TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

+6
Bikinipop
fotpall
Mafisen
jägarn
Synthpoparen
Apanpapan
10 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Mafisen tor 4 okt - 20:36

Vad i helvete händer?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Bikinipop tor 4 okt - 20:38

Hahaha.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Mafisen tor 4 okt - 20:43

Rodgers ser INTE glad ut på bänken. Trots Suarez kanon.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Mafisen tor 4 okt - 20:45

Tycker Johnson har varit som en yr höna.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Cliffhanger tor 4 okt - 20:50

Mafisen skrev:Tycker Johnson har varit som en yr höna.

I second that.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av ZuperDP tor 4 okt - 20:55

Nån som har koll på vad regelboken säger ang rött kort - vad krävs för att få det?

Tänker såklart på när Downing åkte på ett nacksving. Vet ju dock inte vad reglerna säger så det kanske var rätt med ett gult?

ZuperDP

Antal inlägg : 64
Registreringsdatum : 12-05-08
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Mafisen tor 4 okt - 20:59

Det är ju för fan lilla julafton varenda gång vi spelar.

Jag älskar hur vi spelar med bollen, men för i helvete, dessa bjudningar. Jag sliter det lilla hår jag har kvar.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Mafisen tor 4 okt - 21:01

ZuperDP skrev:Nån som har koll på vad regelboken säger ang rött kort - vad krävs för att få det?

Tänker såklart på när Downing åkte på ett nacksving. Vet ju dock inte vad reglerna säger så det kanske var rätt med ett gult?

Om reglerna säger att han inte kan ge mer än gult där måste reglerna ändras.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av jägarn tor 4 okt - 21:02

Liverpool fortsätter att ge bort mål, och tappa poäng. Udineses andra mål kan jag ta (det går aldrig att undvika inviduella misstag fullt ut) men det tredje gör mig totalt rosenrasande. Carragher och Coates backar bort från Di Natale när han har bollen i Liverpools straffområde. Så jävla svagt försvarsspel att jag mår illa.

I defensiven har vi mycket att jobba på, vi har hållit nollan 1 match på anfield på de 12 senaste, skrämmande faciet. Vad spelar det för roll att man spelar fin offensiv fotboll när man läcker som ett såll? Till och me i vinstmatchen mot Norwich såg det slapp ut, skärpning. Hur många mål gör Crouch och Adam på oss i helgen?

jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Bikinipop tor 4 okt - 21:03

Med tanke på hur försvaret ser ut tycker jag nästan att det är tjänstefel att inte spela in en backlinje på allvar. Satsa på fyra gubbar och kör de konsekvent nu i ett antal matcher på rad. Givetvis går det inte att förutse skador, men då ska övriga tre vara så tighta att reserven kan gå in och göra ett stabilt jobb i alla fall.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Cliffhanger tor 4 okt - 21:03

Så förbannat frustrerande. Tre hemmamatcher den här säsongen där vi definitivt skulle ha vunnit (om det hade funnits någon logik, vilket det uppenbarligen inte gör) men istället endast fått med oss en pinne totalt. Jag är medveten om att den ordinarie backlinjen inte spelade idag, men det är ändå oerhört oroväckande att vi läcker så fruktansvärt.

Bryt ihop, kom igen, så vinner vi mot Stoke på söndag istället.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Cliffhanger tor 4 okt - 21:07

Mafisen skrev:
ZuperDP skrev:Nån som har koll på vad regelboken säger ang rött kort - vad krävs för att få det?

Tänker såklart på när Downing åkte på ett nacksving. Vet ju dock inte vad reglerna säger så det kanske var rätt med ett gult?

Om reglerna säger att han inte kan ge mer än gult där måste reglerna ändras.

Jag kallar mig själv inte för någon domarexpert, men borde det inte rent teoretiskt gå att dela ut ett rött för den förseelsen? Dels så är det spelförstörande utav bara helvete, samtidigt som han gör en riktigt ful grej, nämligen nacksvinget. Spelförstörande skulle isåfall vara gult och nacksvinget skulle vara det andra gula. Någon som är med på hur jag tänker?
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Mafisen tor 4 okt - 21:15

Personligen blir jag tokförbannad på agerande som Johnson och Gerrard när de ger bort bollen på det här viset. Det är det som har varit roten till många baklängesmål i år.

Johnson ska aldrig försöka ta ner bollen där, och Gerrard vete fan vad han tänker med när han ger bort den.

Man är väldigt sårbar bakåt om man tappar bollen när laget är på väg fram och det måste bort.

Självmål kan jag förlåta, men att ge bort bollen så här är för dåligt.

Rodgers var väldigt kritisk i sin intervju efter matchen.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Cliffhanger tor 4 okt - 21:20

RT “@OptaJoe: 691 - Liverpool completed 691 passes tonight, nearly four times as many as Udinese (173). Snatch.”

Helt sjukt. Och så lämnar dom Anfield med tre pinnar i bagaget. Det finns ju inte.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Mafisen tor 4 okt - 21:34

De behövde ju inget passningsspel, vi hjälpte dem med det.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 4 okt - 22:54

Varför envisas man med att gå in på tramsarbladet (sportbladet) varje jävla gång. Kappvändarna och idioternas högnäste!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Philip Rolf fre 5 okt - 17:54

Jag vet inte vad ja ska säga såhär 23timmar efteråt.

Ett par år sedan spelade vi rätt tråkig fotboll, men hade ofta 7-8 nollor irad.
Ännu längre tillbaka vann Reina golden glove 3 år irad, skulle fått fjärde också.

Nu med denna underbara fotboll, ja då läcker vi som ett såll.
Nä, ring Clarke och fråga vad vi gör för fel.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Synthpoparen lör 6 okt - 9:13

Jag tror att mycket av de defensiva missarna berorpå vårt nya sätt att spela. Förut kunde mittfältare som Gerrard tappa bollen utan att vara orad för vi hade en eller två städgummor bakom som räddade upp situationen. Vi anföll inte heller med lika mycket folk. I år är det annorlunda och vi får helt enkelt inte tappa boll i känsliga lägen framför allt inte i uppbyggnadsfasen av anfallen. Enkelt uttryckt spelare som Gerrard måste lära sig att spela "mer säkert".

Sedan är jag helt enig med de smo vill att vi skall spela in en backlinje och inte göra för stora förändringar i den från match till match. ( I alla fall när det handlar om ligamatcher. ) GJ - Skrtel - Agger borde vara tre gjutna spelare på sina bästa positioner. Vem som sedan skall spela VB kan man låta vara lite mera öppet.

Den sista väldigt viktiga orsaken är enligt mig avsaknaden av Lucas. Det finns ett hav av gräs mellan vårt backlinje och mittfält. Hade vi haft Lucas där är jag helt säker på många av våra insläppta mål aldrig hade inträffat.

Avslutningsvis kanske man måste börja fundera över Reina för han verkar tyvärr inte bli bättre med åren tyvärr och det hjälper inte enligt mig att han är bra med fötterna när han är så enormt osäker i luftspelet. ( Dock är han ohotad etta i laget, men frågan är om han räcker till på sikt? )

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Bikinipop lör 6 okt - 10:50

Synthpoparen// Håller med i det mesta och håller till viss del med även gällande Reina, men problemet/-n vi har där är att vi har andra positioner som måste förstärkas i första läget och att jag än så länge inte har hört någon av de som vill byta ut Reina, inte för att du riktigt tillhör dem, komma med ett konkret och troligt alternativ som ersättare till Reina.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Synthpoparen lör 6 okt - 11:40

Bikinipop skrev:Synthpoparen// Håller med i det mesta och håller till viss del med även gällande Reina, men problemet/-n vi har där är att vi har andra positioner som måste förstärkas i första läget och att jag än så länge inte har hört någon av de som vill byta ut Reina, inte för att du riktigt tillhör dem, komma med ett konkret och troligt alternativ som ersättare till Reina.


Oja visst finns det andra positioner som måste förstärkas före målvakten därom råder det inga tvivel.

och nej jag vill inte heller byta ut Reina, tog mest bara upp punkten för att jag ser det som ytterst svårt att få till en kanonförsvarsspel, som jag tycker t ex Chelsea har, om man inte har en målvakt som sprider ett ordentligt lugn kring sig. Samtidigt skall det oxå sägas att hade utespelarna lyckats undvika att göra sina grodor hade vi ju inte släppt in så farligt många mål heller.

Först och främst känns det ohyggligt viktigt att Rodgers hittar en VB som han vill satsa på.

Att det sedan måste in en kantanfallare eller striker råder det inte heller någon tvekan om.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Bikinipop lör 6 okt - 11:51

Parallellen med Chelsea är rätt träffande då Cech verkligen gick ned sig ordentligt efter sin skada och var i Reinaklass i några säsonger. Nu är han nästan tillbaka i samma klass som innan och förhoppningsvis är det likadant med Reina. För övrigt så hjälptes säkert Cech av att Chelsea spelade i princip samma backlinje under den här perioden.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 6 okt - 21:42

Ytterback (vänster) samt anfallare borde väl vara de två som står på högsta prio om det ska värvas. Vi har för tunn trupp på många fronter för att slåss i ligacupen, Europa och PL på samma gång. Även om det är kul att se ungdomarnas frammarsch måste vi nog få in en fem spelare till som alla kan klassas som A-lagskapacitet för att vara riktigt förberedda på en trefrontsfight! Lägg dessutom till F* Cupen.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Udinese Tv4Sport Extra extra xl med mera

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet