TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

+5
IzzyDizzy
Philip Rolf
Synthpoparen
Cliffhanger
jägarn
9 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av jägarn sön 30 sep - 15:26

En av de bättre spelarna denna säsongen, blir intressant att se hur Rodgers resonerar när Lucas kommer tillbaka.

Vågar han peta Gerrard i några matcher?
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Cliffhanger sön 30 sep - 16:38

Supernyförvärv, och en av våra mest givna spelare. Det bör väl bli ännu mer rotation mellan Sahin, Gerrard och Shelvey när Lucas är tillbaka. Jag tror Allen kommer starta varenda ligamatch så länge han är frisk, och Lucas känns också väldigt given i de flesta matcherna.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Synthpoparen sön 30 sep - 19:47

Vet inte om Lucas är en bättre fotbollsspelare än Gerrard och Sahin, men jag tror han behövs från start i Liverpool för att få till den rätta balansen i laget. Kan vara min inbillning, men har det inte funnit ett hav av gräs för våra motståndare att spela på bakom mellan MF och backlinje? Den yta Lucas normalt sett skär av så suveränt?

Om Allen fortsätter på den inslagna vägen känns han nästan omöjlig att peta också och det skulle betyda att den sista platsen står emellan Sahin och Gerrard. Skulle Sahin hitta tillbaka till den form han hade i Dortmund är Gerrard ett 4e val i min bok, frågan är om det går att spela honom i en fri roll som kantanfallare möjligen?

Trist för Shelvey som antagligen är hyfsat långt från startelvan i seriesammanhang i alla fall.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Philip Rolf sön 30 sep - 20:05

Många säger att Allen inte får nog med beröm, jag tror Buck och Allen dricker vin varje kväll efter match. Jag tror Allen får mest beröm i hela LFC Smile
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av jägarn sön 30 sep - 20:16

Synthpoparen skrev: Skulle Sahin hitta tillbaka till den form han hade i Dortmund är Gerrard ett 4e val i min bok, frågan är om det går att spela honom i en fri roll som kantanfallare möjligen?

Därav min fråga i det första inlägget, huvudsaken är att spelet blir för statiskt à la Mascherano och Alonso så bör Lucas och Allen kunna fungera tillsammans. Då står den återstående platsen mellan Gerrard och Sahin, den sistnämde har producerat ett flertal mål de senaste matcher och potentialen är hög hos Sahin, dock så är Gerrard fortsatt en klasslirarer och fråga är om han inte ska spela, i någon form? Jag ser inte Gerrard som en helt lyckad högerytter i ett 4-3-3 system men det är inte heller Suso så varför inte?
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av IzzyDizzy mån 1 okt - 16:45

Glöm inte bort att Sahin endast är på lån.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Synthpoparen mån 1 okt - 16:49

Med tanke på Madrids stora trupp skulle det förvåna om vi inte fick möjlighet att köpa loss Sahin, om nu spelaren vill vara kvar.

I övrigt får man inte heller glömma bort att gerrard börjar bli till åren.

Jag hade inte haft något problem med att pröva gerrard som kantanfallare om det råder toppslag på Sahin, Allen och Lucas.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Mafisen mån 1 okt - 17:42

Och tänka sig att jag var emot en värvning av Allen i början av sommaren.

Killen är 22 år, men spelar så moget, säkert och skickligt att man tror knappt det är sant. Och Rodgers påstår ju att det finns 50 % kvar som kommer fram när han flyttas fram till sin naturliga position.

Våra fyra första mittfältare kommer vara Allen, Gerrard, Sahin, Lucas. Sjuk kvalité där. Sedan Shelvey bakom som inte går av för hackor, dessutom Henderson som högklassigt sjätteval.

Låter jag lyrisk, så är det för att jag är det.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Bikinipop tis 2 okt - 6:47

The Kop får väl nästan börja fila på en ny version av den här.[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Philip Rolf tis 2 okt - 11:16

Ja, nu börjar man bli lite lugnare. Kan man bara fixa lite kvalle på back samt top är vi i hamn inom 3 år.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av IzzyDizzy mån 8 okt - 17:13

Hoppas att Lucas ligger i med rehaben och tar sig tillbaka på allvar under vintern. Han och Allen tillsammans med Gerrard/Shelvey/Sahin på det centrala mittfältet får det att vattnas i munnen på mig och nästan längtar fram till vintern och våren istället.

Sahin är på lån och jag ser hellre Shelvey före honom i rangordningen i valda matcher. Sahin är klass rakt igenom och en underbar spelare, men Shelvey är så jävla bra och en kille jag ser upp till. Minimera inte hans speltid pga en inlånad spelare.

Allen känns gjuten i startelvan, inspelad i systemet och L'Pools säkraste passningsspelare med mil. Sommarens bästa köp och det bästa köp jag sett Liverpool göra på ett tag. Kan ta tid för Lucas att spela upp sig i form och han ska inte stressas, speciellt med mittfältsuppsättningen. Ta det lugnt honom.

Henderson är duktig, men långt ifrån startelvan i dagsläget. Försäljning vore att ta i, men en utlåning till Wigan, Swansea eller liknande nästa säsong är nog perfekt. Skulle Sahin älska livet på Merseyside kan man börja fundera på en försäljning på Jordan.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Philip Rolf mån 8 okt - 21:11

Ska vara riktigt jävlig här nu. Men jag tror varken Gerrard eller Lucas kommer tillbaka till tidigare form. Jag förhåller mig sjukt skeptisk. Lucas har haft TVÅ stora skador nu. Gerrard verkar helt jävla ut mental form. Hans känsla finns kvar med mil. Så det är chill. Men mentaliteten verkar vara helt under isen.

-----Reina
GJ--AG--SKR--ENR
----Allen--Sahin--
------Shelvey---
Suso--***---Suarez

Där har ni min uppställning till 2013 Januari.

Reina Gj Agger Skrtl och Enr (kanske ny där) känns som en bra backlinje om alla spelar bra.

Allen är given
Sahin som defensiv tills vi har övertagit matchen sen flyttar han fram.
Shelvey, som är hård, vågar göra allt, offensiv, målfarlig, en ny Gerrard kanske.

Suso, blir aldrig av med bollen, och JAG ser en ny Silva i honom.
Suarez är grym, kommer göra mål osv, måste slipas osv.
Ny = Soldado, Higuain, Klaas Jan, Llorente, ja vem fan som, t o m Borini om han nu kan hitta mål.

Det enda som saknas för att vara skitsjukt är ju egentligen
Enrique tillbaka till topp, Sahin köps loss och blir bäst i världen samt att allt sitter ist för målramen.

Mvh Philip Fernandez.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Cliffhanger ons 10 okt - 11:07

Såg att Shearer kritiserat Joe för att inte spela tillräckligt vågat. Han tycker att han tar för få risker och enbart släpper bollen kort, och därmed lämnar över en del ansvar. Dumstrut på för den gode Alan. Som Buck har sagt så verkar folk inte förstå hur viktig Joe är för vår spelstil. Han står rätt, vinner boll och distribuerar den fort, precis som det är tänkt att han ska göra. När Lucas är back in action så kommer vi nog få se en mer "vågad" version av Joe, det är jag övertygad om, men för tillfället spelar han helt perfekt.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Bikinipop ons 10 okt - 14:56

Vill se Henderson få fler chanser när spelet hackar. Tänk bara på hur fint han och Allen skulle få spelet att flyta.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Philip Rolf ons 10 okt - 18:13

Mot Udinese räknade jag hur många ggr Henderson slog bollen i sidled eller bakåt, samt hur många ggr han slog den framåt.

Lappen är kvar hos min polare men tror det var

Sidled 4
Bakåt 18
Framåt 1

Jag VET att Hendo är en galen onetouchspelare framåt och bakåt och uppåt och allt va det heter, men utan självförtroende kommer det inte vara bra att ha honom på plan. Fixa ngt.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Cliffhanger ons 10 okt - 18:58

Bikinipop skrev:Vill se Henderson få fler chanser när spelet hackar. Tänk bara på hur fint han och Allen skulle få spelet att flyta.

Helt sant. På ett sätt är det väldigt synd att vi fått in Nuri (trots att han förbannat bra) då Hendo uppenbarligen är den som får lida mest. Helvete, jag gillar ju honom. men Buck verkar vara ovillig att använda honom i ligan.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Bikinipop tor 11 okt - 20:15

Håller med. Tycker synd om Jordan och jag tycker även att han förtjänar fler chanser då han, enligt mig, inte gjort någon dålig insats den här säsongen.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Philip Rolf tis 16 okt - 19:35

Bikinipop skrev:Håller med. Tycker synd om Jordan och jag tycker även att han förtjänar fler chanser då han, enligt mig, inte gjort någon dålig insats den här säsongen.

Ingen dålig insats, stabil, men inte en insats som gör att vi vinner matcher.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Bikinipop tis 16 okt - 19:37

Nej, men å andra sidan har inte någon på det centrala mittfältet gjort så att vi vunnit någon match än.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Philip Rolf tis 16 okt - 19:49

Allen är absolut en av de bättre i PL so far om du frågar mig, och många andra.

Sahin var magisk mot Norwich.

Shelvey, Spearo, Hendo, Gerrard har alla varit typ under kritik.

Tror dock Shelvey kommer tillbaka starkare än någonsin.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Bikinipop tis 16 okt - 19:59

Allen har varit mycket bra ja, men han har fortfarande inte gjort en insats som gör att vi vinner matcher. Sahin var bra mot Norwich, men segern kan i mångt och mycket tillskrivas Suarez.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Philip Rolf mån 22 okt - 16:51

Daniel Agger #5 på TBR tog inte ut Allen i sina TVÅ startelvor.
Den ena var i nuläget den andra när alla är friska.

DA#5, du är sjuk i huvudet.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Bikinipop mån 22 okt - 17:16

Skrattade faktiskt rakt ut när jag läste det.

Snackade för övrigt om Svenska fans med en klasskamrat som håller på Newcastle och när jag nämnde att jag ibland skriver lite på Liverpools forum så sade min polare: "hoppas det inte är du som är DA#5."
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Cliffhanger mån 22 okt - 18:01

Bikinipop skrev:Skrattade faktiskt rakt ut när jag läste det.

Snackade för övrigt om Svenska fans med en klasskamrat som håller på Newcastle och när jag nämnde att jag ibland skriver lite på Liverpools forum så sade min polare: "hoppas det inte är du som är DA#5."

Haha. Han är väldigt dryg, men emellanåt är han väldigt underhållande.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Bikinipop mån 22 okt - 18:09

Han har ju definitivt en del poänger. Problemet är att hans avsky mot vissa klubbar är för stor och liknar därmed lite hur Alan Kennedy var innan han blev moderator. Att han dessutom kan han inte argumentera för fem öre, utan allt blir bara en diskussion om vad man egentligen sade etc.

Är det däremot någon jag har svårt för är det Världens Vackraste Klubb. Har aldrig gillat honom och min aversion mot honom blir bara större och större.

Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet