TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vinterfönstret

+16
mattyb
Mattis-8
Flightcrank
A-Field
PiTeRaQ
IzzyDizzy
Bill Shankly is Legend
jägarn
Philip Rolf
Cliffhanger
Daniel N'Grogg (D.23)
Mafisen
Synthpoparen
Röda Stjärnan
Apanpapan
Bikinipop
20 posters

Sida 10 av 18 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 14 ... 18  Nästa

Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 19 nov - 15:59

Den här Bony? Vem är det? någon som sett honom ens? Är han bra?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger mån 19 nov - 16:26

Har aldrig sett honom in action, enbart klipp. Beskrivs som en Drogba-typ. Förbaskat bra målsnitt i Vitesse hittills den här säsongen där han snittar över ett mål per match.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 20 nov - 10:52

Oj! Såg ut som en målfarlig Andy Carroll!

Ps. Nu börjar rapporterna om Sturridge trappa upp. Love it! Smile Men tydligen är det ingen som vill ha honom till LFC... Förstår ingenting :/

Om det bara beror på attityden så är jag helt övertygad om att Brendan Rodgers kan få ner honom på jorden.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger tis 20 nov - 13:11

Mycket snack om tidigare Barcaspelaren Jeffren på Twitter nu. Agenten har bland annat öppnat för övergång till oss. Jag är inget stort fan av honom, men lyckas vi få till en lånedeal med köpoption så vore det lite intressant.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen tis 20 nov - 15:06

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Oj! Såg ut som en målfarlig Andy Carroll!

Ps. Nu börjar rapporterna om Sturridge trappa upp. Love it! Smile Men tydligen är det ingen som vill ha honom till LFC... Förstår ingenting :/

Om det bara beror på attityden så är jag helt övertygad om att Brendan Rodgers kan få ner honom på jorden.

Min tveksamhet till Sturridge baserar sig på en kombination av vad spelaren sägs kosta, hur han har presterat hittills samt hur jag tror att han skulle fungera i Rodgers 4-3-3 system.

Sturridge för 15 miljoner är i alla enligt mig ett grovt överpris. ( borde snarast vara 7-8 sett till vad han presterat )

Lägg därtill att han redan nu har en sjuk lön då City och Chelsea överbjöd varandra som galningar för att få hans signatur. ( om jag förstått siffrorna rätt ligger spelaren på en bra bit över 100k i veckan och sett till vad han presterar bör han ligga på 35-40k ungefär. )

Rent ekonomiskt känns det därför ohyggligt svårt att få till en bra deal med denna spelare då dels Chelseas prislapp måste ner med närmare 50% och sedan måste antagligen spelaren vara villig att sänka sin lön antagligen mer än 50%

Rent spelmässigt är jag också tveksam till om Sturridge kommer passa in i Liverpools sätt att spela fotboll.

Vi behöver allra främst som jag ser det en offensiv kraft som kan komma runt på sin kant med fart och bidra till att flera målchanser skapas. Samtidigt skall spelaren vara enormt löpvillig på djupet utan boll samt som sämst besitta funktionell teknik med sin speed. Kan tänka mig att Sturridge har löpförmågan, men har han teknik och spelhuvud så det räcker? Själv är jag lite tveksam till detta. Min största tveksamhet beträffande spelaren ifråga är dock att han presterat överlägset bäst som striker samt att han uttalat vill spela som striker och och det är främst dessa två skäl som idrottsligt får mig att tacka nej till spelaren ifråga. Ser inget värde med att plocka in en spelare som sätts på en kant när han helst vill och presterar klart bäst på en kant. Den spelaren har vi redan i Borini för övrigt.

Kort sagt det måste helt enkelt finnas bättre spelare att gå efter både ekonomiskt och spelmässigt.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av A-Field tis 20 nov - 18:40

Synthpoparen skrev:
Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Oj! Såg ut som en målfarlig Andy Carroll!

Ps. Nu börjar rapporterna om Sturridge trappa upp. Love it! Smile Men tydligen är det ingen som vill ha honom till LFC... Förstår ingenting :/

Om det bara beror på attityden så är jag helt övertygad om att Brendan Rodgers kan få ner honom på jorden.

Min tveksamhet till Sturridge baserar sig på en kombination av vad spelaren sägs kosta, hur han har presterat hittills samt hur jag tror att han skulle fungera i Rodgers 4-3-3 system.

Sturridge för 15 miljoner är i alla enligt mig ett grovt överpris. ( borde snarast vara 7-8 sett till vad han presterat )

Lägg därtill att han redan nu har en sjuk lön då City och Chelsea överbjöd varandra som galningar för att få hans signatur. ( om jag förstått siffrorna rätt ligger spelaren på en bra bit över 100k i veckan och sett till vad han presterar bör han ligga på 35-40k ungefär. )

Rent ekonomiskt känns det därför ohyggligt svårt att få till en bra deal med denna spelare då dels Chelseas prislapp måste ner med närmare 50% och sedan måste antagligen spelaren vara villig att sänka sin lön antagligen mer än 50%

Rent spelmässigt är jag också tveksam till om Sturridge kommer passa in i Liverpools sätt att spela fotboll.

Vi behöver allra främst som jag ser det en offensiv kraft som kan komma runt på sin kant med fart och bidra till att flera målchanser skapas. Samtidigt skall spelaren vara enormt löpvillig på djupet utan boll samt som sämst besitta funktionell teknik med sin speed. Kan tänka mig att Sturridge har löpförmågan, men har han teknik och spelhuvud så det räcker? Själv är jag lite tveksam till detta. Min största tveksamhet beträffande spelaren ifråga är dock att han presterat överlägset bäst som striker samt att han uttalat vill spela som striker och och det är främst dessa två skäl som idrottsligt får mig att tacka nej till spelaren ifråga. Ser inget värde med att plocka in en spelare som sätts på en kant när han helst vill och presterar klart bäst på en kant. Den spelaren har vi redan i Borini för övrigt.

Kort sagt det måste helt enkelt finnas bättre spelare att gå efter både ekonomiskt och spelmässigt.


Utmärkt inlägg. Plitar ned precis vad jag känner för en möjlig värvning av Sturridge.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen tis 20 nov - 19:22

Tack!
Kan också säga att det självfallet skall stå centralt och inte på "en kant" i slutet av inlägget.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 20 nov - 22:26

Jag har ingen koll på de ekonomiska förutsättningarna. Men spelmässigt är han en bättre spelare än Walcott i mina ögon.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 20 nov - 22:30

Men för att förtydliga: Självfallet är han inte värd en lön över 100k. Han är inte värd en lön i närheten av Suarez över huvud taget.

Prislappen på 15 miljoner pund får man väl kanske acceptera om BR ser stor potential i Sturridge likt han gjorde med Allen!

Men givetvis ska vi akta oss för dessa summor, således tycker jag inte att Walcott är intressant om han kräver lön i Suarez-klassen. Därför kanske vi bör leta efter andra alternativ?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop tis 20 nov - 23:03

Vad är det som gör att du föredrar Sturridge? I mina ögon är Sturridge, väldigt enkelt förklarat, en sämre kopia av Walcott.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bill Shankly is Legend ons 21 nov - 0:19

Och en uppenbar rökridå. Razz
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 21 nov - 13:45

Han är en bättre spelare rent tekniskt med boll. Duger det som svar?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen ons 21 nov - 13:55

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Men för att förtydliga: Självfallet är han inte värd en lön över 100k. Han är inte värd en lön i närheten av Suarez över huvud taget.

Prislappen på 15 miljoner pund får man väl kanske acceptera om BR ser stor potential i Sturridge likt han gjorde med Allen!

Men givetvis ska vi akta oss för dessa summor, således tycker jag inte att Walcott är intressant om han kräver lön i Suarez-klassen. Därför kanske vi bör leta efter andra alternativ?

Självfallet skall ingen spelar signas om han kräver för mycket betalt.

Frågan ärt dock hur troligt det är att Sturridge skulle gå med på att toksänka sin lön?

I sådana fall tror jag det är troligare att man kan få Walcott att acceptera en inte alltför hög höjning av sin nuvarande.

Din uppfattning att Sturridge är bättre med boll har du självfallet rätten att ha, men den delas nog inte av mig.... Smile


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Busen B tor 22 nov - 19:54

Bony, provspelade inte han hos oss för ett par år sedan?
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av PiTeRaQ fre 23 nov - 2:55

Heung min son ryktas vi ihop med enligt Van der vaart.
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger fre 23 nov - 14:15

Busen B skrev:Bony, provspelade inte han hos oss för ett par år sedan?

Japp, det stämmer. 2007 var det.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Apanpapan sön 25 nov - 9:07

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Iofs Ab samt vem vet?Men har alltid tyckt att han var klass redan i Ajax...Då skulle Gerrard får avlastning...
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av IzzyDizzy sön 25 nov - 11:57

Det händer inte. Dels har truppen inte plats för fler centrala mittfältare, dels har Sneijder en otroligt hög lön.

Allen, Henderson, Shelvey, Lucas, Gerrard, Suso, (Sahin) skapar redan nu dilemman för Rodgers. Sneijder behövs definitivt inte.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Apanpapan sön 25 nov - 16:38

Vem säger att vi köper Sahin samt att Henderson är kvar?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Apanpapan sön 25 nov - 17:26

Läste en artikel om vad alla managers sen Evans har fått i transferpengar samt värdet på övergångarna i dagens värde.Som det verkade hade BR fått minst pengar i första fönstret.Kan bara hoppas han får en bra summa pengar i Januari samt en fet summa i sommar.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av IzzyDizzy sön 25 nov - 19:06

Då kan vi vända på frågan och skriva: Vem säger att Henderson inte blir kvar?
Dessutom hade jag Sahins namn inom parentes av en anledning.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 26 nov - 23:41

Släppa Hendo? Är ni galna, han kan bli riktigt bra under Rodgers. Det har jag sagt hela tiden (inte för att det gör någon skillnad då, men ändå, he he) och han verkar ha en fantstisk inställning. Tror Rodgers kan få ut riktigt mycket av honom! Sahin däremot, nej där förväntar jag mig mer ifall vi ska slanta upp de cashen Real lär kräva samt ifall han vill vara nära den lön han sitter på där.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 26 nov - 23:46

Enligt Anfield Mole kollar vi på Dries Mertens, ta det för vad det är. Jag vet inte vad han och den här Indykaila är för skojare, men de är sköna follows på twitter i alla fall.

Dessutom bekräftar han väl vad Rory Smith sagt tidigare idag att Tom Ince och Sturridge är de som ligger närmast till hands.

Avslutar med "Next summer bigger targets will be looked at depending on what funds we have".

Antar man bör ta denna skojare med en nypa salt, men lite rykten som börjar snurra igång. Men med tanke på sommarfönstrets rätt svårtippade transferfönster får man kanske sig en chock i Januari? Smile
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av _slashing_ tis 27 nov - 7:40

Loic Remy känns rörlig och Dimiao likaså vilket ju är den typ av forward som behövs i det sätt som BR vill lira boll.

Jag skulle gärna se Walcott av den enkla anledningen att han kan bidra med 5-10 mål på en säsong vilket jag inte ser sterling göra i dagsläget då han är för grön och orutinerad. Han kommer dock kunna göra det på sikt.

Holtyby på free skulle kunna va en intressant värvnig också.
En VB behövs då Robinsson inte är redo ännu och Enruiqe gör sig bäst som ytter pga hans bristande försvarsspel.

Jag ser också gärna en värvning av Strootman, lite osäker om han dock passar in i spelet men han är vass och skulle nog inte va överjävligt dyr.

Ska man va lite orealistisk så vill jag ha in Cavani eller Villa i anfallet och ge Suarez en fri roll bakom.

_slashing_

Antal inlägg : 14
Registreringsdatum : 12-07-11
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av PiTeRaQ tis 27 nov - 17:36

Strootman ligger ganska nära Scums enligt hörsägen..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 10 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 18 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 14 ... 18  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet