TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

+5
jägarn
Cliffhanger
Philip Rolf
fotpall
Apanpapan
9 posters

Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan tis 29 okt - 14:45

Diskutera den viktiga matchen här. Berätta gärna vilken slags öl ni ska dricka, hur många och om ni slår i soffan när det andra laget gör mål?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av fotpall tis 29 okt - 15:13

Om ni vill slippa vara nervösa sista halvtimmen kan ni köra ett drinking game (förutsatt att Glenn Strömberg kommenterar)

Drick varje gång

han nämner att Suarez är bra på små ytor.
han skriker WEÄÄÖJ
han förklarar vart på arenan han sitter. Typ "här där vi sitter såg det närmre ut"
han säger "man såg DIREKT när han träffade den där bollen att, oj, det här blir bra"
han nämner att Giroud löper smart.
han säger "NU ÄR DOM SOM TOKIGA HÄR INNE. DET ÄR IBLAND LITE TYST HÄR MEN OJ!!!! VAD DOM VAKNADE TILL NU"
Garanterad medvetslöshet efter 60 minuter.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan tis 29 okt - 16:52

lol! 
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf ons 30 okt - 18:45

Jävlar, det var bra, läste alla dina meningar med hans röst ahhaha. Skillat.
Jag har bara en att tillägga och det är hur han ska berätta hur viktig denna matchen är. Inget konstigt med det, men han gör det varje match med samma meningar.

"Men den här matchen, den här matchen, är väldigt viktig för spelarna där ute"

No shit..
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger tor 31 okt - 12:34

Fan, så jag längtar efter den här matchen. Det finns en del frågor som ska bli intressanta att få svar på:

- Kliver Cou in från start?

- Hinner Enrique bli frisk, och kommer han då att lyckas peta Aly?

- Fortsätter vi rulla med trebacken?

- Kommer Hendo någonsin sluta springa?

Det kommer bli en oerhört svår och jobbig match, det här (no shit!). Kvaliteten hos många av Arsenals offensiva spelare är oroväckande. Däremot finns det klara brister i deras defensiv, som vi måste kunna utnyttja. Man ska väl kanske inte säga för mycket, men med SaS (och eventuellt Cou) på planen så har vi för första gången på ganska länge faktiskt målgaranti i laget.

Plus till fotpall också! Grym igenkänningsfaktor på alla punkterna. Tror dock inte jag kommer testa på det där dryckesspelet då risken är stor att man däckar innan halvtid.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger tor 31 okt - 12:37

Kom nu på en punkt som faktiskt missades här ovanför, och det är Glenns hyllande av Gerrards högerfot. Får vi i en frispark i ytterposition så lovar jag dyrt och heligt att han kommer säga något i stil med "han har sån kvalité på dom här frisparkarna, bäst i hela Premier League".
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger tor 31 okt - 14:13

Pearce på Echo skrev precis att Enrique missar matchen, vilket gör att vi naturligtvis kan avskriva en av frågorna ovan. Aly it is! Inte alls mig emot, tycker som sagt att han skötte sig bra både mot Newcastle och WBA.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av fotpall tor 31 okt - 16:59

Cliffhanger skrev:Kom nu på en punkt som faktiskt missades här ovanför, och det är Glenns hyllande av Gerrards högerfot. Får vi i en frispark i ytterposition så lovar jag dyrt och heligt att han kommer säga något i stil med "han har sån kvalité på dom här frisparkarna, bäst i hela Premier League".
Haha sant! Hur kunde jag missa den? Hörde honom dra den ett ANTAL gånger angående Pirlo när jag tittade på Juve-Madrid med. "Det är ALLTID farligt"

Det mest malande av allt har väl ingenting med tråden att göra men, hyllandet av Agueros balans och koordination och hur man "alltid tror att han ska ramla men han gör det inte".


Angående matchen så är det så himla jobbigt att Coutinho kanske är tillbaka. Kan inte bestämma mig för hur jag vill ha det. Lutar nog dock åt att jag vill ha exakt samma elva som förra matchen. Coutinho är antagligen inte redo för 90 minuter ändå och det är ju ett skapligt kort att slänga fram om det går lite trögt framåt 60-snåret.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av jägarn fre 1 nov - 13:45

Om tittar på motståndarna så upplever jag det som att Arsenal spelar utan yttrar, de har en grym förmåga på att hitta de farliga ytorna mellan ytterback och mittback och just bakom mittfältarna. Där måste våra tre mittbackar (?) ytterbackarna och Lucas var mer eller mindre felfria. Samtidigt så måste SAS hjälpa till i försvaret genom att störa uppspelen och ligga rätt i linje för att skärma av deras defensiva mittfältare, förmodligen Arteta.

I offensiven måste kontringarna fungerar mycket bättre än de gjort denna säsongen samtidigt som Henderson och Gerrard visar sig i offensiven och ytterbackarna blir poängspelare.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Bill Shankly is Legend fre 1 nov - 17:16

fotpall skrev:Om ni vill slippa vara nervösa sista halvtimmen kan ni köra ett drinking game (förutsatt att Glenn Strömberg kommenterar)

Drick varje gång

han nämner att Suarez är bra på små ytor.
han skriker WEÄÄÖJ
han förklarar vart på arenan han sitter. Typ "här där vi sitter såg det närmre ut"
han säger "man såg DIREKT när han träffade den där bollen att, oj, det här blir bra"
han nämner att Giroud löper smart.
han säger "NU ÄR DOM SOM TOKIGA HÄR INNE. DET ÄR IBLAND LITE TYST HÄR MEN OJ!!!! VAD DOM VAKNADE TILL NU"
Garanterad medvetslöshet efter 60 minuter.
Haha, bra! Älskar Glenn!
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av fotpall lör 2 nov - 7:57

Vi kommer ta ledningen ganska tidigt efter en helt fantastisk inledning. Kort efter det kommer Giroud kvittera på ett tråkigt jävla lågt inspel och sen flyger det iväg. Arteta (skelar han inte lite?) trycker in två straffar och Giroud gör ett till skitmål efter en helt vanlig passning från Özil som studion sen studerar in i minsta detalj och kommer fram till att den är briljant.


fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger lör 2 nov - 10:39

Tråkiga är helt rätt benämning på dom där satans målen. Känns som att dom typ gör ett sånt mål per match. Just därför blir det viktigt för våra wingbacks att vara vakna i defensiven och strypa inspelen.

Jag är inte lika skeptisk som du, fotpall. Känns som att det här kan sluta precis hursomhelst. Antingen så blir det som du säger, eller så har SAS en field day och gör två mål var. Jag är iallafall mentalt förberedd på 90 minuters ångest, men jag tror och hoppas vi kan få med oss något från den här matchen.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger lör 2 nov - 16:55

Käre Fowler, se nu till att Flanagan håller huvudet kallt idag!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av IzzyDizzy lör 2 nov - 19:53

Flanagan förvånade mig och gjorde en väldigt bra insats på sin plats. Kämpade och ville verkligen visa Rodgers att han vill presentera LFC.

Men oj vilken njutning det är att se Arsenal spela fotboll när de är som bäst. LFC var inte i närheten idag.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger lör 2 nov - 20:16

Brukar alltid kunna dra fram någonting positivt trots att vi förlorar, men idag vettefan. Slätstruket och rent bedrövlig på egentligen alla fötter (Sakho, Mignolet och Flanagan kan möjligtvis få godkänt).

Det är något med Arsenal som gör att dom passar oss oerhört illa. Vi har egentligen alltid svårt att prestera mot dom, speciellt på Emirates.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan lör 2 nov - 20:18

Ja
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan lör 2 nov - 22:23

Namn: TheRoadToMerseyside
Sänt: 2013-11-02 20:47
Som sagt, Rodgers måste skrota 3-5-2. Ha lite bollar och kör offensivare när vi har så pass bra spelare på bänken.

Jag tror vi kommer krossa Fulham. Sen tycker jag vi ska köra en elva med
Mignolet, Johnson, Agger, Sakho, Enrique, Lucas, Allen, Coutinho, Moses, Suarez, Sturridge eller nåt liknande.

Bara jag slipper se Cissokho i startelvan igen tillsammans med Flanagan. Snälla Rodgers....inse...jag ber dig...


Namn: mawkish
Sänt: 2013-11-02 21:12
Ser också gärna att vi skrotar 3-5-2. Sakho ska gå först av backarna. Vill se Allen arbetas in i laget. I januari eller sommar behövs en ny riktigt bra fysisk mittfältare.


Namn: Lark
Sänt: 2013-11-02 21:13
jepovic skrev följande:
Mittfältet måste förstärkas. Gerrard gick hela andra halvlek, Lucas och Henderson var dåliga också. Ändå saknar vi vettiga alternativ i truppen.

Backlinjen blir utlämnad hela tiden, både defensivt och när de har bollen.


Byt till en 4-4-2 diamant med Coutinho längste fram, spela Allen och Henderson som box till box och Lucas längst ner. Det är förmodligen den bästa balansen vi kan få för närvarande.


Namn: Edis M Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-11-02 21:16
Jag hoppas Rodgers skrotar 3 5 2.. Nu är Coutinho tillbaka och man kan återgå till det som var bra i våras, 4 3 3.. Ersättare till Gerrard och en ny högerback får ta mig fan vara prio i januari...


Namn: poolare78 Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-11-02 23:11
Lägg ner 352. Piss-system.
Vi måste våga satsa på allen som kan förflytta sig mer på banan än vad Lucas/Gerrard gör, blir för statiskt med dessa herrar.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan lör 2 nov - 22:23

jocolor geek flower 
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av jägarn mån 4 nov - 11:10

Fler av de andra storlagen tappade poäng i helgen, jag är inte nöjd bara mindre missnöjd.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf mån 4 nov - 13:18

Steven är så jävla svår att förstå sig på. Säger inte mer än så, men någonting gör han fel iaf.

Det är enkelt att ropa efter Allen när vi förlorar en match. Men de 6 matcherna vi vunnit har inte varit mittfältets förtjänst. (Förutom Hendo.)

Migge, backlinje och SAS har varit väldigt bra. Men mittfältet tycker jag är rätt segt och lätta att spå.

Allen är lite trixig. Hendo är bra. Lucas håller ibland och ibland inte.

Jag vill att vi kommer topp 4, så 2a efter en fjärdedel av säsongen är mycket mycket godkänt.

Men nu är många lag nära. Fulham nästa, som är urusla kan vara en bra match att testa Allen ist för Gerrard,
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan mån 4 nov - 16:11

Finns många fina spelare vars kontrakt går ut sommaren 2014.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av PiTeRaQ mån 4 nov - 20:37

Vi är ju tydligen rätt intresserade av Pastore enligt Connorwilson på Twitter..

Bra spelare men inte på en rejäl cdm/cm´s bekostnad..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mafisen tis 5 nov - 8:32

Philip Rolf skrev:Steven är så jävla svår att förstå sig på. Säger inte mer än så, men någonting gör han fel iaf.

Det är enkelt att ropa efter Allen när vi förlorar en match. Men de 6 matcherna vi vunnit har inte varit mittfältets förtjänst. (Förutom Hendo.)

Migge, backlinje och SAS har varit väldigt bra. Men mittfältet tycker jag är rätt segt och lätta att spå.

Allen är lite trixig. Hendo är bra. Lucas håller ibland och ibland inte.

Jag vill att vi kommer topp 4, så 2a efter en fjärdedel av säsongen är mycket mycket godkänt.

Men nu är många lag nära. Fulham nästa, som är urusla kan vara en bra match att testa Allen ist för Gerrard,
Gerrard har varit i utförsbacke ett bra tag nu. Det håller helt enkelt inte. Ursäkta att jag svär i kyrkan, men han ska inte spela 90 minuter varenda match. Det går ut över laget.

Hans promenerande tillbaka när han gått fram och han/vi tappar bollen får mig att vilja hoppa genom TV:n och klappa till honom. Gjorde det igen mot Arsenal. Cazorla är hans gubbe från början vid första målet. Då måste han följa löpningen, men det skiter han i.

Rodgers har ju sagt att "gå inte framåt om du inte kan ta löpningen tillbaka". Varför ser han mellan fingrarna när Gerrard gör det?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf ons 6 nov - 8:18

Det är ju visserligen Steven Gerrard vi snackar om. Youtuba random video om Gerrard så är han automatiskt förlåten haha.
Jag håller med dig, men jag vill också ha Englands lagkapten i laget, inte den Steven vi spelar med.

Första målet är Steven, Lucas och Cissokhos mål.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Lör 02/11 18:30 	Arsenal - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 02/11 18:30 Arsenal - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet