TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tre matcher kvar, kan detta verkligen gå hela vägen?

5 posters

Gå ner

Tre matcher kvar, kan detta verkligen gå hela vägen? Empty Tre matcher kvar, kan detta verkligen gå hela vägen?

Inlägg av jägarn sön 20 apr - 18:36

Jag har av princip inte valt att titta längre än till nästa match, då vissa matcher kan sluta hur som helst, detta bevisa Sunderland i deras matcher denna vecka (tack).

Tabellen ser ut på detta sätt:

1 Liverpool 35 25 5 5 96 44 52 80
2 Chelsea 35 23 6 6 67 26 41 75
3 Manchester C 33 22 5 6 88 34 54 71

City har alltså två matcher som de måste vinna för att komma upp i 76 poäng. Vi har en hemmamatch mot Chelsea (nästa omgång), därefter möter vi formstarka men klara Crytsal Palce och därefter bespottade Newcastel i sista omgången. Enligt killar i C+ studion så om vi tar minst sju poäng (två vinster och en oavgjord) så är det klart.

Om Chelsea vinner samtliga sina matcher och vi vinner två så har vi 86 och de får ihop 84, jag kan inte tänka mig att Chelsea kommer att vara med ända in på upploppet, därför bör City vara det stora hotet. Om de vinner samtliga sina återstående matcher så får de 86, om vi skulle förlora en av de återstående tre matcher och vinna de andra två så får vi alltså 86 och det blir en målskillnadsaffär men som sagt så måste City vinna samtliga sina matcher.

Jag mår verkligen inte bra av detta och för någon veckan sedan tänkte jag endast på CL men nu är det så nära, kommer att bli några jobbiga veckor framöver och om ni träffar någon mumlade nisse som diskuterar "spelschema", "återstående matcher" och sådant, sätt honom i en taxi och ber taxichaffisen att köra honom till närmaste flygplats och sätta honom på ett flyg till Liverpool. Smile  Smile 
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Tre matcher kvar, kan detta verkligen gå hela vägen? Empty Sv: Tre matcher kvar, kan detta verkligen gå hela vägen?

Inlägg av Mafisen sön 20 apr - 20:11

Jag törs inte låta mig börja tro att vi kan klara det. Förutsätter att vi inte når fram. Mest för att skydda mig själv mot besvikelsen om vi skulle falla på målsnöret.

Verkligen nyckelmatch (igen) mot Chelsea. Tar vi den och City kan tappa några poäng mot T ex Everton borta, kanske Palace med, så sitter vi bra till.

Men man vet ju med sig att vi har chansen, det är ju därför man är tusenfalt nervös under matcherna nuförtiden. Det är precis samma som under 08/09 när varje poäng var så oerhört viktig och varje tapp var ödesdigert.

Fast tankarna om slutseger ligger där inne, för ibland bubblar de upp till ytan och man känner känslan av att se Gerrard lyfta bucklan. Sen slår jag undan det igen.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Tre matcher kvar, kan detta verkligen gå hela vägen? Empty Sv: Tre matcher kvar, kan detta verkligen gå hela vägen?

Inlägg av fotpall sön 20 apr - 20:54

Vet ärligt talat inte hur jag ska hantera allt detta. Mår mest dåligt av att höra Viasat-studion sitta prata om mästarlag, mästartakter och om hur stora favoriter vi är. Samtidigt kan jag inte längre låta bli att tänka på ligatiteln och det är väl ett faktum nu att jag skulle bli väldigt besviken om det inte blev av.

Samtidigt så hade ju tanken på att jag skulle sitta här vid påsk och bli besviken över en andraplats bara varit löjlig i somras.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Tre matcher kvar, kan detta verkligen gå hela vägen? Empty Sv: Tre matcher kvar, kan detta verkligen gå hela vägen?

Inlägg av Philip Rolf mån 21 apr - 10:21

Att vi har 11 VINSTER irad är ju helt sinnessjukt. Jag räknar med att vi åker på pumpen minst en gång.

Vet inte om någon annan sett, men finns en Vine på när Lucas drar på sig en frispark i 94, med reaktion från Gerrard 10 meter bakom, då förstår man.. Hoppas samtidigt ALDRIG att Lucas får se de, jag mådde dåligt i flera minutrar haha.

Jag kan inte tänka på något annat än att vi vinner ligan, försökt, men det går inte..

Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Tre matcher kvar, kan detta verkligen gå hela vägen? Empty Sv: Tre matcher kvar, kan detta verkligen gå hela vägen?

Inlägg av PiTeRaQ mån 21 apr - 14:32

För mig är det så obegripligt långt borta än så jag är inte ens nervös.. Eller så sitter jag och helt enkelt och väntar på ett självmål av skrtel eller en självgod Johnsons som joggar hemåt efter ha tappat boll efter ett onödigt dribblingsförsök... En Suarez som får benet avsparkat eller liknande så vardagen kan bli densamma igen där vi spelar bra stundtals med div bottennapp...
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Tre matcher kvar, kan detta verkligen gå hela vägen? Empty Sv: Tre matcher kvar, kan detta verkligen gå hela vägen?

Inlägg av PiTeRaQ mån 21 apr - 14:37

Oj vad det slarvas när man skriver med Mob... Sorry
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Tre matcher kvar, kan detta verkligen gå hela vägen? Empty Sv: Tre matcher kvar, kan detta verkligen gå hela vägen?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet