TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

+5
Cliffhanger
Mafisen
Bikinipop
Apanpapan
jägarn
9 posters

Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av jägarn lör 10 maj - 19:27

Nu har det där musikprogramt startat och vi Liverpoolfans går i väntans tider, ett smärre mirakel om vi ska vinna PL men vilken säsong vi har gjort (att spela i CL visar att vi är tillbaka). Då jag inte har något tålamod så tänkte jag att vi börjar snacka transferrykten redan nu.

Jag har rätt bra koll på PL och spanska ligan, har tänkt att vi skriver åsikter om spelare som eventuellt kan vara aktuella för Liverpool. Ser ingen anledning varför vi ska skriva om spelare som mer eller mindre skulle gå in direkt in i laget, typ Di Maria eller talanger som Will Huges (då få har sett speciellt många matcher med alla dessa "supertalanger").

Istället tänker jag att vi i denna tråd fokuserar på:

1. Spelare som är duktiga i mindre bra lag men frågan är om de är tillräckligt bra för ett CL-lag som Liverpool (A).
2. Spelare som spelare i topplag och som eventuellt behöver ett miljöombyte för att höja sig ytterligare (B).
Jag börjar direkt:

England:

Arsenal:

Sagna (B): En ytterback som har ryktats till oss rätt länge, i år tycker jag har varit rätt kass. Tidigare har varit ett kärnkraftverk på sin kant, dock saknas den slutprodukten man vill se av en duktigt ytterback, framförallt är han inlägg rent bedrövliga (inte helt olika Johnson). Jag tror han är rätt sugen på att återvänad till Frankrike men i får se.  

Annars ser jag ingen spelare i Arsenal som skulle kunna vara aktuell för Liverpool, såklart så skulle en spelare som Ramsey tas emot med öppna armar men ser det som i princip omöjligt, å andra sidan så trodde jag aldrig att Van Persie skulle gå till ManU.

Aston Villa:

Agbonlahor (A): En spelare som jag beundrat i flera år, dock så är han 27 år nu och frågan är om han någon gång kommer att flytta från Birmingham? En snabb ytter/anfallare som i sina bästa stunder gör ett ruskigt bra jobb över hela fotbollsplanen men frågan är om han inte är för hemmakär för att vara ett alternativ.

Delph (A): Många var intresserad av honom för ett antal år sedan, blev lite översakad när han gick till Aston Villa istället för de topplagen som det ryktades om. Potentialen finns men formkurvan gick inte direkt spikrak uppåt de första åren i Villa, denna säsongen har han dock övertygat och varit en av Birmingham lagets viktigaste spelare. Han kommer eventuellt att röra på sig i sommar men frågan är om det är något topplag som är åter intresserad.

Westewood (A): Lagets defensiva slitvarg, spelfördelare och kapten (?) när Vlaar är borta. En underskattad spelare som är enormt viktig för Villa, dock så har Liverpool rätt bra ställt på den positionen och frågan är om inte Aston Villa övervärderar honom om ett bud skulle läggas.

Chelsea:

A Cole: (B): Petad i de blåa men visade faktiskt fin karaktär när han kom in bland annat mot oss och A-Madrid och mer eller mindre stängde sin kant. Det tycker jag är den stora skillnaden på han och exempelvis Johnson, ingen av dem är längre speciellt effektiva i offensiven men Cole kan åtminstonde stänga sin kant, en vanligtvis rätt så underskattad egenskap bland ytterbackar. Jag vet inte vilken lön som han kräver men då han fortfarande är rätt bra och har rutin i överflöd så skulle jag se honom som en förstärkning.


Fyller på mer efterhand, ni som känner för att skriva om någon spelare får såklart göra det (tänk på att läsa igenom ovanstående text först).


Senast ändrad av jägarn den lör 24 maj - 8:43, ändrad totalt 2 gånger
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Apanpapan lör 10 maj - 19:30

Ja Agbonlahor har mognat. Han var en Barostyp för något år sedan, tittade ner på bollen och sprang. Men han är smartare och snabb. Men tror att om inte Sunderland hostar upp en bra summa så blir Borini tredje anfallare.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Apanpapan mån 26 maj - 14:42

22miljoner för Adam Lallana? Vete fan vad Ross Barkley kostar men det lär inte vara så mycket mer och ja hellre Ross än Adam.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Bikinipop mån 26 maj - 14:48

Jo, hellre Ross. Men han känns ju betydligt mer svårlöst iom Evertonkopplingen.

Ställt till PSG:s sinnessjuka bud för Luiz är 22 miljoner för Lallana ett jävla fynd.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Mafisen mån 26 maj - 14:57

Schneiderlin är jag personligen svag för. Skulle passa kanon på vårt mittfält. Hellre honom än Can, mest baserat på att jag aldrig sett Can spela.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Bikinipop mån 26 maj - 15:03

Mmmm, Schneiderlin har jag också en soft spot för. Både han och Wanyama hade förstärkt vårt mittfält rejält.

Angående Can vet jag inte så mycket mer än att han var en stor talang på FM för några år sedan. Känns väl som att Hyypiä kan ha lagt in ett gott ord för honom.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Cliffhanger mån 26 maj - 18:54

Såg något kryptiskt om att vi lagt ett bud på Bojan (inte AIK-Bojan). Nog för att Buck kickade igång Sturridge och Coutinho, men känns inte Bojan som ett förlorat fall...?

Instämmer för övrigt i Schneiderlins hyllningskör. Har fina box-to-box-kvaliteter som jag gillar. Blir det Can så är jag nöjd med honom också, känns som en spelare som kan blomma ut till en riktigt skicklig mittfältare.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av fotpall tis 27 maj - 8:34

Schneiderlin håller jag också med om. Men Wanyama? Klumpeduns

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Mafisen tor 29 maj - 17:00

Rickie Lambert alltså.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av jägarn tor 29 maj - 20:05

Mafisen skrev:Rickie Lambert alltså.

Kan vara ett klokt köp, beroende på summan såklart. En targetspelare med ytterligare egenskaper.

Ryktas att han kommer in tillsammans med Lallana, får se om dert stämmer.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Mattis-8 lör 31 maj - 9:49

Näe ingen Pedro tack. Gillar också Schniederlin men jag håller nog Wanyama högre. Jag tycker att han är något så sällsynt som en riktigt skicklig och målfarlig klumpeduns (visst han har ju inte satt så många sedan flytten men målade regelbundet i Celtic)

Trött på Lallana. Sälj eller sälj inte, låta oss sitta och lida såhär, Ocoolt Southampton. Ocoolt.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Cliffhanger tor 5 jun - 10:57

Jävlar vad vi ligger i! Känns väldigt bra att vi redan gjort klart med två spelare, möjligtvis inte spelare som kommer att förstärka vår elva på en gång (Can ser jag som ett framtidsnamn som kan komma att fasas in försiktigt medan Lambert erbjuder oss alternativ från bänken). Men truppen ser genast mycket bättre och bredare ut. On to Moreno!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Philip Rolf lör 7 jun - 9:17

Såg England med Lambert från start.. Det målet han gör va otroligt skillat.
Emre Can som tydligen uttalas Djan (???) är nog intressant efter att ha kollat youtube 1 timme. Men spelade på samma poss som Gerrard..

Jag älskar Joe Allen, mest för att jag har hans signerade skor, så han faller nog bort lite.

Får vi Moreno hoppas jag Flanno får högerkanten.

Vill sälja Lucas och Aspas mest.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Mattis-8 tis 10 jun - 14:56

Lucas vill jag ha kvar! Aspas kan kvitta även om jag tycker lite synd om killen som ju faktiskt inte har fått en ärlig chans. Men med Lampert i truppen är ju Aspas överflödig. Skulle också gärna se oss starta med Flanno till höger och Moreno till vänster. GJ kan kliva åt sidan så länge.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av PiTeRaQ tis 10 jun - 21:14

Hoppas vi får in någon vettig ytterback och mittback OCH Gärna ett tungt namn likt Sanchez, Shaqiri eller liknande framåt.
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av PiTeRaQ ons 11 jun - 22:44

Moreno som ny i ligan, Lovren och Sakho med varsin inkörningssäsong i PL - Detta är en klar uppgradering som vi länkas friskt ihop med.

Föredrar att vi börjar täta till bakåt före vi köper offensiva lirare.
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Philip Rolf tor 12 jun - 13:21

Lucas håller ju absolut inte CL klass? När han väl inte är slöast i världen så är han ändå såpass slö att det blir ett skratt mot domaren som nyss gett honom gult och farligt frisparksläge.

Nä, Lucas bort.

Gerrard/Can kan ta den skiten.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Mafisen lör 14 jun - 19:34

Fabrizio Romano, som arbetar med diMarzio säger att vi förhandlar om Shaqiri och att chanserna är goda.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Philip Rolf sön 15 jun - 10:42

Köp han Sterling snabbt! Eller oj... Fyfan vad bra han har varit under en längre period nu.

Annars kan man köpa Pirlo..
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av jägarn sön 15 jun - 17:18

Mafisen skrev:Fabrizio Romano, som arbetar med diMarzio säger att vi förhandlar om Shaqiri och att chanserna är goda.

Vem och vem?
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av PiTeRaQ sön 15 jun - 21:29

jägarn, diMarzio är väl gudfadern av alla transfer-scoops i dom största ligorna. Han har typ aldrig fel. Han är väl Journalist med väldigt stort nätverk som vet allt före alla andra typ.
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av jägarn mån 16 jun - 19:09

PiTeRaQ skrev:jägarn, diMarzio är väl gudfadern av alla transfer-scoops i dom största ligorna. Han har typ aldrig fel. Han är väl Journalist med väldigt stort nätverk som vet allt före alla andra typ.

Ok, har aldrig hört talas om honom. Om han nästa aldrig har fel, så måste vi vara bra nära. Wink 

Är dock rätt tveksam men hoppas kan man ju.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Cliffhanger tis 5 aug - 18:21

Okej, Reina till Bayern för ca två millar pund vad det verkar. Tycker allt att dom hade kunnat få pynta lite mer än så. Vi snackar trots allt om en keeper som under förra säsongen spelade i ett lag som gjorde bra ifrån sig i både ligan och CL. Men men, en onödigt tung lönepost mindre åtminstone!

Bara att önska Pepe lycka till. Jag väljer att minnas alla fina stunder han gav oss (med FA-cupstraffläggningen -06 som tydligast exempel) och väljer att bortse från alla stunder han fick mig att slita mitt hår...
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien Empty Sv: Silly season 2014 Liverpool - England och Spanien

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet