TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

+7
Philip Rolf
jägarn
Synthpoparen
Mafisen
Apanpapan
Cliffhanger
Bill Shankly is Legend
11 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av Mafisen tor 25 okt - 20:33

Suarez timing har ju varit helt off hela matchen.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av fotpall tor 25 okt - 20:39

Suarez verkar helt sjukt trött på domarnas behandling av honom. Jag förstår honom, men det är lite hans eget fel i grunden.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av Cliffhanger tor 25 okt - 20:43

Haha, och hur fan tänkte Agger där?
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av jägarn tor 25 okt - 21:00

fotpall skrev:Suarez verkar helt sjukt trött på domarnas behandling av honom. Jag förstår honom, men det är lite hans eget fel i grunden.

Så eftersom han ramlar lätt några gånger så ska han aldrig få en frispark mot sig? Jag sitter fortfarande och väntar på att Liverpool ska få straff, börjar få skägg för att jag väntar så länge.

En vinst allt annat är sekundärt, kul att Downing fick göra mål. Jag tror aldrig jag sett en sådan överraskad målskytt. Asssadi var som väntat pigg och Suarez har inte riktigt det som behövs för att bli firad målskytt just nu.

Hoppas verkligen att Rodgers vet vad han gör för att det är söndag laget ska vara som hungrigast och dominera matchen.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av Bikinipop tor 25 okt - 21:30

jägarn skrev:
fotpall skrev:Suarez verkar helt sjukt trött på domarnas behandling av honom. Jag förstår honom, men det är lite hans eget fel i grunden.

Så eftersom han ramlar lätt några gånger så ska han aldrig få en frispark mot sig? Jag sitter fortfarande och väntar på att Liverpool ska få straff, börjar få skägg för att jag väntar så länge.

En vinst allt annat är sekundärt, kul att Downing fick göra mål. Jag tror aldrig jag sett en sådan överraskad målskytt. Asssadi var som väntat pigg och Suarez har inte riktigt det som behövs för att bli firad målskytt just nu.

Hoppas verkligen att Rodgers vet vad han gör för att det är söndag laget ska vara som hungrigast och dominera matchen.

Nej, men det är så det fungerar. Dessutom handlar det inte om att ramla lätt och några gånger, snarare är det så att han filmar och gör det tyvärr ganska frekvent, vilket gör att han själv satt sig i den här situationen.

I övrigt håller jag med dig om din analys av matchen.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 25 okt - 22:09

Det är skillnad på att filma och att vifta med armarna och överdriva reaktioner.

Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av Bikinipop tor 25 okt - 22:38

Ja, och Suarez tillhör den filmande kategorin.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av Bill Shankly is Legend fre 26 okt - 0:59

I helvete heller. Han överdriver och gapar och viftar däremot.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 26 okt - 7:02

Svårt att vara objektiv i frågan, man vill så klart väl, men...

Hur som helst är det ju inte konstigt att han åker ner i backen, alla som håller på med fotboll borde veta hur det är när man ska kontrollera boll och fötter på samma gång som man ska ta sig förbi en klumpig back. Minsta touch på ben eller fötter och du kan få en balans som en motoriklös 3-åring...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 26 okt - 7:04

För övrigt så undrar jag om det verkligen skall vara gult och frispark mot Agger när han gör 2-0? Jag fick alltid lära mig att målvakten ska ha båda händerna på bollen och nu gick han ju helt klart med bollen med en hand?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av Bikinipop fre 26 okt - 11:54

Ähh, sluta. Om Suarez tillhör skaran som förstärker så blir det svårt att kategorisera in alla under honom och i sådana fall finns det INGEN som filmar på regelbunden basis. Han både filmar och förstärker, även om han förstärker oftare än han filmar och jag kan ju till viss del se varför han gör det, precis som Groggen säger.

Det var gult kort. Tror man ändrade det när en liknande situation uppkom för en del år sedan och nu är det "bara" fem fingrar som krävs.

Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av Bill Shankly is Legend fre 26 okt - 12:01

Om man räknar bort straffsituationen mot Stoke - där han förmodligen borde haft straff i förstaläget, valde att inte gå ner men gjorde det sekunden senare vilket såg riktigt dumt ut - nämn en situation där han har direkt filmat.

Gärna flera då du menar att han gör det på regelbunden basis.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av Bikinipop fre 26 okt - 12:13

Jag tänker inte sitta och titta igenom dåliga youtube-videos för att få fram det. Bevisa motsatsen istället. Vilka anser du vara filmare i sådana fall och vilka är sådana som förstärker? Genom att säga att Suarez tillhör den förstärkande skaran så sätter du honom i samma fack som spelare som faller enkelt någon gång då och då, som vår kära kapten, eller Andy Carroll.

Grejen är att jag tror vi är ganska överens och att det snarare handlar om var man sätter gränsen. Jag skulle inte vilja säga att han är en kategorisk filmare, men att säga att han enbart förstärker är alldeles för milt. Jag skrev också att han förstärker oftare än han filmar.

För övrigt var det aldrig min mening att diskutera vad som än en filmning och inte, eller var gränsdragningen går för förstärkning, då det inte ger någonting eftersom folk har sin grundmurade åsikt får början. Min poäng med mitt första inlägg var att han till viss del har sig själv att skylla för att han får färre avblåsningar nu.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av Apanpapan fre 26 okt - 14:45

Senaste matchen mot Reading där det ser ut som han blir stämplad fast på reprisen blev han inte det.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av jägarn fre 26 okt - 17:37

Bikinipop skrev:Ja, och Suarez tillhör den filmande kategorin.

Såklart filmar Suarz, dock så är det alltså för många gånger som domaren inte blåser när det är sjävklara frisparkar/straffar.

En bra domare bryr sig inte vilka lag som spelare eller vilka spelare som är inblandade i situationen, en utmärkt domaren dömer frispark/straff där detta har inträffat.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av Bikinipop fre 26 okt - 17:40

Håller jag helt med om, problemet är emellertid att domarna inte är bra och att det därför ser ut på det här sättet.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av fotpall fre 26 okt - 17:59

Alltså grejen är att domarna från början skulle ha blåst straff/frispark även om spelaren inte ramlade. Nu är redan för sent att ändra på det. Därmed tvingas spelare att ramla för att få något. Sen finns det spelare som ramlar extra mycket för dom vill ha ännu mer, i den kategorin kan inte ens den rödaste av röda Liverpoolfans säga att Suarez inte befinner sig i utan att skämmas.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av Bill Shankly is Legend lör 27 okt - 10:43

Vilka anser du vara filmare i sådana fall och vilka är sådana som förstärker?
Ashley Young till exempel är en filmare.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Här fick han Derry utvisad.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Här mot oss.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Bale är en annan man kan lägga i samma kategori. Han filmar för att få frispark.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Här kan man argumentera att han lägger sig i förebyggande syfte för hade han fått en spark på stödbenet hade det nog gått av men det ser inte snyggt ut.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Anzhi * Torsdag 21:05

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet