TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vem blir det?

+5
Flightcrank
Jimmy_
Niklas J
Mafisen
Philip Rolf
9 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Flightcrank ons 2 maj - 19:43

Visst är det säkerligen fler som är intresserade (om Real är intresserade eller ej vet jag inte), spekulerade mest i vilka som skulle vara rimliga för Suarez att vilja gå till.
Visst är det riskabelt med alla värvningar men det finns alldeles för många exempel på spelare som har glänst, öst in mål, slagit magiska krossbollar osv för att sedan klappa igenom totalt när de hamnar i en större liga.

Jag har dock inga invändningar mot att vi testar spelare från mindre ligor men då ska det vara till rätt pris och lön, ingen mer Jova! :p
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Philip Rolf ons 2 maj - 20:54

Detta är det roligaste jag sett sen dum dummare, 15 sek framåt då alltså,

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Philip Rolf ons 2 maj - 20:55

HAHAHAHHAHAHA ännu roligare!

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Cliffhanger ons 2 maj - 21:10

Hörru, herr Moderator, de där klippen hamnade väl inte i rätt tråd! Eller du kanske förespråkar att vi ska plocka tillbaka båda två Very Happy?

Hursomhelst, roliga klipp var det iaf. Speciellt Vorogol och hans blunders.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Philip Rolf ons 2 maj - 21:14

Nja, halft rätt blev det. Men ja, jag ska flytta dom sen :)
Satt och skratta så ville posta när jag var i rätt moment.

Hahahahahahhaha, Jovves nick är så jävla rolig!!!!
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Flightcrank tor 3 maj - 5:27

Jovas nickförsök var nog det roligaste jag sett. Man ska inte håna Liverpoolspelare men han var så fruktansvärt dålig att man nästan får känslan att han skrapade fram sin plats i truppen på nyhetsmorgon.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Philip Rolf tis 15 maj - 10:37

Younes Belhanda.

Den matchen KD och Clarke såg, jävlar vad bra han var.
Inte jävlar, men bra mkt bättre än vad jag trodde om honom.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Mafisen ons 16 maj - 14:41

Många som rycker i den grabben. Känns inte som vi har nån chans där.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 16 maj - 16:41

Jaså? Vilka är det som rycker i honom? Tappade lusten efter dagens besked. Känns så jävla märkligt att sparka coachen utan att ha en vettig ersättare. Och varför togs detta beslut nu? Kunde man inte gjort det tidigare? Fy fan.

Men optimist som jag är så hoppas jag att det blir handlingskraft från FSG nu!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Philip Rolf ons 23 maj - 9:56

Jag undrar hur det går med transfers Razz
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Philip Rolf tis 29 maj - 16:01

Amen kul.

Marko Marin klar för någon, Chelsea va?
Podolski klar för Arsenal.
Hazard klar för Chelsea.
City har inte ens börjat fucka ur.
Kagawa tydligen klar för United.

VAD FAN GÖR VI.

Barca, Real, PSG, Milan har inte ens börjat.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av PiTeRaQ ons 30 maj - 13:06

Hulk ryktas starkt till Chelsea också...


Vi kanske får nöja hos med leftovers? Dzeko? Huntelaar? Sinclair ?

Hur som helst så är det ett lagspel!! =)
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 30 maj - 14:04

Jag är inte ett dugg orolig över att Hazard, Hulk och andra spelare går till Chelsea, United m.fl.

Liverpool FC skall bygga ett lag - en stark genuin lagmaskin med en coach som tillåts operera med taktisk frihet och kreativa lösningar. Hazard och Hulk i all ära - men vi har vår "fixstjärna" för många år framöver "fixad" och det är givetvis Luis Suarez. Ett lag som smäller upp stjärna efter stjärna är inget lag - de är ett intressant projekt. Men som med alla byggnader blir det instabilt om man inte lägger grunden först.

Givetvis skall man inte underskatta att ha en teknisk genialism längst fram, men huvudspåret i ett fungernade lag är mittfältare som kan kombinera bollvinnaregenskaper med snabbt och enkelt direktpassningsspel. Detta för att ge de mer offensiva killarna mer ytor och mer betänktetid att hitta på farliga saker framåt!

Det är det här Barca har lyckats så bra med och därför spelare som Sanchez, Messi m.fl. får mer ytor (även om Messi och co givetvis är fruktansvärt bra på trångaytor också). Liverpools stora problem i fjol var ofta att Suarez och Carroll ofta kom själva mot en borg av motståndarförsvarare vilket gjorde att vi sällan skapade riktigt farliga chanser. Problem två var att när vi väl skapade farliga målchanser - ja då var vi inte kliniska nog.

Men om rapporterna rörande Brendan Rodgers stämmer så är jag beredd att gråta blod av lycka. Av allt att döma verkar killen ha något innanför pannbenet. Att han jobbat under Mourinho, med Van Gaal och även S.Clarke försämrar ju inte oddsen att lyckas i Liverpool! Han har bland annat sagt följande:
"Jag anser att om man ger en dålig spelare tid kan han göra något bra. Ger du en bra spelare tid, kan han döda dig!"
"Jag är av den uppfattningen att brittiska talanger visst har samma tekniska färdigheter som spanska bara att vi inte föräldrar dessa killar".

Så om Brendan tar över kommer vi se en fartfylld pass and move med mycket possesion (då han klart vill dominera matchbilden med mycket boll) och teknisk färdigheter. Spelare som Sterling, Hendo m.fl. kommer få utvecklas till en helt annan nivå. Jag är optimistisk - och framför allt hundra procent säker på att vi inte alls halkar efter för att vi inte signar världens alla superdivor!

---

Följande tror jag får lämna:

Kuyt - skulle passa in i fotbollsstilen, men åldern talar emot.
Maxi - vill lämna, låt honom, åldern!
Aquilani - har han ens varit intresserad av Liverpool? Nja, sälj/släpp gratis bara vi slipper hans lönepost.
Adam -Kan få stanna, men tror han får tufft att ta en plats frågetecken om BR gillar hans spelstil?
Aurelio - redan klar för Gremio.
Cole - Dumt nyförvärv med massa skadehistorik, ändå höjer jag ett varnandes finger för at BR kommer vilja ha kvar honom då han är just en sådan spelartyp BR gillar.

Skulle noga säga att Maxi och Aquilani kommer lämna. Kuyt är nog till mer än 50 % säker att han lämnar. Cole och Adam känns som wildcards åt varsitt håll. Alla förväntar sig att Cole lämnar, men kanske blir han just en innovativ förändring i vår trupp? Adam känns som att folk räknar med och att han just därför skulle bli ett wildcard utåt. Samtidigt har han sagt att han är beredd att kämpa och jag tror det finns potential i honom. Det som talar emot Adam är att han inte är homegrown (väl?)...

---

Spekulationer i Silly-tider.

Diamé - Känns som vi kan skriva av nu va? Även om han kommer billigt tror jag inte Brendan kommer gå efter honom.
Belhanda - Clarke är fortfarande kvar och har ju varit och kollat. Säkerligen en kille Rodgers skulle uppskatta. Fortf. väldigt osannolikt att han skulle komma då Montpellier spelar i CL nästa år.
Ramirez - Rykten säger (bl.a. Freddieboswell på twitter) att Liverpool fortfarande är intresserade. Också en spelartyp i BR smak. Känns som den troligaste "big target" för våran del denna sommar. Att han lämnar Bologna tar jag förgivet.
Joe Allen - Har poppat upp som rykte nu när Rodgers är klar, en kille som vinner boll, passar bra och funkar mycket bra som tvåvägsmotor i en 4-3-3. Tror Rodgers går hårt efter honom.
Hoilett - Varit tyst där ett tag. Men Silly har precis börjat. Vi kommer nog försöka på honom.
Elm - I och med att Brendan tar över tror jag Joe Allen är första alternativet som innermittfältare. Tror knappast vi signar två innermittfältare i första taget. Skulle vara om Cole, Aqua, Adam lämnar och Shelvey lånas ut. Men Suso ska upp i A-laget så tror mer på Allen i sådana fall. Men skriver inte av honom, tror nog bara han prioriteras lägre hädanefter.

Fyll gärna på med tankar och reflektioner!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 30 maj - 14:09

Men än en gång: Detta är bara spekulationer utifrån vem som tycks vara vår nya tränare. Både AVB och Martinez har ju varit klara tidigare enligt "källor". Däremot är ju stormen bra mycket större nu än vad den var då! Ingen rök utan eld så att säga....
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Philip Rolf ons 30 maj - 21:54

Bra jävla inlägg Daniel, ska svara sen, dock mat sen sova nu!
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? - Sida 2 Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet