TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

+4
fotpall
Daniel N'Grogg (D.23)
Cliffhanger
Apanpapan
8 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan tis 15 apr - 14:46

Ska man vara så jävla självsäker inför varje match?

Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger tis 15 apr - 16:06

Gud nej, jag är övertygad om att vi kommer gå på åtminstone en mina innan säsongen är över. Och mycket talar för att det blir mot Norwich. Jag menar, dom spelar rent bedrövlig fotboll, verkar ha kaos överallt, har en hel drös spelare som underpresterar. Och dessutom har vi en Suarez som hävt in mål mot dom tidigare. Det är verkligen som upplagt för att vi torskar, just med tanke på att allt talar för att vi ska vinna komfortabelt.

Tror och hoppas att både Lucas och Allen kommer in i laget istället för Hendo och Studge. Trots att vi förlorar lite offensiv briljans i och med Studge inte kommer till spel (väl?) så har vi ändå en vass trio framåt i form av Cou, Sterling och Suarez. Vi SKA kunna avfärda dom om vi kommer upp i något som kan liknas vid vår normala kvalitet.

Min elva (förutsatt att Studge inte är tillgänglig):
Mignolet
Johnson, Skrtel, Sakho, Flanno
Stevie
Allen, Lucas
Sterling, Suarez, Cou.

Stor rörlighet på fronttrean, såklart. Dom får röra sig precis som dom behagar.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 15 apr - 21:44

Har en känsla av att Rodgers slänger in Aspas från start. Det är bara en känsla jag har.

Tror på:

Migs
Johns - Skrts - Saks - Flanns
SG
Allen - Coutinho
Sterling
Aspas - Suarez
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av fotpall ons 16 apr - 6:52

Jag skulle faktiskt bli glad om Aspas fick starta. Tror inte på det dock. Tror först och främst att Lucas går före och kanske dessutom Moses.

Mignolet
Johnson - Skrtel - Agger - Flanagan
Gerrard
Lucas - Allen
Sterling Suarez Coutinho

Det är nog elvan som det är lägst odds på. Eventuellt blir det Moses istället för Lucas och Coutinho går ner ett snäpp men... nja.. Hoppas inte

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger ons 16 apr - 12:58

fotpall skrev:Jag skulle faktiskt bli glad om Aspas fick starta. Tror inte på det dock.

Jo, skulle jag också bli. Han skulle kunna bli en riktig kultspelare om han kommer in i Studge's frånvaro och häver in några kassar, för att sedan dra hem till Spanien i sommar.

Jag kommer att tänka på ett citat från "Sagan om Ringen" när det gäller Aspas. Gandalf pratar om Gollum och säger något i stil med "My heart tells me he has some part to play before this is over". Känner ungefär likadant inför Aspas. Någon form av avtryck kommer han att sätta innan den här titelstriden är över säger min intuition mig...
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan ons 16 apr - 13:58

Ja han avgör den i fel mål!
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger ons 16 apr - 14:17

Apanpapan skrev:Ja han avgör den i fel mål!
Haha, nu ska vi inte vara såna här!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 16 apr - 16:20

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 16 apr - 16:21

Man bara måste älska kreativa och härliga sånger.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 16 apr - 16:32

Btw, bokade Liverpool-Newcastle i slutet på förra året.

Helt jävla sjukt att vi är med och slåss om titeln, när vi bokade var det väl fjärdeplatsen på sin höjd som vi hade i åtanke att vi skulle få hoppas uppleva att man säkrade. Haha.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger ons 16 apr - 17:11

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Btw, bokade Liverpool-Newcastle i slutet på förra året.

Helt jävla sjukt att vi är med och slåss om titeln, när vi bokade var det väl fjärdeplatsen på sin höjd som vi hade i åtanke att vi skulle få hoppas uppleva att man säkrade. Haha.
Din jävel...
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av jägarn ons 16 apr - 19:43

Skriv under på Cliffhangers första inlägg, tror vi torskar.

Förstår verkligen ni som vill starta med Aspas, Rodgers gör mycket bra men att inte spelar i spelare som Aspas, Alberto, Moses med flera kan komma att straffa sig i slutändan.

Titta på Dema Ba som suttit på bäken och nu går in och avgör två raka matcher, start psyke.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger ons 16 apr - 19:50

jägarn skrev:Skriv under på Cliffhangers första inlägg, tror vi torskar.

Förstår verkligen ni som vill starta med Aspas, Rodgers gör mycket bra men att inte spelar i spelare som Aspas, Alberto, Moses med flera kan komma att straffa sig i slutändan.

Titta på Dema Ba som suttit på bäken och nu går in och avgör två raka matcher, start psyke.
Tänkte på det där häromdagen. Jag har förståelse för att man vill rulla på en relativt liten skara spelare om man är inne i ett rejält stim, men det finns verkligen rejäla faror med det också.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mattis-8 ons 16 apr - 20:29

Det här är kanske inte rätt plats, men ser ni vad som HÄNDER i manchester ikväll Ass Borini till 1-2 black cats!!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mattis-8 ons 16 apr - 20:32

Det var visst inte fabio (utbytt) men wgo gives. vad fan händer?
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mattis-8 ons 16 apr - 20:33

Nej, nej, nej!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mattis-8 ons 16 apr - 20:40

2-2! Smakar såå gott!!!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av jägarn tor 17 apr - 9:30

Cliffhanger skrev:
jägarn skrev:Skriv under på Cliffhangers första inlägg, tror vi torskar.

Förstår verkligen ni som vill starta med Aspas, Rodgers gör mycket bra men att inte spelar i spelare som Aspas, Alberto, Moses med flera kan komma att straffa sig i slutändan.

Titta på Dema Ba som suttit på bäken och nu går in och avgör två raka matcher, start psyke.
Tänkte på det där häromdagen. Jag har förståelse för att man vill rulla på en relativt liten skara spelare om man är inne i ett rejält stim, men det finns verkligen rejäla faror med det också.

Helt rätt, de gånger Aspas fått chansen (i börja på säsongen) så spelade han som någon form av offensiv mittfältare/släpande anfallare strax bakom Sturrigde, det kanske är den svåraste rollen som en ny spelare från en annan ligan kan ha i PL, där tempot är ett helt annat än i exempelvis spanska ligan.

Som jag har förstått det kan Aspas även spela på en kant och därifrån komma in från kanten och ta giftiga avslut, om Aspas ska få chansen så hoppas jag att Rodgers funderar i de banorna, sedan måste han såklart bedöma om vem av Moses och Aspas som är mest lämpad för en sådan roll.

Förövrigt är det rätt skönt att vara föräldraledig, komma hem (lillkillen sover), slå på TV och se att våra match visas på Visat fotboll. Couthinio gör ett väldigt fint mål, men det som få (om någon) har uppmärksammat är att det är han som snor bollen från Zabaleta (ligans bästa högerback) och driver fram bollen till Sterling.

Den lilla brasilianaren var otroligt bra igenom och hans arbete utan bollen har utvecklats enormt de senaste sex månaderna.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf tor 17 apr - 11:44

Cliffhanger skrev:

Min elva (förutsatt att Studge inte är tillgänglig):
Mignolet
Johnson, Skrtel, Sakho, Flanno
Stevie
Allen, Lucas
Sterling, Suarez, Cou.

Blir det inte denna blir jag extremt förvånad.

Tror på en bra första halvlek med mer träning på att stänga andra vilket borde vara lättare med Allen, Lucas och Gerrard inställda på detta.

Suarez målar väl om något i denna.

11 mål SJÄLV mot dessa på 4 matcher tror jag.

Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 18 apr - 14:44

Skriver under på det du säger jägaren. Coutinhos arbetsmoral är verkligen sjukt underskattad och det visar väl mycket om Brendans inverkan på sina spelare mer än något annat?

Vill även tillägga en sak i resonemanget om Aspas. Kanske inte direkt tillhörande diskussionen här ovan utan ett mer nytt påstående om denne spanjor; är det bara jag som tycker att folk är oförtjänt hårda mot honom? Alla säger att han är för dålig etc etc baserat på typ två-tre matcher i början av hösten när Liverpool inte alls var lika bra som just nu? Dessutom kan man ju härleda jägarens resonemang om den positionen han spelade i hit också. Den är som nämnts tidigare kanske den svåraste för en spelare som kommer utifrån och är ny för tempot.

Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mattis-8 fre 18 apr - 23:57

Jag måste återigen vädra min nervositet och skepsis. Nu blir det väl ändå torsk? Vi har superbra historia mot Norwich, kanonform med världens segersvit, Suarez och inte minst motivatören, ledaren, och legenden Stevie. Vad kan gå fel? Men typ allt!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av fotpall lör 19 apr - 1:42

Vi har vunnit 10 jävla matcher i rad. Det är omöjligt att vinna fler det fattar vem som helst. Suarez har gjort en miljard mål på typ 50 minuter på Norwich, det kan han inte fortsätta med. Och Sturridge är skadad. Då har vi ingen som gör målen men vi släpper ändå in. Torsk.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mafisen lör 19 apr - 20:46

Apanpapan skrev:Ska man vara så jävla självsäker inför varje match?


Vet inte hur det känns. Jag är bara bajsnödig inför varje match. Och matchen i morgon var viktig, men sedan Chelseas förlust känns det som den blivit ofantligt mycket viktigare.

Tror på kryss.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mafisen sön 20 apr - 9:42

Nån av er som haft problem med att Silverlight inte startar när ni ska kolla Viaplay i datorn? Hur löste ni det?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan sön 20 apr - 10:50

Norwich passar Liverpool så bra så jag drämmer till och säger att vi vinner med fyra bollar!
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Sön 20/4 13:00 	Norwich - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 20/4 13:00 Norwich - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet