TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vinterfönstret

+16
mattyb
Mattis-8
Flightcrank
A-Field
PiTeRaQ
IzzyDizzy
Bill Shankly is Legend
jägarn
Philip Rolf
Cliffhanger
Daniel N'Grogg (D.23)
Mafisen
Synthpoparen
Röda Stjärnan
Apanpapan
Bikinipop
20 posters

Sida 4 av 18 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18  Nästa

Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger sön 4 nov - 13:29

Nu sägs det att att vi har kommit överens om övergångssumman för Hunter. Lönen håller på att förhandlas. Man kanske bör ta det här med en nypa salt, men det ser onekligen positivt ut (om man nu är pro-Hunter). Som vanligt så är det enligt Billy, likt allt jag lägger upp på den här sidan.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop sön 4 nov - 13:54

Ser hellre Walcott än Hutelaar, men bra nyheter oavsett.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 4 nov - 14:55

Huntelaar och Walcott vore kanon för vår offensiva trea. Får vi dessutom Eriksen så dör jag. Då har vi gjort ett KANONFÖNSTER.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger sön 4 nov - 15:04

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Huntelaar och Walcott vore kanon för vår offensiva trea. Får vi dessutom Eriksen så dör jag. Då har vi gjort ett KANONFÖNSTER.
Du är inte ensam om att dö då tror jag. Det verkar ju faktiskt som att vi har en reell chans att värva honom, om FSG skjuter till lite stålar. 20 miljoner har det väl pratats om att han kostar, så allt beror ju på hur mycket styrelsen är villiga att pumpa in. Ska tilläggas att jag inte tror att han kommer, iallafall inte nu. Men ett januarifönster där vi lyckas plocka in Hunter och Walcott vore en enorm framgång.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop sön 4 nov - 15:25

Ja, inget snack om saken. Speciellt om man betänker hur mycket dessa två namn även skulle bredda truppen.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 4 nov - 18:12

Jag håller med, känns som om att Eriksen blir kvar i Ajax - till sommaren i alla fall. Vårt förhållande borde vara bra med Ajax i och med värvningen av Suarez. Lägg där till Agger så borde det finnas en fin chans, men ja.

Och ja Suarez och Huntelaar är väl ungefär vad vi behöver just nu, i mina ögon borde Shelvey gå före Sahin som OM alla dagar i veckan efter dagens insats.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen mån 5 nov - 8:40

Eriksen hade smakat mumma, men skall det in en offensiv CM till till truppen måste väl nästan två CMs försvinna eller?

Visst har vi inte tänkt att förlänga med Sahin är det ju en mycket tilltalande tanke, men även om vi inte skulle förlänga med honom blir det väldigt trångt på den positionen då både Gerrard och Shelvey enligt mig bör spela just där.

Sedan undrar jag ju lite grand om vi verkligen är attraktiva nog för att locka en spelare på den nivån. Borde ju rimligtvis vara högvilt för flertalet klubbar inte minst de tyska som spelar i CL...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Philip Rolf mån 5 nov - 11:02

Sahin blev årets spelare 2010 i tyska ligan när Dortmund vann ligan över de stora konkurrenterna. Sahin besitter nog en spelförmåga som inte många andra i världen har. Frågan är hur länga man skall vänta på att få se den.

Hmm, svårt det dära. Sen verkligen älskar jag Shelvey.

Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 5 nov - 11:17

Vi behöver bredd. Allen måste kunna vila, detsamma gäller så klart Steven och Lucas. Just nu har vi ju egentligen Lucas, Allen, Gerrard, Sahin, Shelvey som CM. En skada och vi är helt tunna.

Jag vill också ha Gerrard där uppe eftersom det inte finns någon i dagens trupp som kan förvalta den platsen tillräckligt bra. Shelvey har säkert förmågan, men för mig är han inte mer än andraval. Jag ser egentligen inga problem ifall han skulle komma. Rotation och konkurrens är bra.

Sen kan man alltid flytta ut Gerrard på en kant exempelvis...

Ps. Huntelaar är 6 dagar yngre än Van Persie för er som tycker att han är för gammal så undrar jag bara om ni hade tackat nej till Percy i somras? Smile
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Philip Rolf mån 5 nov - 14:10

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Vi behöver bredd. Allen måste kunna vila, detsamma gäller så klart Steven och Lucas. Just nu har vi ju egentligen Lucas, Allen, Gerrard, Sahin, Shelvey som CM. En skada och vi är helt tunna.

Jag vill också ha Gerrard där uppe eftersom det inte finns någon i dagens trupp som kan förvalta den platsen tillräckligt bra. Shelvey har säkert förmågan, men för mig är han inte mer än andraval. Jag ser egentligen inga problem ifall han skulle komma. Rotation och konkurrens är bra.

Sen kan man alltid flytta ut Gerrard på en kant exempelvis...

Ps. Huntelaar är 6 dagar yngre än Van Persie för er som tycker att han är för gammal så undrar jag bara om ni hade tackat nej till Percy i somras? :)
[b]

Ändå rätt gammalt :(

Jag hade velat köpa någon frän kille från Porta, Braga eller Sporting. De brukar prestera i PL.

Men först ska vi köpa ett säkert kort! :cheers:
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 5 nov - 14:14

Fast nä.. 29 bast? Det är väl typ toppen av en spelares karriär plus minus några år. 27-32 är de väl ungefär som bäst kan man väl hai beaktning. Sen beror det ju på egenskaperna också, en spelare av Walcotts kaliber kanske börjar dala redan runt 29 eftersom han har förlitat sig mycket till sin snabbhet medan en mer Drogbatyp håller till 34 drygt...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen mån 5 nov - 14:31

Jag hoppas ryktena om KJH är sanna och att han ansluter i januari.

Tyvärr börjar jag luta mot att vi behöver en ny vänsterback också. Vad har hänt med karln?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Philip Rolf mån 5 nov - 15:23

Karln blir läst, han kan bara ett par få saker.

Marcello liknande spelare är det vi behöver Smile.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger mån 5 nov - 15:33

Wow, snubblade just över siffror som säger att Suarez och Hunter gjorde 68 mål på 52 matcher ihop i Ajax. Det är jävligt bra, trots att det är en svag liga.

Det här tycker jag också är ett trevligt rykte:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Röda Stjärnan mån 5 nov - 15:35

Philip Rolf skrev:Karln blir läst, han kan bara ett par få saker.

Marcello liknande spelare är det vi behöver Smile.

Det handlar om att avsluta vårt spel. Förvalta framspelningar från Suarez och Gerrard bland annat. Jag förstår Din oro men det blir inte som när Morientes lirade under Houllier och skulle ta ner långbollar, vända upp, skapa på egen hand och avsluta. Vi skapar lägen för alla möjliga i laget men avslutnngarna är bedrövliga. Här tror jag att Huntelaar kan vara en riktigt bra värvning. Dessutom lirat bra förut med Suarez. Jag hoppas på denna värvning då det känns som ett hot som vi skulle behöva.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger mån 5 nov - 15:36

Röda Stjärnan skrev:
Philip Rolf skrev:Karln blir läst, han kan bara ett par få saker.

Marcello liknande spelare är det vi behöver Smile.

Det handlar om att avsluta vårt spel. Förvalta framspelningar från Suarez och Gerrard bland annat. Jag förstår Din oro men det blir inte som när Morientes lirade under Houllier och skulle ta ner långbollar, vända upp, skapa på egen hand och avsluta. Vi skapar lägen för alla möjliga i laget men avslutnngarna är bedrövliga. Här tror jag att Huntelaar kan vara en riktigt bra värvning. Dessutom lirat bra förut med Suarez. Jag hoppas på denna värvning då det känns som ett hot som vi skulle behöva.

Jag tror Philip syftar på Enrique i det här fallet.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Röda Stjärnan mån 5 nov - 16:30


Jag tror Philip syftar på Enrique i det här fallet.

Du har så rätt. Läste enbart första raden och var så inne i mina tankar om Huntelaar. Känner mig som Arn som var mästare på att misstolka inlägg.


Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Philip Rolf mån 5 nov - 16:41

Haha, ja, där tolka du lite fel. No worries.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av IzzyDizzy mån 5 nov - 18:20

Om Huntelaar köps in borde Suarez rimligtvis flytta över till högern, men det är enligt många inte det ultimata. Kan förstå tanken, men Suarez som spets är inte att föredra, vilket även Rodgers insett. Jag personligen tror att Suarez kan fungera till höger, men då ska han ha en defensivt stark bakom sig, lex Kelly.

En offensiv Suarez till höger, Huntelaar i mitten, Sterling till vänster är en otroligt stark offensiv. Det var dessutom till höger som Suarez spelade i Ajax.

Min favorit hade dock varit den formation Rodgers använde mot Gomel hemma. Dvs
Reina;
Kelly, Skrtel, Agger, Johnson;
Lucas, Allen;
Sterling/Walcott, Gerrard;
Huntelaar, Suarez

4-2-2-2/4-2-4 med Gerrard i en fri roll med utgångsposition till vänster, Suarez i den position Borini hade i den matchen och Huntelaar som ren spets.

Skifta mellan den formationen och 4-3-3 i svårare matcher.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop mån 5 nov - 21:00

Tror Suarez går till vänster med Borren och Sterling som alternativ på högerkanten. Föredrar nog Borini i grunduppställningen då hans löpningar förhoppningsvis river upp sår i motståndarnas backlinje.

Dessutom är Sterling en spelare som antagligen är guld att ha som försteinhoppare offensivt.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen mån 5 nov - 21:15

Personligen har jag svårt att se den uppställningen fungera balansmässigt annat än möjligen mot lag som FC Gomel.

Nu är jag inte helt säker på hur Sterling - Gerrard skulle placeras in rent taktiskt men det känns spontant som en extremt centrerad uppställning där det skulle krävas ytterbackar världsklass både offensivt och defensivt för att det skulle kunna fungera.

Personligen ser jag hellre att Rodgers kör vidare på en 4-3-3 uppställning och verkligen ser till att den sitter hos spelarna.

Med det sagt skulle jag nog förorda att köpa in en ytter som verkligen kan bidra till offensiven både med boll och utan boll, detta säger jag också då jag inte är alldeles säker på hur väl Suarez skulle fungera om han placerades på en kant. Absolut inte med boll för där tror jag inte det skulle vara minsta problem alls utan snarast i spelet utan densamma.





Senast ändrad av Synthpoparen den mån 5 nov - 21:17, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Edit detta inlägg är riktat främst till ett inlägg lite ovan som pratar om en 4-2-2-2 uppställning, tyvärr fungerade inte citatfunktionen alls....)

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bill Shankly is Legend tis 6 nov - 0:15

Det ryktades om Demba Ba. Hade inte tackat nej.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen tis 6 nov - 9:44

Hade jag fått välja fritt mellan Demba Ba och Huntelaar och båda hade kostat ungefär samma peng hade jag valt Demba Ba. Dels fysiskt stark, men också atletisk och bra med boll och en spelare som även gör stor nytta över hela banan.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger tis 6 nov - 10:13

Synthpoparen skrev:Hade jag fått välja fritt mellan Demba Ba och Huntelaar och båda hade kostat ungefär samma peng hade jag valt Demba Ba. Dels fysiskt stark, men också atletisk och bra med boll och en spelare som även gör stor nytta över hela banan.

Jag gillar också Ba skarpt. Tycker han är väldigt komplett. Verkar vara ett fysiskt praktexemplar, förutom hans knä då som sägs vara kasst. Det gör att jag känner mig lite tveksam till en värvning. Men visst, går han att få loss för dom sju millar det snackas om så kan det vara värt att chansa och hoppas att han håller. Han skulle kunna tillföra massor.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av PiTeRaQ tis 6 nov - 11:12

Ba är bra men det finns bättre. Nu kommer jag svära lite i kyrkan ev men har lekt lite med tanken av vad Chelsea skulle sälja Torres för och vad det skulle ge oss ifall han skulle komma tillbaka. Förutom kluvna fans så tror jag att både Torres och Gerrard hade fått en nytändning..
Torres var så jäkla bra pga Gerrards förståelse för honom (enligt mig)!

Skulle vi hosta upp Carroll pengarna (17m) för Torres nu i Januari som jag ärligt talat tror Chelsea skulle ta så skulle vi nog kunna få igång det mesta med den värvningen..

Tänk er: Torres som topp och Suarez och Gerrard som släpande..

Nog med Drömmarna men för mig är INGET viktigare än en topp 4 placering för att kunna locka till oss dom STORA namnen..
Legoknektar som Torres säljer man vidare sen bara !
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 4 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 18 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet