TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Daniel Agger

+17
Apanpapan
Niklas J
wewonitfivetimes
Bill Shankly is Legend
Cliffhanger
PiTeRaQ
jägarn
Philip Rolf
Mattis-8
Daniel N'Grogg (D.23)
fotpall
Röda Stjärnan
Bikinipop
mattyb
Flightcrank
IzzyDizzy
A-Field
21 posters

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Daniel Agger Empty Daniel Agger

Inlägg av A-Field mån 30 jul - 7:48

Enligt Mirror och spansk media så är Agger påväg bort. Både City och Barcelona skall vara intresserade och City skall ha lagt ett bud.

Jag älskar Agger men enligt statistik så har han varit skadad mer är 50%, om jag inte missminner mig, av sin tid LFC. Kanske dags att sälja honom om vi får ett bud på 20 mil £?
Vill absolut att han skall vara kvar då han var riktigt bra föra säsongen, har ett bra samspel med Skrtl, har fina fotbollsfötter (ovanligt för mittbackar i PL) och en jävla "fighting spirit".
Dessutom tillhör han ryggraden i klubben.

Vad tror ni? Skitsnack eller sanning?

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av IzzyDizzy mån 30 jul - 8:04

Agger är värd ett blankt papper, finns inget pris på honom. Han utgör ryggraden i Liverpool och mycket viktigare än Skrtel i mittförsvaret. Agger är den spelare tillsammans med Gerrard och Carragher som jag aldrig trott ska lämna Liverpool. Han uttalade sig väl positivt om klubben kort efter säsongen?

Försvinner Agger så blir jag otroligt besviken, inte ens slagit mig att Agger kan försvinna. Framtida kaptensmaterial.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Flightcrank mån 30 jul - 9:52

Agger uttalade sig ju som sagt väldigt positivt om klubben efter säsongen så jag tar det lite med en nypa salt.
Han är visserligen enligt mig bättre än Lescott men frågan är om det räcker för att knata sig in som ordinarie när de hade fjolårets bästa mittbackspar. Minns hur han gnällde för två år sedan då han hade svårt att ta en ordinarie plats efter ett gäng skador. Går han till City så blir det nog svårt att ta en ordinarie plats oavsett hur bra han är. I Barca skulle han däremot kunna ta en ordinarie plats utan större problem, Masken är knappast bästa tänkabara mittback och mannen med krullet börjar bli till åren samtidigt som Pique gjorde en något sämre säsong. Har dock svårt att se hur Barca skulle kunna håva upp de summor som krävs för att vi skulle lyssna på bud. Skulle han säljas till underpris till Barca så skulle jag bli mycket besviken.

Agger är en utav de otvivelaktigt bästa spelarna vi har i laget och dessutom en spelare som vi fans måste älska. Han visar ständigt detta omtalade hjärta för klubben. Minns hur han la in en onödig armbåge mot Torres i hans första match i den blå tröjan, oavsett om han vill erkänna det eller ej så var de en tydlig markering. Gillar dessutom hans ständiga fighting face och gestikulerande. I min mening är han en given framtida kapten om han håller sig skadefri. Dessutom så är det svårt att finna mittbackar som är så spelsäkra som honom utan att vara katastrofer i markeringsspelet. Agger ger alltdig hundra procent och det vore inte bra för klubben om han försvann.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av A-Field mån 30 jul - 9:52

Om det nu är så att både Skrtl och Agger skulle få för sig att lämna så tycker jag att det är dags att spela ihop Kelly och Coates. Två framtidsnamn och redan nu duktiga spelare.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av A-Field mån 30 jul - 9:58

Flightcrank skrev:Agger uttalade sig ju som sagt väldigt positivt om klubben efter säsongen så jag tar det lite med en nypa salt.
Han är visserligen enligt mig bättre än Lescott men frågan är om det räcker för att knata sig in som ordinarie när de hade fjolårets bästa mittbackspar. Minns hur han gnällde för två år sedan då han hade svårt att ta en ordinarie plats efter ett gäng skador. Går han till City så blir det nog svårt att ta en ordinarie plats oavsett hur bra han är. I Barca skulle han däremot kunna ta en ordinarie plats utan större problem, Masken är knappast bästa tänkabara mittback och mannen med krullet börjar bli till åren samtidigt som Pique gjorde en något sämre säsong. Har dock svårt att se hur Barca skulle kunna håva upp de summor som krävs för att vi skulle lyssna på bud. Skulle han säljas till underpris till Barca så skulle jag bli mycket besviken.

Agger är en utav de otvivelaktigt bästa spelarna vi har i laget och dessutom en spelare som vi fans måste älska. Han visar ständigt detta omtalade hjärta för klubben. Minns hur han la in en onödig armbåge mot Torres i hans första match i den blå tröjan, oavsett om han vill erkänna det eller ej så var de en tydlig markering. Gillar dessutom hans ständiga fighting face och gestikulerande. I min mening är han en given framtida kapten om han håller sig skadefri. Dessutom så är det svårt att finna mittbackar som är så spelsäkra som honom utan att vara katastrofer i markeringsspelet. Agger ger alltdig hundra procent och det vore inte bra för klubben om han försvann.

Ungefär också hur jag ser på saken.

Dock går det ju inte att undvika tanken på att LFC inte spelar i CL, han får garanterat högre lön i Barca eller City, LFC har (förhoppningsvis) vänt på botten och är påväg upp medans City och Barca är topp, Agger är otroligt skadebenägen och om ett bud på 20 mil £ kommer så tror jag faktiskt Brendan funderar både en och två gånger.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av mattyb mån 30 jul - 10:08

Om både Agger och Skrtel försvinner får vi ett jäkla jobb med att spela ihop ett nytt mittbackspar. Det skulle vara ett rent helvete rent ut sagt, då den delen av laget är den som kräver mest samarbete och samförstånd av de som spelar där.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Bikinipop mån 30 jul - 10:21

mattyb skrev:Om både Agger och Skrtel försvinner får vi ett jäkla jobb med att spela ihop ett nytt mittbackspar. Det skulle vara ett rent helvete rent ut sagt, då den delen av laget är den som kräver mest samarbete och samförstånd av de som spelar där.

Håller med. Personligen är jag dessutom oroad över att fans vill, och klubben till viss del, verkar vilja byta ut många spelare. Jag förstår att Rodgers taktik fordrar en viss typ av fotbollsspelare, men vi lade en grund förra säsongen och att behöva bryta upp den och till viss del börja om igen, tror jag är fel väg att gå, även om vissa spelare i truppen inte riktigt passar in i Rodgers filosofi.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Röda Stjärnan mån 30 jul - 10:28

Känns väldigt tufft att dela på ett mittbackspar som fungerar oerhört bra ihop. Ingen lek att spela ihop nytt mittbackspar!

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av fotpall mån 30 jul - 12:23

Fattar ingenting. Ryktas om 13 mille. När det var Skrtel det ryktades om handlade det om över 20.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 30 jul - 12:58

Får klumpar i magen av tanken på att bryta vårt fenomenala mittbackspar från i fjol. Och Agger är en av mina absoluta favoriter i dagens spelartrupp och en kille jag värderar betydligt mycket högre än de pinsamma 13 miljoner PUND som City kom med. Såg på aftonbladets (förvisso AFTONBLADET, men ändå...) silly season blogg att Wolves vill ha 15m pund för Steven Fletcher - då undrar man ju, först och främst vart världen är på väg, men också hur City ens kan lägga ett sådant skambud på en av världens mest kompletta mittbackar.

Skulle det stämma att Agger vill lämna och begärt detta så stinker det nästan lika mycket som RVP. Jag menar Agger har alltid varit bra, men skadedrabbad och i fjol fick han vara med större delen och gjorde också sin bästa säsong. Lite likt RVP.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Mattis-8 mån 30 jul - 15:04

Det surras alldeles för mycket om Agger nu. Finns väldigt få spelare som vore värre att tappa. Hoppas innerligt att det bara är rykten, särskilt de som gör gällande att Agger VILL gå. Det kan ta en hel karriär att bygga upp den statusen som Agger har i pool, men bara ett par giriga uttalanden att slå sönder den. Som Groggen är inne på ovan får man ruggiga RVP vibbar av den här skiten. Det vore inte bra alls för truppen och lika illa för vårt rykte som en klubb på uppgång.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av IzzyDizzy mån 30 jul - 17:45

Agger är en spelare jag aldrig kommer att hata, oavsett.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Philip Rolf mån 30 jul - 19:27

IzzyDizzy skrev:Agger är en spelare jag aldrig kommer att hata, oavsett.

Inte jag heller. Top lad, den där.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 30 jul - 19:45

Det sa väl folk om Torres också, sen sa han att han aldrig skulle lämna för en annan engelsk rival. Se hur det utvecklade sig.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Flightcrank mån 30 jul - 21:08

Skillnaden är att torres inte hade presterat på några säsonger medan Agger har gjort en utav sina bättre
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av jägarn mån 30 jul - 21:16

Flightcrank skrev:Skillnaden är att torres inte hade presterat på några säsonger medan Agger har gjort en utav sina bättre

Så det viktiga är inte hur en spelare uppträder utan hur bra säsong han gjort som avgöra om bytet av klubb är acceptabelt? Tycker det är rätt missvisande ur många synvinklar, om en spelare vill lämna Liverpool så måste han få göra det. Att hata en spelare som vill gå vidare ser jag enbart som neanderthal-mässigt beteende och tämligen barnsligt.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Bikinipop mån 30 jul - 21:19

jägarn skrev:
Flightcrank skrev:Skillnaden är att torres inte hade presterat på några säsonger medan Agger har gjort en utav sina bättre

Så det viktiga är inte hur en spelare uppträder utan hur bra säsong han gjort som avgöra om bytet av klubb är acceptabelt? Tycker det är rätt missvisande ur många synvinklar, om en spelare vill lämna Liverpool så måste han få göra det. Att hata en spelare som vill gå vidare ser jag enbart som neanderthal-mässigt beteende och tämligen barnsligt.

Håller med dig i sak, men man kan lämna och man kan lämna...
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av jägarn mån 30 jul - 21:23

Utveckla gärna ditt inlägg.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av PiTeRaQ mån 30 jul - 21:27

Tex lämna in en TR sista dagen av fönstret !! Twisted Evil
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Bikinipop mån 30 jul - 21:32

Okej. Man kan lämna på ett sätt som är mer "fair" såsom exempelvis i Alonsos fall där han var ganska öppen med vad som skulle ske och där Rafa hade försökt bli av med honom säsongen innan.

Sedan kan man lämna på Torres vis, där man några veckor innan övergången går ut med hur mycket man älskar klubben och att man vill hjälpa den genom de svåra tider man har framför sig, för att sedan lämna in en transfer request och tvinga sig bort från klubben.

Val av klubb spelar väl till viss del också roll. Att gå till Real kommer i supportrarnas ögon aldrig vara lika farligt som att gå till våra direkta konkurrenter i Chelsea.

Dessutom kan man lägga till skillnad i mediastrategi. I Alonsos fall uttalar han sig fortfarande väl om klubben och han verkar vara genuin i sin uppskattning för den, medan Torres har haft en del mindre smarta uttalanden i media sedan övergången.

For the record vill jag bara säga att jag inte hatar Torres, men jag önskar verkligen honom ingen framgång överhuvudtaget.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Cliffhanger mån 30 jul - 21:41

Jag vägrar fortfarande tro att det finns någon som helst sanning i ryktena. Att se Agger i en annan tröja än vår vore en fruktansvärd upplevelse.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av jägarn mån 30 jul - 21:51

Bikinipop skrev:For the record vill jag bara säga att jag inte hatar Torres, men jag önskar verkligen honom ingen framgång överhuvudtaget.

Det skriver jag under på och är i stort sätt enig med dig gällande ditt inlägg. Dock så tror jag att det är relativt mycket som inte kommer ut i pressen. Representanter från klubben är sällan eller aldrig oskyldiga i dessa affärer men supporters väljer allt som oftast att se det på ett svart/vitt-synsätt.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Bikinipop mån 30 jul - 22:05

jägarn skrev:
Bikinipop skrev:For the record vill jag bara säga att jag inte hatar Torres, men jag önskar verkligen honom ingen framgång överhuvudtaget.
...men supporters väljer allt som oftast att se det på ett svart/vitt-synsätt.

Fast det är ju ganska logiskt och en del av supporterskapet.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av PiTeRaQ mån 30 jul - 23:51

Agger stannar alla gånger !! Han vill ha ett nytt avtal bara..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Bill Shankly is Legend mån 30 jul - 23:54

Mirror kan dra åt helvete.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet