TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

+4
Bikinipop
jägarn
Philip Rolf
Apanpapan
8 posters

Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan mån 9 dec - 18:27

Ingen Gerrard samt ingen Sturridge. Suarez måste ha en magisk månad om vi ska komma till januari med en topp 4 placering. Kan vi ta hem spelare som är utlånade? Bänken blir ung och en massa backar?

Startelvan:Mignolet Flanno GJ Sakho Skrtel Lucas Allen Hendo Cou Moses Suarez

Bänken: Jones Toure Agger Alberto Sterling Ibe Sinclair?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan tis 10 dec - 6:41

Nu ryktas det om att Henderson är skadad?! Då blir det Alberto som tar plats?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf tis 10 dec - 11:27

Ja, Hendo lär inte spela mot Spurs iaf.

Hade jag varit BR hade jag satt Toure som defensiv tillsammans med Lucas.

Allen lite framför. Alberto är skicklig med boll, men vilken viktig match det är. Intressant.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av jägarn tis 10 dec - 12:18

Nu står vi tyvärr där som jag tidigare har förutspått, med ett par nyckelsspelare skadade och en rad spelare utan matchträning och med i princip inget självförtroende.

Om Rodgers kan plocka en handfull poäng fram till nyår gör han det bra men sannolikheten är relativt liten. Samtidigt har han satt sig själv i den här situationen genom att inte släppa in några nya spelare när vi leder stort.

Dags att sätta försvarsspelet nu.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Bikinipop lör 14 dec - 10:36

Tror tyvärr på torsk. Tottenham passar oss dåligt och jag har inte, trots storsegrarna, varit särskilt nöjd med spelet på sistone, utan vi har levt mycket på Suarez briljans och Gerrards förmåga att pricka lagkamrater i straffområdet på frisparkar.

Dessutom släpper vi in alldeles för mycket mål för att det skall kännas tryggt och för att vi skall kunna gneta till oss en seger. Lägg därtill att vi saknar två av våra nyckelpjäser i offensiven och jag tror att vi får det väldigt tufft i morgon.

Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av PiTeRaQ lör 14 dec - 21:47

Optimisten i mig hoppas att Allen Lucas & Henderson växer med uppgiften och att dom springer & pressar sönder Tottenhams mittfält imorgon.
Täpper vi till bakåt så kommer Suarez få sin chans att hänga den framåt.

Förstår inte varför Rodgers inte använder Johnson som en högermitt nu när vi är skadade i offensiven där han faktiskt hade kunnat göra nytta.
Vi kommer förlora matchen om vi backar hem och spelar på kontringar.
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger sön 15 dec - 17:53

Wow, bara wow. Vilken jävla insats. Hendersons (och övriga mittfältare centralt) gjorde en helt makalös match. Jag är nästintill mållös.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan sön 15 dec - 18:31

Sterling hade fart,teknik och mod att mörda Naughton och flera andra spursspelare.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av fotpall sön 15 dec - 18:55

Innermittfältet gör en helt sanslös match. Henderson och Allen stänger igen mittfältet så jävla sjukt. Lucas roll är att fånga upp bollarna som rinner igenom, men det rinner inte igenom några bollar...

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av fotpall sön 15 dec - 18:56

Tänk när Sturridge kommer tillbaka också... Tror att Coutinho kommer börja klättra ordentligt i assistligan då.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av PiTeRaQ sön 15 dec - 19:04

Så gött att optimisten fick rätt. Lagandan vann idag !
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av jägarn sön 15 dec - 19:53

Vilken makalös match, jag satte in en hundring per Liverpool (500 kr väl spenderade pengar).

Har tidigare skrivit att i behöver en mittback som stiger fram, frågan är om Sakho inte är den spelaren?

Mittfältet dominerade stort och där ska också domaren ha en eloge som inte blåser billiga frisparkar till Tottenham då Liverpool-spelarna vinner bollen just.

Sterling är en annan spelare som måste nämnas, vilken match han gör. Passning till 0-2 är ren klass och inte den enda snygga crossbollen som han slår.

Som den analytiker man är och försiktiga pessimisten så måste jag ta upp två saker:

- Johnsons agerande i defensiven är verkligen inte bra, han måste upp i kvalité om han vill fortsätta vara Liverpools högerback nästa säsong.

- Agerandet från spelare vid deras första hörna i första halvlek är allt annat än bra, Tottenham-spelarna får gå upp helt ostört från 1-2 meter från mål. Det måste skärpas till.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av PiTeRaQ mån 16 dec - 0:35

Och Moses fick precis lagom med speltid 5-10 min!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf mån 16 dec - 7:37

Piteraqs inlägg innan matchen, mkt bra. Mitt inlägg innan matchen, pinsamt.

Jägarn efter matchen, mycket mycket likt mitt tänk med pappa igårkväll. Vill dock lägga till Coutinho, skadad nyligen, men inte hittat en pass rätt i princip på 2-3 matcher.

Sterling, har inte velat ha honom i laget denna säsong pga dratt på sig frisparkar osv, men igår var han makalös.

Största hyllningen går givetvis till MOTM Henderson och Joe Allen.
Kändes underbart tryggt 30->

Så många bollar på mittfält har vi nog aldrig brutit.

YNWA
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av jägarn mån 16 dec - 8:01

Philip Rolf//

I am your father..... alien 
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger mån 16 dec - 15:11

Får ett leende på läpparna bara jag tänker på Hendos insats. Fy satan vilken match han gjorde, verkligen helt sjukt. Inte nog med att han sprang och pressade (något mer utdelning i presspelet igår än vanligt dock) som han alltid gör, men han slog ju även krossbollar som en annan Stevie G. Makalöst.

Man får inte heller glömma bort att nämna Allens och Lucas arbete igår. Balansen centralt var helt och hållet perfekt, liksom arbetsfördelningen. Håller den här formen i sig så kommer Steve få slita ont för att ta sig in i laget igen.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf mån 16 dec - 16:03

Lucas? Under all kritik igår enligt mig, men jag verkar tycka tvärt emot alla alltid.
Missade allt han gjorde. Lät sin gubbe komma förbi 4-5 ggr. Nästan inga tacklingar, inga blocktacklingar. Blev glad över att man tog ut honom, kändes som ett bra statement från BR. Men då jag alltid har fel var det säkert för att vila honom.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger mån 16 dec - 19:49

Philip Rolf skrev:Lucas? Under all kritik igår enligt mig, men jag verkar tycka tvärt emot alla alltid. [...] Missade allt han gjorde.

Say what?! Vi var ju urstarka centralt, där Spurs sitter på fantastiskt fin kvalitet (Sandro, Holtby, Dembélé och Paulinho). Tycker definitivt Lucas presterade på en hög nivå igår, även om Hendo och Allens insatser så klart sticker ut mer.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mafisen tis 17 dec - 9:49

Philip, du måste ha varit full när du såg matchen.

Både Coutinho och Lucas var bra. Det jag kan säga är att det ser ut som om Coutinho försöker lite FÖR mycket ibland. Låter det inte komma naturligt, men han var bra, inte tu tal om annat.

Lucas tyckte jag såg otroligt mycket bekvämare ut i sin mittfältsroll. Anledningen? Omgiven av spelare som tar sitt ansvar i spelet utan boll, vilket gjorde att han slapp försöka vara överallt.

Håller med jägarn om Johnson. Funkar inte så bra försvarsmässigt. Blev bränd ett antal gånger. Kan lösningen vara en bänkning? Inte aktuellt just nu, men när Enrique kommer tillbaka, kan vi flytta över Flanagan till högersidan. Vilken kille det är förresten. Gjort det så bra sen han kom in i laget.

Sakho. Guldgosse. Snabb, stark, bra på huvudet, otroligt passningsskicklig. Ska vara självskriven som innerback.

Henderson, min Henderson. Försvarat grabben sen dag 1 och vad rätt man börjar få. Vilka kliv han tar. Matchens bästa spelare för mig.

Hela laget, och Rodgers med stab, förtjänar en stor eloge för denna match. Perfekt taktik och uppställning.
Vilket självförtroende det måste ge. Hoppas bara vi inte blir så styva i korken att vi ställer ut skorna mot Cardiff.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av fotpall tis 17 dec - 15:14

Tycker det är tydligt att Lucas trivs väldigt mycket bättre när han får spela ensam defensiv mittfältare i ett 4-1-4-1 eller vad man ska kalla det, som vi spelade mot Spurs. Då håller han sig centralt och städar upp det som dom fyra framför inte klarar av. Det verkar ju också vara den formen på triangeln som Rodgers vill ha om man lyssnar lite på vad han säger. Det är jag glad för.

Lägg btw märke till att dom tre första målen kommer till från en framstormande Henderson som får bollen i djupet.

Allen gör fan en minst lika bra match som Henderson också. Längesen jag såg någon vinna så mycket boll. Han och Sterling stängde igen vår högra planhalva totalt verkligen. Där gör också Lucas ett bra jobb i det tysta då han blockerar möjligheten att spela mellan Sterling och Allen, samtidigt som någon ofta tog bort alternativet att spela hemåt.

Och Sterling ja.. Hans minut 10-25 typ är helt makalösa.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Sön 15/12 17:00 	Tottenham - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 15/12 17:00 Tottenham - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet