TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

+12
IzzyDizzy
APZ
fotpall
Bikinipop
Bill Shankly is Legend
Daniel N'Grogg (D.23)
Apanpapan
Röda Stjärnan
Cliffhanger
Philip Rolf
ZuperDP
Mafisen
16 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Mafisen tor 20 sep - 18:46

Snyggt av Shelvey, men vilken underbar rörelse av Borini att öppna ytan åt honom.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Bikinipop tor 20 sep - 18:47

Två snygga mål i rad nu. Återigen oroväckande att vår front-trea inte presterar speciellt bra.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Cliffhanger tor 20 sep - 18:47

Haha, tänkte inte ens på löpningen. Ska göra en djupanalys när jag får se en repris till Smile.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Mafisen tor 20 sep - 18:52

Zig zag, zig zag.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Cliffhanger tor 20 sep - 18:57

Plus:
-Fem mål framåt, det ser vi inte varje dag!
-Wisdom och Suso. Wisdom var riktigt bra i mina ögon (även om det var hans gubbe som gjorde 2-2) och han kommer nog ges gott om speltid i EL. Suso är verkligen hur kall som helst och jag vågar utnämna honom till en av de klokaste bollspelarna vi har i truppen
-Assaidi. Ingen supermatch, men han kommer nog att funka bra som impact player att slänga in sista 20 i matcherna.
-Jonjos självklarhet i spelet.

Minus:
-Tre insläppta är aldrig bra...
-Jones är säkert en skön och bra kille, men enligt mig håller han inte som tvåa i ett lag med toppambitioner.
-Vår sårbarhet på kontringar efter fasta situationer.
-Dani P och Downing var mycket bleka.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av IzzyDizzy tor 20 sep - 19:13

Suso och Shelvey.. sitter och myser still! Kanske inte borde döma den unge spanjacken efter en match, men kan man kalla en lirare kass efter 30 min så ska det visst gå åt andra hållet. Bollsäker, fint driv och skallen är med. Förstår nu definitivt hypen kring honom. Gillar honom redan starkt!

Shelvey är jag jävligt nöjd med och inte enbart pga målen. Märkte redan och diskuterade det med farsan att LFC tog över mkt mer efter Shelveys inhopp. Mittfältet höjde sig flera snäpp när han dök upp. Styrkebesked!

Sahin gör inte mycket i mina ögon. Henderson med en fin assist, men inte så mycket mer. Saknar den där inställningen och modet som Shelvey har i dagsläget. Hur tränar man in sånt?

Enrique slarvig som fan, shit.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Cliffhanger tor 20 sep - 19:29

Just det, glömde Enrique på minussidan. Med den här insatsen i bagaget så har han garanterat spelat sig ur söndagens elva. Märkligt snurrig var han ikväll.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av mattyb tor 20 sep - 19:30

Jag tycker att Sahin gjorde en rätt bra match. Alltid spelbar på mitten så att backarna slapp sköta uppspelen, och han fördelade bollen vidare på ett säkert sätt. Offensiven tror jag kommer mer när han blivit riktigt varm i kläderna.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Bikinipop tor 20 sep - 19:33

Håller med om det mesta som skrivits ovanför, men måste även ge minus till anfallstrean, framförallt våra strikers, och Carragher som i mina ögon inte stagar upp defensiven, utan bara gör den snurrigare. Han och Enrique var osäkrare än Coates och Wisdom vilket får ses som ett kraftigt minus.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Cliffhanger tor 20 sep - 19:39

Kanske var det väl en aning svagt av anfallstrean, men jag tycker iallafall att det blev en markant förbättring när Borini klev in.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Bikinipop tor 20 sep - 19:41

Ja, håller med. Om det här är en indikation har jag bara svårt att se att någon av de som är bakom den ordinarie trean skall kunna konkurrera och göra något större avtryck
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Cliffhanger tor 20 sep - 19:46

Jo, tyvärr har du nog rätt. Men som sagt, jag tror att Assaidi kan komma att göra mycket nytta som inhoppare. Jag tvekar på hans speluppfattning, men han har kvicka fötter och han kan uppenbarligen göra sin gubbe. Dani kommer få vänta länge på att få speltid igen och Downing är för mig ett evigt sorgebarn. Där bakom finns ju endast två valpar i form av Morgan och Yesil, så visst fan ser det fortsatt tunt ut. Joe Cole finns ju någonstans också, men honom har jag ta mig fan gett upp hoppet om totalt.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Synthpoparen fre 21 sep - 7:41

Härligt med fem mål.

Kanske inte så konstigt att vi släpper in tre heller med tanke på vilka spelare som testades längst bak.

Oroväckande dock att Enrique inte alls verkar i slag.

Downing är dock den största gåtan för mig. Vad såg man i den spelaren när man valde att köpa honom? Fullständigt ofarlig även mot motstånd av denna kaliber. Skulle inte gråta blod om han såldes bort i januari för jag är helt övertygad om att både Assaidi och Cole fungerar som bättre inhoppare och den sistnämnde blir vi aldrig av med ändå.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Lark fre 21 sep - 7:44

Izzy: Sahin lider väl fortfarande på grund av att han är matchotränad men tycker det ser rätt bra ut.

Henderson tycker jag får mycket skit för sin insats igår. I första verkar det vara han som tar kommandot på mittfältet, gestikulerar, pekar och ropar. Kontinuerligt rörlig, passar och rör sig, tar många löpningar och värdigt avslutar han med två assist där den första till Shelvey är riktigt bra. Är det något som är ett problem så är det snarare så att man kan tycka att han inte riktigt passar in på någon av positionerna riktigt fullt ut.

Då skall vi komma ihåg att de tre mittfältarna spelar tillsammans för första gången i en match. Sett till det så tycker jag att de rullar riktigt bra boll i första halvlek. Dock tröttnar Sahin i andra och det resulterar i att vi tappar lite kontroll på bollen.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Lark fre 21 sep - 8:17

Gällande Henderson så tittade jag lite på hans stats igår och han måste nog vara MOM.

76 passningar (87% acc) mest i laget, 3 skapade målchanser, 7 vunna tacklingar, 5 interceptions när resten av laget hade 7 tillsammans.

Sen tillkommer alla löpningar, rörelse mm men han gjorde en riktigt bra insats. Hade det här varit Allen så hade alla varit stormförtjusta skulle jag tro.


Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Mafisen fre 21 sep - 8:39

Underbart Lark. Tack för det och håller med helt.

Utan Henderson hade det kunnat barka fullständigt åt skogen igår.

Han gör mycket arbete man inte lägger märke till först, men han gjorde mycket nytta. Synd att det inte får den uppskattning det förtjänar.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Lark fre 21 sep - 8:47

Mafisen: Ja, tycker faktiskt att det är så. Jag förstår att man kanske inte i första hand kommer ihåg löpningar och rörelser, framför allt när det inte leder till mål, men faktum är att utan kontinuerlig rörelse blir spelet statiskt.

Förra året var han den som tog flest löpningar över 20 meter. Många har nämnt Borinis rörelse igår som öppnade för Shelveys andra. Tror att jag kan räkna upp 10-15 sådana löpningar av Henderson under förra året där ett fåtal resulterar i mål.

Skall jag vara ärlig så tycker jag nästan att så länge Gerrard är i den formen han är, Sahin matchotränad och Lucas skadad så borde nästan Henderson ha en plats bredvid Allen med Shelvey framför. Både Gerrard och Shelvey har tyvärr förmågan att försöka forcera spelet och i detta system så är nästan 1 sådan spelare på plan för mycket.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Röda Stjärnan fre 21 sep - 8:50

Lark och Mafisen: Henderson kanske har en smygande uppåtkurva alla Lucas men inte lika brant utvecklingskurva dock. Downing som vänsterback känns väl som hans bästa position i dagsläget då han kan fungera som ett bra offensivt alternativ och göra att vi hotar framåt både från vänsterkanten och från högerkanten i form av Johnson.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Lark fre 21 sep - 8:59

Röda stjärnan:

Jag kan hålla med om att Lucas har haft en uppåtkurva, alla utvecklas ju. Dock så var Lucas aldrig så dålig som många påstod men även där har vi ett case av att göra ett jobb i skymundan.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av PiTeRaQ fre 21 sep - 21:44

Missat alldeles för mkt matcher det senaste.. Hmm det jag läst och sett från highlights från den här matchen är att Shelvey Hendo och Wisdom spelat bra och att Enrique fortfarande har svårt att hitta sin plats i laget, märkligt då han började starkt förra säsongen.. Sen undrar jag om Assaidi är snabb eller är det sega motståndare han mött? Gillar hans säckiga approach för att sen blixtra till och snurra upp sin gubbe..

Den här matchen kommer vi torska stort med 5-0 i baken.. J I N X
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Lark lör 22 sep - 7:03

PiTeRaQ: Tyckte även att Coates gjorden en bra match och även Sahin och Suso. Man kan dock konstatera att mittfältet led lite av att inte ha spelat tillsammans tidigare samtidigt som de tre forwardsen hade lite svårt att få till det. Pacheco var i närmast osynlig men att spela spetts är inte riktigt hans starka sida känns det som. Sahin ser fortfarande rätt matchotränad ut men det såg bättre ut nu än mot Arsenal.

Var det några som faktiskt hade dåliga matcher så var det Enrique och Carra. Tycker visserligen inte att Enrique skall fullt ut lastas för 1-1 målet. Verkar dels vara lite kommunikations problem från Jones och i ärlighetens namn ser det inte ut som Enrique faktiskt avser att ta bollen utan får en olycklig touch som han sedan försöker reda ut.

Assaidi verkar varar bra. Han tröttnade under matchen och verkade lida lite av att inte ha överlappande ytterbackar samt en forward som löpte i djupet. Dock så blixtrade han till ett par gånger under matchen och han verkar ha ett bra skott. Verkar inte riktigt i matchform ännu dock.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Philip Rolf lör 22 sep - 17:55

Downing och Enrique är väl de 2 man får räkna till A laget som startade. Och fyfan vad dåliga dom var.

Skulle kunna skriva kilometervis om denne match, men jag lämnar det med att dessa ynglingar kommer att få spela alla matcherna, och dom kommer komma långt. Wisdom, wow.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9. - Sida 3 Empty Sv: Young Boys- Liverpool, Europa League 20/9.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet