TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Toronto vs. Liverpool FC

+6
Daniel N'Grogg (D.23)
Mafisen
wewonitfivetimes
Mattis-8
Jimmy_
Philip Rolf
10 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Toronto vs. Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: Toronto vs. Liverpool FC

Inlägg av APZ lör 21 jul - 22:26

Hyfsad match tycker jag.

Han på höger yttern i första, rätt bra också
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Toronto vs. Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: Toronto vs. Liverpool FC

Inlägg av Jimmy_ lör 21 jul - 22:29

Cliffhanger//

Sama var relativt solid men gick bort sig något vid ett tillfälle som tvingade Brad Jones till en svettig räddning.

Wisdom var rätt jobbig att se faktiskt, trist att säga men han passade bakåt till Sama 9/10 ggr han fick bollen även när vi var på väg upp i anfall och det såg ut som han hade bra passningsvägar längre fram i banan. Förstår om man inte vågar ta för sig alltför mkt direkt men hade hoppats få se lite mer från Wisdom faktiskt!

Jag tycker att Cole var helt okej bortsett från de två sista aktionerna (frisparken och inlägget), visst han hade inte alltför många bolltouches men då han fick bollen gjorde han en del bra saker och ett par riktigt bra saker.
Jimmy_
Jimmy_

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Toronto vs. Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: Toronto vs. Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 21 jul - 22:30

Cliffhanger: Stabilt, typ! Wisdom borde väl kanske spela centralt ändå kan jag tycka?

Är ändå positivt inställd med tanke på att följande spelare inte deltog: Bellamy, Suarez, Coates, Henderson, Gerrard, Kelly, Borini, Carroll, Agger, Glen Johnson, Pepe Reina. Missade säkert någon med hur som helst.

Men vi har en bra bit kvar det måste jag medge. Tycker inte vi får fram bollen tillräckligt högt i banan och blir ofta djupt sittande med minst två (och i ett skräckscenario med alla tre) mittfältare och där kommer vi bli straffade i PL om vi inte trycker upp laget.

Tycker förvisso att Aquilani-Adam-Spearing gör det bättre än Suso-Shelvey-Adorjan/Lucas i att dominera boll men kan ändå inte se Aquilani och Adam i en LFC-tröja någonstans nästa säsong. Frågar ni mig vore en bytesdeal (+ cash) för Dempsey bra om vi går för att få in Clint. Aquilani imponerade inte på det sätt jag hade hoppats. Visserligen är han bollsäker och slår en del kreativa passningar som jag eftersökte i tidigare stycke, men är ändå för inaktiv under stora delar av matchen och ger oss inte den offensiv jag hade önskat.

Som jag sa till _slashing_ tidigare i dag (på twitter) så håller jag nog Hendo och Gerrard framför båda två och värvar vi dessutom in Allen kommer någon av dem vara fjärdeval i bästa fall och ett perfekt fjärdeval för mig hade istället varit Shelvey (han övertygade mig om att han ska vara i truppen kommande säsong). En annan som övertygade mig var Spearing. Och visst blev det lite som jag var inne på i tråden i transferforum ang Spearing - nu kan han lägga mer fokus på det han är bra på, rulla igång boll i uppspel och aggera "städare". Jag tycker att han visar att han är ett perfekt substitut/komplement (beroende på hur man ser det) till Lucas i rollen som DM.

Sen är det så klart kul att se Suso ta för sig, Sterling dominera och Pachecos fina samspel med Enrique lovar även det gott. Kan nog ändå bli en ganska skojig säsong!

Ps. Nu ska man så klart inte dra förhastade slutsatser, men utifrån dagens match är min ståndpunkt som jag skrev ovan!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Toronto vs. Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: Toronto vs. Liverpool FC

Inlägg av Mattis-8 lör 21 jul - 22:32

Cliffhanger skrev:Såg inte matchen på grund av jobbhelvetet. Men hur skötte sig Sama och Wisdom i första? Jag är grymt nyfiken på att se deras utveckling med tanke på hur de har presterat hos reserverna.
Med undantag för Adjoran tycker jag alla ynglingarna gör det bra. Youngsters som ska ha extra beröm är som sagt Stearling, Suso, Robinson och Flanno.
Wisdom var trygg och säker (gick eventuellt bort sig en gång), men framför allt ville han hänga med framåt då och då. Lite otippat att han fick start på kanten. Sama bommade en gång men Jones städade upp det hela. Annars rätt anonym.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Toronto vs. Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: Toronto vs. Liverpool FC

Inlägg av Niklas J sön 22 jul - 7:39

Sterling bra? Visst, han är duktig, men helt ärligt så lyser det igenom hur långt han har att gå.

Toronto gav honom sjuktligt mycket tid och yta när han inte hade bollen. Ligger en spelare på honom så kommer det inte fungera alls, han saknar inte talang men rutin och styrka. Skönt dock att se att man flyttade över honom när han blev dubblad(heheehehhe...dubblad....), då lossnade det lite igen.

Man ser att Suso är äldre och agerar på ett annat sätt, använder kroppen betydligt bättre. Suso bör få speltid i A-laget i år, kanske tom en bänkplats även i FA-Cupen och mot sämre motstånd i ligan.

Robinson och Flanno har varit med ett tag och visar att de absolut blir bra backup alternativ. Flanno ser ut att ha tagit ett kliv till och Robinson är kvar där han var - duktig. Synd på skadorna förra året, verkligen.

Wisdom har något på gång.

Sama är kvar där han varit en tid och lär inte bli något vidare.

Ibe en frist fläkt men är efter Sterling.

Sämst idag var Aquilani, tyvärr. Hade förväntat mig betydligt mer i offensiven.
Han ser så...ointresserad ut när bollen väl kommer kring boxen.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Toronto vs. Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: Toronto vs. Liverpool FC

Inlägg av Mattis-8 sön 22 jul - 11:29

Det är klart att det syns att Sterling har en bit kvar, men herregud glömmer vi att han är sjutton? Tycker han gör en kanonmatch, och visst har det med motståndet att göra, men när har det inte med det att göra?
Håller med dig om Suso och Aqua. Suso kan kanske ha varit lite generösare med bollen ibland, men oavsett vilket hör han till gårdagens bästa. Aqua och Cole placerar jag i samma "icke-godkända fack" men av olika anledningar. En var oambitös den andre överambtiös.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Toronto vs. Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: Toronto vs. Liverpool FC

Inlägg av Niklas J sön 22 jul - 11:46

Frågan är - Hur skall fel/rätt=lön+ålder ration vara för att det skall anses ok?
Raheeeeem gör mycket bra, men så otroligt mycket fel med. Helt klart framtiden, men hur skall vi använda honom nu?

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Toronto vs. Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: Toronto vs. Liverpool FC

Inlägg av Mattis-8 sön 22 jul - 12:20

Alltså, jag är väl inne på att framtiden inte gör sig själv. Det finns ett självvärde i att ge killar som Sterling speltid för att vi ska kunna använda honom senare. Låt oss ponera att typ Adam, Hendo, Stevie är de mest aktuella för de två framskjutna mf rollerna. Då är det ju rimligare att ha Suso som påläggskalv än Aqua. Samma på wingen där Raheem nog borde få känna på hetluften lite. Samtidigt är det ju inte bråttom killen är ju ung, men han kommer inte att bli bra av sig självt.
Våra unga ytterbackar är ju ok i lite större sammanhang eftersom de har fått känna på det hela lite. Det finns inte någon dag i en spelares liv då man plötsligt blivit tillräckligt bra FÖR A-laget. Man görs tillräckligt bra AV A-laget.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Toronto vs. Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: Toronto vs. Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 22 jul - 13:08

Lån på Sterling för att ge honom matchtid och tid att utvecklas utan att folk i Liverpool kommer ha (för?) höga krav på honom och göra så att han stagnerar i utvecklingen. Jag litar på Rodgers i det här fallet.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Toronto vs. Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: Toronto vs. Liverpool FC

Inlägg av Mattis-8 sön 22 jul - 14:30

Jag ser gärna att vi håller Sterling i klubben kommande säsong. Som sagt han är bara sjutton. Att träna med killar som Suarez och Gerrard tror jag är viktigt. Särskilt om det kan kombineras med lite inhopp och cupmatcher. Men visst har du rätt i att man måste sätta lit till Rodgers och resten av staben för den delen när det kommer till talangerna. Ingen av oss har ju så många minuter på Melwood så att säga.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Toronto vs. Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: Toronto vs. Liverpool FC

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet