jag älskar allt med honom! Till exempel när han och Giaccherini gick omkull och han intog en väldigt laid-back pose med ett brett leende. Han har blivit en kultspelare på oerhört kort tid.
.
Eller när han går på offensiven i slutet på matchen och tittar bakåt tre-fyra gånger, innan han väljer att avsluta med ett hårt skott.

Det är en tvättäkta mittback det..Smile
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Sön 29/09 17:00 	Sunderland - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD  Empty Sv: Sön 29/09 17:00 Sunderland - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet