TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12

+2
PiTeRaQ
Philip Rolf
6 posters

Gå ner

Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12 Empty Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12

Inlägg av Philip Rolf ons 4 dec - 8:52

Ja, kan inte säga att jag ser fram emot matchen då det känns som om laget inte förtjänar att bli tittade på.

Ser jag inte Sakho och Agger i mittlås idag blir jag nästan på förhand väldigt förbannad.

Sterling kan stanna hemma. Gerrard kan youtuba sig själv innan matchen, tillsammans med Suarez.

Vinst, VINST är det enda som gäller, gärna med massa mål. Men kommer nog inte hända.

Ursäkta min negativitet.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12 Empty Sv: Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12

Inlägg av PiTeRaQ ons 4 dec - 18:16

Inte för att ta ut något i förskott men Norwich brukar ju inte ha lätt för Suarez ( 2 hattrick mot dom?).. Sen har dom flera nyckelspelare skadade och Elmander gör väl inte någon direkt darrig i benen. Vill se en reaktion utan dess like efter plattmatchen i söndags.. =/

Edit

Sen vill jag inte se Moses mer i vår startelva han är bara loj och lat returnera i Januari om möjligt. Sterling behöver lånas ut och Ibe Allen Alberto behöver få chansen att visa sig nu när dom andra bränner sina broar gång på gång.
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12 Empty Sv: Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12

Inlägg av jägarn ons 4 dec - 21:50

Helt galen match av Suarez, hans 1-0 och 3-0 är helt sinnesjuka. Annars gör vi en rätt slätstruken insats, båda våra kanter blir dock bättre när Henderson och Sterling byter kant.

Deras mål ska bara inte släppas in, båda våra mittbackar markerar en ensam anfallare. Synd bara att det endast verkar vara ManU, Southampton och Newcastle som tappar poäng ikväll.

Hur ska FA lyckas stoppa Suarez nu?
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12 Empty Sv: Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12

Inlägg av Bill Shankly is Legend ons 4 dec - 22:00

Något av det sjukaste jag sett. Det var bara 2-0 målet som jag förstod vad som hände. Han är från en annan planet. Skrattade och hojtade omvartannat. Grannarna måste tro att man är lite knepig.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12 Empty Sv: Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12

Inlägg av fotpall tor 5 dec - 3:50

Helt jävla sjukt. Satt mest och garvade hela tiden. Särskilt när Holmgren blir helt vansinnig på Rodgers för att han inte ler.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12 Empty Sv: Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12

Inlägg av PiTeRaQ tor 5 dec - 4:02

JA Suarez reagerade i alla fall från förra plattmatchen minst sagt. Finns dock mycket kvar att önska, Agger tex går ner sig i en luftduell återigen som resulterar i ett mål. Går ju lite rykten om att Rodgers och Agger inte riktigt drar jämnt. Han eller Skrtel kommer säljas i sommar som senast.

Håller Holmgren på LFC? Han går in för det hursomhelst =)
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12 Empty Sv: Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12

Inlägg av mattyb tor 5 dec - 8:01

Makalös insats av Suarez. Måtte gudarna se till att han inte skadar sig inom de närmsta 8 veckorna (helst aldrig såklart), för då kommer vi falla som en sten genom tabellen.
Kul att Sterling för näta också, för det behöver han verkligen då han inte verkar ha något självförtroende alls i kroppen just nu.

Agger ja. Tyvärr är hans insats vid målet inte en engångsföreteelse, utan det är alltför vanligt att han förlorar sådana dueller. Den här gången betydde det inte så mycket, men en annan match kan det vara skillnaden mellan poäng och inte poäng.
Han förlorade en liknande duell tidigare under matchen när det stod 1-0 eller 0-0 också, men den gången resulterade det inte i någon bra nick.

Är Sakho småskadad eller gör han bara dåligt ifrån sig på träningarna just nu, för han var ju bra innan han petades!?
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12 Empty Sv: Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12

Inlägg av jägarn tor 5 dec - 10:26

mattyb skrev:
Agger ja. Tyvärr är hans insats vid målet inte en engångsföreteelse, utan det är alltför vanligt att han förlorar sådana dueller. Den här gången betydde det inte så mycket, men en annan match kan det vara skillnaden mellan poäng och inte poäng.
Han förlorade en liknande duell tidigare under matchen när det stod 1-0 eller 0-0 också, men den gången resulterade det inte i någon bra nick.
Helt rätt, vill även förtydliga att grundproblemet är situationen före nicken. Jag såg matchen på en halvtaskig stream men det är inte bra när mittbackarna inte litar på varandra, både Skrtel och Agger står och markerar en ensam anfallare.

Ni som spelat fotboll och mittbackar vet att en av självklarheterna när man spelare mittback är att komma i kontakt med sin motståndare så att han inte får springa in i en nicksituation och störa honom innan bollen kommer in. Detta gör inte Agger och det är mycket slarvigt av en mittback.

Ger även en känga till Rodgers, när man leder med 5-1 så ska spelare som Moses, Aspas med flera komma in och få speltid. Vi kommer enbart kunna leva på SAS, just nu alltså bara Suarez och våra bänkspelare måste vara redo när de får chansen. Minst en mittback att lita på samt bänkspelare som bidrar med ett par mål kommer att vara skillnaden för oss på lång sikt.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12 Empty Sv: Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12

Inlägg av PiTeRaQ tor 5 dec - 20:55

jägarn skrev:

Ger även en känga till Rodgers, när man leder med 5-1 så ska spelare som Moses, Aspas med flera komma in och få speltid. Vi kommer enbart kunna leva på SAS, just nu alltså bara Suarez och våra bänkspelare måste vara redo när de får chansen. Minst en mittback att lita på samt bänkspelare som bidrar med ett par mål kommer att vara skillnaden för oss på lång sikt.
Visst till att andra bänknötare ska få speltid men FEL att ge Moses mer tid det närmaste. Han hade världens chans förra matchen att visa upp sig men han visade mest upp att han tappar boll och ger blanka fan i om det blir mål bakåt eller ej. Tror i ärlighetens namn att han fortfarande har sitt huvud i Chelsea, även sitt missnöje att han inte fått den speltid där eller uppskattningen som han antagligen förväntat sig (då han verkar ha höga tankar om sig själv). Helt enkelt inte rätt inställning om man vill hugga på platser i laget man befinner sig i.
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12 Empty Sv: Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12

Inlägg av jägarn fre 6 dec - 14:23

Håller inte alls med, han fick chansen i en bortmatch och gjorde det inte speciellt bra, samtidigt var han inte sämre än någon annan i offensiven.

Rodgers har valt att satsa på Aspas och Moses och då måste de få speltid för att komma in i matchtempo, de kommer både de och laget att vinna på i längden. Att inte ge dem chansen när vi leder med ett par mål kommer att straffa sig i längden och det borde även Rodgers vara medveten om.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12 Empty Sv: Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12

Inlägg av PiTeRaQ lör 7 dec - 0:00

Ser hellre att Ibe och Sterling får den speltiden än Moses oavsett. Den gode Moses har inte haft många rätt dom matcherna han fått förtroendet.
Att han inte var sämre än någon annan håller jag inte alls med om, varken Moses eller Sterling bidrog med något bra alls den matchen och dom var klart bland dom sämsta i laget. Sterling är dock yngre och vår egna talang som skall förädlas till skillnad från inlånade Moses.

Men det spelar ju inte någon roll egentligen vad vi tycker för Rodgers är ju killen som avgör men att Alberto fick chansen mot Norwich där Moses fick nöta bänk får mig att tro att Rodgers visar sitt missnöje på det sättet mot just Moses.

Att tillägga: givetvis hoppas jag att jag har helt fel gällande Moses och att han tar sig i kragen och visar vart skåpet skall stå men som det känns och som det har sett ut så tror jag inte det.
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12 Empty Sv: Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12

Inlägg av Philip Rolf lör 7 dec - 8:15

1. Hur snygg är inte min rubrik innan matchen?
2. Satte Ars-1, Suarez minst 2 mål och Everton vinst. 100kr. Fina 3000 vinst.

3. Matchen som laget gör är sjukt dåligt. Tacka Allah att vi har Suarez. Gerrard borde nog gjort 1, Moses 1. Hendo får spela på så konstiga positioner.

4. Stör mig lite på att Sterling får göra mål, för jag får numera ont i magen när han spelar. Hoppas han gör det bättre idag, då han kommer få chansen.

5. Suarez, går inte att beskriva, jag blev rörd när han blev rörd efter sina mål. Wow, vilken spelare.


YNWA
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12 Empty Sv: Suarez FC - Norwich - 20.45 - 4/12

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet