TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Bournemouth vs. LFC

3 posters

Gå ner

Bournemouth vs. LFC Empty Bournemouth vs. LFC

Inlägg av Cliffhanger lör 25 jan - 17:29

Om nån har något att säga om matchen så är det fritt att göra det här Very Happy.

Tycker vi gjorde vad som krävdes, varken mer eller mindre. Att en del av begåvningsreserven som finns inom våra supporterled gick bananas över vår insats är inget att höja på ögonbrynen åt. Det är ALLTID såhär när vi möter supertaggade lag från lägre divisioner, det vill säga att det hackar och knackar och att vi har problem att komma upp i normal standard. Som jag har sagt otaliga gånger så får jag alltid ångest när vi ställs mot lag från Championship eller lägre; ge mig hellre en bortamatch på Old Trafford.

Egentligen var det ingen som höjde sig nämnvärt över resten idag, men en viss eloge till SAS som såg pigga ut i andra. Moses var också bra, åtminstone stundtals.

En fundering bara: varför väntade Buck så länge med att släppa in några av våra bänklirare? Har han såpass lite tilltro till såna som Alberto och Aspas? Om det är tilltro som saknas så är det ett rejält underbetyg för hela truppen. Sen hade jag mycket hellre sett att Ibe fått några minuter istället för Sterling.

Hoppas nu inte att det här (90 minuter för Stevie och SAS samt drygt 80 för Cou) straffar sig mot våra bröder på tisdag. Där kommer det krävas pigga ben och pigga huvuden, annars blir det jobbigt. Håller alla tummar jag har för att Allen hinner tillfriskna tills dess, för Everton är riktigt stabila centralt. Vore nästintill förödande att ställa upp med enbart Stevie och Hendo inne i mitten.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Bournemouth vs. LFC Empty Sv: Bournemouth vs. LFC

Inlägg av jägarn sön 26 jan - 20:37

Cliffhanger skrev:
En fundering bara: varför väntade Buck så länge med att släppa in några av våra bänklirare? Har han såpass lite tilltro till såna som Alberto och Aspas? Om det är tilltro som saknas så är det ett rejält underbetyg för hela truppen. Sen hade jag mycket hellre sett att Ibe fått några minuter istället för Sterling.

Håller helt med i allt du skriver Cliffhanger och just ovanstående text är en intressant iakttagelse, kan man verkligen gnälla på en svag trupp när spelare man köpt in för £6-7 miljoner pund aldrig får chansen?

Rogers skulle kunna motivera deras bristande på speltid med att de behöver acklimatisera sig till PL men hur lång tid ska detta behöva ta, jag är även tveksam till varför våra spanska spelare inte får möjligheten att spela U21-fotboll för att lära sig det engelska spelet och tempot som är avskyvärt mycket högre än i exempelvis den spanska ligan.

Vi får hoppas att våra bänkspelare höjer sig ett snäpp och får chansen att utmana om platser, jag tror att detta kommer att bli livsviktigt i kampen om CL-platserna. Titta på Everton igår, Naismith får relativt liten speltid i vanlig fall men går in och gör två mål igår, Heitinga har fått ett inhopp (!) denna säsongen och kommer in i andra halvleken och gör mål efter 15 min. Jag vet att de mötte ett sämre motstånd men även i ligan märks det tydligt hur Martinez motiverar spelarna som normalt inte startar, lex Oviedo och Osman.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Bournemouth vs. LFC Empty Sv: Bournemouth vs. LFC

Inlägg av Philip Rolf mån 27 jan - 9:14

Det som är extra konstigt är att Alberto varit riktigt vass när han fått chansen. Assist till Suarez för nått inhopp sen. Alltid lugn med bollen, slår bra avgörande passningar. Hade nog varit bra mycket bättre än Cou i många matcher i år.

Cou måste för övrigt komma upp i en bättre nivå snart tack. Mer än ett halvår har gått och han har inte haft en enda match som förra året.

Bröderna på Tisdag känns riktigt svårt. Hoppas på en lika rolig match som sist Smile

Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Bournemouth vs. LFC Empty Sv: Bournemouth vs. LFC

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet