TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool & Framtiden

+4
IzzyDizzy
Niklas J
PiTeRaQ
A-Field
8 posters

Gå ner

Liverpool & Framtiden Empty Liverpool & Framtiden

Inlägg av A-Field fre 27 jul - 18:16

Vet inte hur det är med er men jag har med stigande oro och småångest läst det som har hänt i Europa, speciellt England, den senaste månaden. Den ena av toppklubben efter den andra plockar in nyförvärv och förstärker sina lag för att kunna ha en chans på PL titeln och CL platserna. Arsenal har sugit åt sig Giroud och Podolski. Chelsea har Marin, Hazard och Oscar. Man U har Kagawa och har enligt AF fler på ingång. Tottenham har Verthongen och Sigurdssson. City har redan ett så bra lag så där behövs sannolikt inga nyförvärv. Liverpool har Borini och kanske Allen.

Enligt mitt tycke har alla de andra topplagen förstärkt avsevärt bättre än vad vi har. Chelseas förstärkningar är helt bisarra, de har lyckats att knyta till sig två av de mest lovande spelarna i världen (förvisso till riktiga överpriser). Man U är som de är styrkemässigt och likaså City . Giroud och Podolski är även de högoktaniga förstärkningar medans Verthongen och Sigurdsson inte är av samma klass men ändå är riktigt bra förstärkningar. Liverpool å andra sidan plockar in en spelare som jag inte vet ett skvatt om och försöker dessutom plocka in ännu en engelsman till truppen. Hur skall LFC kunna konkurrera med de övriga om klubben inte kan knyta till sig riktiga toppspelare? "Jamen det kommer senare" säger många då. Men hur skall det gå till när de andra klubbarna knyter till sig spelare som vi behöver redan nu?!

Jag vet att det är lätt att vara defaitist men jag vill för "#¤%!"#¤% att LFC skall vinna hela klabbet!
Jag behöver en moralisk boost, ge mig en! Mad

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool & Framtiden Empty Sv: Liverpool & Framtiden

Inlägg av PiTeRaQ fre 27 jul - 18:26

Tyckte vi spelade rätt bra mot samtliga av dom lagen den gångna säsongen.. Och då hade vi skador och ett väldigt dåligt spel många ggr.. Tänk den dagen då Oljenissarna tröttnar på att leka FM vart tror du dom klubbarna står då? Framtiden är vår med en sund ekonomi och lönestruktur!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 41

Inlägg av Niklas J fre 27 jul - 18:38

Vet fan inte var jag ska börja.

Du vet inte vilka Borini och Allen är, men har superkoll på Oscar, Verthoungen, Sigurdsson? Har du sett Brasilianska ligan? Eller läser du aftonbladet?

Vad anser du är rimmligt? Att en klubb som kommer åtta köper världsstjärnor för massiva miljoner när vi har idiotiska löner och kontrakt på spelare vi inte vill ha? Utveckla. Du luktar.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Ålder : 38

http://www.theanfieldwrap.com

Inlägg av IzzyDizzy fre 27 jul - 18:54

Chelsea verkar värva endast för att retas, för inte en chans att alla deras superspelare kommer att nöja sig med speltiden de förmodligen kommer att få. Lägg därtill att de vill köpa in en spelare som Moses, Hulk är också på radarn.

Var ska alla dessa offensiva pjäser ta plats? Mata, Marin, Torres, Sturridge, Oscar, (Hulk), (Moses), Hazard. Känns dessutom som att jag glömt bort någonm hjälp mig gärna. Alla dessa spelare slåss om 3-4 platser, men har köpts in för miljardbelopp. Vill du/ni verkligen se Liverpool vandra den väg? Vi får ju huvudvärk av att ha både Borini och Carroll och kan knappt placera ut dem utan att Big Andy måste säljas.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Inlägg av PiTeRaQ fre 27 jul - 18:55

Niklas det sista kan du väl ta bort?
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Inlägg av A-Field fre 27 jul - 18:56

PiTeRaQ//

Ett antal sunda poänger där jag håller med dig fullt ut.

Snacket om att "oljeshejkerna och de galna ryssarna leker FM och kommer att dra sig ur någon gång" köper jag dock inte längre. Jag tror inte att Abrahamovic kommer att lämna Chelsea i brådrasket och inte heller Citys ägare eller för den delen PSG:s ägare. Fotbollen i dag är stora pengar och det lär inte förändras den närmaste tiden.

Niklas J//

Jag luktar utmärkt om du undrar. Pinsam kommentar för övrigt.

Aftonhoran har jag aldrig läst och kommer aldrig att läsa. Jag har hyfsad koll på Brasilianska ligan och vet mycket väl vem Oscar är. Hazard har jag sett ett antal gånger i franska ligan så han känns rätt väldokumenterad. Allen, Verthongen och Sigurdsson har jag koll på men inte Borini då jag inte sett Romas matcher förra säsongen. Jag pratar inte om vad som är rimligt jag frågar efter argument för om hur Liverpool skall kunna möta det som väntar oss och som nu sker. Jag vet nämligen själv inte.

Att du inte heller har några svar eller vet var du skall börja är ju uppenbart på inlägg. Trevligare ton nästa gång tack.

A-Field

Inlägg av A-Field fre 27 jul - 19:01

IzzyDizzy skrev:Chelsea verkar värva endast för att retas, för inte en chans att alla deras superspelare kommer att nöja sig med speltiden de förmodligen kommer att få. Lägg därtill att de vill köpa in en spelare som Moses, Hulk är också på radarn.

Var ska alla dessa offensiva pjäser ta plats? Mata, Marin, Torres, Sturridge, Oscar, (Hulk), (Moses), Hazard. Känns dessutom som att jag glömt bort någonm hjälp mig gärna. Alla dessa spelare slåss om 3-4 platser, men har köpts in för miljardbelopp. Vill du/ni verkligen se Liverpool vandra den väg? Vi får ju huvudvärk av att ha både Borini och Carroll och kan knappt placera ut dem utan att Big Andy måste säljas.

Sant. Det känns verkligen som om Chelsea kör med "nu värvar vi som fan för annars värvar någon annan dem och vi måste ju bara ha dem". Lite grann som Real gjorde under "galacticos" eran då de kopplades samman och dessutom värvade kreti och pleti utan att ens verka ha en plan för hur alla stjärnorna skulle få speltid.

Absolut inte att jag vill att LFC skall gå den vägen.

A-Field

Inlägg av PiTeRaQ fre 27 jul - 19:07

A-Field skrev:PiTeRaQ//

Ett antal sunda poänger där jag håller med dig fullt ut.

Snacket om att "oljeshejkerna och de galna ryssarna leker FM och kommer att dra sig ur någon gång" köper jag dock inte längre. Jag tror inte att Abrahamovic kommer att lämna Chelsea i brådrasket och inte heller Citys ägare eller för den delen PSG:s ägare. Fotbollen i dag är stora pengar och det lär inte förändras den närmaste tiden.

Där både hoppas jag och tror att du har fel.. Tex Chelsea har spenderat MASSOR av pengar som inte en chans i hvete kommer gå tillbaka till ryssens ficka. En grej att värva en dyr spelare men att sätta alla nya spelares löner galet högt ger i sin tur ännu mindre tillbaka till klubben oavsett hur mkt tröjor och sponsorer dom har.. Näe detta Chelsea, City, PSG gör är ren och skär k*kmätartävling..
Dom köper titlar och när dom tröttnar är det hej då till alla superstars.

Man ska inte underskatta Lagspel klubbkänsla och hunger =)
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 27 jul - 22:31

Niklas J, ärligt talat? Nu skall jag knåpa ihop ett KONSTRUKTIVT inlägg här.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Ålder : 34

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 27 jul - 22:58

Vi hade en ganska intressant diskussion häromdagen, jag och en polare. Man skulle kunna kategorisera in fyra olika speltyper. Och just för skojs skull kallar vi dem för 1) Den brittiska långbollen 2) Den brasilianska samban 3) Det spanska mönstret 4) Den icke-strategiska (U-landsbollen).

För att gå in djupare på vad jag menar så börjar vi med den första typen: Den brittiska långbollen. En spelartyp som föredrar långa bollar, hårda kamper, nickdueller och raka linjer.

Eftersom vi alla här inne följer fotboll, såväl som afrikansk huvudlöshet till brittisk råhet, behövs väl ingen närmre presentation. Men den brasilianska samban är den fotboll där individuell skicklighet premieras mest, Neymar är den mest lysande talangen som senast kommit fram från denna spelartyp. Älskar att ha bollen, göra de läckra finterna och lysa! Dessa två kategorier blands lite i det spanska mönstret, som knappast lär gått någon obemärkt förbi. För er som såg OS-matchen mellan Storbrittanien och Senegal, eller Sveriges damer emot Sydafrika, behöver jag väl knappast beskriva afrikanernas typ? Desorienterade, galna, men med mycket boll och spring i sig!

Vart vill jag komma med det här? Egentligen vill jag bara påvisa att detta är en enda stor myt. Det kan tyckas paradoxalt med tanke på att vi pratade om detta så sent som igår, men om man tänker efter noggrant - vad är det som formar oss som människor? Kultur, upplevelser och förväntningar. Från det att du föds förväntas du vara precis som din nationalitet säger att du ska vara och självklart finns det "utbölingar" bland fotbollsspelare precis som i det verkliga livet.

Vi kan ta exempel, Lucas Leiva är ingen "brassespelare" i den bemärkelsen, därför spelar han också i landslaget (eller aspirerar på en plats i alla fall), därför får irrationella spelare som Young, Adam Johnson plats i England. Alla "olika typer" behövs i ett lag - men att kategorisera in en brassekille till sin typ blir således felaktigt.

Vad det beträffar Liverpools framtid tror jag inte att vikten blir att hitta de sexiga namnen, "storstjärnorna" som alla efterfrågar, nej, jag är rätt övertygad om att vår chans att nå toppen blir att finna den typen vi behöver. Oavsett om killen heter Bradley, Gale, Naninho, Ti Ka Ta Ki, Pungrksitakigh, blir vår största utmaning att identifiera vilka luckor vi behöver täppa till och förbättra i vårt system! Nyckeln i denna kombination var att finna en ledning vi tror på - vilket Henry nu också gått ut och bekräftat att man gjort i valet på BR. Rodgers kommer få tid att applicera sina idéer. Med tålamod och långsiktighet har vi tagit oss över tröskeln för att sikta mot framtiden!

Nu måste vi bara våga tro på det här. Det tillsammans med Henrys tålamod med BR blir vår utmaning - tillsammans, supporter och ordförande. Ledorden blir således: Tålamod, vilja och smartness!

Min absoluta slutsats är att jag inte alls är orolig då jag tycker vi ska vara glada för att vi har en coach som vågar tro på sina idéer och spelare som vill vara mottagliga gentemot hans idéer. Därmed avslutar jag som PiTeRaQ: Man skall inte underskatta lagspel - för det är just lagspel, tillsammans med hängivenhet och passningsskicklighet, som tagit Spanien till två EM-guld och ett VM-guld inom fyra år!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Ålder : 34

Inlägg av Niklas J lör 28 jul - 5:52

Nngrogg - Skriv det där på en x10 mini pro! Råkade sitta sönder telefonen och jag är sjukskriven och grinig så försöker läsa mig till vad som händer på 2tum 1.6 android.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Ålder : 38

http://www.theanfieldwrap.com

Inlägg av Mafisen lör 28 jul - 6:36

Niklas J skrev:Vet fan inte var jag ska börja.

Du vet inte vilka Borini och Allen är, men har superkoll på Oscar, Verthoungen, Sigurdsson? Har du sett Brasilianska ligan? Eller läser du aftonbladet?

Vad anser du är rimmligt? Att en klubb som kommer åtta köper världsstjärnor för massiva miljoner när vi har idiotiska löner och kontrakt på spelare vi inte vill ha? Utveckla. Du luktar.

Hela inlägget luktar lite TBR och det är INTE kosher!

Enda heads- upen.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Inlägg av A-Field lör 28 jul - 8:04

N'Grogg//

Tack för det inlägget. Precis vad jag ville höra.
Det jag hoppas mest på kommande säsong är att laget och klubben visar vart skåpet skall stå. Så j***a mycket skit klubben och spelarna fick förra säsongen. Så mycket skit och gliringar klubben/spelarna får nu inför kommande säsong, av andra lags fans och media, att jag inget hellre vill att vi skall visa belackarna att klubben fortfarande hör hemma i toppen.

Med det kommer resultaten som på ett bräde Wink

A-Field

Inlägg av Philip Rolf lör 28 jul - 8:26

Niklas J skrev:Du luktar.

Woho, första gången någon gör ett misstag. Slarvigt, barnsligt och väldigt onödigt efter att du argumenterat lite iaf.

Jag ska försöka svara på detta också.

Hur mycket Hazard eller Neymar än tillämpar världsfotboll så LOVAR jag att dom inte ens har 70% kämparglöd och vilja av det Spearing har, t ex.

Ett bättre exempel är Steven Gerrard. Om alla (Vilket vi alla gjorde) såg förra säsongens matcher mot Arsenal, ManU, City så kan vi väl med all säkerhet säga att vi var bättre än dom alla över de 6 matcherna.

Så jag tror mycket på att spela sitt spel i de lättare matcherna, sätta chanserna, få igång Suarez, Borini och ett par till.
Sen i de svårare matcherna göra precis som förra året, ta över matchen, spelmässigt, tacklingsmässigt och förhoppningsvis målmässigt.

Däremot hade jag gärna sett att vi med all enkelhet värvat t ex Gylfi, Luuk De Jong, ja, dom spelarna vi vill.

Peyce out.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Ålder : 36

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Inlägg av Apanpapan ons 15 maj - 15:37

Top 3 most improved teams on points from 2011/12 Chelsea +8, Everton +7 & Liverpool +6.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005

Inlägg av Philip Rolf tor 16 maj - 14:28

Känns ju bra Smile Tack för den info.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441