TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

+6
jägarn
Philip Rolf
fotpall
Bill Shankly is Legend
Synthpoparen
Mafisen
10 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Mafisen tis 18 dec - 8:49

Dåligt drag på forumet, så jag startar matchtråden redan nu.

Otroligt viktig match efter bottennappet mot Villa. Spelarna måste visa mental styrka och studsa tillbaka illa kvickt. Man kan hoppas att deras insats har satt en brasa under röven på dem och att såväl spelare som manager rannsakat sig själva ordentligt.

Till denna match borde Enrique vara tillbaka, blir det en vänsterbacksplats eller ytterposition? Jag skulle vilja att han fortsätter som ytter då jag tycker han fyller på bra i boxen och det behöver vi verkligen.

Sen tycker jag IGEN att både Allen och Gerrard ska vilas. Allen försöker och sliter, men det är tydligt att han är trött tycker jag. Gerrard vill jag knappt prata om, då det mest är nedslående att se honom spela. Fel position (inte hans fel men trots det måste han fullgöra sina plikter), fel attityd och what not. Match efter match som bara passerar honom förbi.

Mittfältet: Lucas, Henderson och Sahin (eller varför inte Suso) i nån sorts formering. Tycker verkligen att Jordan gjort sig förtjänt av att starta.

Anfallet då? Suarez är Suarez och måste såklart spela, men han måste bli mindre Milan Baros och mer Dennis Bergkamp.

Sterling ser ut att ha gått in i nån sorts vägg också, men vem istället? Joe Cole var sig själv igen och borde förpassas låååångt från bänken.

Vad gäller Rodgers så vill man ju se att han lär sig av sina misstag. Visst är onödiga bolltapp en stor skurk, men när vi tappar bollen är vi så utspridda att vi inte hinner i position igen. Med backarna långt upp i banan och mittbackarna långt isär, finns det massvis med ytor för motståndarna att slå om på. Men som sagt, egentligen borde inte det vara något problem, då man helt enkelt inte ska tappa bollen i de lägen vi gör.

Slutligen vill jag se mycket mer rörelse i djupled, högre bolltempo, att vi sätter våra chanser och att DOMARNA ger oss det vi ska ha. It´s beyond a joke now.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Mafisen tis 18 dec - 8:52

Diskussionen är fri!
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Synthpoparen tis 18 dec - 9:45

Ser ju gärna att Allen och Gerrard vilas. Däremot vet jag inte om man skall vila dem samtidigt, men det kan alltid diskuteras.

Däremot har jag lite svårt att se ett mittfält bestående av Lucas - Henderson - Sahin av den enkla anledning att ingen av dessa tre spelare känns lämplig att abvändas som spets. Sahin prövades ju som spets förut och han fick inte ut mycket av sitt spel i den rollen och även Henderson känns tveksam att nyttja i den rollen.

Därför menar jag att skall Gerrard vilas så bör han ersättas av Suso eller Shelvey som känns mest naturliga att nyttja i den rollen och då skall jag direkt erkänna att jag helst vill se Suso ta platsen för Shelvey är lite för kantig och på tok för svag med bollen för att falla mig i smaken.

Sedan får gärna Henderson eller Sahin ersätta Allen bredvid Lucas och tja just nu skulle jag föredra den förstnämnda då han visat fin form samtidigt som vi har spelaren under kontrakt.

Gillar som bekant inte att pilla i backlinjen så jag ser helst att Enrique åter placeras som VB samt att Suarez liras som center. Sedan blir det dock mycket tuffare för Assaidi verkar inte alls vara redo för PL-spel, Sterling behöver vilas och tja då återstår egentligen bara två namn för mig att kasta in från start och det är Cole och Pacheco.

Den förstnämnda för att vi aldrig kommer bli av med honom och då är det lika bra att försöka få honom i bättre matchform, när det ändå inte finns andra vettiga alternativ, och den sistnämnda då han inte getts många chanser i ligan ännu. Downing vill jag helst inte ens se på bänken för övrigt utan istället sända den tydliga signal att "du bör ta första bästa anbud som anländer i januari".

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Bill Shankly is Legend tis 18 dec - 10:10

Vi har väl samlat ihop 3-4 straffar till helgen. Minst.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Mafisen tis 18 dec - 11:19

Synthpoparen skrev:Ser ju gärna att Allen och Gerrard vilas. Däremot vet jag inte om man skall vila dem samtidigt, men det kan alltid diskuteras.

Däremot har jag lite svårt att se ett mittfält bestående av Lucas - Henderson - Sahin av den enkla anledning att ingen av dessa tre spelare känns lämplig att abvändas som spets. Sahin prövades ju som spets förut och han fick inte ut mycket av sitt spel i den rollen och även Henderson känns tveksam att nyttja i den rollen.

Därför menar jag att skall Gerrard vilas så bör han ersättas av Suso

Japp, Suso är nog det mest logiska alternativet på den framskjutna mittfältsrollen.

Synthpoparen skrev:Gillar som bekant inte att pilla i backlinjen

Hahahaha. Sorry, kunde inte låta bli att associera.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av fotpall tis 18 dec - 12:21

Lucas har spelat ensam DM sen han kom tillbaka (Allen gjorde det innan i de allra flesta matcherna) så räkna inte med att Rodgers får för sig att spela någon bredvid Lucas. Ett mittfält med Lucas där bak och Henderson och Sahin där fram skulle kanske funka. Känns dock som att Sahin skulle fungera bäst som en av de två i ett 4-2-3-1 så att han slipper springa, för det är han inte bra på.

Om Suso eller Shelvey kommer in på mittfältet kanske det blir aktuellt med en spets, däremot. Kan inte bestämma mig för vad jag föredrar, men Lucas och Henderson vill jag ska starta iaf.

Enrique vill jag se som vänsterback. Låt honom fylla på ändå. Kanterna vet jag fan inte vad jag vill längre. Inget alternativ lockar egentligen.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Synthpoparen ons 19 dec - 19:47

Jag skulle personligen föredra att spela Lucas - Sahin / Henderson samt en uttalad spets centralt i antingen Suso eller Shelvey.

Tycker helt enkelt balansen blir bättre på det viset.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Philip Rolf fre 21 dec - 19:49

Bänkas Gerrard och Allen blir jag glad...

Att man ens kan skriva så nu, haha.

Suso borde defo starta.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Mafisen fre 21 dec - 19:57

Ryktas faktiskt att din kelgris startar.

Ryktas även om ett mf bestående av Lucas, Gerrard och Shelvey. Hoppas verkligen inte det.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av jägarn fre 21 dec - 20:33

Gerrard tror jag inte att Rodgers petar, eventullt Allen och då står väl den platsen mellan Shelvy, Henderson eller Sahin. Frågan är om Sterling startar när han varit sjuk i veckanoch visst är det just kantspelet som stätter det stora frågtecknet.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av jägarn fre 21 dec - 22:07

Enrique blev just pappa så han spelar knappast imorgon, mycket talar för Downing startar då.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Philip Rolf fre 21 dec - 22:19

Jävla skit, ärligt talat börjar jag bli trött på detta skiftande av elva.

Jag är inte en av dem som bara sätter sig på tvären och vill kicka tränare osv.

Men Gerrard kan vilken tränare som helst se att det inte ser bra ut.
Allen är trött, sliten och har nog rätt kasst självförtroende.

Spela med Hendo, Shelvey och Lucas? Simple
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Philip Rolf fre 21 dec - 22:26

Men nu kollade jag
Gerrard vs West Ham
Gerrard vs Olympiakos
Gerrard vs Napoli

FAN VAD BRA HAN VAR, SNÄLLA KOM TILLBAKA.
Hur kan man bänka Steven Gerrard?
Men hur kan han vara så långt borta under så lång tid?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Apanpapan lör 22 dec - 6:09

Bänka Gerrard en spelare ska inte lira på gamla meriter.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Bill Shankly is Legend lör 22 dec - 13:46

Han har ju verkligen inte varit så dålig som alla får det till.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Synthpoparen lör 22 dec - 15:03

OM RAWKelvan stämmer skall det blik intressant att se vem av Suso och Shelvey som hamnar på mittfältet.

Själv hoppas jag ju på Suso i den rollen, men det kanske inte är så trolig om Gerrard startar.

Det som också talar emot Suso på mitten är att Shelvey verkligen INTE imponerar som ytter på mig.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av jägarn lör 22 dec - 15:35

Rumoured off RAWK:

Reina, Johnson, Skrtel, Agger, Enrique, Lucas, Gerrard, Suso, Downing, Shelvey, Suarez.

Om den stämmer kan jag inte tänka mig att det blir något annat än den här uppställningen:

----------Reina-----------
Johnson--Skrtel-Agger---Enrique
----------Lucas----Gerrard-----
-------------Shelvy-------------
Suso--------Suarez-------Downing

Känns spontant som er bra elva, om laget spelar som de kan.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Synthpoparen lör 22 dec - 15:41

jägarn skrev:Rumoured off RAWK:

Reina, Johnson, Skrtel, Agger, Enrique, Lucas, Gerrard, Suso, Downing, Shelvey, Suarez.

Om den stämmer kan jag inte tänka mig att det blir något annat än den här uppställningen:

----------Reina-----------
Johnson--Skrtel-Agger---Enrique
----------Lucas----Gerrard-----
-------------Shelvy-------------
Suso--------Suarez-------Downing

Känns spontant som er bra elva, om laget spelar som de kan.

Jag skulle dock gärna vilja byta plats på Suso och Shelvey...

...Samt se Henderson starta istället för Shelvey och flytta fram Gerrard ett hack.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Bikinipop lör 22 dec - 15:46

Dagens ryktade elva visar hur tunn trupp vi faktiskt har. Tror och hoppas på seger med 3-1. Downing kommer göra en bra match om han får starta. Varför ingen Cole förresten? Han har väl ändå varit i bra form på sistone.

På det centrala mittfältet hade jag föredragit att spela Henderson på Gerrards position och lyfta upp Gerrard ett hack.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Cliffhanger lör 22 dec - 15:55

Fan, hade mycket hellre sett Hendo från start än Shelvey (om den elvan stämmer).
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av jägarn lör 22 dec - 16:03

Tycker att Shelvy får oförtjänt mycket kritik, han är offensivare än Henderson och ska därför självklart spela på hemmaplan. Jag tror inte att Gerrard klarar av att spela i den offensiva positionen och därför spelar brevid Lucas. Suso och Downing måste visa betydligt mera om de vill vara involverade i startelvan.

Eftersom Fullham kommer att göra minst 1 mål, förmodligen Berbatov (på straff såklart) så kommer vi måsta göra 2 mål.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Cliffhanger lör 22 dec - 16:23

jägarn skrev:Tycker att Shelvy får oförtjänt mycket kritik, han är offensivare än Henderson och ska därför självklart spela på hemmaplan. Jag tror inte att Gerrard klarar av att spela i den offensiva positionen och därför spelar brevid Lucas. Suso och Downing måste visa betydligt mera om de vill vara involverade i startelvan.
Det är inte det att jag har något emot Shelvey. Snarare är det så att jag tycker balansen på mittfältet har sett bra ut dom gånger Hendo har fått spela den här säsongen. Mot Wigan, till exempel, hoppade Hendo in och då fungerade mittfältet mycket bra, både framåt och bakåt. Bara för att Shelvey är en skickligare spelare offensivt så anser inte jag att mittfältet blir bättre rent offensivt sett (om du nu fattar vad jag menar med det aningen luddiga uttalandet Very Happy).
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av jägarn lör 22 dec - 16:30

Grejen med Henderson är väl ändå att han enbart har hoppat in och varit en injektion, så kan det väl också bli ikväll.

De jag hoppas med att både Gerrad och Shelvy spelar att Lucas tar ett tydligt defensivt ansvar (när vi har bollen alltså) och att både "den yngre" och "den äldre" vågar gå i djupled och gå på avslut för att vinna matchen.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Synthpoparen lör 22 dec - 16:49

Är glad att Shelvey inte spelar ytter för där är han inte lyckad.
Tyvärr anser jag också att Suso är bättre som offensiv spets centralt på mitten.
Och ja Henderson form gör att jag skulle vilja se han i laget framför Shelvey.
Dessutom blir balansen bättre då enligt mig.
Och ja det skall tilläggas att jag inte är någon större beundrare av Shelvey som känns både klumpig och relativt svag med bollen rent tekniskt.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Cliffhanger lör 22 dec - 17:39

Boom!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Liverpool FC - Fulham: lördag 22/12 18.30 - Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet