TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Luuk de Jong

+7
Lark
Cliffhanger
Daniel N'Grogg (D.23)
Mafisen
PiTeRaQ
Apanpapan
Philip Rolf
11 posters

Gå ner

Luuk de Jong Empty Luuk de Jong

Inlägg av Philip Rolf sön 6 maj - 16:53

Vi skulle göra en tråd till alla dom som vi verkligen TROR kanske kan komma.
Jag börjar med monstret Luuk de Jong

Full name Luuk de Jong
Date of birth 27 August 1990 (age 21)
Place of birth Aigle, Switzerland
Height 1.88 m (6 ft 2 in)
Playing position Striker

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Apanpapan sön 6 maj - 17:37

Född i Schweiz? det hade jag inte en aning om.Men som sagt var han är vad jag brukar kalla en one season wonder än så länge.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Philip Rolf sön 6 maj - 18:14

Jag har inte ens sett en halvtimme av honom.
Men vad jag sett av klipp så ser han ut att kunna göra enkla mål.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av PiTeRaQ mån 7 maj - 13:12

Vet inte varför men jag får Pavlychenko vibbar av han..

Hoppas innerligt jag har fel!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Mafisen mån 7 maj - 13:46

Kan inte uttala mig öht, då jag aldrig sett honom spela. Men om man läser folks omdömen om honom verkar han vara bra. Blev han uttagen i EM- truppen?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 7 maj - 16:26

Apanpapan: Hans äldre bror spelar i Ajax också tror jag. Kan ha blandat ihop dom nu, men ännu mer oviktigt kunnande. Hehe!

Pelle2x på twitter skrev följande för 20 timmar sedan: "Luuk de Jongs agent är skicklig på att marknadsföra sin klient. Jämför med Bas Dost, som låter målen tala. Överlägsen skytteligavinnare!"

£12,5m snackas det ju om. Ganska mycket pengar för en såpass oprövad spelare. Men jag tycker att det beror på lite hur vi vill spela? 4-3-3/4-5-1 behöver vi ju en back up och konkurrent till Carroll medan i en 4-4-2 kommer behöva en riktigt bra spelare som både kan konkurrera och i kanske till och med vara beredd att vara en startspelare.

Är De Jongs prissumma på 12,5 miljoner pund en spelare man ska lägga pengar på ifall man vill chansa? Oavsett vad man svarar på den frågan lär man ju få äta upp det kraftigt. Beroende på prestation givetvis. Men jag säger att vi bör titta på andra alternativ i första hand. Jackson Martinez snackades det ju om att vi kunde få loss på 3 miljoner och stiga med prestationen? Det tycker jag låter som en sundare affär i det läge vi är i just nu. Men som sagt, jag lär väl få äta upp dessa ord om De Jong tokdominerar i någon annan klubb och är världsstjärna om tre år.

Därmed inte sagt att jag skulle bli förbannad om vi slantar upp de pengarna för honom. Det är trots allt "billigt" relativt sett vad vi spenderat för Henderson och Downing exempelvis.

Men för mig är prio ett snabba alternativ på mittfältet med kreativförmåga att hota motståndarnas backlinje hela tiden. Typ Hoilett, Belhanda, Hazard, Muniain-typen för att bespara mig på ord.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Cliffhanger mån 7 maj - 19:08

De Jong för 12,5 miljoner eller Jackson Martinez för tre millar. Intrikat läge. Eftersom att vi inte vet hur mycket cash vi har att röra oss med i sommar så är det svårt att svara på vem som är mest värd att satsa på. Men säg så här, pumpar FSG in mycket lurum så ser jag gärna att vi satsar på Luuk De Jong då han är en enormt stor talang som är värd ett lite högre pris. Har vi en något mer begränsad transferbudget så slår jag ett slag för Martinez.

Med detta sagt så anser jag verkligen inte att forwardspositionen är den som bör vara prio ett, och det kan jag inte tänka mig att någon annan tycker heller.

EDIT:
Och ja, Mafis, han är uttagen i den preliminära truppen. Värt att notera är att omhuldade spelare som Ricky van Wolfswinkel och Bas Dost (säsongens skytteligavinnare i Eredivisie) inte kom med i den truppen. Kanske kan man se det här som en måttstock för hur bra De Jong faktiskt är...
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Philip Rolf mån 7 maj - 20:10

Ricky van Wolfswinkel har jag faktiskt sett en 7 matcher av, han är rätt bra, men inget WOW
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Cliffhanger mån 7 maj - 20:14

Philip Rolf skrev:Ricky van Wolfswinkel har jag faktiskt sett en 7 matcher av, han är rätt bra, men inget WOW

Men ett coolt namn har han Cool !
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Lark fre 11 maj - 13:10

Personligen så känns De Jong som ett bättre alternativ än Bast Dost. Visst vann han skytteligan men primärt gör han mål på straff eller att dyka upp vid bortre stolpen.

Personligen ser jag det som att vi behöver 3 st anfallare, gärna 3 helt olika typer. Suarez är en, Carroll en annan. En spelare som De Jong påminner inte om någon av dem utan snarare en blandning och skulle förmodligen kunna fungera bra med både Carroll och Suarez.

12,5 miljoner för en av Hollands största talanger, visst kan det vara dyrt men det kan även vara rena rama fyndet om det är en ny van Nistelrooy som man köper.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Niklas J fre 11 maj - 14:05

Suarez skall ju inte ens spela anfallre, ut med honom och bredda / låt han lalla runt där uppe så kan Carroll och någon annan peta in bollarna.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av wewonitfivetimes fre 11 maj - 15:54

Niklas J skrev:Suarez skall ju inte ens spela anfallre, ut med honom och bredda / låt han lalla runt där uppe så kan Carroll och någon annan peta in bollarna.
Det är svårt att ha Carroll OCH en till anfallare om Suarez ska spela ytter. Han passar nog inte alls som ytter i ett 4-4-2 spel exempelvis. Enda sättet jag kan se honom passa in på en kant är om vi spelar med en forward.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Niklas J fre 11 maj - 15:56

Bara en lek med siffror, assymetriskt så det förslår fungerar ju ypperligt.

Titta på hur tex. United spelar med Rooney, Nani och Whelbeck/Mexxarn vid tillfällen. Vill/Kan inte Suarez ta 10a rollen så är det bara dunka ut honom brett som han spelar i landslaget, där fungerar det ju "rätt" ok i alla fall i min mening, och att då lägga in en till anfallare/10a ser jag inte som ett problem, däremot så bör väl enligt mig Gerrard vara den första att spela där och Lucas/Henderson bakom honom så att säga.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av wewonitfivetimes fre 11 maj - 15:58

Niklas J skrev:Bara en lek med siffror, assymetriskt så det förslår fungerar ju ypperligt.

Titta på hur tex. United spelar med Rooney, Nani och Whelbeck/Mexxarn vid tillfällen. Vill/Kan inte Suarez ta 10a rollen så är det bara dunka ut honom brett som han spelar i landslaget, där fungerar det ju "rätt" ok i alla fall i min mening, och att då lägga in en till anfallare/10a ser jag inte som ett problem, däremot så bör väl enligt mig Gerrard vara den första att spela där och Lucas/Henderson bakom honom så att säga.
Det kan man kalla det. Men det är en rejäl skillnad att spela ytter om du spelat med en eller två central forwards.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Mafisen fre 11 maj - 16:24

Börjar gilla denna potentiella värvning. Lyssnar runt lite och läser vad som sägs om honom och det verkar som han kan vara något.

Vi behöver en prickskytt och kanske kan han bli vår Lucky Luuk.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Niklas J fre 11 maj - 16:32

wewonitfivetimes skrev:
Niklas J skrev:Bara en lek med siffror, assymetriskt så det förslår fungerar ju ypperligt.

Titta på hur tex. United spelar med Rooney, Nani och Whelbeck/Mexxarn vid tillfällen. Vill/Kan inte Suarez ta 10a rollen så är det bara dunka ut honom brett som han spelar i landslaget, där fungerar det ju "rätt" ok i alla fall i min mening, och att då lägga in en till anfallare/10a ser jag inte som ett problem, däremot så bör väl enligt mig Gerrard vara den första att spela där och Lucas/Henderson bakom honom så att säga.
Det kan man kalla det. Men det är en rejäl skillnad att spela ytter om du spelat med en eller två central forwards.

Äh, det behöver det inte vara. Låt han spela innåt i banan eller vad som helst, det finns alltid ett centralt mittfält och en back som kan försvara. En ytter behöver inte vara en kantspringare. Och med det sagt så tror jag absolut att denna Luuk kan vara ett alternativ, för det är uppenbart att Suarez inte är en optimal partner att spela med Carroll på banan som det är nu, och båda är för bra för att sitta på bänken.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 12 maj - 8:43

Jo det är väsentlig skillnad. Och spela ytter med två anfallare innebär oftast mer defensivt ansvar för yttern. I en 4-3-3 (som utgångspunkt) så har man ju oftast mer defensiva uppgifter åt de två centrala (defensiva) innermittfältarna...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av wewonitfivetimes lör 12 maj - 8:48

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Jo det är väsentlig skillnad. Och spela ytter med två anfallare innebär oftast mer defensivt ansvar för yttern. I en 4-3-3 (som utgångspunkt) så har man ju oftast mer defensiva uppgifter åt de två centrala (defensiva) innermittfältarna...
Håller med. Visst skulle man kunna göra någon specialformation i teorin där Suarez har fritt framåt hela tiden... Men då måste man nog ha två ganska tillbakadragna innermittfältare och Steven Gerrard ska absolut INTE ha den rollen. Varken han eller Suarez borde hållas tillbaka med större defensivt ansvar än nödvändigt enligt mig.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 12 maj - 9:02

Samtidigt kan vi inte förlita oss på att Gerrard kan spela i den rollen konstant. Han börjar trots allt komma upp sig i åldern och en spelare som kan spela på kanten och även funka i en offensiv central roll då Gerrard vilas/saknas borde vara av ganska hög prioritet.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av wewonitfivetimes lör 12 maj - 9:06

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Samtidigt kan vi inte förlita oss på att Gerrard kan spela i den rollen konstant. Han börjar trots allt komma upp sig i åldern och en spelare som kan spela på kanten och även funka i en offensiv central roll då Gerrard vilas/saknas borde vara av ganska hög prioritet.
Tycker redan vi har Henderson och Shelvey som kan avlasta Gerrard där. Han är enligt mig en mycket bättre spelare som offensiv mittfältare och borde spela där week-in-week-out. Tycker faktiskt han är betydligt blekare som naturlig central mittfältare.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Philip Rolf mån 16 jul - 9:15

Hej, här händer inget Sad
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av IzzyDizzy mån 16 jul - 10:02

Blir nog inget i och med Borinis intåg.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Philip Rolf mån 16 jul - 10:18

Nej, de tror inte jag heller. Hellre en soft winger.

Borini

Suarez Hendo Suso/Annan
Gerrard Lucas

Kanske, blir klyddigt. Sen vill jag spela Carroll.

De här kan bli intressant.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Bikinipop mån 16 jul - 13:38

Sägs väl vara på väg till Mönchengladbach för väldigt mycket pengar.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av wewonitfivetimes mån 16 jul - 20:04

Förmodligen också ett seriöst target under Kenny, likt Elm, Ramirez, Diamé. Men nu bortstruken.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Luuk de Jong Empty Sv: Luuk de Jong

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet