TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tottenham - Liverpool 28/11

+6
fotpall
Bikinipop
Mafisen
Synthpoparen
Daniel N'Grogg (D.23)
Apanpapan
10 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Synthpoparen ons 28 nov - 20:47

Även om vi skulle haft straff och Spurs ena mål kommer på en märklig frispark blir vi ju lätt överkörda först 20.

Känns nästan som att Buck varit lite för naiv inför den här matchen. Vi möter två väldigt snabba yttrar och en av dessa får möta Downing som YB. Downing skall nog spelas mot lag som backar hem mer t ex.

Att Gerrard tyvärr fortfarande visar sig efter sin sämsta sida gör inte saken bättre heller.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Bikinipop ons 28 nov - 20:50

Just nu ser jag ju hellre på när Mafisen dömer hockey än när Gerrard är på fotbollsplanen...
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av fotpall ons 28 nov - 21:12

Orkar inte med Enrique på yttern längre. Särskilt inte i ett 4-3-3... Visst, han är bra på att löpa och fylla på i boxen men det kan ju fan inte vara så svårt att säga till typ Assaidi att också springa in i straffområdet. Dessutom känns Sterling betydligt ofarligare på högerkanten.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Cliffhanger ons 28 nov - 21:15

Glöm det jag sa, vi fick en marginal med oss! Nu vänder vi!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Cliffhanger ons 28 nov - 21:38

Alltså, jag vill verkligen inte vara tjatgumman här... Men hur länge ska den här domarmobbningen mot oss pågå? Jag hoppas att Buck inte sparar på krutet på presskonferensen. Det är så skandalöst så det finns inga ord.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 28 nov - 21:40

fotpall: Tyvärr var ju Assaidi blek när han kom in med 15 min kvar. Och då är blek väldigt snällt. Samtidigt måste vi ju göra mål på de lägen vi har.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 28 nov - 21:41

Fy helvete vad besviken jag är. Fy helvete vad jag hatar Phil Dowd, fykuken vad trött jag är på att vi har ett lag bestående av massa alibispelare och fy fan vad trött jag är på allt just nu!

Summerar det era känslor också?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Cliffhanger ons 28 nov - 21:42

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Fy helvete vad besviken jag är. Fy helvete vad jag hatar Phil Dowd, fykuken vad trött jag är på att vi har ett lag bestående av massa alibispelare och fy fan vad trött jag är på allt just nu!

Summerar det era känslor också?

Ja, summerar det ganska väl.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Bikinipop ons 28 nov - 21:49

Varför finns det ingen vilja i laget? Var är känslan av att det är kul att spela fotboll? Vi har blivit ett gäng gnällrövar som får domaren emot oss. Låt oss hoppas att den nya sportpsykologen gör underverk tämligen omgående.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Cliffhanger ons 28 nov - 21:54

Jag återkommer kanske med någon form av matchanalys imorgon, just nu är jag bara förbannad och trött på världen. Känner inte att jag inte har något att tillföra för stunden förutom negativ energi.

PEACE!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Bikinipop ons 28 nov - 21:55

Med din dubbelnegering så menar du att du har något att tillföra?
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Apanpapan ons 28 nov - 21:57

Southampton (H)
West Ham (A)
Aston Villa (H)
Fulham (H)
Stoke (A)
QPR (A)

Så ser det ut,borde generera i 6 poäng
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 28 nov - 21:58

Jag tycker spontant (och ja nu har man lugnat sig några varv) att vi gör en bra match, visar potential i spelet, men det finns ingen udd.

1: För mig var Assaidi en besvikelse, hade förväntat mig mycket mer.

2: Jag tycker Enrique har gjort det bra som winger, men han är inte en winger som vi behöver. Vi behöver målgörare. Vänsterback ska han vara.

3: Apropå vänsterback, Downing gör det okej spelmässigt, men är inte vänsterback och inte tillräckligt bra för vänster eller högerwinger.

4: Gerrard - kanske borde vi använda honom som avbytare snarare än startman? För mig är han fantastisk när det vankas spelmässigt övertag som i slutet på första och andra halvlek. Kommer han in pigg i 55-60 kan han verkligen göra skillnad?

5: Glen Johnson är fanimej gudomlig, men kan blanda sin gudomlighet med helt sjukt enkla misstag. Men hur gjuten som helst, för mig.

6: Sterling, vilken talang! Wow! Men killen måste få avlastning och kanske få lite mer matcher på bänken? Kan inte förlita oss på en 17-åring som vårt näst vassaste anfallasvapen efter Suarez.

7: Suarez be-hö-ver en lekkamrat där framme.

8: Henderson, fan vad kul att se han på plan igen i sin normala roll. Tycker att han blir bättre successivt.

9: Mot Southampton vill jag se Allen-Sahin-Hendo alternativt Shelvey istället för Sahin eller Hendo.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Synthpoparen ons 28 nov - 22:27

Bara att bryta ihop och komma igen.

I min ilska tror jag jag lyckades räkna ut att domare blåst oss på mellan 12-15 pinnar hittills denna säsong. Vi har ännu inte fått en enda straff med oss fastän vi skulle haft 5-6 stycken och tja jag behöver väl inte nämna att vi redan fått 4-5 domslut emot oss som direkt inneburit mål.

Denna vecka visar dock något väldigt tydligt, vår trupp är ohyggligt tunn inte minst framåt, kanske är det därför som Enrique nu går som ytter. Även om Rodgers hintat att det kanske inte kommer hända så mycket i janurai känns bytet Downing ut in med en kvalitetsytter som nödvändigt.

Buck hade helt enkelt inte mycket att kasta in som kunde förändra matchbilden, även om jag saknade ett inhopp från Suso rejält.

Downings positionsspel fungerar tyvärr inte som ytterback och det är bara aningen naivt att starta med honom mot ett lag som Spurs borta. Tyvärr tycker jag inte att vare sig gerrard, Allen eller henderson kommer upp i ok standrard i denna match och mittfältet känns återigen felformerat så det sjunger om det.

Gerrard skall enligt mig inte vara så långt ner i plan och henderson kändes det som låg på tok för högt. Den sistnämnde måste dessutom gå in i dueller med mer pondus. Gör han det sätter han sin chans idag t ex. Shelvey har pondusen, men tyvärr inte så mycket mer. Assaidi gör ett inhopp och visar på detta tyvärr inte direkt mycket. På tal om att visa vilja gäller denna kritik kanske i än högre grad Gerrard.

Skall man spela Gerrard längre ner på mittfältet måste vi i alla fall spela med en CM som tar de ordentliga löpningarna in i straffområdet för detta saknades väldigt mycket idag. Henderson tog tyvärr inte dessa löpningar i sådan utsträckning som det krävs.

Mycket gnäll här, men man får inte hella glömma bort att vi trots allt skapade fler heta chanser än Spurs, var en boll på mållinjen från ett kryss samt en riktig domarinsats från 3 poäng.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 29 nov - 0:21

* Men hur kass får Henderson va? Inte ett rätt på en helgardering ikväll.

* Sätt Gerrard på bänken. Man kan inte spela honom för vad han har gjort tidigare.

* Domarmobbningen fortsätter. Hur fan kan han blåsa frospark för Dempsey men inte för Gerrard när det är EXAKT samma situation??

* Vi är det bättre laget i 80-90 % av matchen och borde få med oss minst en poäng.

* Hej jag heter Jordan Henderson, missar öppet mål och passar som en kråka.

* Assaidi har mycket mer att ge. Så surt att han får 15 minuter på typ 10 ligamatcher.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Bikinipop tor 29 nov - 0:23

Henderson var inte sämre än någon annan central mittfältare i dag.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Cliffhanger tor 29 nov - 16:18

Bikinipop skrev:Med din dubbelnegering så menar du att du har något att tillföra?

Haha, tyst med dig!

Nu när jag har tänkt över matchen så tycker jag att vi kan vara nöjda med prestationen, men absolut inte resultatet. Vi blev rånade på poäng på grund av vår egen oförmåga framför mål och på grund av en helt inkompetent domare. Sen håller jag med dom som har sagt att det är förjävligt att vi inte dök upp förrän efter deras andra mål. Det var då vi började spela boll och det var då som vi lyckades etablera ett bra anfallsspel. Sen kan det ju vara så att Spuds, omedvetet eller medvetet, slog av på takten efter att ha fått en tvåmålsledning, men det förtar inte det faktum att vi totalt dominerade efter 2-0.

Gällande individuella spelarinsatser så måste Downing hängas efter första målet. Han tittar enbart på boll genom hela sekvensen, och han har verkligen noll koll på att Lennon finns bakom honom. Usel speluppfattning vid det tillfället. Tycker han var virrig matchen igenom och det här vänsterbacksexperimentet måste få ett slut efter den här insatsen. Det är också jävligt illa att vi tappar boll vid flera tillfällen i inledningen när vi försöker bygga spel och vi blev som bekant straffade rejält för det. Minns inte vem det var som tappade bollen innan målet men jag minns att Gerrards hemjobb inte var tillräckligt. Som vanligt den här säsongen...

Om jag ska nämna några fler ord om våra kapten så såg det ut som vanligt nuförtiden för honom under dom inledande 65 minuterna, det vill säga oinspirerat och lojt. Sista 20 tycker jag dock han var väldigt bra (högst personlig åsikt) och jag anade mer "desperation" i hans spel. Den här "desperationen" vill jag se från minut ett, annars så tillför han banne mig zilch.

För övrigt är Lucas med i truppen till lördagens match, och det ska bli väldigt skönt att få in honom i laget igen. Kanske kan vi bättre ordning på mittfältet med en tydligare rollfördelning.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 29 nov - 20:49

Tyckte Gerrard ändå var okay i matchen.

Första målet är det svårt att lasta någon för, Bale gör en övermänsklig räd och ett perfekt inspel.

Andra är Dowd och Hendersons fel. Henderson lägger en arm på Dempsey som faller som en fura. Dowd är jätteglad för att blåsa emot Liverpool. Sen får min själ Henderson en perfekt touch på bollen och Reina är chanslös.

Håller med Cliff att vi spelar bra och förtjänar mycket bättre. Det blir en märklig analys för att ingen av spelarna var direkt super, och vissa riktigt såliga, men ändå spelar vi bra och skapar lägen. Kanske säger mer om hur Spurs föll ihop stora delar av matchen. De hade en en stor del individuella misstag.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av A-Field tor 29 nov - 21:52

Min analys av matchen:

Spurs var bedrövliga undantaget de första 15 min. Helt otroligt att vi tillåter dem att vinna matchen. Phil Dowd visar, ännu en gång, upp sig från sin sämsta sida...å den är fan inte vacker. `Nough said!

Tycker att backlinjen skötte sig bra förutom just på 1-0 målet då Downing bara kollar boll. Det om något visar hur oerfaren han är som VB. Agger och Skrtl vara riktigt bra. Skön köttning av Skrtl på Bale (hytte med näven och gormade gött i soffan åt den - "Kan han ha den jäveln"). Johnson var stundtals lysande men på slutet måste han ha varit sjukt trött för vilka bolltapp!? Downing sådär..

Mittfältet hade större problem. Henderson var bra men killen verkar vara så förbannat rädd för att misslyckas så att han misslyckas. Mental träning nån?
Allen spelar inte på sin naturliga position vilket märks, taffliga tacklingar med farliga frisparkslägen som resultat. Hoppas på bättring när Lucas kommer tillbaka. Dagens IG går till Gerrard. Vad har hänt med karln?! Stolpar runt på mitten och ser allmänt ointresserad ut. Måste fan tagga till lite!

Anfallet har sina problem. Suarez bränner chans på chans. Sterlig har helt plötsligt slutat att utmana sin gubbe, vilket är hans bästa sida. På slutet av matchen när han kom med fart mot sin gubbe började det att hända saker. Enrique är stark som en oxe men borde då och då välja det enklare valet i stället för att kladda så förbannat med boll. För övrigt något Johnson kan vara riktigt duktig på.

Nu till det goda:

Tycker vi än en gång spelar bra fotboll med bra rörelse och, bitvis, bra passningsspel. Problemet i mitt tycke är att vi inte är tillräckligt raka i vårt spel. Hålla boll i alla ära men ibland skall det gå fort. Dessutom vill jag att våra kantgubbar skall ta bollen och sätta full fart framåt mot mål a la Bale för då blir det alltid åka av. Sist men inte minst, ta å fläska in den j***a bollen någon gång!!

Riktigt irriterande är dock att Rodgers än en gång lovsjunger Gerrard (när han uppenbart har varit bedrövlig stora delar av matchen) och strör superlativer över laget efter matchen. Fan, kan ju tro att vi vunnit med 3-0 varje gång vi spelar........Vila på smörjet lite Rodgers och plocka fram det när det verkligen applicerar på prestationen.

Jävligt bitter förlust.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Synthpoparen fre 30 nov - 12:32

Bill Shankly is Legend skrev:Tyckte Gerrard ändå var okay i matchen.

Första målet är det svårt att lasta någon för, Bale gör en övermänsklig räd och ett perfekt inspel.

Andra är Dowd och Hendersons fel. Henderson lägger en arm på Dempsey som faller som en fura. Dowd är jätteglad för att blåsa emot Liverpool. Sen får min själ Henderson en perfekt touch på bollen och Reina är chanslös.

Håller med Cliff att vi spelar bra och förtjänar mycket bättre. Det blir en märklig analys för att ingen av spelarna var direkt super, och vissa riktigt såliga, men ändå spelar vi bra och skapar lägen. Kanske säger mer om hur Spurs föll ihop stora delar av matchen. De hade en en stor del individuella misstag.

Nja det vete tusan alltså, Downing tvärtappar markeringen på sin spelare med Spurs 1-0 mål.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Mafisen fre 30 nov - 14:59

Bikinipop skrev:Jag håller med om groggens uppställning med ett undantag. Jag ser hellre Henderson än Sahin. Även om Sahin i grunden är en bättre spelare är Henderson i betydligt bättre form och borde således således få en startplats.

Mafisen// Hockey?!?!?!?!?!?!?!? Vilken division dömer du?

Nådde Allsvenskan som högst runt 2005, men numera gäller blåbärsserierna.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Philip Rolf fre 30 nov - 19:34

Ja alltså hur mycket folk än klagar på Gerrard, vilket nu är ett faktum (att han inte tillför supermkt) så får han ändå lovord av BR. Jag hade velat bänka honom 2 - 3 matcher. Bara för att se vad som händer.

Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 - Sida 2 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet