TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

+2
Cliffhanger
Bikinipop
6 posters

Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av Bikinipop tor 22 aug - 13:33

Såg bara första 25 mot Stoke då jag var upptagen med annat, men har sett MOTD och läst ikapp resten.

Det lilla jag såg mot Stoke tycker jag bådar gott inför fortsättningen. Tyckte vi hade ett bra och rörligt anfallsspel och vi skapade en del chanser. Mignolet måste emellertid bli säkrare framöver, även om det förhoppningsvis bara rörde sig om premiärnerver.

Tror det blir en klurig match. Innan säsongen startade räknade jag med tre poäng här, men vis från förra säsongens haveri och Aston Villas starka inledning tror jag vi får det tufft.

Vill se samma uppställning som senast, då vi behöver få kontinuitet och spela in en elva så här tidigt in på säsongen. Tror matchen slutar 1-1.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av Cliffhanger tor 22 aug - 13:40

Den stora nyckeln är naturligtvis att stoppa deras tunga och kvicka offensiva trio. Får inte Benteke plocka ned en massa bollar för att sedan fördela dom till Weimann och Agbonlahor så är mycket vunnet. Även om dom har presterat fin fotboll såhär i upptakten så är vi ett klart bättre lag och vi har fler matchvinnare. Men visst fan kommer det att bli tufft. Tror vi vinner med 2-1, efter att Benteke gjort ett tidigt mål.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av Philip Rolf tor 22 aug - 17:47

Toure > Crouch
Toure > Benteke är att hoppas.
Enrique som brukar stanna hemma mer kan göra det denna matchen också.
Glen kan också stanna, för vårat mittfält äter upp deras, det är inte ofta jag säger så.
Men dom har typ bara kanterna. Äh, tror BR vet sånt jag vet.
Aspas nätar iaf.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av Mattis-8 fre 23 aug - 20:08

Vad skönt det ska bli med nittio silly-fria minuter imorgon! Match, match match!

Är lite orolig över hur vårt mittfält ska svara på den sanslöst hårda pressen som Villa långa stunder gav både CFC och Gunners. Samtidigt måste jag säga att jag är barnsligt taggad på att få se m vårt fina spel hänger i från matchen mot Stoke.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av PiTeRaQ fre 23 aug - 23:27

Skulle vilja säga att det är redan här och nu vi får reda på om vi mäktar med det vi måste för att få vara med och leka i CL.. Mignolet kommer vara vår viktigaste spelare imorgon följt av Toure & Agger!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av jägarn lör 24 aug - 6:33

Jag tittar på Villa-Arsenal sam såg större delen av när de mötte Chelsea och här kommer några reflektioner:

- Guzan är förmodligen ligan mest underskattade målvakt, han var riktigt bra redan förra året och han fortsätter att övertyga.

- Aston Villa spelar ett riktigt utstuderat 4-3-3 där mittfältet ser ut som följer, Westwood (-90) tar det defensiva ansvaret i mitten, Delph (matchens lirare mot Chelsea) ligger till höger och El Ahmadi till vänster.

Inte det mest skräckinjagande mittfält på papper men de har inte ett sammarbete som fungerar och det kommer bli viktigt att Coutinho hittar den fina ytan mellan mittfält och försvar som han gjorde mot Stoke. Just detta blev jag alla fall mest imponerad och vår nummer #10, just hans rörelseschema, det var även den största besvikelsen med Stoke (just att de inte kunde stänga den viktiga ytan. Hur mycket hade det att göra med att Palacios fick kasta in handuken just innan matchen och att Wilson fick spela istället?

I offensiven så lever Villa såklart mycket på Benteke, så nära en ny Drogba man kan komma? Han är ett tekniskt monster och att inte någon toppklubb köpte honom bör ses som ett under. Där har vi också Agbonlahor som jag tycker är underskattad, att han valde att stanna i klubben istället för att gå till någon storklubb och peta sig i naveln, se lex-Sinclair och lex-Moses som exempel. Weimann är den spelaren som gör trio komplett, en spelare som inte syns speciellt mycket men som tar många smarta löpningar, ni minns säkert matchen från förra året då han lekfullt enkelt slog in bollen på nära håll.

Detta kommer bli en stentuff match som jag missar, hatar verkligen sena lördagsmatcher. Precis som Piteraq (vad är det för %&/¤&¤ nick?) så kommer säkert våran målvakt och mittbackar att få jobba hårt. Hoppas vi kan styra upp en lika bra offensiv som mot Stoke med några mer kliniska avslut.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av Mattis-8 lör 24 aug - 16:18

Jag håller med om att den här matchen kan ge oss en riktig fingervisning på vart vi står. Nervigt värre. Tack för infon Jägarn! Tre pinnar nu!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av Mattis-8 lör 24 aug - 16:52

Herrejävlar, vilket fotarbete, vilken kyla. Stuuuuuuuridge!!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av Bikinipop lör 24 aug - 18:27

Väldigt bra första halvlek, fullkomligt värdelös andra. Villa är förvisso ett ganska bra lag, men vi måste bli bättre på att stänga matcherna. Det funkar inte att sjunka så lågt och spela så okoncentrerat som spelarna emellanåt gjorde.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av Cliffhanger lör 24 aug - 20:34

Tre jävla pinnar idag. Sex jävla pinnar på två omgångar! Vi ses i dimman. King Kolo!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av Bikinipop lör 24 aug - 20:39

Lät kanske mer negativ än vad jag är. Känns jävligt bra med maximal poängutdelning så här långt.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av Cliffhanger lör 24 aug - 21:18

Ja, Bikini, jag kanske lät mer positiv än jag menade, men det är ändå förjävla härligt att vi kan konstatera att vi har full pott efter två omgångar. Då har vi mött ett Stoke (som vi historiskt sett haft svårt för) och ett Villa (som imponerat i upptakten), vilket lovar gott. Onwards, upwards!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av PiTeRaQ lör 24 aug - 23:18

Jägarn: Haha gammalt nick som följt med sen man lirade CS typ.. Inte orkat bry mig något nämnvärt så länge man viker av från mängden och inte blir ihopblandad med andra !!Smile

Matchanalys: Mignolet var VASS idag, Reina hade förmodligen släppt in minst ett av dom skotten Benteke lossa idag!.

För övrigt så tycker jag domarn var sjukt dålig.. Ena stunden fria villa spelare för knuff i ryggen för att sen i nästa moment blåsa för att vi gav igen.. Inkonsekvent är nog rätt bedömning men OK vilka salvor jag öste ur mig dom sista 30 min!!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av PiTeRaQ lör 24 aug - 23:19

Ok = Oj ( sitter med Mob orkar inte ändra)
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av Mattis-8 sön 25 aug - 1:31

Bikinipop skrev:Väldigt bra första halvlek, fullkomligt värdelös andra. Villa är förvisso ett ganska bra lag, men vi måste bli bättre på att stänga matcherna. Det funkar inte att sjunka så lågt och spela så okoncentrerat som spelarna emellanåt gjorde.
word.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av Mattis-8 sön 25 aug - 1:31

Cliffhanger skrev:Tre jävla pinnar idag. Sex jävla pinnar på två omgångar! Vi ses i dimman. King Kolo!
word word.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av Philip Rolf mån 26 aug - 12:35

Jag är också glad, enkelt att säga att Sturre, Koulle och Migge vann åt oss.

Men vi kommer ej att ha sådan tur i andra matcher, att spela som smålag gör mot storlag och bara backa ner i 40 minuter, ej accept.
Vi som är så jävla passningsskickliga borde enkelt kunna ha bollen 20 min av 40.

Men de vet redan BR. Cou var inte alls sig själv idag, men det går bra om man vinner.

Jag sa innan säsongen att 4p efter 3 omgångar var OK, efter Stoke sa jag att har vi 6p efter Villa så godkänner jag en förlust mot ManU. Nu ändrar jag mig och säger att vi springer bort Vidic och Ferdie.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av Cliffhanger mån 26 aug - 12:49

Jag håller med om att fotbollen vi bjöd på knappast kan benämnas som glad. Men jag väljer att se det som en taktisk triumf från Bucks sida. Vi gick fram, vi gjorde vårt mål och vi lät Villa diktera. Som AjeKs skrev på vanliga TBR så hade nog Buck studerat Villas spel mot Arsenal och Chelsea noga, och i dom matcherna var dom tillbakapressade och kunde fokusera på att ställa om snabbt. Och då är dom som bekant helt livsfarliga med sin skickliga offensiva trea. Nu gjorde vi ett tidigt mål, och efter det mer eller mindre gav vi över det mesta av bollinnehavet till Villa som är mycket sämre när dom tvingas vara spelförande. Sen är det naturligtvis så att det inte är riktigt godkänt att komma till så få avslut som vi gjorde (ett skott på mål, bland annat) och att vi inte lyckades låsa fast bollen. Och Agger fattade återigen en del oroväckande beslut. Men på det stora hela tycker jag vi kan vara nöjda med hur pojkarna försvarade sig.

Som sagt, jag tycker att det var fint att se vårt mer cyniska spel och det har vi Buck att tacka för. Ett tidigt försök till att spela av matcher som United gör, men dom är fortfarande bra mycket bättre på den aspekten. Dom lyckas bland annat skapa ett helt annat lugn och bollinnehav vid ledningar mot sämre motstånd.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30 Empty Sv: Aston Villa - Liverpool FC, 24/8, 18:30

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet