TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool - WBA * Måndag 20:55

+10
jägarn
Bikinipop
IzzyDizzy
Synthpoparen
Daniel N'Grogg (D.23)
Cliffhanger
Bill Shankly is Legend
TedMoberg
Mafisen
Philip Rolf
14 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 11 feb - 22:26

Kom på en till match. Matchen på Stamford Bridge!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av mattyb mån 11 feb - 22:34

Ja, har vi avgjort en enda match under de sista 10-15 minutrarna den här säsongen? Däremot känns det som om vi förlorat en jävla massa poäng under samma tid de senaste åren.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Bill Shankly is Legend mån 11 feb - 22:52

Spelar ut dom totalt de första 80 minuterna. Ganska bisarrt att vi förlorar. Precis samma match som borta mot Stoke förra säsongen. Vi borde vunnit med 3-0 och lyckas ändå förlora.

Enrique och Agger gör sina sämsta matcher för säsongen och det har man inte riktigt råd med. Henderson var stundtals lysande. Sterling kunde stannat på bänken, Borini också tyvärr.

Bara att bryta ihop och komma igen. CL känns borta nu men vi spelar för stoltheten och för att bygga till nästa säsong.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av PiTeRaQ mån 11 feb - 23:00

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Sjukt att vi är med i topp 10? Nu får du väl ändå lugna ned dig, kolla vad det är för brödlag som spelar under topp 10. Jag vill inte egentligen racka ner på dom, men att framställa det som en bedrift att vi fortfarande är topp tio för att vi haft turbulenta år är ju en riktigt devalvering av de förväntningar man bör ha på ett lag som Liverpool, med så mycket fans och intresse kring klubben samt dess ekonomi.

Du får tycka vad du vill och visst topp 10 var väl vinklat mest för att se något ljus i tunneln efter dagens bottennapp MEN för mig är dem enda gemensamma faktorerna till dessa resultat under ett x antal tränare och med ett x antal olika sorters spelare - Saknad av Kontinuitet, Stabilitet, Spelidé som alla förstår och KAN spela. Men så går det grus i maskinen tidigt år efter år. Roy Hodgson Saknad av spelidé, spelare i dålig form som dessutom saknar en riktig tränare och pådrivare men framförallt rätt dåliga värvningar. Förra året ramträffar, Downing Henderson Carroll - Kenny får gå.
Detta året Brendan och hans tunna trupp och dessa formdippar och bottennapp mot sämre lag framförallt!

Visst skall vi inte nöja oss med en topp 10 placering MEN år efter år hör man i år ska vi upp till toppen igen i år ska vi till CL och år efter år startar med bottennapp. Cole´s första RÖDA någonsin i PL mot just Arsenal under Woy. Årets premiär där vi spelar bättre fotboll än WB men återigen så drar gamle Gera på med ett av årets mål och sen fortsätter det rinna iväg.

Skillnaden numera för mig är den att Rodgers gör rätt när han sätter press på spelare som förut kunnat spela avslappnat match efter match trots halvmesyrer på planen. Skrtel Enrique Henderson Downing är tydliga exempel på att Rodgers vågar göra detta (på gott och ont) och han behöver bara lite mer material och tid så sitter den här idén och det kommer ge resultat!

Vet inte hur många ggr jag fått det som svar när man sagt att i år då jäklar ska ni få se vad vi Röda kommer göra - Samma svar från olika håll, ni Liverpoolare har hybris och höjer era egna spelare till skyarna när dom egentligen inte är bättre! - Något ni andra varit med om?

Kanske yrar jag nu mer än vanligt men jag tror på laget, men först nästa år kommer detta "bära frukt"! - Går och lägger mig nu när jag inte ens vet om den röda tråden går att följa i detta inlägg. Either way Y N W A

PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Mafisen mån 11 feb - 23:10

Jag tänker bara säga så här:

Det är fullt möjligt att spela bra och förlora. Säger inte att vi gjorde det idag, men en del vill gärna måla upp detta som sämsta insatsen av ett lag på norra halvklotet sedan 1895 och så var det inte.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 11 feb - 23:19

Du har helt rätt, Liverpool-fans är extremt duktiga på att övervärdera sina spelare. Precis som Arsenal-fansen och det är därför jag hatar Arsenal-fansen (I Sverige) överlägset mest. De pratar om Arteta som den elegant han är, om Walcott som en frälsare - i samma veva hånar dom sönder mitt kära lag. Can't stand them.

Men faktum är ju att de presterar bättre än oss. Varför? En tydligare spel idé, konsekventa i sin manager och som du mycket riktigt påpekar bör kontinuitet vara en rimlig faktor. För tittar man från spelare till spelare är inte Arsenal ett bättre fotbollslag.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Mafisen mån 11 feb - 23:21

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Ser att Jägaren och Cliffhanger har en liten debatt om huruvida vår insats är bra eller dålig. Jag vill komma med min syn på det hela.

Jag förstår hur du tänker jägaren med att "om vi hade..." och "tänk om det hade..." och jag förstår att det är små detaljer som avgör i fotboll.

Dock handlar ju fotboll om att få in bollen och att omvärdera chanser till mål. Vi har tydligt varit riktigt dåliga på det i år även om vi kanske har bollen hur mycket som helst, men det har inte varit det mest öronmärkande. Det har istället det faktum att vi, istället för att vinna såna här jävla skitmatcher, tappar en poäng snarare än vi vinner två. Det jag menar är att vi har haft en tendens att (oavsett om vi varit bra eller dåliga) i en jämn match på tavlan tappa ett oavgjort resultat till förlust, en ledning till kryss snarare än att vi hämtat upp ett underläge till kryss (kan bara komma på Sunderland borta så här på rak arm) eller lyckats peta in ett riktigt viktigt 1-0 mål i en stängd match.

Och mycket beror ju det på att vi blottar oss mellan mittfält och försvar samtidigt som vi är vårdslösa i bollbehandlingen och tappar boll i farliga lägen eller vårt obefintliga försvarsspel på fasta situationer. Idag händer precis detta, vi har boll över 60 procent, vi har målchanser så att det står härliga till - och ändå torskar vi med 0-2 på hemmaplan mot ligans formsvagaste lag? Förklara detta en gång till, hur kan det vara en bra insats?

Tendenser hit, tendenser dit. Vi behöver resultat och inte tendenser. Det enda sköna med detta är att folk med orimlig syn på Liverpool kan sluta tjata om det där jävla Champions League och tvinga upp mina pessimistiska förhoppningar till en odräglig nivå. Nu kan man återgå till att vara en pessimistisk realist!

Fast det gjorde det ju inte. De gjorde ett mål på en fast situation där Agger än en gång brister markant i markeringsspelet. Det andra målet skulle man kunna hävda kom till på det sätt du beskriver, om man bortser från att det var i ett läge av matchen när vi hade committat mycket folk framåt. Självklart uppstår det ytor när vi lyfter fram mycket folk i ett försök att kvittera.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 11 feb - 23:47

Fast det var många lägen där vi tappar boll i de regionerna (Enrique var expert idag) där vi skapar tillsynes farliga chanser åt våra motståndare.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 11 feb - 23:49

Och bara för att klarlägga:

"Och mycket beror ju det på att vi blottar oss mellan mittfält och försvar samtidigt som vi är vårdslösa i bollbehandlingen och tappar boll i farliga lägen eller vårt obefintliga försvarsspel på fasta situationer. Idag händer precis detta"

Det rör sig alltså om två kategorier som vi är experter på och där vi måste bli säkrare och bättre på att värdera lägena.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Mafisen mån 11 feb - 23:52

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Och bara för att klarlägga:

"Och mycket beror ju det på att vi blottar oss mellan mittfält och försvar samtidigt som vi är vårdslösa i bollbehandlingen och tappar boll i farliga lägen eller vårt obefintliga försvarsspel på fasta situationer. Idag händer precis detta"

Det rör sig alltså om två kategorier som vi är experter på och där vi måste bli säkrare och bättre på att värdera lägena.

Håller med om att det är ett problemvi har i stort. Inte idag dock tycker jag. Okej, vi tappade bollen en del via dåliga passningar men de skapade ingenting på det. Men det måste jobbas bort, ett bättre lag straffar det.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 11 feb - 23:56

Jag är mest nyfiken på hur vårt lag skulle se ut om vi hade Lucas och Xabi Alonso som sittande mittfältare...

Vilket mittfält det kunde bli med Alonso, Lucas och Gerrard. Krydda det med en värvning av den högaktuell C.Eriksen och vi har en del fina prospects på mittfältet, med Hendo, Allen och Eriksen som alla är framtidsmän. Samtidigt finns Shelvey och även Coutinho som alternativ som tia.

Oh Xabi, varför skulle du lämna oss! Jävla struligheter med Rafa! Sad
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Bill Shankly is Legend tis 12 feb - 1:31

Mafisen skrev:Jag tänker bara säga så här:

Det är fullt möjligt att spela bra och förlora. Säger inte att vi gjorde det idag, men en del vill gärna måla upp detta som sämsta insatsen av ett lag på norra halvklotet sedan 1895 och så var det inte.

Exakt. Grejen är ju att vi spelar helt okay i 80 minuter och borde lett med 2-0 iallafall. Det känns som 11/12 revisited. Allt började med den där jävla badbollen i Sunderland, sen dess har det blivit så jäkla många konstiga matcher.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 12 feb - 11:33

Jag instämmer att man kan genomföra en bra match - men slutbetyget om man förlorar kan inte bli godkänd. I synnerhet i en match som igår, det är möjligt att spelare i backlinjen och Reina inkluderad tappar matcher åt oss - men oavsett så försvarar vi som ett lag och anfaller som ett!

Låter vi oss penetreras, när motståndarna inte har ett skit på hela matchen, i den åttionde minuten och där tappa en poäng, då har, i alla fall jag, väldigt svårt att ge laget ett godkänt betyg. Godkänt hade man kunnat få om man "spelat bra" och inte fått utdelning på de lägen man skapade, men ändå kunde behålla en poäng, även om man förmodligen hade varit sjukt missnöjd och ansett att "detta håller inte" även om man spelat 0-0. Det är klart att man hade blivit (speciellt när det rör sig om vilken match i raden är det nu?) då vi verkar prenumerera på "bra matcher - dålig utdelning".
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av A-Field tis 12 feb - 11:39

Så här dagen efter en riktigt tung förlust så känns det fortfarande inte ett dugg bättre. Gårdagen var dagen då vi hade chans på att haka på i toppen men precis som i matchen mot Arsenal förra säsongen så misslyckas vi å det grövsta. Förlorarmentalitet? Dålig skärpa? Fel spelupplägg? Ja, många faktorer visade sig ute på plan igår.

För första tycker jag att Rodgers skall ha kritik för att han, från ett antal positiva matcher, plötsligt byter spelsystem och flyttar ut den spelare som kanske har haft den starkaste formen i LFC den senaste tiden; Henderson. Killen har gång på gång visat att han är klart bäst som central offensiv mittfältare och att då flytta ut honom på en kant och sätta in Shelvey på hans position, som inte har rosat oss med fina prestationer denna säsong, är enligt mig en viktig del i att vi inte vann igår. Hade Shelvey presterat hade allt varit frid och fröjd men tyvärr var han, enligt mig, en av de sämre på plan igår.

För det andra var det ett antal spelare som inte höll klass på plan. Enrique, Johnson, Agger och i mitt tycke Suarez faktiskt var bitvis riktigt dåliga. Vare de sig va dåligt passningsspel, klumpfötter, dåligt positionsspel eller "en man mot många" så höll dessa 4 inte måttet.

Sedan är otroligt tydligt att laget, sedan 2-3 säsonger tillbaka, lider av spelet låser sig när det verkligen gäller. Matchen igår och matchen mot Arsenal förra säsongen är två tydliga exempel på detta. Vid vinst i dessa två matcher hade laget haft häng på toppen och självförtroendet stärkts. Tyvärr tror jag att vi nu kommer att få ett ännu mer instabilt LFC i de kommande matcherna och i slutet på säsongen då matchen igår var av "make or break" karaktär. Om detta beror på "förlorarmentalitet" eller att spelarna tydligt känner av pressen utifrån och har svårt att hantera den låter jag vara osagt. Tydligt är dock att spelarna klarar mycket bättre av en match, mot till exempel Man City, där förväntningarna utifrån och betydelsen av vinst är lägre. Denna mentala bit måste åtgärdas annars kommer laget att fortsätta stampa i mitten kommande säsonger. Jag skulle nästan vilja påstå att betydelsen av att komma tillrätta med denna mentala bit är vad som skiljer LFC från platserna 1-6 och platserna 7-15. Detta då truppen laget förfogar över har, i mitt tycke, utan tvekan material för en topp 5 placering.

Igår hade jag velat se exakt samma uppställning som mot City med Borini på Sturridge plats. Sedan hade jag velat se mer tempo och vilja att pressa framåt mot mål. Detta då det ganska snabbt syntes att WB gick för 0-0 och kanske kunna peta in en boll på en fast situation. Laget har inte material, träningstimmar eller teknik för att kunna spela "Barca" fotboll mot denna typen av uppställning av motståndarna. LFC kan inte nöta ned motståndarna som spelar 1-1-8 och göra 2-3 mål sista 15-20 min som Barca klarar av. Jag skulle vilja se lite mindre idealistisk och mer pragmatisk inställning från Rodgers mot sådant motstånd. Sedan är det såklart svårt att vinna när målvakten i motståndarlaget gör sin bästa match för säsongen, passningsspelet är bitvis under all kritik, effektiviteten är påtagligt frånvarande och backlinjen går bort sig alldeles för lätt när det väl gäller.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Cliffhanger tis 12 feb - 13:57

Mafisen skrev:Jag tänker bara säga så här:

Det är fullt möjligt att spela bra och förlora. Säger inte att vi gjorde det idag, men en del vill gärna måla upp detta som sämsta insatsen av ett lag på norra halvklotet sedan 1895 och så var det inte.
Jag är den förste att erkänna det, och det vet du nog också med tanke på hur jag ofta fick försvara fjolårets insatser med näbbar och klor. Jag måste ha sett någon annan match än er andra, för jag tycker det var oerhört svagt överlag. Det fanns liksom inget jävlar anamma överhuvudtaget. Alla sprang/gick bara runt och väntade på att någon annan skulle ta tag i det. Den som bäst symboliserade det var nog Glen (hans sämsta insats sen han kom till oss?).

Det var inte den sämsta insatsen sen 1895, men jag har svårt att ta med mig några ljuspunkter alls från den här insatsen. Jo, en förresten - Lucas är tillbaka på allvar igen.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Synthpoparen tis 12 feb - 14:23

Har sagt det tidigare matchen igår kändes som en bakfyllematch sett till vad vi presterat i de två senaste matcherna.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av mattyb tis 12 feb - 14:24

Cliffhanger skrev:
Mafisen skrev:Jag tänker bara säga så här:

Det är fullt möjligt att spela bra och förlora. Säger inte att vi gjorde det idag, men en del vill gärna måla upp detta som sämsta insatsen av ett lag på norra halvklotet sedan 1895 och så var det inte.
Jag är den förste att erkänna det, och det vet du nog också med tanke på hur jag ofta fick försvara fjolårets insatser med näbbar och klor. Jag måste ha sett någon annan match än er andra, för jag tycker det var oerhört svagt överlag. Det fanns liksom inget jävlar anamma överhuvudtaget. Alla sprang/gick bara runt och väntade på att någon annan skulle ta tag i det. Den som bäst symboliserade det var nog Glen (hans sämsta insats sen han kom till oss?).

Det var inte den sämsta insatsen sen 1895, men jag har svårt att ta med mig några ljuspunkter alls från den här insatsen. Jo, en förresten - Lucas är tillbaka på allvar igen.

Jag håller med dig till viss del. Det såg lojt och oinspirerat ut på sina håll, och dessutom fanns inte skärpan i de avgörande lägena. Det spelar liksom ingen roll att Suarez skapar ett helt gäng halvchanser när bollen sitter på femte etage eller träffar långsidan när skott avlossas. Det spelar ingen roll att Downing tar sig runt fint på kanten när ingen finns på plats då inlägget kommer, och det spelar ingen roll att vi lägger bra hörnor som helt friställer Agger två gånger, när han ena gången får till en halvnick som Foster räddar ganska enkelt, och andra gången totalt missar bollen med huvudet. Att det sedan är han som återigen kommer på efterkälken då WBA i sin tur tar tillvara på ett likadant läge, och sätter den stenhårt ribba in, är bara pricken över i:t.
Att inte ha fullt fokus i avslutningslägena är i mitt tycke lika illa som att spela dåligt ute på planen. Du kan spela drömfotboll fram till du skapar ett läge, men prickar du hörnflaggan med avslutet har du inte vunnit ett skit.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 12 feb - 15:46

Cliffhanger skrev:Jag är den förste att erkänna det, och det vet du nog också med tanke på hur jag ofta fick försvara fjolårets insatser med näbbar och klor. Jag måste ha sett någon annan match än er andra, för jag tycker det var oerhört svagt överlag. Det fanns liksom inget jävlar anamma överhuvudtaget. Alla sprang/gick bara runt och väntade på att någon annan skulle ta tag i det. Den som bäst symboliserade det var nog Glen (hans sämsta insats sen han kom till oss?).

Det var inte den sämsta insatsen sen 1895, men jag har svårt att ta med mig några ljuspunkter alls från den här insatsen. Jo, en förresten - Lucas är tillbaka på allvar igen.

Jag har också försvarat laget med näbbar och klor och har samma åsikt som dig om gårdagens match! Slött, ofokuserat och inte den hungern.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Philip Rolf tis 12 feb - 18:26

Vann vi??
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av jägarn tis 12 feb - 21:43

Det är för många inviduella misstag av de rutinerade spelarna som kostat oss poäng, jag ska inte göra någon längre analys och motivering kring detta men jag tror att mycket är psykologiskt.

- Reina darrar betänkligt i målet.
- Skrtel frispelar Tevez och ser allmänt osäker ut.
- Agger missar i markeringarna och lyckas inte göra mål på öppna lägen.
- Downing vågar inte utmana och skickar antigen strumprullare eller siktar mot stjärnorna.
- Gerrard missar en straff.

Jag har varit kritiska mot våra mitbackar tidigare och varit inne på att de är våra svaga kort, de kanske är en aning för dömande men jag saknar en Vidic/Piquè/Vermaelen i vårt försvar.

Alltså en gigant i försvaret, en spelare som alltid står rätt och städar upp för sina medspelare. En spelare som stiger fram under en fast situation och avgör, när Vidic var som bäst och ManU spelade dåligt under vissa matcher för några säsonger sedan så brukade han stiga fram och nicka in det avgörande målet. Jag saknar Hyypiä som var en naturlig ledare i sitt agerande på planen.

Agger ska ha ett stort plus för att han är insiktsfull och inte är nöjd med sitt agerande.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Han har några öppna lägen att göra 1-0, hans agerande på några av motståndare mål under fasta situationer har han var bedrövligt (1-0 igår och Arsenals nickmål). Det sämsta agerande kom när Lukaku, han bara springer förbi dansken och så enkelt ska det inte gå att komma förbi en mittback på Anfield.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet