TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Brendan Rodgers taktik

+13
jägarn
Röda Stjärnan
mattyb
SusoSterling
Cliffhanger
Niklas J
Mattis-8
IzzyDizzy
_slashing_
Bill Shankly is Legend
Philip Rolf
Daniel N'Grogg (D.23)
APZ
17 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Brendan Rodgers taktik - Sida 3 Empty Sv: Brendan Rodgers taktik

Inlägg av Cliffhanger mån 11 aug - 11:53

Börjar alltmer tro att vi kommer testa 3-5-2 flertalet gånger under säsongen, beroende på motstånd och liknande. En central backlinje bestående av Skrtel-Lovren-Sakho får det att vattnas i munnen då en sådan uppställning skulle garantera (nåja) att vi inte släppte en jävel över bron. Muskler och mycket ledarskap i en sån trebackslinje. Dessutom har vi för tillfället ett väldigt djup på mittbackspositionerna, vilket även kan tala för att vi liksom vill använda oss av flera mittbackar "i stöten", för att hålla folk fräscha och nöjda. Dock får vi ju räkna med att åtminstone en kommer försvinna (Kolo, Agger eller Coates på permanent basis och Ilori troligtvis på lån), men djupet finns ändå kvar.

Utöver ovanstående har vi ju uppenbarligen ytterbackar som utan tvivel skulle klara av att spela som wingbacks. Manquillo och Moreno - om vi räknar den sistnämnde som klar - skulle nog mycket väl klara av dessa positioner. Enrique och Flanno likaså. Johnson är ju nuförtiden som han är, men jag tyckte mig ändå se vissa tendenser igår till gott spel. Kanske skulle även han klara av positionen/positionerna som nämns ovan, om han nu skulle lyckas ta sig ur den milsdjupa svackan.

Spännande tider! Det är aldrig fel att ha spelarmaterialmässigt djup samt "taktiskt anpassande" djup.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers taktik - Sida 3 Empty Sv: Brendan Rodgers taktik

Inlägg av jägarn ons 13 aug - 18:30

Cliffhanger skrev:Börjar alltmer tro att vi kommer testa 3-5-2 flertalet gånger under säsongen, beroende på motstånd och liknande. En central backlinje bestående av Skrtel-Lovren-Sakho får det att vattnas i munnen då en sådan uppställning skulle garantera (nåja) att vi inte släppte en jävel över bron. Muskler och mycket ledarskap i en sån trebackslinje.

Tänkte den tanken när Lovren värvades, när det testade förra säsongen så tyckte jag inte alls det fungerade men nu har Rodgers ett annat spelarmaterial och med de offensiva ytterbackar vi har så finns det goda möjligheter att det skulle kunna lyckas. Det jag är mest orolig är hur Gerrard, Henderson och Cou skulle lyckas mot öriga motståndarnas centrala mittfält.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers taktik - Sida 3 Empty Sv: Brendan Rodgers taktik

Inlägg av Philip Rolf tor 4 sep - 11:01

Jag tror på diamant helhjärtat nu med Balo o Sturre uppe.

Det tråkiga är att Lallana kommer tillbaka och då lär Cou eller Sterling få bänkas. Vilket känns väldigt konstigt i Sterlings fall.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers taktik - Sida 3 Empty Sv: Brendan Rodgers taktik

Inlägg av Cliffhanger tis 9 sep - 10:14

Jag är mycket trygg med diamanten, måste jag erkänna. Tycker den funkat alldeles utmärkt för det mesta när Brendan använt den. Som du säger, Roffe, så kommer folk dock att få stryka på foten emellanåt, men det hade vi väl räknat med redan innan säsongen? Vi har en såpass stor bredd nu att någon kvalitetsspelare alltid kommer sitta där, oavsett om denne heter Coutinho, Lallana, Markovic eller Sterling.

Gällande vem som bänkas när Lallana ska in i elvan så känns det relativt uppenbart att Cou är den som kommer få bida sin tid. Sterling är kanske ligans mest spännande spelare för stunden (det kan jag villigt erkänna att jag inte såg för sådär ett år sen!), medan Cou inte alls såg bra ut mot Southampton och City. Han kommer få slita för att ta sig in i elvan igen. Å andra sidan kommer alla få slita för att få speltid! Det finns ju egentligen inte något som säger att Lallana bara kommer valsa in i elvan och stanna där. Återigen, kvaliteten vi besitter är makalös.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers taktik - Sida 3 Empty Sv: Brendan Rodgers taktik

Inlägg av Philip Rolf tor 2 okt - 9:31

Nej för i helvete, ja skrev världens längsta och bästa text, orkar inte skriva om allt.

Döda inte mig, men jag anser att Steven måste testa att plockas bort ett par matcher, han klarar sig nog inte själv som DEF MITT och att plocka ner Hendo skadar offensiven, man kommer ju inte förbi motståndarens höga press?

Behövs det 4 backar och 2 def mitt när man har boll?

Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers taktik - Sida 3 Empty Sv: Brendan Rodgers taktik

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet