TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

David Junior Hoilett

5 posters

Gå ner

David Junior Hoilett Empty David Junior Hoilett

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 9 maj - 16:35

BORN: 1990-06-05
AGE: 21
NATION: Canada
POSITION: M
HEIGHT: 173 cm
WEIGHT: 70 kg

Vad tror ni? Free transfer i sommar, eller Bosman. Kalla det vad ni vill. Vore ju fantastiskt att få in honom gratis (nåväl, näst intill i alla fall) med tanke på att det är spelartypen vi verkligen söker.

Diskutera!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

David Junior Hoilett Empty Sv: David Junior Hoilett

Inlägg av wewonitfivetimes ons 9 maj - 16:45

+ Utvecklingspotential. Bara 21 år.
+ Ytter, det är något vi behöver.
+ Bosman.
+ Vi gör med stor sannolikhet en ekonomisk vinst även om Hoilett floppar.
+ Besitter en extremt snabbhet. Väldigt viktigt i dagens fotboll.

- Verkar vara ojämn
- Har inte visat upp toppkvalité i sitt spel, än.

Jag tror att han räknas som homegrown men jag är inte säker?
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

David Junior Hoilett Empty Sv: David Junior Hoilett

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 9 maj - 16:57

"Jag tror att han räknas som homegrown men jag är inte säker?"

Jag tror det också, men det baserar jag mest på hur FM 08 funkade. Jag vågar dock inte svara att jag är säker på det.

Även om han är ojämn anser jag att han har en genombrottskraft från kanten som enbart Suarez besitter i vårt lag. Downing m.fl. är väldigt bekväma och slår gärna ett pass istället för att gå in i situationen och göra det obekvämt för backarna.

Jag klistrar även in diskussionen från tråden där en diskussion blossades upp om DH.

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:
Niklas J skrev:
wewonitfivetimes skrev:
Niklas J skrev:
wewonitfivetimes skrev:
Niklas J skrev:Det sa man iofs om Joe Cole med.
Nu var ju inte jag en av dom som varken hajpade eller ville han in Joe Cole. Men tror inte Hoilett skulle få en sign-on på £6M och en lön på £90.000. Sedan är väl Hoilett tio år yngre typ. Betydligt mer utvecklingspotential där.

Nej, men poängen är att kommer en spelare hit och misslyckas kan man nog inte räkna med att göra en vinst på det hela, jag menra, när hände det senast?

Han lär ha en uppsjö klubbar att välja på, och där man inte kan erbjuda X får man istället erbjuda Y, vilket mycket väl kan ge ett utfall som inte alls gynnar oss direkt.
Var det någon som trodde vi skulle göra en ekonomisk vinst på Joe Cole? Det undrar jag verkligen.

Jag tror vi kan vara rätt heta för Hoilett. I alla fall om han vill stanna i England. Vi har riktigt svaga yttrar och chanserna till speltid här skulle vara extremt mycket större än i exempelvis Tottenham.

Men ändå begränsat med speltid kontra vad han skulle få i kanske Sunderland. Hoilett är knappast ett alternativ för att lyfta oss, snarare att bredda. Blir han betydligt bättre än han är idag så är det självklart ett alternativ, men då är det på bekostnad av speltid för tex. Sterling, åh andra sidan är ju Hoilett en betydligt bättre fotbollsspelare idag än vad Sterling är.

Nja, jag anser nog att Hoilett i dagsläget skulle kunna höja oss. Även om han kanske är en breddspelare om vi får in kvalitativa yttrar. Men i mina ögon är Hoilett bättre än de yttrar vi befogar över i dag.

Sterling tycker jag skall lånas ut nästa säsong. Till en klubb som säger att de vill satsa på honom och ge honom massor med speltid i PL. Ex. Reading, Soton eller varför inte Wigan? Då har han dessutom rätt nära "hem"...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

David Junior Hoilett Empty Sv: David Junior Hoilett

Inlägg av Mafisen ons 9 maj - 17:53

Total initial kostnad för Hoilett borde hamna på £4- 5m (kompensation till Rovers + sign on. Ett bra pris för en spelare med stor upside.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

David Junior Hoilett Empty Sv: David Junior Hoilett

Inlägg av Philip Rolf ons 9 maj - 19:38

Har inte sett så mkt av den här snabbheten alla pratar om.
Såfall ser jag hellre Sinclair eller Dyer Smile
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

David Junior Hoilett Empty Sv: David Junior Hoilett

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 9 maj - 20:09

Största skillnaden är väl att Hoilett är utan kontrakt och således blir billigare än både Dyer och Sinclair! Några billiga spelare som kan bredda och även bidra i en eventuell elva. Där finner jag Hoilett som ett mycket bra alternativ. De dyra summorna ska vi slänga upp för spelare som är riktigt bra och framför allt kan bli ännu bättre än det.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

David Junior Hoilett Empty Sv: David Junior Hoilett

Inlägg av wewonitfivetimes ons 9 maj - 20:31

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Största skillnaden är väl att Hoilett är utan kontrakt och således blir billigare än både Dyer och Sinclair! Några billiga spelare som kan bredda och även bidra i en eventuell elva. Där finner jag Hoilett som ett mycket bra alternativ. De dyra summorna ska vi slänga upp för spelare som är riktigt bra och framför allt kan bli ännu bättre än det.
Exakt så.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

David Junior Hoilett Empty Sv: David Junior Hoilett

Inlägg av Lark ons 9 maj - 21:57

På minussidan så kan även hand defensiva kvaliteter läggas till.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

David Junior Hoilett Empty Sv: David Junior Hoilett

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet