TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Victor Moses *Inlånad från Chelsea*

4 posters

Gå ner

Victor Moses *Inlånad från Chelsea* Empty Victor Moses *Inlånad från Chelsea*

Inlägg av PiTeRaQ tis 7 jan - 0:05

Hahaha kan inte ens ta det här seriöst, Chelsea ska tydligen vara frustrerade på oss gällande hans brist på speltid.
Hemsk inställning som verkar hålla i sig från början till slut?

Jägarn har du ändrat inställning eller tror du fortfarande på att vår göbbe i vassen kan leverera ? Enda jag kan se är om han gör ett sista dödsryck innan han blir hemskickad igen men det rycket blir nog kort och koncist. Razz 

PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Victor Moses *Inlånad från Chelsea* Empty Sv: Victor Moses *Inlånad från Chelsea*

Inlägg av jägarn tis 7 jan - 11:22

Jag har aldrig ändrat min åsikt och ser potential i Moses, Aspas, Sterling med flera. Allt handlar om att komma in rätt i matcherna och ha rätt självförtroende.

Det är Rodgers & CO ansvar att vinna matcher samt sätta ihop gruppen så att de blir ett lag och att spelarna på bänken tar sitt ansvar när de hoppar in.

Spelare som producerar i La liga samt i mindre klubbar (Wigan i detta fall) bör också kunna göra det i Liverpool eller hur?
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Victor Moses *Inlånad från Chelsea* Empty Sv: Victor Moses *Inlånad från Chelsea*

Inlägg av PiTeRaQ tis 7 jan - 17:41

Vissa spelare ställer bara ut skorna på planen och tror att det räcker så lex Moses. Och då blir det som det precis har blivit för hans del.. Tyvärr!

Visst besitter han talang det är det igen tvekan om men har han inte rätt inställning, vilja & hunger så kommer det spegla sig på hans prestationer och därav bli förpassad till vår bänk!
Har inte tvekat på hans talang bara hans inställning.
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Victor Moses *Inlånad från Chelsea* Empty Sv: Victor Moses *Inlånad från Chelsea*

Inlägg av jägarn tis 7 jan - 19:01

Om han haft sån dålig inställning är jag övertygad att Rodgers inte spelat med honom, haft honom i bänken och skickat tillbaka honom till London.

Rent generellt bland i princip samtliga supportrar så behövs ett svart får, en syndabock, en svag spelare som man kan skylla förluster, värdskrig, cancer och alla annat negativt på. I Liverpool heter dessa spelare Moses och Aspas, eller vänta, inte spanjoren. Han lyckades faktiskt göra mål i förra matchen så nu är det lugnt.... Rolling Eyes Wink 
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Victor Moses *Inlånad från Chelsea* Empty Sv: Victor Moses *Inlånad från Chelsea*

Inlägg av PiTeRaQ ons 8 jan - 0:35

Tror inte Rodgers haft möjlighet att avbryta lånet även om han ville, samtidigt så vore det ju dumt att tunna ut en redan tunn trupp genom att skicka tillbaka Moses till London.
Har för mig att Moses fått starta ca 4 matcher totalt och med tanke på hur liten trupp vi har som dessutom varit väldigt skadedrabbad så är det ganska märkligt att han inte fått mer chanser om nu Rodgers finner honom som en tillgång till startelvan.. Eller?
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Victor Moses *Inlånad från Chelsea* Empty Sv: Victor Moses *Inlånad från Chelsea*

Inlägg av jägarn ons 8 jan - 9:52

Enligt svenskafans.se har han startat 8 matcher samt gjort inhopp i 6 (rätt stor skillnad). Min poäng har sedan dag varit att det är tveksamt om Moses är en startman men däremot har attributen för att vara en inhoppare som kommer in och "vevar om i grytan" samt förhoppningsvis ser till att Liverpool plockar med sig ett par ytterligare poäng.

Om han visat dålig inställning på träningar som det skrivs så mycket om så är jag tämligen säker på att Rodgers inte ens skulle vika en bänkplats för honom.

Vi får vänta och se, jag fortsätter att trycka på att det behövs offensiva spelare på bänken (Moses, Aspas och Alberto i första hand) som kan hoppa in och hjälpa till och avgöra matcher som står och väger när firma SAS exempelvis inte fungerar.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Victor Moses *Inlånad från Chelsea* Empty Sv: Victor Moses *Inlånad från Chelsea*

Inlägg av jägarn lör 11 jan - 9:19

Så är det:

BR on Moses:

"It's not easy when you come to a big club. You come from a really good club like Chelsea to a massive club like Liverpool where there is expectancy every day. For any player to go into a big club is a huge difference in terms of mentality."
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Victor Moses *Inlånad från Chelsea* Empty Sv: Victor Moses *Inlånad från Chelsea*

Inlägg av Philip Rolf ons 15 jan - 10:12

Snarare en diss till Chelski än Moses Smile
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Victor Moses *Inlånad från Chelsea* Empty Sv: Victor Moses *Inlånad från Chelsea*

Inlägg av Mafisen lör 1 feb - 19:25

Verkar som han kommit till insikt om att han måste prestera på allvar om han vill undvika en fortsatt karriär i ett lag som Hull eller West Ham. Tycker mig ha sett en liten förbättring senaste matcherna, framförallt inställningsmässigt.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Victor Moses *Inlånad från Chelsea* Empty Sv: Victor Moses *Inlånad från Chelsea*

Inlägg av Philip Rolf sön 2 feb - 10:17

Ja, där håller jag nog med. Jag tycker även att han fungerar bra som inhoppare istället för startspelare.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Victor Moses *Inlånad från Chelsea* Empty Sv: Victor Moses *Inlånad från Chelsea*

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet