TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Luis Suarez

+16
Synthpoparen
Bikinipop
Busen B
TedMoberg
PiTeRaQ
IzzyDizzy
Daniel N'Grogg (D.23)
Apanpapan
Flightcrank
Bill Shankly is Legend
fotpall
Cliffhanger
ZuperDP
Mafisen
Philip Rolf
jägarn
20 posters

Sida 3 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Mafisen ons 26 jun - 11:46

Bra där Busen!
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Philip Rolf ons 26 jun - 12:50

Vadå, hur länge är fönstret öppet? 1juli till?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Mafisen ons 26 jun - 16:08

Sista augusti.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Busen B tor 27 jun - 7:44

Känns som vi kommer gå en ganska lugn silly season till mötes i och med att det mesta verkar bli klart innan fönstret ens öppnat.
Frågan är bara hur BR/klubben ställer sig i Suarez-frågan; har de satt en deadline för ev bud eller accepterar klubben att Real kommer 23.59 den 31/8?
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av jägarn tor 27 jun - 9:37

Skriver av mig gällande Suarez, för mig finns det tre incidenter som är viktiga att analysera:

1. Rasimsincidentet - Kan rekommendera samtliga att läsa rapporterna kring Suarez/Evra och Terry/Ferdinad om ni har möjlighet, de finns tillgängliga för allmänheten och det enklaste sättet att hitta dem är att googla efter dem. Har själv arbetat med att tolka diverse lagtexter, då jag arbetade med arbetsrätt.

De texterna som publicerades av FA är bland de mest vinklat som jag läst, om ni har möjlighet att läsa hela (då de är rätt mastiga) så läs åtminstone sammanfattningar och där även strafföljden sätts. I Suarez fall så poängteras det hur många gånger som han skulle ha sagt ordet ”negro” samt hur trovärdigt vittne som Evra är (oklart varför han är det).

I Terrys dokument så diskuteras det istället om att han är lagkapten i Chelsea, att han varit lagkapten i England, att det är en person som man bör se upp till och att det hela rörde sig om ett missförstånd. De blandar även in den unga spelaren Ryan Betrand som uttalat sig Terry som en idol och som verkligen inte skulle kunna vara rasist.

Innan domen kom mot Suarez så var det ett flertal spelare i Liverpool såväl som i landslagaet som berättade att han absolut inte är rasist men av detta nämns ingenting i de dokumenten som skrevs av de noga uttalada experterna från FA. I Terrys fall så förklaras hans agerande med att det var ett olyckligt missförstånd och att det hela helt enkelt misstolkades.


2. Avsaknadent av straffar – Tillslut blev det tragisk komedi eller som en mycketdålig buskis gällande att Liverpool aldrig fick en straff med sig i alla de situationer som Luis var inblandade i. Visst han filmar, ramlar enkelt som tyvärr 99% av fotbollsspelarna gör. Det blev dock någon form av generell överenskommelse bland landets domare att de inte blåser när Suarez blev fälld, om detta var en tyst överenskommelse eller beslut tagits på något möte låter jag vara osagt.

Kommer framförallt ihåg en situation från förgående säsong mot Norwich när Suarez är påväg att skapa sig ett friläge, blir kapad innanför straffområdet, samtliga spelare stannar upp och väntar på domaren ska blåsa men signalen kommer inte och till och moståndarna ser konfunderade och förvirrade ut.

Det är oerhört svagt av den engelska dommarkåren att bestämma sig för det inte är den enskilda situationen som är viktigt när kommer till om det är straff eller inte utan istället vilken spelare det är som fälls eller vilka lag som spelar, när detta nu uppenbarligen är ett faktum så lever vi i en farlig värd och jag förstår Suarez misströstan av att veta att innan avspark så redan då har han domaren emot sig. Tror inte att han skulle uppleva detta i exempelvis Spanien.


3. Bitincidenten – Till en början så är det helt oförsvarligt av Suarez, sådant hör inte hemma på en fotbollsplan. Därefter är regler som styr detta mycket vaga och om domaren sett incidenten så är det inte säkert att straffet blivit lika bryskt. Defoe bet Mascherano för några år sedan (finns bland annat på youtube) och fick alltså endast gult kort för incidenten, FA såg åt ett annat håll, blundande och menade att de inte har ett ansvar och får inte rätta till någon incident när domarna redan gett ett straff, men vad är ni då till för.

Lagtexterna måste såklart ses över så att duktiga yrkesmänniskor kan gå in och rätta till straff i efterhand, de måste vara någon form av straffningsskala så att bedömningen inte blir godtycklig och missvisande.

Dessa tre fall har på något sätt symboliserat Suarez tid i den engelska ligan, han kanske är den största syndaren men visst måste väl ändå till och med FA förstå att deras regelverk är förlegat och de slumpmässiga straffen döms ut i parti och minut.
Med denna text i åtanke så har alla fall jag en viss förståelse över att Suarez vill lämna England och söka lyckan i ett annat land och kanske är det egentligen det bästa för Liverpool sett ur ett långsiktigt perspektiv?
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Busen B tor 27 jun - 10:00

Jägarn
Bra skrivet.

Suarez må tycka, med rätta, att han är förföljd av FA, domarkåren och motståndarfans.
Ändå lyckas han inte sköta detta professionellt. Att gång efter gång lufta sitt missnöje sätter honom i en väldigt svår situation; Liverpool och dess fans stöttning förminskas av honom varje gång han öppnar munnen. Jag har stått bakom honom under alla ovannämnda incidenter och försökt protestera på alla sätt mot dessa rena justitiemord. Jag har inte försvarat Suarez ageranden, men sättet han dömts på och kommer fortsätta göra det tills sanningen kommer fram till gemene man.
För det förväntar jag mig inte att han ska känna någon som helst tacksamhet, däremot känna en viss ödmjukhet mot han arbetsgivare. Han måste inse att samma journalistkår som förföljt honom under 2 års tid är samma kår som gör allt för att förvränga hans ord i intervjuer. Enda sättet att klämma åt dessa journalister är att täppa igen foderluckan och låta klubben och hans agent sköta affärerna och sedan om han är missnöjd skriva en biografi om ett par, tre år.

Hur svårt kan det vara?
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Mafisen tor 27 jun - 10:02

"en visst måste väl ändå till och med FA förstå att deras regelverk är förlegat och de slumpmässiga straffen döms ut i parti och minut."

Totalt enig med det. Tyvärr är det en diskussion som hamnar i skymundan av de konkreta händelserna. Hela FA behöver en översyn och en renovering. Ett av världens sämst skötta förbund, törs jag påstå.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Philip Rolf fre 28 jun - 9:55

Men om de är de (FA) som är överst, hur skall detta ske?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Mafisen fre 28 jun - 13:54

Jadu, snacka om moment 22.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Philip Rolf fre 28 jun - 15:07

Finns värre saker här i världen. Så jag lämnar det där Smile
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 30 jun - 9:33

Typ som att Suso inte är ordinarie? afro 
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Bikinipop sön 7 jul - 21:44

Sägs att vi nekat ett bud från Arsenal på £30mil.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Cliffhanger sön 7 jul - 22:03

Såg det precis. Ett jävla skambud är vad det är. Bjud tillbaka genom att lägga ett skambud på Cazorla!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Bikinipop sön 7 jul - 22:06

Hehe, det hade varit något.

Har för övrigt hållit mig undan ganska mycket av transferhetsen och det känns så jävla mycket lättare nu när Sir Alex inte är ute och vevar längre.

PS. En mycket god vän till mig håller på Newcastle, vilket sätter misären som Liverpoolsupporter i perspektiv. DS.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Cliffhanger sön 7 jul - 23:02

Det har du gjort helt rätt i. Jag tappade typ sugen totalt efter hela Heno-soppan. Och Suarez-historien är också förbannat energikrävande.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Busen B ons 10 jul - 7:15

Håller med er. I juni gick jag som på moln med ett par intressanta köp och att armeniern ryktades till oss. Nu har helt plötsligt allt vänts totalt och Henrikh är klar för Dortmund, Suarez-soppan och nu Benteke som inte verkar vilja gå till oss. Ok, just Benteke bryr jag mig inte om, men det verkar har gått från ett par bakslag till en trend. Det känns väldigt olustigt detta och jag får Flashbacks från förra sommaren.
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Synthpoparen ons 10 jul - 8:27

Kan inte hjälpa det, men jag får lite "Carroll-varningar" på Benteke.

Killen kan ortfarande lyckas som bara den, men sannolikheten är lika stor att han blir en riktig klumpfisk för Spurs. ( OM han nu går dit. )

Egentligen ingen större katastrof att Armeniern valde Bundesliga heller enligt mig.

Visst det hade varit en bra spelare, men på vårt mittfält torde Gerrard vara tvärgjuten och skall man spela Gerrard centralt behövs två väldigt löpstarka spelare bredvid honom för att skapa balans och något säger mig att Lucas - Henderson kommer klara det väldigt bra kommande säsong.

Nej det som snarast oroar mig är två saker nämligen Suarez vara eller inte vara i laget samt vårt försvarsspel överlag och kanske främst på fasta. Vill absolut få in back-upper till Lucas och Enrique. ( Gillar inte alls dillet med att flytta över GJ ) Vet inte alls statusen på Tore, men jag undrar om han fysiskt håller som startspelare över en hel säsong så därför skulle jag vilja ha in en klassmittback till truppen. Har visserligen alltid varit svag för Martin Kelly, men att räkna med att han skall kunna kliva in som MB redan till nästa säsong känns tveksamt.

En mittback, en VB och en DM borde väl inte vara någon omöjligt att plocka hem under fönstret, inte minst då två av spelarna enbart behöver vara "truppspelare".

Slutligen kan man väl inte tolka alla Suarez-uttaladen som annat än att spelaren vill lämna Liverpool och om så är fallet skulle jag nästan förorda att han säljs av till Chelsea. Varför Chelsea? Jo de lär betala bra med pengar och dessutom kanske det går att få till en deal som förde Lukaku till oss...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av A-Field fre 12 jul - 19:28

Synthpoparen skrev:

....Slutligen kan man väl inte tolka alla Suarez-uttaladen som annat än att spelaren vill lämna Liverpool och om så är fallet skulle jag nästan förorda att han säljs av till Chelsea. Varför Chelsea? Jo de lär betala bra med pengar och dessutom kanske det går att få till en deal som förde Lukaku till oss...  

I  vanliga fall så är Chelsea en "no go" för mig efter Torres. Avskyr verkligen Chelsea, mest pga att jag anser att Abrahamovitj står mycket till svars för att ha sabbat dagens fotboll till en pengakåt cirkus där lojalitet till klubben har flugit ut genom fönstret och girigheten ha tagit plats. I dagens fotboll är det helt ok för spelare att snacka skit inför öppna dörrar och drilla sitt ego (läs Suarez och Benteke).

I detta fall kanske det ändå vore helt ok då pengar plus Lukaku vore en riktigt bra deal. Ge oss 35 mil £ + Lukaku och det känns bättre, inte ok, men bättre...

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Philip Rolf tis 16 jul - 10:27

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Typ som att Suso inte är ordinarie? :afro: 

Ja, de är topp 5 på listan, men nu när han kommer ta Almeria till sin första La Liga seger så är jag lugn.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Bill Shankly is Legend tis 23 jul - 23:24

40 miljoner. Plus Walcott. Och ett paket tuggummi.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Philip Rolf ons 24 jul - 7:51

Jag börjar på allvar bli orolig.
Vet någon om vi har en utköpsklausul på Suarez?
Arsenal verkar mena allvar. Vet dom något jag inte vet?

T ex att Suarez under semestern sagt till sin agent att han vill lämna till toppklubb?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Cliffhanger ons 24 jul - 9:59

Jag har länge suttit relativt lugnt i båten då jag trott att Buck skulle reda ut det här när Luis kom tillbaka till laget. Men nu börjar jag också känna lite oro. Om vi nu har en klausul som ligger så lågt som 40 miljoner pund så är det väldigt märkligt. Och om Luis vill gå till Arsenal av alla jävla lag så vore det också märkligt. Det är bara att vänta ut den här satans soppan.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Philip Rolf ons 24 jul - 13:09

Han har flugit jättelångt, han har knappt tränat, men idag efter assisten såg han inte alls glad ut, inte heller mot kamraterna..

När alla skulle fotas tog alla på sig träningsjackorna medans Suarez tog på sig en Victory tröja och gick därifrån.

Jag är inte den som är den, men de ser inte bra ut... Alls
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Bikinipop ons 24 jul - 14:11

Håller med. Liknar det som Torres höll på med i slutet.. Samtidigt tror jag att Suarez fortfarande kommer att prestera om klubben tvingar honom att stanna. Han känns inte som en spelare som kan vara bra om går för halv maskin el. dyl. Presterar han inte kommande säsong så tror jag inte Rodgers är rädd för att peta honom.

Edit: Dessutom står klubben betydligt bättre rustad om Suarez blir såld, än vad den gjorde under Torresaffären. Dock skall klubben in i det sista försöka undvika att sälja Suarez till en ligakonkurrent.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Philip Rolf ons 24 jul - 14:26

Ah, du är så jävla bra. Håller med på allt. Aspas/Sturridge är ju inte av samma kaliber, men dom kommer göra fler enkla mål än den gode Luis.

Real, fine, Arsenal, snälla nej!
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 3 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet