TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

+7
Mattis-8
Philip Rolf
Daniel N'Grogg (D.23)
Bill Shankly is Legend
Mafisen
Cliffhanger
Apanpapan
11 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 16 mar - 21:50

Med facit i hand borde vi skickat den där slovaken till City för 20 miljoner pund....
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av IzzyDizzy lör 16 mar - 21:54

Vad tusan hände idag?
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av diaren sön 17 mar - 0:22

Första halvlek var nog det sämsta jag sett sedan Roy's värsta dagar, om inte ännu värre. 8-0 i chanser för Southampton efter knappa 20 minuter... 2-1 i halvtid var otroligt smickrande. Kunde, och kanske borde, ha stått 4-1 då.

Snacka om att plockas ned på jorden igen efter ett par bra matcher. Säsongen definitivt över. Inget Europaspel nästa säsong måste ses som ett misslyckande.
diaren
diaren

Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 13-03-04

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 17 mar - 4:57

diaren skrev:Första halvlek var nog det sämsta jag sett sedan Roy's värsta dagar, om inte ännu värre. 8-0 i chanser för Southampton efter knappa 20 minuter... 2-1 i halvtid var otroligt smickrande. Kunde, och kanske borde, ha stått 4-1 då.

Snacka om att plockas ned på jorden igen efter ett par bra matcher. Säsongen definitivt över. Inget Europaspel nästa säsong måste ses som ett misslyckande.

Tyvärr känns det precis så. Vi spelar för hedern nu och ska försöka bygga upp något för nästa säsong då sådana här missöden ska undvikas. Vi behöver inte en mittback som kommer in efter en vila och inte förstår vad fotboll handlar om. Älskar Skrtel men vad fan hände idag. Han var riktigt bra i vissa situationer, speciellt vid kanten, men tappade totalt i ett par lägen.

Känns ändå okay inför nästa säsong.

THE REDS ARE COMING UP THE HILL
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 17 mar - 10:24

Skrtel var bra på att göra sina glidtacklingar, men det var också det enda. Fact. Men i ärlighetens namn är det jävligt enögt att bara beskylla honom för 3-1 målet, Lucas joggar lite lätt bakom och Agger står som en påfågel bredvid. Men när Jay Rodriguez ser ut som Messi är det ju något som inte står rätt till. Tror ni Kelly göttar sig åt detta risiga mittbacksspel samt att han nyligen kritat på ett långtidskontrakt? Mmmmmmmmm...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Philip Rolf sön 17 mar - 11:29

Liverpool är tyvärr inte så bra på att spela för hedern.
Igår var det ett par som borde skämmas. Johnson, Allen framförallt.

Vi blev utspelade att Soton, ett lag som krigar för överlevnad. Mot ett Liverpool som inte sett såhär bra ut sen 09. Jag undrar verkligen var det brister. Jag tror att Liverpool spelarna är vana vid att det flyter på. Att man förlitar sig på varandra för mkt.

När detta händer i City t ex så tar Silva eller Yaya bollen framåt, för dom kan det. Helt själva, förbi 2 gubbar.

United, dom har 6 spelare som alltid utgår från var Carrick gör, alla kollar på honom. Man spelar till punkt och pricka mot en idé.

Usch och jävla fy vad jag mådde dåligt över gårdagens match, löneavdrag på hälften.

Jones däremot var bäst av våra spelare.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Mafisen sön 17 mar - 13:01

Philip Rolf skrev:Liverpool är tyvärr inte så bra på att spela för hedern.
Igår var det ett par som borde skämmas. Johnson, Allen framförallt.
Vi blev utspelade att Soton, ett lag som krigar för överlevnad. Mot ett Liverpool som inte sett såhär bra ut sen 09. Jag undrar verkligen var det brister. Jag tror att Liverpool spelarna är vana vid att det flyter på. Att man förlitar sig på varandra för mkt.

När detta händer i City t ex så tar Silva eller Yaya bollen framåt, för dom kan det. Helt själva, förbi 2 gubbar.

United, dom har 6 spelare som alltid utgår från var Carrick gör, alla kollar på honom. Man spelar till punkt och pricka mot en idé.

Usch och jävla fy vad jag mådde dåligt över gårdagens match, löneavdrag på hälften.

Jones däremot var bäst av våra spelare.

Lägg till Skrtel överst på den listan, jag hoppas att han synar exitskylten i sommar. Tyvärr var nästan hela startelvan mer eller mindre usel.

Jag har svårt att lägga nån skuld på Allen, även om han var dålig, främst p g a det obegripliga beslutet att spela endast två centrala mittar mot Southampton. När Allen dessutom är skadad får Rodgers ta på sig dumstruten.

Rodgers har visat att han lär sig av sina misstag, men han har även visat att han kan återupprepa dem, det oroar mig litegrann.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 17 mar - 13:33

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Skrtel var bra på att göra sina glidtacklingar, men det var också det enda. Fact. Men i ärlighetens namn är det jävligt enögt att bara beskylla honom för 3-1 målet, Lucas joggar lite lätt bakom och Agger står som en påfågel bredvid. Men när Jay Rodriguez ser ut som Messi är det ju något som inte står rätt till. Tror ni Kelly göttar sig åt detta risiga mittbacksspel samt att han nyligen kritat på ett långtidskontrakt? Mmmmmmmmm...

Tror du Kelly gillar när Liverpool förlorar?
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Mafisen sön 17 mar - 13:39

Nån mer än jag som tror på Kelly som mittback? Han har väl allt som vi letar efter egentligen? Lite längd, snabbhet med sina älgakliv och kan lira efter backen.

Skrtel har gjort sitt för mig, Coates kommer aldrig få chansen och kanske inte ska ha den efter vad han visat i år. Carra slutar. Det lämnar oss med Agger och Kelly som mittbackar. Åtminstone en behöver köpas.

Försvarsspelet är en cause for concern, men vi har vad vi har just nu och får lösa det fram till i sommar.

Men, aldrig mer ett tvåmannamittfält tack, Rodgers.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Philip Rolf sön 17 mar - 14:11

Skrtel är självskriven, han var ungefär lika bra som jag hade varit, kanske sämre, inget skämt.

Kelly är riktigt fet, och det vet alla, så låt honom bli frisk och sen satsa på mittback. Annars har jag alltid gillat Chico, någon annan?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 18 mar - 14:16

Bill Shankly is Legend skrev:
Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Skrtel var bra på att göra sina glidtacklingar, men det var också det enda. Fact. Men i ärlighetens namn är det jävligt enögt att bara beskylla honom för 3-1 målet, Lucas joggar lite lätt bakom och Agger står som en påfågel bredvid. Men när Jay Rodriguez ser ut som Messi är det ju något som inte står rätt till. Tror ni Kelly göttar sig åt detta risiga mittbacksspel samt att han nyligen kritat på ett långtidskontrakt? Mmmmmmmmm...

Tror du Kelly gillar när Liverpool förlorar?

Japp, det är exakt vad jag tror! Mittbacksspelet har varit risigt även i matcher vi vunnit! Smile


Senast ändrad av Daniel N'Grogg (D.23) den mån 18 mar - 14:18, ändrad totalt 1 gång
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 18 mar - 14:18

Jag tror Rodgers ser honom som Carraghers långsiktiga ersättare och som en spelare som på sikt kan bli en vital del av laget, nästa säsong tror jag att han kommer hoppa mellan högerback och mittback som back up.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Apanpapan mån 18 mar - 15:42

15 dagar till nästa match. Räck upp en hand den som villl Skrtel starta mot Benteke...
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Bill Shankly is Legend mån 18 mar - 18:57

Han gör en dålig match och sågas vid fotknölarna. Han var inte bra men ärligt, förra säsongen så var han en av de absolut bästa i laget, och innan sin skada var han helt okay. Han får väl trampa igång helt enkelt.

Dessutom så var han inte den enda att skylla på vid 3-1, Lucas gör en halvdann tackling t.ex.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Cliffhanger mån 18 mar - 20:42

Jag vägrar ge upp hoppet om Skrtel. Rejält bedrövlig i lördags, visst, men det finns ju uppenbarligen en duktig spelare därinne någonstans. Jag hoppas att han hittar tillbaka till fjolårsformen snarast.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 19 mar - 11:00

Problemet ligger inte så enkelt i att man måste byta ut backlinjen, problemet ligger - vilket Rodgers också sa i en intervju för någon dag sedan - i att backlinjen och Lucas blir utelämnade.
Försvarsspelet börjar högst upp hos Suarez/Sturridge och skall fortsätta ända till Jones/Reina (och medan jag kommer ihåg det, fantastisk match av Brad i målet och grattis till hans födelsedag idag också).

Vi behöver få in balans, en stabilare spelare bredvid Lucas. En som är mer defensivt inriktad än Gerrard som mer än gärna går ut på offensiva utflykter från sin sittande/hållande mittfältsposition.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av PiTeRaQ fre 22 mar - 21:36

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Problemet ligger inte så enkelt i att man måste byta ut backlinjen, problemet ligger - vilket Rodgers också sa i en intervju för någon dag sedan - i att backlinjen och Lucas blir utelämnade.
Försvarsspelet börjar högst upp hos Suarez/Sturridge och skall fortsätta ända till Jones/Reina (och medan jag kommer ihåg det, fantastisk match av Brad i målet och grattis till hans födelsedag idag också).

Vi behöver få in balans, en stabilare spelare bredvid Lucas. En som är mer defensivt inriktad än Gerrard som mer än gärna går ut på offensiva utflykter från sin sittande/hållande mittfältsposition.

Luktar Alonso lång väg här..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 22 mar - 21:52

Ja, men knappast troligt tyvärr... Smile
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

16/03-13 	 PL 	 Southampton 	- 	 Liverpool FC - Sida 2 Empty Sv: 16/03-13 PL Southampton - Liverpool FC

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet