TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

+4
Bikinipop
Cliffhanger
Bill Shankly is Legend
Apanpapan
8 posters

Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Apanpapan tor 11 apr - 16:30

Samma elva igen?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 11 apr - 18:18

Vi måste sätta dit detta gänget. De är på väg ner och jag kommer inte gråta om de åker ur.

Med tanke på de rotationer som har varit detta året på några positioner så röstar jag för att Henderson ska spela med Lucas och Stevie på "mittfältet", även om Johnson kommer att se ut som en mittfältare om Carra spelar.

Kan man också få Suarez på en fri roll lite till vänster, Studge i mitten, och Downing till höger. Coutinho kommer in när Studge tröttnar lite och byter plats med Suarez.

Lyssna efter Maggie-låtar också. Smile
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Cliffhanger tor 11 apr - 20:42

Här känns det som att vi kommer på en rejäl mina. Jag tror fan vi torskar stort. Det känns bara så.

Angående elvan så tror jag det blir samma som senast, även fast jag gärna skulle se Studge från start this time around.

Och ja, BSiL, det kommer nog att sjungas en och annan sång om Maggie. Inte mig emot, även om det kan verka förbannat rått Smile.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Bikinipop tor 11 apr - 22:08

Ladda med den här Spotifylistan:
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Bill Shankly is Legend fre 12 apr - 0:35

Haha The Day That Thatcher Dies var det första jag kom att tänka på, tillika det första jag lyssnade på när jag fick höra nyheten.

"Every move she made was charged by negativity; she destroyed the British manufacturing industry, she hated the miners, she hated the arts, she hated the Irish Freedom Fighters and allowed them to die, she hated the English poor and did nothing at all to help them, she hated Greenpeace and environmental protectionists, she was the only European political leader who opposed a ban on the Ivory Trade, she had no wit and no warmth and even her own Cabinet booted her out."

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av mattyb fre 12 apr - 6:52

Kan vi låta Thatchersnacket stanna vid detta i den här tråden nu? Det räckte med att TBR översvämmades med prat om den gamla haggan i flera dygn, och nu vill jag se lite fotbollssnack igen, oavsett vad hon ställde till med för 25 år sedan.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Mafisen lör 13 apr - 6:53

Vill man diskutera mer om det, kan man starta en Thatchertråd.

Liverpool is like a box of chocolates, you never what you´re going to get.

Borde finnas en del revanschlusta efter det halvtaskiga resultatet mot West Ham. Jag låter mig inte bygga upp förväntningar, då blir man inte så besviken.

Man SKA besegra ett profillöst Reading, bara man tar med sig en bra attityd ut på banan. Denna match är väl lite av sista tåget för Reading så de är nog taggade till tusen.

Laget hoppas jag blir som det varit på sistone, men jag är sugen på att se Sturridge från start, vilket innebär att Downing bänkas nu.

En sak ser jag fram emot särskilt mycket, nämligen Coutinho. Vilken lirare.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Philip Rolf lör 13 apr - 7:59

Jag vill också se Cou. Han håller rätt hög klass varje match. Assistlirare till tusen. Borde haft båda skotten mot West Ham bättre riktat.

Jag bettar dock på Reading, bettar alltid emot Razz
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Bikinipop lör 13 apr - 10:10

Tror på seger med 3-1. Har fått en bra känsla den senaste tiden, tror extremt mycket på våra tre offensiva huvudmän till nästa säsong. Vet inte när vi hade så pass stark trupp som vi har nu. Tror inte vi hade det under Benitez tid.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Mafisen lör 13 apr - 10:24

Får vi bara in starka namn på de defensiva positionerna mb och ett komplement till Lucas, så fanken vet alltså...topp 4?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Philip Rolf lör 13 apr - 10:31

Engelska ligan är underbar.

Jag har -

QPR
Reading
Ousasuna
Shalke

på 50kr.

50.000
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Bikinipop lör 13 apr - 10:37

Mafisen skrev:Får vi bara in starka namn på de defensiva positionerna mb och ett komplement till Lucas, så fanken vet alltså...topp 4?

Får vi in det ovanstående samt att vi inte blandar och ger så mycket, tror jag att det kan bli väldigt bra. Vi har en bredd som vi inte haft på många, många år.

Till dagens match så vill jag se en helt annan skärpa hos spelarna. Tyckte det var enormt mycket slarv i framförallt passningsspelet senast.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Philip Rolf lör 13 apr - 10:39

Ja, att ha lite längre perioder med få mål bakåt och fler mål framåt så tror jag spelarna hittar ett lugn och gör som dom ska. Nu visar dom bara vilken nivå DOM KAN ta sig till. Inte var dom är.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Bikinipop lör 13 apr - 13:02

Confirmed #LFC team v Reading: Reina, Enrique, Johnson, Carragher, Agger, Lucas, Henderson, Gerrard, Sturridge, Suarez, Coutinho.

Samma som mot West Ham, förutom Sturridge in och Downing ut. Känns som det bästa vi kan ställa på benen. Viktigt för Sturridge att börja prestera igen.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Mafisen lör 13 apr - 13:04

Bikinipop skrev:Confirmed #LFC team v Reading: Reina, Enrique, Johnson, Carragher, Agger, Lucas, Henderson, Gerrard, Sturridge, Suarez, Coutinho.

Samma som mot West Ham, förutom Sturridge in och Downing ut. Känns som det bästa vi kan ställa på benen. Viktigt för Sturridge att börja prestera igen.

Hej, jag heter Saida.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Bill Shankly is Legend lör 13 apr - 13:28

Go elva. Nu kör vi.

The Reds are coming up the hill, boys!!
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Philip Rolf lör 13 apr - 13:47

Bra, jag gillar det. Försöka döda matchen relativt snabbt Smile
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Bill Shankly is Legend lör 13 apr - 16:26

Skulle vunnit med 4-0.

Johnson var dålig och slarvig, likaså Lucas stundtals.

Deras målvakt hade käkat en hel del dunderhonung innan matchen.

Downing var bra när han kom in.

Skulle behövt Andy Carroll sista kvarten.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 13 apr - 16:41

Jag är fortfarande förbannad på laget. Det är direkt dåligt att rada upp skitmatcher efter varandra. Idag skapar vi tillräckligt för att avgöra, jag tänker på hur Suarez och Sturridge stod öga mot öga med målvakten flera gånger om och gjorde inte Bamse en superräddning så var det direkt dåliga avslut.

West Ham och Soton var direkt uselt, medans detta var klantigt. Vi ska vinna, men vi har inte mentaliteten som gör oss till ett vinnande lag. Det är för myclet looserstämpel i klubben för tillfället, tyvärr. Istället för att borra ned huvudet och köra så spelar vi omständigt, söker de svåra passningarna och får grodfötter när vi väl kommer till mållägena. Uppryckning krävs och det blev ganska tydligt att vi har för lite bredd framåt idag. Har Suarez en dålig dag blir det inga mål, Sturridge såg lovande ut men är tillbaka ute på kanten där jag anser att han inte gör lika mkt nytta.

Nej, in med Sturridge i mitten, ut med Coutinho på kanten och dra ned Suarez så han spelar bakom Sturridge som i slutet av matchen. Då får vi hot från djupledslöpande Sturridge samt luriga Suarez där bakom. Visst, det blir offensivt, men ligger Gerrard lika disciplinerat där bakom som idag har vi råd att trycka framåt mot dessa motstånd. Hendo som presspelare mot lag som vill spela kan jag köpa mer.

Nä fy fan vad jag är besviken på den här säsongen. Visst kanske vi spelar bättre, men just nu har jag svårt att vara optimistisk inför framtiden. Bara hoppas på snabba affärer i sommar så kanske man kan börja hoppas på att vi kan utmana Everton i kampen om bäst i stan INNAN vi börjar prata om CL-platserna. Det låter så sorgligt. Det är så sorgligt. Men faktum är att vi inte ens är bäst i vår stad längre...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Bikinipop sön 14 apr - 7:54

Kan till viss del hålla med dig Groggen, men du får inte glömma att lagbyggen tar tid. Moyes har ju för bövelen rattat Everton i över tio år, och har, med knappa resurser, de senaste åren kunnat bygga upp ett bra och samspelt lag.

Gårdagens insats var dålig, men vi skapar mer än tillräckligt många chanser för att vinna matchen och jag ser med tillförsikt på framtiden. Vi har bra mix av spelare i anfallsspelet, även om jag håller med dig gällande målskyttet och vi har ett mycket bra centralt mittfält med många alternativ.

Vår svaghet är, som sagts tidigare, försvarsspelet och då framförallt mittlåset. Här behövs den största förändringen och vi måste nog få in två bra alternativ till nästa säsong. Dessutom får vi se hur det går med Reinas eventuella flytt.

Det är som sagt var kontinuitet som gäller och hade jag varit dig så hade jag ändå försökt se det positiva i det hela, även om jag kan förstå håglösheten.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 14 apr - 9:09

Nä alltså jag är optimist när jag tittar på Liverpool lagom till min pensionsålder (om lite mer än 40 år) ;-)

Det jag menar är att hur lång tid skall vi acceptera undanflykter som "vi var tillräckligt bra och skapade chanser för att vinna matchen", "vi hade mycket boll och vår plan börjar sätta sig nu"? Jag menar det är konstruktioner för att hållas oss nöjda, men när ska vi börja kritiskt granska? När är det okej att börja ifrågasätta Rodgers och hans lagbygge? Det är frågeställningar, inte mina åsikter. Mest av nyfikenhet.

Som en kompis sa, hur fan ska vi övertyga Suarez att stanna om Real Madrid, Barca eller Bayern Munchen knackar på dörren? För mig blir han fan en levande legend om han stannar trots denna mörka insats i årets säsong.

"Hej Luis, Det är Pep här, din brors agent. Jag vill göra dig till en av mina stjärnspelare i mitt nya bygge. Du vet jag som byggde upp det imperium du ser i Barca idag. Vi har fyra CL-platser i Tyskland och vi har varit i CL, samt prenumererat på ligatiteln, sedan mannaminnen."

"Ahmen TJEEEEEEENA Luis, Det är Mou, the one, här... Du ska inte komma och trilla boll i härliga Spanien och spela bredvid en av världens bästa fotbollsspelare i CR9? Ni skulle kunna utarbeta ett stort hot"

"Hej Luis, Tito Villanova här.. Sugen att spela i världens bästa lag som prenumererar på titlar och framgångar på löpande band?"

- Nä, jag vill hellre stanna i Liverpool, ett mittenlag som förmodligen kommer få det svårt att nå CL även nästa säsong. Huvudsaken är att jag får smörpassen från Stewart Downing...

Jag hoppas så klart, och tror och är övertygad om att någon gång igen - men frågan är när, hur och med vem vid rodret? Hur långt tålamod har FSG egentligen? Eller är dom nöjda så länge klubben gör plusresultat och tjänar pengar på det? Många frågeställningar. Samtidigt kanske det inte är mängden värvningar det ligger i (se Chelsea) utan kanske stabilisera laget och krydda laget med två skarpa värvningar. Sen är det klart att vi måste hitta ersättare om Skrtel, Carra, Coates samtliga försvinner eftersom vi behöver mittbackar.

Eh whatever, det är bara fem poäng plus en hängmatch upp till Everton på sjätteplats.. Nåväl, en sjundeplats är ju trots allt en placering bättre än det pinsamt uttalade målet ....
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 14 apr - 9:13

Min avsikt är inte att låta som en domedagsprofet från TBR utan få en kritisk debatt om laget. Jag tror att Rodgers är rätt man för jobbet och jag gillar hans ärlighet när han inte försöker tala bort gårdagens match med att vi borde vunnit sett till skapade chanser. Det är flera såna matcher denna säsong, svarade. Det är bara oss själva vi har att skylla.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Bikinipop sön 14 apr - 10:08

Tog dig verkligen inte som en domedagsprofet, och mycket av det du luftar tänker jag själv på. Samtidigt tycker jag att det är för tidigt att kritisera Rodgers. Han har rattat i knappt en säsong och på grund av tidigare tveksamma managertillsättningar, inbördeskrig mellan tränare och ledning, konkurshot etc. så har vi tappat några säsonger där vi kunde ha utvecklat vår trupp.

Jag tycker att en del av Rodgers filosofi, som att värva tidigare spelare för ett alldeles för högt pris, är dålig, men samtidigt finns det mer som talar för honom än emot.

Jag tror att det blir svårt att behålla Suarez, men samtidigt är jag av den åsikten att kontinuitet är det viktigaste. Om man ser till de lag som kämpar om fjärdeplatsen, anser jag att vi by far har den bästa anfallaren. Om Suarez lämnar så är vi snarare i paritet med de övriga lagens anfallsbesättningar, medan vi ligger långt efter i framförallt försvarsspelet.

Sedan är det klart att Rodgers måste försvara sitt bygge och jag anser att det är helt rätt att göra så eftersom det fortfarande är så pass tidigt in i hans Liverpoolkarriär.

Som sagt var, det är inte min mening att låta helt okritisk heller, utan tycker att det är skönt att man kan föra en saklig och sansad diskussion.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Bikinipop sön 14 apr - 10:09

För övrigt kommer du aldrig kunna pensionera dig om dagens utveckling fortsätter...
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

13/04-13 16:00 	Reading - Liverpool FC 	Viasat Sport/HD 	 Empty Sv: 13/04-13 16:00 Reading - Liverpool FC Viasat Sport/HD

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet