TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Joe Allen | Swansea | Mittfältare

+16
Lark
Flightcrank
Cliffhanger
Bikinipop
Apanpapan
Bill Shankly is Legend
Niklas J
Mattis-8
_slashing_
fotpall
wewonitfivetimes
Philip Rolf
PiTeRaQ
IzzyDizzy
Mafisen
Daniel N'Grogg (D.23)
20 posters

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Bill Shankly is Legend ons 1 aug - 18:25

Allen är på väg in alltså?

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Mafisen fre 3 aug - 12:56

Mycket prat på twitter idag att det är klart. Övergångssumman som rapporteras är £13m + add- ons.

Kanske ett par mille för mycket i mina ögon, men han har imponerat på mig i OS.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Flightcrank fre 3 aug - 12:58

Det är några mille för mycket och det är säkert så pga BR.

Allen har varit bra i OS och var betydligt bättre än Hendo förra säsongen och med tanke på vad vi gav för honom så känns priset rimligt.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Apanpapan tis 7 aug - 15:58

Utdragen saga.Laudrup hade väl sagt att Allen är värd 20 miljoner euro?!?!!?Hoppas nog fan att vi lånar Sahin istället för jag börjar tröttna på den här soppan.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 7 aug - 16:31

Lämna ett take or leave it bud snarast, kastar dom det - fine då går vi vidare (såvida inte Allen själv pushar för en flytt). Tror inte man skall dra för stora växlar av vad Laudrup säger till pressen heller för den delen. Finns vissa saker de måste säga för att de inte skall lynchas av fansen om de säljer sin bästa spelare.

Om jag får förutse någonting så tror jag Allen blir LFC-spelare inom en snar framtid för en summa strax under 15 miljoner pund - rimligtvis 13,5m pund? Detta efter att han själv pushat för en flytt och i samråd med Laudrup kommit överrens om att det bästa för Allen är att ta chansen och allt dravel däromkring. Allen kommer ses som en svikare hos Swansea-anhängarna medan Laudrup klarar sig undan kritik och fansen börjar prata om en ny era under Laudrup. Jag tror att detta scenario är dit Laudrup vill nå, för vill LFC ha Allen så kommer vi få honom. Detta förutsatt att Allen inte tokälskar Swansea och kan tänka sig att stanna där resten av karriären (i så fall blir det så klart svårt).
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Lark ons 8 aug - 7:51

Tycker Allen är intressant. Bra allround och kan framförallt fungera som back-up till Lucas. Skulle betyda att vi inte behöver en ny defensiv mittfältare också.

Jag noterade att någon skrev att han vinner mer boll än Lucas. Jag har sett den jämförelsen också men den stämmer inte. Han är dock med råge tillräckligt bra för att fungera som en DM.

Nu är ju Aqua såld men jag såg även att folk ifrågasatte hans defensiva kvaliteter. Kan dock konstatera att medan han var i Juve var han deras mesta bollvinnare och även var väldigt duglig på det i Milan. Kan dock förstår varför han anses vara dålig då han kan se väldigt loj ut på plan.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av PiTeRaQ ons 8 aug - 7:53

Sky sports rapporterar idag att Swansea budat på Boltons Mark Davies - Ersättare till Allen? Antagligen!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Flightcrank ons 8 aug - 8:03

Det som oroar mig lite med Allen är att han inte riktigt har förmågan (eller viljan) att slå den långa öppnande passen, däremot är han grym i kortpassningsspelet. Han var betydligt bättre än Henderson förra året men gällande passningsspelet så är de ganska lika när det gäller variationen.

Jag har hela tiden sett honom som en möjlig ersättare till Adam men de båda sitter på olika kvalitéer och det är kanske snarare så att man ska se honom som en ersättare till Hendo?
Hur som helst så är han en bra spelare som gärna får komma till klubben men 15 miljoner är lite väl saftigt för en spelare som har gjort en säsong i PL.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Lark ons 8 aug - 8:12

Flightcrank: Nä, han slår ungefär hälften så många som Lucas som slår flest i ligan. Å andra sidan så är han bara 22 så det kan ju komma med åldern och självförtroendet.

Var det gäller ersättare så känns det snarare som han är ersättare för Adam. Adam kan säkert passa in men han har vissa problem som han måste övervinna. Hendo är en mer naturlig match för ett system med kortpassar och rörelse. Hans problem ligger snarare att han är för vek i närkamperna.

Sen är det naturligtvis en viss premium på engelska spelare men i ärlighetens namn så får man inte mycket för 15 miljoner idag, fram för allt inte när de har visat att de utan några problem klarar av ligan.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Mafisen ons 8 aug - 8:21

Å andra sidan, så länge vi har Gerrard har vi en kille som sslår den långa passningen. Henderson visade under slutdelen av förra säsongen att han är kapabel att slå väldigt fina, öppnande djupledsbollar.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av PiTeRaQ ons 8 aug - 8:21

Lark skrev:

Sen är det naturligtvis en viss premium på engelska spelare men i ärlighetens namn så får man inte mycket för 15 miljoner idag, fram för allt inte när de har visat att de utan några problem klarar av ligan.

Det är faktiskt lite av Swanseas egna Gerrard så jag förstår varför dom säljer dyrt..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av IzzyDizzy ons 8 aug - 8:27

Allen och Henderson är födda samma år och spelar på exakt samma position och har styrkor som påminner om varandra. I längden så måste Liverpool välja att satsa på en och med Rodgers är det svaret ganska självklart. Shelvey är också med i ekvationen, men hans spelstil skiljer sig lite och kan bli guldvärd om några år.

Men kan Henderson kosta £16m så är Allen värd £15m, men vi vet alla att £16m var ett överpris för Henderson.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av PiTeRaQ ons 8 aug - 8:29

Eller ett mittfält av Hendo Lucas Allen och Shelvey Razz 3-5-2 ?
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Lark ons 8 aug - 8:29

PiTeRaQ skrev:
Lark skrev:

Sen är det naturligtvis en viss premium på engelska spelare men i ärlighetens namn så får man inte mycket för 15 miljoner idag, fram för allt inte när de har visat att de utan några problem klarar av ligan.

Det är faktiskt lite av Swanseas egna Gerrard så jag förstår varför dom säljer dyrt..

Ja, tycker nog att 13-15M är ett rätt okej pris för honom med tanke på ålder, erfarenhet och hur han spelade förra året. Rodgers har ju jobbat med honom precis så de lär kunna få bra fart på det tror jag.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Lark ons 8 aug - 8:31

IzzyDizzy skrev:Allen och Henderson är födda samma år och spelar på exakt samma position och har styrkor som påminner om varandra. I längden så måste Liverpool välja att satsa på en och med Rodgers är det svaret ganska självklart. Shelvey är också med i ekvationen, men hans spelstil skiljer sig lite och kan bli guldvärd om några år.

Men kan Henderson kosta £16m så är Allen värd £15m, men vi vet alla att £16m var ett överpris för Henderson.

Henderson gick för 13+3 så han måste blomma ut för att det skall bli 16 i slutändan.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Flightcrank ons 8 aug - 8:36

Men det är skillnad att slå djupledsbollar längs marken via instick och att slå långa krossbollar på ytan. Visst Gerrard kan men hur länge och hur många matcher kan han spela utan skador?
Det finns egentligen bara en del i Adams spel som jag gillar och det är ögat för den långa bollen annars är han alldeles för långsam och oslipad, Shelvey har potentialen och förmågan att slå bollen men han är fortfarande ung. Henderson är alldeles för försiktig i sitt spel, han behärskar kortpassningsspelet men det går lite för långsamt.
Allen är en alldeles utmärkt sittande mittfältare och jag är inte kritisk till en värvning egentligen annat är gällande priset men allt bygger egentligen på hur vi kommer att använda Stevie.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av PiTeRaQ ons 8 aug - 8:46

Tror faktiskt den dagen Gerrard går i pension så kommer flertalet spelare ta större ansvar och våga mer. Tror han påverkar laget både positivt och negativt och det är där Rodgers kommer in och styr upp spelare som kan mer än vad dom visar på planen.
Självförtroendet behövs för att utvecklingen ska bli maximal!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Flightcrank ons 8 aug - 9:25

Jo det visade sig väl både förra säsongen och säsongen innan att andra klev fram. Tydligast var det med Spearing som sökt Gerrard så fort han fick bollen, ibland gick passen fram men ibland var den helt omöjlig att slå om man inte heter Xabi Alonso. Andra spelare förväntar sig att Gerrard ska vara samma spelare som han alltid har varit och det är han tyvärr inte men hans högstanivå är fortfarande hög.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Apanpapan tor 9 aug - 6:13

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]


15 miljoner pund är mycket för en 22åring som bara spelat i högsta ligan en säsong.Finns många one season wonders...
Men som sagt jag tror på Rodgers och han vet nog vad han gör.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Flightcrank tor 9 aug - 6:44

Det är väldigt stora pengar, priset känns dock mest som en principsak. Hoppas att Allen inte känner sig pressad av priset.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av PiTeRaQ tor 9 aug - 9:34

Flightcrank skrev:Det är väldigt stora pengar, priset känns dock mest som en principsak. Hoppas att Allen inte känner sig pressad av priset.

Lugnt vi har Carroll Downing och Henderson Smile
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Flightcrank tor 9 aug - 10:47

PiTeRaQ skrev:
Flightcrank skrev:Det är väldigt stora pengar, priset känns dock mest som en principsak. Hoppas att Allen inte känner sig pressad av priset.

Lugnt vi har Carroll Downing och Henderson Smile

Haha, trion är komplett Smile
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Mattis-8 tor 9 aug - 11:08

Jag gillar snacket om Allen på många sätt. Jag tror att ett innermittfält med Hendo (som jag inte har gett upp om ännu) och Allen är ett för framtiden. Stevie blir som sagt inte yngre och Adam har jag inget över för så det här kan nog bli bra. Sen är jag svag för brittiska värvningar (även om jag har fått fan för det på sistone Smile) Men fine, 15 är mycket pengar för en kille som inte har testats på så jäkla hög nivå.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av IzzyDizzy tor 9 aug - 20:11

Allen är klar.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av mattyb tor 9 aug - 21:01

Ja Allen satt på läktaren och tittade på kvällens match, det känns väl som om han är mer eller mindre klar ja.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare - Sida 3 Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet