TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Anfield eller ny stadion?

+3
Philip Rolf
Daniel N'Grogg (D.23)
Apanpapan
7 posters

Gå ner

Anfield eller ny stadion? Empty Anfield eller ny stadion?

Inlägg av Apanpapan fre 1 jun - 5:29

Tydligen verkar det som vi ska stanna på Anfield och renovera samt bygga ut.Jag tycker det låter som en utmärkt ide.Kanske blir lite billigare samt att vi kanske har 10000 nya sittplatser+Vip-loger redan nästa säsong?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Anfield eller ny stadion? Empty Sv: Anfield eller ny stadion?

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 1 jun - 8:45

Så snabbt går det nog inte - väl? Men kan Anfield byggas ut till 60-65 k (minumum i mina öron) så är det så klart det bästa. Ser inga fel i att FSG väljer att göra så. Helt rätt att inte slösa med pengar i onödan.

Och nu har folk gnällt på att FSG inte gjort ett piss och när detta väl släpps får dom skit för att dom är snåla. Fan vad trött jag är på alla otacksamma idioter som finns runtom i världen!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Anfield eller ny stadion? Empty Sv: Anfield eller ny stadion?

Inlägg av Philip Rolf fre 1 jun - 13:03

Jag tycker vi ska göra det som FSG vill, en sak kan dom, och det är pengar samt företagande Smile
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Anfield eller ny stadion? Empty Sv: Anfield eller ny stadion?

Inlägg av Mafisen ons 6 jun - 8:05

Att stanna på Anfield är det jag föredrar. Mest av nostalgiska skäl.

Läste att 60k är det maximala man kan bygga ut till utan att åtgärda infrastrukturen med kommunikationer osv.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Anfield eller ny stadion? Empty Sv: Anfield eller ny stadion?

Inlägg av Flightcrank ons 6 jun - 12:00

Anfield ligger ju mitt i smeten så det finns ju begränsningar hur mycket den kan växa. Att stanna på Anfield vore kul av nostalgiska skäl precis som Mafisen säger. Dessutom så tappar man ofta mycket stämning när man bygger nytt, det blir ofta ovaler och någon meter extra ner till planen.
Frågan är om det kommer att löna sig. Under ombyggnaden så kommer ju delar av arenan vara avstängd och även om man gör det i omgångar så hinner man inte speciellt mycket på somrarna, således kommer delar av anfield att påminna om Molineux (om än inte så illa) under vissa matcher vilket drar ner intäkterna.

FSG har nog koll på läget däremot så jag är inte speciellt orolig. Blir det en ombyggnad så lär vi nog få se ett företagsnamn på Anfield som officiellt namn. Det namnet spelar ju dock mindre roll om man bygger om eftersom det gamla lever kvar. Blir det en ny arena däremot så.....
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Anfield eller ny stadion? Empty Sv: Anfield eller ny stadion?

Inlägg av Mafisen ons 6 jun - 12:57

Det jag läste var att man isf skulle lägga till nivåer på befintliga läktare, så då kanske man minimerar utrymmet man behöver stänga av.

Kanske kan vi undvika att behöva sälja ut arenanamnet om vi renoverar Anfield.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Anfield eller ny stadion? Empty Sv: Anfield eller ny stadion?

Inlägg av APZ tis 3 jul - 13:11

Fast med nyheten idag på svenskafans så pratades det om 3.3 miljarder svenska, antar att det var för ny stadium?

Tänk om man kunde dra in en 4miljarder lotto vinst, betala de 3.3 mot en livstids loge=) Och skippa arena namn försäljning och bara kalla den New Anfield

Men eftersom det inte kommer hända så får vi väl en Friends arena eller Läkerol arena=/
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Anfield eller ny stadion? Empty Sv: Anfield eller ny stadion?

Inlägg av _slashing_ lör 21 jul - 10:14

Läst på en hel del om arena frågan de senaste åren ink de gamla ritningarna för arenan i Stanley Park. Nu har man ju ansökt om att få slå upp ett "vip" tält på anfield road och vad jag läst kan man höja Main stand och the Anfield road stand vilket säkert kan generera 15K nya platser och då har vi 60K
Det kan säkerligen skapa bättre marginaler än om vi bygger helt nytt då vi kommer dra på oss dyra lån och betala höga räntor på dessa.
Kan man även höja the kop delen med 5K vore jag jätte nöjd samt bredda grunden med nya toaletter och barer för dagens håller ingen vidare standard ju.

På anfield road skulle man kunna ha ett restaurang och kids område precis som Red sox har på fenway där de säljer massor inför matcherna.

_slashing_

Antal inlägg : 14
Registreringsdatum : 12-07-11
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Anfield eller ny stadion? Empty Sv: Anfield eller ny stadion?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet