TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Couthino eller så.

+7
Cliffhanger
Mattis-8
jägarn
Mafisen
Daniel N'Grogg (D.23)
Philip Rolf
Apanpapan
11 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Couthino eller så. - Sida 3 Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Philip Rolf ons 29 maj - 9:26

Ja, sant, Anderson var en bra liknelse Smile. Jag hoppas så klart också på att detta blir sjukt.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. - Sida 3 Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Cliffhanger lör 1 mar - 14:45

Tredje inlägget jag skriver idag där jag nämner vår lille brasse. Missförstå mig rätt: jag älskar verkligen Coutinho och hans mjuka spelstil. Problemet är bara att det verkar ha låst sig totalt för honom. Som jägarn (tror jag det var) skrev i en annan tråd för ett tag sen så verkar det som att pressen att komma med till VM har gjort att hans form har dippat. Han vill verkligen visa sig från sin bästa sida hela tiden, vilket gör att han hafsar bort passningar, slarvar med avsluten och blir allmänt osynlig under stora perioder av matcherna. Jag tror han skulle må bra av att få sitta på bänken ett litet tag för som har spelat på sistone så har vi andra killar (läs: Allen) som kan kliva in och göra ett bättre jobb i nuläget.

En intressant grej som bör lyftas fram är dock hans förmåga att prestera i våra större matcher. Han var briljant mot både Everton och Arsenal, och med det i bakhuvudet är det konstigt att han inte kommit upp i någon kvalitet mot lag som Fulham och Swansea. Kan det möjligtvis vara så att han inte tänder på alla cylindrar om det inte vankas tunga matcher? Nu spekulerar jag naturligtvis fritt, men jag tycker det är en intressant spaning.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. - Sida 3 Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Bikinipop lör 1 mar - 16:06

Mmmm, känns som en ganska logisk slutsats att han inte tänder på alla cylindrar. Tar han en bänkplats på rätt sätt så tror jag definitivt att han skulle komma tillbaka på ett bra sätt. Kan Arsenal bänka Özil i dag, så borde vi kunna bänka Coutinho.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. - Sida 3 Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av jägarn sön 30 mar - 10:10

Tycker till skillnad från många andra att det är helt rätt när han går på avslut, killen får oftast en bra träff på bollen dock blir sällan slutprodukten tillfredsställande för varken Coutinho själv eller fansen.

På kort sikt tror jag att hans skott öppnar ytor för våra anfallare, långsiktigt tror jag att han kommer att växa in rollen som avslutare och jag är tämligen övertygad att Rodgers med flera uppmanar honom att ta avslut när han har möjlighet.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. - Sida 3 Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Philip Rolf sön 30 mar - 12:18

Sist mot Sunderland får han 9/10 av mig. Helt perfekta beslut. Bra dragningar, bra passningar, ja allt.

Hoppas att han kan spela lika självsäkert idag.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. - Sida 3 Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av jägarn mån 14 apr - 16:47

jägarn skrev:Tycker till skillnad från många andra att det är helt rätt när han går på avslut, killen får oftast en bra träff på bollen dock blir sällan slutprodukten tillfredsställande för varken Coutinho själv eller fansen.

På kort sikt tror jag att hans skott öppnar ytor för våra anfallare, långsiktigt tror jag att han kommer att växa in rollen som avslutare och jag är tämligen övertygad att Rodgers med flera uppmanar honom att ta avslut när han har möjlighet.  

Älskar att ha rätt... Smile 

Vilken träff och placering, inte lätt att få det på den bollen, skjut brasilaner, skjut... Cool 
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. - Sida 3 Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Philip Rolf tor 17 apr - 9:50

Att läsa igenom denna tråd var fan kul.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. - Sida 3 Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet