TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vinterfönstret

+16
mattyb
Mattis-8
Flightcrank
A-Field
PiTeRaQ
IzzyDizzy
Bill Shankly is Legend
jägarn
Philip Rolf
Cliffhanger
Daniel N'Grogg (D.23)
Mafisen
Synthpoparen
Röda Stjärnan
Apanpapan
Bikinipop
20 posters

Sida 1 av 18 1, 2, 3 ... 9 ... 18  Nästa

Gå ner

Vinterfönstret Empty Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop tor 11 okt - 20:10

Det har redan börjat spekuleras om värvningar i januari och då jag konsekvent vägrar kalla januarifönstret för Silly Season så tänker jag att det förtjänar en egen tråd. Vem vill ni helst se i ett januarifönster? Vilken position är viktigast att förstärka? Diskutera!
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Apanpapan fre 12 okt - 15:13

Baines Vorm Falcao Götze så är jag rätt så nöjd.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Röda Stjärnan fre 12 okt - 15:33

En målskytt!

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen lör 13 okt - 8:28

Med tanke på hur ointresserad Rodgers verkar vara av att nyttja Enrique undrar jag om inte en VB är ett väldigt viktig inköp.

Att hitta rätt offensiv spelare likaså, men det sistnämnda torde vara väldigt dyrt och därför kanske inte så lyckat att försöka köpa in redan i januari.

Annars är de nog de två positionerna som enligt mig vi just nu känns svagast på. OM det sedan skall inte en "striker" eller "kantanfallare" känns som en öppen fråga väldigt mycket beroende på om Rpdgers kan tänka sig att lira Suarez som kantanfallare eller inte...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Röda Stjärnan lör 13 okt - 20:11

En målskytt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen sön 14 okt - 9:00

Ja det behovet är ju pressande. Vad finns det för reella namn vi kan hoppas på?

Enrique har väl dragits med småskador en tid nu, så kanske därför han inte spelas. Men jag tror han har en del att bevisa för Rodgers då han inte var särskilt lyckad på försäsongen.

Kanske en defensiv cover för Lucas, men ändå inte för jag tror att Henderson kan växa in i den rollen.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 14 okt - 13:11

Llorente, Remy, Walcott?
Ayewbröderna?

---

Eller så öppnar vi plånboken och köper den där tredje fixstjärnan i La Liga... Bara en tanke jag hade. Gillar idén om att fostra egna spelare och inte slänga upp enorma summor, men i praktiken kommer det döda oss. Kan vi inte konkurrera ekonomiskt kommer vi inte kunna konkurrera sportsligt.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 14 okt - 13:18

Sturridge lär ju inte vara epic nöjd med sin situation i Chelsea heller... Vill han spela så kanske det vore ett namn att diskutera också?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen sön 14 okt - 15:27

Sturridge hoppas jag inte alls på.

Killen sitter redan på en superlön och lär knappast vilja gå ner från den.

Dessutom ställer jag mig tveksam till om han är tillräckligt bra.

Ser ju i sådana fall mycket hellre att man gör ett försök med Lukaku i sådana fall.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger sön 14 okt - 18:18

Jag vill gärna ha Klaas-Jan Hunter. Han har något hög lön och han passar förvisso inte in i vår värvningsfilosofi, men han är nog ta mig fan det närmaste en målgaranti vi kan komma för tillfället (Falcao och liknande namn är inte realistiska). Dessutom tror jag han blir bosman till sommaren vilket gör att övergångspengen bör bli hyfsat liten.

Walcott, Huntelaar och möjligtvis en vänsterback så är vi hemma.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen sön 14 okt - 18:52

Cliffhanger skrev:Jag vill gärna ha Klaas-Jan Hunter. Han har något hög lön och han passar förvisso inte in i vår värvningsfilosofi, men han är nog ta mig fan det närmaste en målgaranti vi kan komma för tillfället (Falcao och liknande namn är inte realistiska). Dessutom tror jag han blir bosman till sommaren vilket gör att övergångspengen bör bli hyfsat liten.

Walcott, Huntelaar och möjligtvis en vänsterback så är vi hemma.

Personligen vill jag inte alls ha Huntelaar av den enkla anledningen att han utanför boxen i bästa fall är medioker och vi har ju redan sett att Rodgers vill ha centern väldigt delaktig i anfallsspelet.

Dessutom om killen kontraqkt är på väg att gå ut kommer det att märkas på hans lönekrav och jag har ingen lust att satsa resurser på ytterligare en "gamling" och ge honom ett dyrt och långt kontrakt. Räcker ju med att nämna Joe Cole....

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop sön 14 okt - 19:09

Synthpoparen//

Fast just i anfallsfrågan är vi kanske så illa tvungna att tänka lite mer kortsiktigt. Om Rodgers inte får så mycket pengar i fönstret ser jag gärna att man går efter ett mer beprövat namn som förvisso kanske inte passar in till 100 procent i filosofin, men som nog får ses som en bra målskytt.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen sön 14 okt - 20:38

Jag har snuddat vid samma tanke själv. Äldre, rutinerad herre på ett lite kortare kontrakt.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop sön 14 okt - 20:55

Precis. Situationen är ju extremt prekär och jag vill på något sätt se att ägarna vid speciella omständigheter är villiga att frångå sina principer.

Om den finansiella situationen är som i somras kommer jag bli oroad och tveksam om vi satsar på en billig talang som eventuellt kan bli bra istället för en mer beprövad anfallare.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger sön 14 okt - 21:13

Synthpoparen//

Nja, vet inte om jag håller med om att han är medioker utanför boxen. Men visst, han är definitivt ingen Suarez. Däremot tror jag att han skulle funka just för att han är en renodlad boxspelare, och därmed skulle han kunna ge oss dom där satans målen som vi inte får i nuläget. Det allra viktigaste för oss är att "köpa mål", och som sagt så ser jag få bättre alternativ i fotbollsvärlden än just Huntelaar, baserat på vår nuvarande position.

Sen kan det absolut vara så att han kommer med absurda lönekrav, och skulle det vara så är naturligtvis inte jag heller med på det. Ett kanske utopiskt scenario är att ge honom ett treårskontrakt med en veckopeng på cirka 40-50k.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen tis 16 okt - 11:38

Har personligen ofantligt svårt att se Huntelaar ens överväga 40-50k i veckan.

Tror han räknar med mycket mer plus fet sign on med tanke på sin kontraktssituation.

Min högst personliga gissning är att spelaren kommer vilja ha 75-80k i veckan kombinerat med en ordentlig sign on. ( Baserat på vad Bellamy fick av oss i lön. )

Skulle iofs kunna tänka mig att ge en spelare som Huntelaar de pengarna i veckan om det rörde sig om ett kontrakt på 1.5 säsonger, men återigen jag tror att han är ute efter ett kontrakt mer liknande det Joe Cole fick av oss. Kort sagt skulle bli mycket förvånad om holländaren inte vill ha ett långt kontrakt ( 4 år typ ) som ger honom en väldigt hög veckopeng.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen tis 16 okt - 16:42

Det lär ju vara hans sista stora kontrakt, så jag är böjd att hålla med. Dessutom tror jag spelare i hans ålder ser sig om efter längre kontrakt och jag skulle inte vara beredd att ge honom tre år.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop tis 16 okt - 16:57

Jag håller med i Huntelaarargumentationen, men som jag skrev innan vill jag hellre ha en äldre, beprövad herre med större chans till målgaranti än en lovande spelare som har en bit kvar till toppnivån.

Vilka realistiska namn finns det förutom Huntelaar? Jag kan inte komma på så många. Sedan kommer han nog vara dyr, men i det här läget är det kanske en smäll vi får ta.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger tis 16 okt - 17:08

Synthpoparen//

Ja, kanske var lönen lite åt det orealistiska hållet...

Bikini//

Det är just det som är grejen! Goal-getters i vår prisklass är oerhört svåra att få tag, och det är just därför som jag fortsatt ser Huntelaar som en bra lösning. Gammal räv-spåret är ju ett alternativ som har diskuterats, men frågan är vilka sådana man kan tänka sig att hitta på marknaden? Miro Klose hade varit ett superalternativ, kortsiktigt sett, men han verkar trivas alldeles utmärkt hos fascistsympatisörerna i Rom.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop tis 16 okt - 17:31

Precis min ståndpunkt. Har liksom svårt att se så många spelare som är sugna på att flytta till oss i januari och som dessutom har en hyfsad målproduktion bakom sig.

Det finns antingen Huntelaar-vägen där vi köper en färdig, producerande spelare halvbilligt men med relativt hög lön under någon/-ra säsonger, eller så finns det Walcott/Sturridge-typen där vi får en massa andra kvaliteter, men antagligen färre mål.

Walcott/Sturridge känns till viss del lynnigare och skulle säkerligen kosta lika mycket. Den stora fördelen är att de har längre brinntid och att de inte är färigutvecklade än.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Philip Rolf tis 16 okt - 19:34

Köp målen, ärligt talat. Bara 1 år eller så.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen tis 16 okt - 21:09

Philip Rolf skrev:Köp målen, ärligt talat. Bara 1 år eller så.

Visst om du kan få köpa "hans mål" under 1 säsong är jag den första att säga ja även om lönen skulle ligga på 80k.

Däremot säger jag nej tack till hög lön kombinerat med en längre kontraktstid något jag tror holländaren vill ha med tanke på åldern.

Vi är på god väg att få ordning på vår lönestruktur nu med egentligen bara tre felande länkar i Carragher, Cole och Downing, vill inte chansa och riskera att få in en fjärde nu.

Det som helt ärligt skulle göra mig gladast hade varit om man köpte ut Cole från kontraktet rakt av till 50% av dess värde redan januari, det hade varit en väldigt bra deal enligt mig.

Det finns ingen anfallare man skulle kunna få låna i januari tro? Det hade nog varit det bästa vi kunde göra och sedan försöka hitta rätt namn att signa i sommar.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Philip Rolf tis 16 okt - 21:40

Klaas vet om att han inte är någon Ronaldo,
Han vet också om att han är för bra för Tyska ligan.

Halvhög lön, 1 års kontrakt säger nog båda parterna ja till?
Realistiskt?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 16 okt - 22:17

Damiao då? Han är helt bortglömd, visst de kräver väl runt 25 miljoner pund, men lär ju vara värt varje investerat öre. Stark, teknisk målgörare!Bom! Exakt vad vi behöver på Den positionen.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Philip Rolf tis 16 okt - 22:23

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Damiao då? Han är helt bortglömd, visst de kräver väl runt 25 miljoner pund, men lär ju vara värt varje investerat öre. Stark, teknisk målgörare!Bom! Exakt vad vi behöver på Den positionen.

Vi behöver en ERKÄND målskytt. Torres, Drogba, Klaas, Llorente, Falcao, ja vem fan som helst.
Ingen av dom dock hahaha. Damiao hade jag dött för, men vågar inte fler misstag för denne klubb.
Måste bli rätt nästa.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 18 1, 2, 3 ... 9 ... 18  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet